Μεσσιανισμός Η πίστη στο μελλοντικό ερχομό ενός Μεσσία, γενικότερα ενός σωτήρα στο πολιτικό / εθνικό επίπεδο, δηλ. σ’ ένα πρόσωπο με εξαιρετικές ικανότητες,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προβληματισμοί επί της λειτουργίας του θεσμού
Advertisements

Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Η κρίση και το πρόβλημα της διακυβέρνησης στην ελληνική κοινωνία Σταύρος Ιωαννίδης.
Αντιγόνη Παπαδοπούλου Ευρωβουλευτής (ΔΗΚΟ, Σ&Δ)
Ρατσισμός.
Τα προβλήματα της ελληνικής τηλεόρασης
ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ και η επίδρασή τους στη ζωή μας
ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ Ορισμός: O αναλφαβητισμός ορίζεται ως η ανικανότητα γραφής και ανάγνωσης ενός απλού κειμένου σε μία έστω γλώσσα.
ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ Ορισμός: Σταθερές αντιλήψεις που υιοθετούμε άκριτα, ασυναίσθητα σχετικά με χαρακτηριστικά ορισμένων ομάδων.
Ο εξελληνισμός του Ανατολικού Ρωμαϊκού Κράτους
O ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΟΙΠΕΣ ΕΤΑΙΡΙΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ.
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Με ποιoύς τρόπους ασκείται η εξουσία; 3.1. Εξουσία και πολιτική εξουσία Εξουσία είναι συνυφασμένη με τις Ανθρώπινες σχέσεις Ανάμεσα σε αυτόν που ασκεί.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Μια διαγραμματική παρουσίαση της έννοιας ΚΛΩΝΟΠΟΙΗΣΗ.
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
Είναι ο τρόπος οργάνωσης και άσκησης της κρατικής εξουσίας
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ & ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΄Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Γιάννης Παπαδόπουλος Φιλόλογος
Μορφές πολιτευμάτων Τι θα πει πολίτευμα;
Μια διαγραμματική παρουσίαση των όρων
ΠΑΙΔΕΙΑ. Προϋποθέσεις σύγχρονης εκπαίδευσης  εκπαιδευτικοί με υψηλή επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση  σύγχρονο περιεχόμενο σπουδών  κατάλληλη.
Ρατσισμός Ορισμός, Αίτια, Συνέπειες, Λύσεις. Ορισμός  Απόψεις και πράξεις που ανακλούν την πεποίθηση ότι η ανθρωπότητα διαιρείται σε διακριτές βιολογικές.
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 09/02/2015 2
Ο Χριςτος ως ςημειο αντιλεγομενο
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Διαγραμματική θεώρηση της έννοιας
Δικαιώματα Χριστίνα Πανταζάκου.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
3.8. Φαινόμενα λαϊκισμού - Η προπαγάνδα 3.8. Φαινόμενα λαϊκισμού - Η προπαγάνδα Σε τι διαφέρει η έννοια λαϊκισμός και τι η έννοια λαϊκότητα και σε τι διαφέρει;
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πρόλογος Παρά την ανάπτυξη της επιστήμης, παρά τη διάδοση της γνώσης και τη ορθολογική οργάνωση των λαών. Παρά τις διακηρύξεις.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ : ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛ
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δημοκρατική και Διαπολιτισμική Αγωγή στην Ελλάδα Φοιτήτρια: Ηλιάνα Τριανταφυλλίδου.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΝΕΟΙ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Η πολιτική κουλτούρα Η πολιτική κουλτούρα συντίθεται από τις στάσεις, τις πεποιθήσεις, τις αντιλήψεις, τα συναισθήματα και τις αξίες που σχετίζονται με.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Γιάννης Α. Μυλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Α.Π.Θ. Τομέας Υδραυλικής & Τεχνικής Περιβάλλοντος Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών-Πολυτεχνική Σχολή H ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ.
Ρατσισμός u Φυλετικός u Κοινωνικός u Αίτια u Συνέπειες u Λύσεις.
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ.
ΘΕΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Φοιτητής : Πάτακας Δημήτριος ΑΕΜ : 3279 Εξάμηνο : Στ΄ Μάθημα :
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
Οι νέες πολιτικές έννοιες
Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Γεωγραφίας, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Συμπεριφορά Καταναλωτή
Ρατσισμός Πολυπολιτισμικότητα και Ελληνικό Σχολείο:
Διακυβέρνηση και κρατική ισχύς
ΠΟΛΕΜΟΣ Ή ΕΙΡΗΝΗ; ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ
Ο εθελοντισμός άλλοτε και σήμερα
ΟΜΑΔΑ1 - ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ ΣΤΑΜΟ ΕΛΕΝΗ ΦΩΤΙΑΔΗ
Γιώργος Κοντογιάννης Τάξη: Γ΄ Τμήμα: 1 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζάχου Μ.
της έννοιας ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ μια διαγραμματική παρουσίαση
Κομματικός Φανατισμός
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Αξιοβίωτη Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Σχολειο ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ;
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Το αξίωμα του πολίτη είναι:  τίτλος τιμής  η ουσία της Δημοκρατίας  αξίωμα με απεριόριστη διάρκεια  ύψιστη αρετή που περιέχει την ικανότητα του άρχειν.
Best practices - Benchmarking
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
1η Θεματική Ενότητα: Παιδεία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μεσσιανισμός Η πίστη στο μελλοντικό ερχομό ενός Μεσσία, γενικότερα ενός σωτήρα στο πολιτικό / εθνικό επίπεδο, δηλ. σ’ ένα πρόσωπο με εξαιρετικές ικανότητες, έναν «χαρισματικό ηγέτη», που θα λυτρώσει το λαό ή το έθνος από τα προβλήματά του. Γιάννης Παπαδόπουλος Φιλόλογος

Παράγοντες που ευνοούν την επικράτηση του μεσσιανισμού δυσλειτουργία της πολιτικής ζωής: λαϊκισμός – δημαγωγία αρχομανία – υπέρμετρη φιλοδοξία ηγετών χαμηλό μορφωτικό επίπεδο – άτομα ευάλωτα σε: πολιτική χειραγώγηση – εξαπάτηση θρησκευτικές αντιλήψεις που προωθούν ηγέτες & φανατίζουν τα πλήθη ΜΜΕ ελεγχόμενα από πολιτικά & οικονομικά συμφέροντα  προβάλλουν ηγεσίες μεσσιανικού τύπου με τον εξωραϊσμό της δράσης τους. ανασφάλεια του ατόμου (ανώριμου & με συνειδητοποιημένου πολιτικά)  δε βασίζεται στις δυνατότητές του ή στη συλλογική προσπάθεια δυσεπίλυτα & σοβαρά κοινωνικά – οικονομικά προβλήματα  αδιέξοδο Γιάννης Παπαδόπουλος Φιλόλογος

Συνέπειες του μεσσιανισμού Πολιτικό επίπεδο: δημιουργία άβουλων & πειθήνιων ατόμων, υπηκόων, ΌΧΙ πολιτών περιστολή της διάθεσης συμμετοχής στα κοινά αποδοχή της αντιδημοκρατικής λειτουργίας της πολιτικής  η πολιτική ηγεσία αποφασίζει «για το λαό» και ΌΧΙ «με το λαό» μαζοποίηση - επικράτηση συνθηματολογίας, κενού λόγου, παραπλανητικής ρητορείας επικράτηση απολυταρχικών καθεστώτων / προσωποπαγών κομμάτων κοινωνικό επίπεδο: κοινωνική ιεραρχία - ηγέτες ≠ λαός (=πειθήνια, εκτελεστικά όργανα) ψυχολογικό επίπεδο: δημιουργία ανασφαλών, ψυχολογικά εξαρτημένων ατόμων, χωρίς εμπιστοσύνη στις δυνατότητές τους ένταση του άγχους για το μέλλον, αφού η έκβασή του δεν εξαρτάται πλέον από τις ενέργειες των ατόμων, αλλά ετεροκαθορίζονται από τις πρωτοβουλίες του ηγέτη - Μεσσία πνευματικό επίπεδο: αδρανοποιεί την κριτική στάση του ατόμου  κοινωνικά & πολιτικά δρώμενα υποβιβάζει την αξία του ατόμου ως ελεύθερης προσωπικότητας, ως αυτεξούσιου όντος Γιάννης Παπαδόπουλος Φιλόλογος

Προτάσεις για την αντιμετώπιση του μεσσιανισμού Συνειδητοποίηση από τον πολίτη του πραγματικού περιεχομένου του μεσσιανισμού & των αρνητικών συνεπειών του. Δημοκρατική οργάνωση της πολιτείας  πρωταγωνιστικός ρόλος πολιτών, αποτροπή λαϊκισμού, δημαγωγίας Ανθρωπιστική Παιδεία  διαμόρφωση ελεύθερων, δημοκρατικών προσωπικοτήτων Συμμετοχή του πολίτη σε συλλογικές δραστηριότητες  επίλυση προβλημάτων, λήψη αποφάσεων (συνειδητοποίηση της δύναμής του) Πνευματική ηγεσία αποκάλυψη του ρόλου των ηγετών – Μεσσιών καλλιέργεια δημοκρατικής συνείδησης πολιτών προτάσεις & καθοδήγηση για την επίλυση προβλημάτων Γιάννης Παπαδόπουλος Φιλόλογος