Προοπτική με ένα σημείο φυγής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Leonardo Da Vinci Η βιογραφία του.
Advertisements

Εκπαιδευτικά υλικά.
Η Μαντόνα με το γαρύφαλλο
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Τι ξέρετε για την ΟΡΑΣΗ;
Ένταξη Προοπτικού σε Φωτογραφία Ε.Μ.Π. Γεωμετρικές Απεικονίσεις και Πληροφορική Κουρνιάτης Ν.
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΥΠΡΟΥ
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΡΟΟΠΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
Μέθοδος Ατομικής Εργασίας
Ο αγαπημένος αριθμός του σύμπαντος
Τι ξέρετε για την ΟΡΑΣΗ;
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
Με τη συμπλήρωση της ενότητας αυτής ο μαθητής πρέπει:
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Διαδικασία του σχεδίου
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Φως και σκιά
ΤΟΜΕΣ.
Είναι ο πρόεδρος Clinton και ο αντιπρόεδρος Gore. Τι βλέπετε; Λάθος. Είναι δύο φορές ο Clinton με διαφορετικά χτενίσματα.
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
03 ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 01 ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ – ΟΡΓΑΝΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΚΤΙΝΩΝ
ΓΕΝΙΚΑ ΤΥΠΟΙ ΜΑΤΙΩΝ ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΜΑΤΙΩΝ
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ EYE – LINER ΚΑΙ ΜΑΣΚΑΡΑ ΙΔΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΦΡΥΔΙΩΝ ΤΥΠΟΙ ΦΡΥΔΙΩΝ
Test διάθλαση, φακοί.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Προοπτική
ΤΟΜΕΣ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ.
ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ Ο Λεονάρντο γεννήθηκε στο Βίντσι της Ιταλίας στις 15 Απριλίου του 1452. Το πλήρες όνομά του ήταν "Leonardo di ser Piero da Vinci",
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ Είναι το σύστημα στο οποίο παρουσιάζονται οι όψεις του αντικειμένου με όλες τις πραγματικές τους διαστάσεις (μήκος, πλάτος, ύψος).
ΙΣΤΟΡΙΑ ΗΛΙΑΚΟΥ ΡΟΛΟΓΙΟΥ
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ.
Από τη μαθήτρια Δανάη Κασσελάκη
Εργονομία Η Εργονομία μελετά τις μεθόδους με τις οποίες σχεδιάζονται οι διάφορες συσκευές , τα εργαλεία και οτιδήποτε άλλο χρησιμοποιεί ο άνθρωπος καθώς.
από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής
Οι Ιταλοί καλλιτέχνες τις Αναγέννησης
Η Χρυσή Τομή Στη Ζωγραφική
Όλγα Μακρή Γιώργος Μοσχόπουλος Αριόλα Τσαρτσάνη Βέρα Βυθούλκα
Μαθέα Άννα Μπρουκάκη Ελισάβετ Παπαδοπούλου Ερμιόνη Παπαδόπουλος Κυριάκος Χατζηϊωάννου Παναγιώτης 25/2/ ο Γενικό Λύκειο Καβάλας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
Διαστάσεις Εργαστήριο Μηχανολογικού Σχεδιασμού Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης Επ. Καθηγητής Μπότσαρης Παντελεήμων Lesson 3 1 Γραμμές διαστάσεων.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
Σημαντικά έργα τέχνης ΟΝΟΜΑΤΑ ΟΜΑΔΑΣ: 1.ΣΑΡΙΦΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 2.ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΝΙΚΟΣ 3.ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ 4.ΜΠΙΤΙΝΗΣ ΗΛΙΑΣ.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!!!
Διαδικασία σχεδίασης τομών
ΠΛΑΚΟΣΤΡΩΣΕΙΣ-ΠΡΟΒΟΛΕΣ -ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
Έξι τρόποι θέασης αντικειμένου
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
#2_γεωμετρία επιμέλεια_Σύμος Χαραλάμπους
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1 ο ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ – ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ. Παρατηρώντας εικόνες από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων στην αρχαία Ελλάδα …… Βλέπουμε ότι κάποια ¨πράγματα¨
H E N R I M A T I S S E P A P I E R S D E C O U P E R.
ΦΤΙΑΧΝΩ ΣΧΗΜΑΤΑ …με προϋποθέσεις.
Τι ήταν άραγε ο Μοντριάν;;;
Γραφική με Υπολογιστές Γραφικά τριών διαστάσεων
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
(Λεονάρντο Ντα Βίντσι)
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
Καθηγητής: Κ. Πιτσιλαδής Τάξη-Τμήμα: Α΄1 Μάθημα: Βιολογία
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προοπτική με ένα σημείο φυγής Η προοπτική είναι ένα σύνολο κανόνων που μας επιτρέπουν να αποδώσουμε σχεδιαστικά την Τρίτη διάσταση (βάθος) ενός χώρου ή τις τρείς διαστάσεις ενός αντικειμένου σε μια επιφάνεια δύο διαστάσεων όπως πχ. σε ένα χαρτί. Οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι είχαν καταφέρει να αποδώσουν στα έργα τους την τρίτη διάσταση του χώρου με διάφορα τεχνάσματα, αλλά αυτή η γνώση ξεχάστηκε στο μεσαίωνα.

Ο Filippo Brunelleschi, (1377- 15 Απριλίου 1446) ήταν εξέχων Ιταλός αρχιτέκτονας, μηχανικός και γλύπτης της Αναγέννησης. Είναι περισσότερο γνωστός ως ο επινοητής της προοπτικής στη ζωγραφική αλλά και για την κατασκευή του θόλου στον καθεδρικό ναό της Φλωρεντίας. Ο Filippo Brunelleschi, παρατήρησε ότι αν κοιτάμε ένα κτίριο ή ένα αντικείμενο από μια συγκεκριμένη οπτική γωνιά, οι παράλληλες γραμμές δεν δείχνουν παράλληλες αλλά δείχνουν να συγκλίνουν σε ένα σημείο κάπου μακριά. Με αυτό τον τρόπο κατάφερε να υπολογίζει την Τρίτη διάσταση.

Leonardo da Vinci – Ο Μυστικός Δείπνος 1498

Ο Μυστικός Δείπνος  είναι τοιχογραφία του 15ου αιώνα, δημιουργημένη από τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Βρίσκεται στο Μιλάνο της Ιταλίας, στην τραπεζαρία του μοναστηριού Σάντα Μαρία ντέλλε Γκράτσιε . Αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα και πολυτιμότερα έργα στην ιστορία της τέχνης και ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα και αναπαραχθέντα έργα ζωγραφικής. Με τη χρήση της αρχιτεκτονικής προοπτικής, ο θεατής ωθείται να συμμετάσχει στη δράση. Ο Χριστός και οι Απόστολοί κάθονται σε ένα τραπέζι που δίνει την αίσθηση ότι αποτελεί προέκταση του τραπεζιού που χρησιμοποιούσαν οι μοναχοί. Ο Χριστός έχει μόλις ξεστομίσει τις τραγικές λέξεις: “Αμήν λέγω υμίν ότι εις εξ υμών παραδώσει με…”, και οι Απόστολοι που βρίσκονται δίπλα του αποτραβιούνται με τρόμο και αναρωτιούνται ποιόν εννοούσε ο Κύριος. Ο Ιούδας είναι ο μόνος που ούτε ρωτά ούτε χειρονομεί. Σκύβει μπροστά και κοιτά θυμωμένα, δημιουργώντας μια δραματική αντίθεση με τη μορφή του Χριστού, που κάθεται ήρεμος και καρτερικός μέσα στην αναταραχή.

Στο πίνακα του Leonardo Da Vinci "Ο Μυστικός Δείπνος", το σημείο φυγής είναι το κέντρο του πράσινου κύκλου πάνω στη γραμμή του ορίζοντα (κίτρινη γραμμή).

Από το σημείο φυγής (πίσω ακριβώς από το κεφάλι του Ιησού) ξεκινούν όλες οι (συγκλίνουσες) ευθείες γραμμές που χρησιμοποιούνται για το σχεδιασμό του δωματίου.

Οι ευθείες που σχηματίζουν τα "πλακίδια" της οροφής του δωματίου, οι πόρτες που υπάρχουν στις πλευρές της αίθουσας, ακόμη και οι άκρες του τραπεζιού όλα έχουν σχεδιαστεί έτσι, ώστε να εξυπηρετούν (ως συγκλίνουσες ευθείες) στη δημιουργία της προοπτικής, δηλαδή μιας ψευδαίσθησης βάθους(τρίτης διάστασης) στο έργο. Οι ίδιες ακριβώς ευθείες υπάρχουν και στην αριστερή πλευρά του έργου (απλώς είναι κάπως δυσκολότερη η παρατήρησή τους λόγω της σκιάς).

Τι πετυχαίνει ο ζωγράφος με το να τοποθετήσει το σημείο φυγής ακριβώς πίσω από το κεφάλι του Ιησού;

Η τραπεζαρία του μοναστηριού Σάντα Μαρία ντέλλε Γκράτσιε με τη τοιχογραφία του Μυστικού Δείπνου.

Η προοπτική στοά του Carlos Borromini στο Palazzo Spada

Το Μέγαρο Σπάντα (παλάτσο Σπάντα) στην Ρώμη, χτίστηκε το 1540 Το Μέγαρο Σπάντα (παλάτσο Σπάντα) στην Ρώμη, χτίστηκε το 1540. Στην αυλή του υπάρχει μια πασίγνωστη στοά που φιλοτεχνήθηκε το 1653 από τον Φραντσέσκο Μπορομίνι. Το κτίριο αγοράστηκε το 1632 από τον Καρδινάλιο Μπερναντίνο Σπάντα, ο οποίος ανέθεσε στον Μπορομίνι να το τροποποιήσει σύμφωνα με τα νέα γούστα της εποχής και η στοά μαρτυρεί το ενδιαφέρον του Καρδιναλίου για τα «παιγνίδια της προοπτικής» τυπικά της περιόδου Μπαρόκ. Δεν πρόκειται για μια κανονική στοά: Αν κάποιος μπει μέσα της και προχωρήσει προς το βάθος θα αρχίσει να φαντάζει γιγαντιαίος στα μάτια των θεατών. Αντίθετα, το άγαλμα που βρίσκεται πέρα από το τέλος της στοάς και φαντάζει να είναι σε φυσικό μέγεθος , θα φαινόταν μικροσκοπικό, όπως πραγματικά είναι δίπλα του. Ο Μπορομίνι την σχεδίασε σύμφωνα με τους κανόνες της « στερεάς επιταχυνόμενης προοπτικής» μια τεχνική σύμφωνα με την οποία η διάταξη και το μέγεθος των στερεών σωμάτων επιτρέπουν την δημιουργία ενός χώρου φαινομενικά μεγαλύτερου απ’ ότι είναι στην πραγματικότητα. Πρόκειται ουσιαστικά για μια οπτική ψευδαίσθηση. Η στοά του Μπορομίνι έχει μήκος μόλις 8 μέτρα αλλά με την προοπτική που επιτυγχάνεται χάρη στην σύγκλιση των κιόνων, την προοδευτική ελάττωση των διαστάσεων τους, την ανηφορική κλίση του δαπέδου και την αντίθετη κλίση της οροφής, δείχνει να έχει βάθος 37 μέτρα. Η είσοδος της στοάς έχει ύψος 5,8 μέτρα και 3,5 μέτρα πλάτος, ενώ η έξοδος έχει μόλις 2,45 μέτρα ύψος και πλάτος ένα μόνο μέτρο. Το άγαλμα στο βάθος έχει ύψος μόλις 50 εκατοστά. Το φαινόμενο είναι ακόμη πιο έντονο αν παρατηρήσουμε την στοά μόνο με το ένα μάτι, κρατώντας το κεφάλι ακίνητο. Οι εικόνες που παράγονται στον αμφιβληστροειδή μας είναι πανομοιότυπες με εκείνες που θα παράγονταν από μια κανονική στοά μήκους 37 μέτρων.

Carlos Borromini, Palazzo Spada Alcove, Rome, II 1632

Carlos Borromini, Palazzo Spada Alcove, Rome, II 1632

Carlos Borromini, Palazzo Spada Alcove, Rome, II 1632

Γραμμή του ορίζοντα λέμε την νοητή γραμμή όταν βλέπουμε ένα θέμα στο ύψος των ματιών μας.

Γραμμή του ορίζοντα λέμε την νοητή γραμμή όταν βλέπουμε ένα θέμα στο ύψος των ματιών μας.

Αν αλλάξουμε το ύψος των ματιών μας πχ αν καθόμαστε χαμηλότερα ή ψηλότερα η γραμμή του ορίζοντα αλλάζει. Στην πραγματικότητα, οι παράλληλες γραμμές εμφανίζονται να συναντώνται σε μία απόσταση. Στα προοπτικά σχέδια οι παράλληλες αυτές γραμμές σχεδιάζονται κατά τρόπο ώστε να συναντώνται στο σημείο φυγής. Αυτό δίνει στα σχέδια μια ρεαλιστική όψη.

Παραδείγματα προοπτικής από διαφορετικό ύψος.

Προοπτική Όγκου με ένα Σημείο Φυγής από Διαφορετικό Ύψος

Παραδείγματα προοπτικής όγκου με ένα σημείο φυγής από διαφορετικό ύψος.

Παραδείγματα προοπτικής όγκου με ένα σημείο φυγής από διαφορετικό ύψος.

Προοπτική όγκου με ένα σημείο φυγής από διαφορετικό ύψος.

Άσκηση Προοπτικής Όγκου με ένα Σημείο Φυγής από Διαφορετικό Ύψος

Άσκηση: Χρησιμοποιήστε το σημείο φυγής ( μαύρη κουκίδα) για να σχεδιάσετε τρισδιάστατα τα σχήματα που σας δίνονται.

Άσκηση: Χρησιμοποιήστε το σημείο φυγής ( μαύρη κουκίδα) για να σχεδιάσετε τρισδιάστατα τα σχήματα που σας δίνονται.

Παραδείγματα Έργων Μαθητών

Σχέδια μαθητών προοπτικής όγκου με ένα σημείο φυγής από διαφορετικό ύψος.

Άσκηση: Με βάση τα παραδείγματα που σας δίνονται δημιουργήστε μια σουρεαλιστική σύνθεση.

Με βάση τα παραδείγματα που σας δίνονται δημιουργήστε μια σουρεαλιστική σύνθεση.

Παράδειγμα για το πώς θα δημιουργήσετε μια σουρεαλιστική σύνθεση.

Παράδειγμα για το πώς θα δημιουργήσετε μια σουρεαλιστική σύνθεση.

Παράδειγμα για το πώς θα δημιουργήσετε μια σουρεαλιστική σύνθεση.

Παραδείγματα Έργων Μαθητών

Παράδειγμα για το πώς θα δημιουργήσετε μια σουρεαλιστική σύνθεση.

Παράδειγμα για το πώς θα δημιουργήσετε μια σουρεαλιστική σύνθεση.

Παράδειγμα για το πώς θα δημιουργήσετε μια σουρεαλιστική σύνθεση.

Σχεδιασμός τοπίου/ δρόμου με ένα σημείο φυγής

Σημείο ή σημεία φυγής είναι εκεί που οι νοητές γραμμές συγκλίνουν και δημιουργούν το βάθος ή την τρίτη διάσταση σε τελάρο δύο διαστάσεων για να φαίνεται πιο πραγματική η ζωγραφική μας.

Άσκηση: Βρείτε μια φωτογραφία και σχεδιάστε σε αυτήν τον ορίζοντα, το σημείο φυγής και τη γραμμή εδάφους.

Προοπτική με ένα σημείο φυγής

Προοπτική με ένα σημείο φυγής

Προοπτική με ένα σημείο φυγής

Παράδειγμα σχεδιασμού δρόμου με προοπτική με ένα σημείο φυγής.

Προοπτική Τοπίου με ένα σημείο φυγής

Προοπτική Τοπίου με ένα σημείο φυγής

Προοπτική Τοπίου με ένα σημείο φυγής

Προοπτική Τοπίου με ένα σημείο φυγής

Προοπτική Τοπίου με ένα σημείο φυγής

Προοπτική Τοπίου με ένα σημείο φυγής

Προοπτική Τοπίου με ένα σημείο φυγής

Προοπτική Τοπίου με ένα σημείο φυγής

Προοπτική Τοπίου με ένα σημείο φυγής

Σχεδιασμός Δρόμου σε Προοπτική με Ένα Σημείο Φυγής

Παράδειγμα για το πως σχεδιάζουμε κτίρια σε προοπτική με ένα σημείο φυγής.

Πως σχεδιάζουμε προοπτικά ένα δρόμο με κτίρια με ένα σημείο φυγής.

Παράδειγμα σχεδιασμού δρόμου σε προοπτική με ένα σημείο φυγής Γραμμή Ορίζοντα Σημείο Φυγής

Παράδειγμα σχεδιασμού δρόμου με προοπτική με ένα σημείο φυγής.

Άσκηση: Πως από μια όψη μπορούμε να την σχεδιάσουμε σε προοπτική με ένα σημείο φυγής

Προοπτική Γραμμής Τρένου με ένα σημείο φυγής

Παράδειγμα σχεδιασμού γραμμής τρένου με προοπτική με ένα σημείο φυγής

Παράδειγμα σχεδιασμού γραμμής τρένου με προοπτική με ένα σημείο φυγής

Παραδείγματα Έργων Μαθητών Προοπτικής με Ένα Σημείο Φυγής

Σχέδιο μαθητή με προοπτική με ένα σημείο φυγής.

Σχέδιο μαθητή με προοπτική με ένα σημείο φυγής.

Σχέδιο μαθητή με προοπτική με ένα σημείο φυγής.

Σχέδιο μαθητή με προοπτική με ένα σημείο φυγής.

Άνθρωποι σε Προοπτική

Μπορείτε να τοποθετήσετε στο σχέδιο σας μια φιγούρα και χρησιμοποιώντας την προοπτική με ένα σημείο φυγής μπορείτε να σχεδιάσετε και άλλες φιγούρες σε σωστές αναλογίες.

Σχέδιο μαθητή με προοπτική με ένα σημείο φυγής.

Άσκηση: Προοπτική με Ένα Σημείο Φυγής με Ελεύθερο Χέρι σε Πλέγμα

Προοπτική με Ένα Σημείο Φυγής με Ελεύθερο χέρι σε πλέγμα

Προοπτική με Ένα Σημείο Φυγής με Ελεύθερο χέρι σε πλέγμα

Προοπτική με Ένα Σημείο Φυγής με Ελεύθερο χέρι σε πλέγμα

Προοπτική με Ένα Σημείο Φυγής με Ελεύθερο χέρι σε πλέγμα

Προοπτική με Ένα Σημείο Φυγής με Ελεύθερο χέρι σε πλέγμα

Προοπτική με Ένα Σημείο Φυγής με Ελεύθερο χέρι σε πλέγμα

Προοπτική με Ένα Σημείο Φυγής με Ελεύθερο χέρι σε πλέγμα