PIAGET AND Kohlberg ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
PIAGET (1896-1980) Μελέτησε βιολογία και φιλοσοφία, επηρεασμένος από τον Καντ Η μελέτη της γνωστικής ανάπτυξης Έμφαση στη μαθηματική/επιστημονική γνώση
Υποθέσεις της Γνωστικής Ανάπτυξης Η γνωστική ανάπτυξη ως σύνθεση εσωτερικών διεργασεών και εμπειρίας. Η γνώση αποκτίεται Τα βρέφη είναι ενεργητικά
Εσωτερικές Αρχές Αφομοίωση Συμμόρφωση Ισσορο
Ανάπτυξη μέσω σταδίων Υπάρχουν διαφορές λόγω πολιτισμικών διαφορών Ποιοτικές διαφορές στο τρόπο σκέψης Ιεραρχικές συνθέσεις και επαναδομήσεις των προηγούμενων σταδίων. Τα άτομα μπορούν μόνο να εξελιχθούν με το να φτάσουν ένα στάδιο κάθε φορά δεν μπορούν να «υπερπηδήσουν στάδια
Κριτική Επικέντρωση στο πως παρά στο τι καταλαβαίνουν τα παιδιά Δε κάνει λόγο για το πως προκύπτει η ανάγκη για να «περάσει» το άτομο στο νέο στάδιο Πολλοί ενήλικοι ποτέ δε φτάνουν στο στάδιο των συγκεκριμένων νοητικών διεργασιών Πολιτισμικές διαφορές παραβλέπονται
Kohlberg (1927-1987) Στηρίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στη θεωρία της γνωστικής ανάπτυξης Piaget για να εξηγήσει την ηθική ανάπτυξη Η ηθική λογική (reasoning) (δικαιοσύνη, το τι είναι σωστό/δίκαιο) αντι αντιπροσωπεύουν τις γνωστικές vs συναισθηματικές διαδικασίες Προκύπτει από προσαρμοστικές λύσεις σε διαπροσωπικές συγκρούσεις Επικεντρώνεται περισσότερο στην ηθική σκέψη και δικαιολόγηση παρά στη συμπεριφορά.
Φαινόμενα που μπορούν να εξηγηθούν Πως τα άτομα αναπτύσσουν πιο περίπλοκη ηθική σκέψη Γιατί αυτό είναι σημαντικό?
HEINZ ΔΙΛΛΗΜΑ Μικρά γκρουπ Διαβάστε τη συννέντευξη Τι επίπεδο ηθικής ανάπτυξης αντανακλάται? Δικαιολογείστε την απάντηση σας Συζητείστε
Εσωτερικές Αρχές Η γνωστική διαμάχη οδηγεί στη δημιουργία ηθικών αρχών και πεποιθήσεων που αντανακλούν επιλύσεις αυτών των διαμαχών Τα στάδια του Πιαζετ προσφέρουν το ψυχολογικο υπόβαθρό για αυξανόμενες πιο πολύπλοκες ηθικές κρίσεις Πχ. η ικανότητα να αξιολογήσει πολλές διαφορετικές οπτικές γωνίες Η ηθική είναι θέμα διανόησης και σκέψη και όχι συναίσθημα
6 στάδια ηθικής Ανάπτυξης Πρώτο Επίπεδο 1. 2. Δευτέρο Επίπεδο 3. 4 Τρίτο Επίπεδο 5 6