ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Κανόνες και όρια κατά τη διάρκεια της εφηβείας
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Τεμπρίδου Αντιόπη-ΕλένηΣχολική Σύμβουλος 5 ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Π.Ε. Ν. Έβρου Υποστηρίζοντας τους μαθητές να περάσουν στην επόμενη βαθμίδα.
Η σημασία της αυτογνωσίας στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Σέβομαι τη διαφορετικότητα
Οι μαθητές να: 1.Επεξηγούν τη σχέση συναισθήματος και συμπεριφοράς 1.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Στόχοι επίτευξης στη φυσική αγωγή και τη φυσική δραστηριότητα
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Ψυχολογία των νέων 1)Η μετάβαση της παιδικής στην εφηβική ηλικία
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Η μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο Μαθητές σε ρίσκο Bullying.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Δημιουργία κινήτρων στην εκπαίδευση
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σχολική επίδοση και μειονότητες
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
εκπαιδευτικη μεταβαση
Ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
AITIA Τα αίτια της νευρικής ανορεξίας φαίνεται να είναι πολυπαραγοντικά. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κοινωνίας, του τρόπου σκέψης, του συναισθήματος αλλά.
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Γονείς και Πανελλήνιες Εξετάσεις
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Δρ. ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΣΙΑΠΑΤΗ –Σχ.Ψυχολόγος ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ - ΔΙΔΑΚΤΩΡ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ Οικογενειακή Θεραπεύτρια ( ΜSc.Ed.Psych., Ph.D)

ΠΡΟΕΦΗΒΕΙΑ- ΕΦΗΒΕΙΑ: ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ; ΠΡΟΕΦΗΒΕΙΑ- ΕΦΗΒΕΙΑ: ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ; Αλλαγή Συναισθηματικές διακυμάνσεις (ευαισθησία, εσωτερικές συγκρούσεις, λύπη- ενθουσιασμό, σιγουριά- ανασφάλεια) Έντονα συναισθήματα άγχους Αναστάτωση Αποχωρισμό και αποχαιρετισμό Αβεβαιότητα Προσαρμογή και ενσωμάτωση Μεταμόρφωση στην αυτό- εικόνα (αλλαγές στο σώμα και στη συμπεριφορά) Νέες κοινωνικές συμπεριφορές

Από το δημοτικό στην Α’ Γυμνασίου ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΙ: Εκδήλωση προβλημάτων αλλά και περίοδοι πρόληψης του επικίνδυνου ρίσκου Από το σπίτι στο νηπιαγωγείο Από το δημοτικό στην Α’ Γυμνασίου Από το γυμνάσιο στην Α’ Λυκείου Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς Αλλαγή πολιτισμικού περιβάλλοντος

ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ… Μετακίνηση από το ένα αναπτυξιακό στάδιο στο άλλο & τη μια εκπαιδευτική βαθμίδα στην άλλη Συνεχείς προσπάθειες σύνδεσης με τη νέα πραγματικότητα/ περιβάλλον Αλλαγές σε πολλά επίπεδα: σχολικό, οικογενειακό, φιλικό-ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ Αποχωρισμούς με ανθρώπους και καταστάσεις της προσχολικής- παιδικής ηλικίας ΑΜΕΣΕΣ ενέργειες προσαρμογής

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ ΜΗ ΟΜΑΛΕΣ ΜΕΤΑΒΑΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ: ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ ΜΗ ΟΜΑΛΕΣ ΜΕΤΑΒΑΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ: Χαμηλή σχολική επίδοση Αυξημένα προβλήματα συμπεριφοράς στην τάξη και στην οικογένεια Αυξημένη πιθανότητα δυσπροσαρμογής λόγω του ότι νοιώθει ευάλωτος αυτή την περίοδο Μεγάλο άγχος και αγωνία σχετικά με το αν θα κερδίσει την αποδοχή από συνομηλίκους και αν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις σχολικές απαιτήσεις

ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Το πέρασμα από ένα σταθερό πλαίσιο - & συνήθως ένα πλαίσιο που επιτρέπει πολλά –όπως αυτό του Δημοτικού - σε ένα πιο απαιτητικό πλαίσιο – όπως αυτό της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης -, ενέχει εκπλήξεις αλλά και κινδύνους.

Τι σημαίνει ο όρος “ΜΕΤΑΒΑΣΗ” ;;; Τι σημαίνει ο όρος “ΜΕΤΑΒΑΣΗ” ;;; ΜΕΤΑΒΑΣΗ = ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΒΑΘΜΙΔΑΣ ΠΟΥ ΘΕΤΕΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ- ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ & ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ

ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΜΙΑ ΟΜΑΛΗ ΚΑΙ ΑΝΩΔΥΝΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ!! ΠΟΛΛΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Μειωμένη ακαδημαϊκή επίδοση Μειωμένα κίνητρα Άγχος & Καταθλιπτικά συμπτώματα Αίσθημα χαμηλής αυτο-αξίας

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΧΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ: ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ: (1) ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΧΑΝΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΑΠΟΥΣΙΩΝ ΧΑΝΟΥΝ ΠΑΛΙΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΝΟΧΛΟΥΝ ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΑΠΟΒΟΛΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΦΥΣΙΟΓΝΩΣΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΝΕΩΝ ΦΙΛΩΝ

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Τα προγράμματα παρέμβασης οδηγούν σε σημαντική μείωση του άγχους των μαθητών πάνω σε θέματα του σχολείου, δημιουργούν νέους φίλους και βελτιώνουν τη βαθμολογία. Δεν καταφέρνουν ωστόσο να απαλύνουν το άγχος α) για τους πολλούς εκπαιδευτικούς και τις απαιτήσεις τους και, β) για τις απαιτήσεις- υποχρεώσεις που έχουν φορτωθεί (πτυχία ξένων γλωσσών, επαγγελματικές αποφάσεις, βαθμολογία). Οι διαφορετικές αντιλήψεις γονέων, εκπαιδευτικών, μαθητών θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με διάλογο χωρίς να υπάρχουν απορρίψεις. Επιβάλλεται συνεπώς να υπάρχει σεβασμός προς τις απόψεις του άλλου από όλους τους εμπλεκόμενους στο διάλογο.

Ο άνθρωπος φαίνεται να έχει την τάση ν’ αντιστέκεται στην αλλαγή και στο καινούργιο, να κλείνεται στο γνωστό και το καθιερωμένο σε μια προσπάθεια του να διατηρήσει αυτό που ήδη γνωρίζει καλά και επομένως δεν του δημιουργείται το αίσθημα ότι απειλείται.

Όταν λοιπόν αναγκαστεί εκ των πραγμάτων να μεταβεί από κάτι γνωστό σε κάτι άγνωστο περνάει συνήθως από διάφορα στάδια, με τα εξής χαρακτηριστικά:

Σοκ της αλλαγής Διάθεση να παραμείνει στο παλιό. Στο στάδιο αυτό, νιώθει προσωρινά ν’ ανεβαίνει λιγάκι η αυτοεκτίμησή του, καθώς πιστεύει ότι έχει δίκιο που αρνείται την αλλαγή. Κατάθλιψη και πτώση αυτοεκτίμησης, όταν συνειδητοποιεί ότι η αλλαγή είναι αναπόφευκτη Διάθεση παραίτησης και μεγαλύτερη πτώση αυτο-εκτίμησης

Αναγκαστικός δαμασμός του καινούργιου. Εσωτερίκευση της εμπειρίας του καινούργιου με αποτέλεσμα θετικότερη αυτοαντίληψη και αυτοεκτίμηση.

ΑΚΡΩΝΥΜΙΟ ‘ΓΥΜΝΑΣΙΟ’ Γ γλώσσα, γιορτή, γέλιο, γραφεία, γυμνασιάρχης, γόμα, γραφή, γκρίνια, γνωριμίες, γεωμετρία, γραμματική, γερμανικά, γέλια, γήπεδο, γυμναστική Υ υπολογιστές, υπευθυνότητα, ύλη, υδρόγειος Μ μαθήματα, μαύρος, μολύβι, μίσος, μπουγέλο, μπασκέτα, μαγκιά, μάθηση, μπλέξιμο, μεγάλος Ν νεύρα, νευρικός, νότες, ναρκωτικά, νταής, νοοτροπία

Α. άλγεβρα, αρχαία, ασκήσεις, αποβολή, Α άλγεβρα, αρχαία, ασκήσεις, αποβολή, άγχος, ακμή, απουσίες, αδεξιότητα, ατυχία, αγάπη, ανήλικος, ανεξαρτησία Σ σοβαρότητα, συνεργασία, σύλλογος, σχέδιο, συμβιβασμός, σπυράκια, σιδεράκια, στρες, στόχος, σκανταλιές, σχέσεις, σεβασμός Ι ιδιοτροπίες, Ιστορία, ικανότητα, Ιλιάδα, ιδέες Ο ορνιθοσκαλίσματα, ομάδα, Οικιακή Οικονομία, Όμηρος, ορθογραφία

ΕΡΕΥΝΑ (Σίσκος & Παπαιωάνου, 2007) : 572 ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΦΟΙΤΟΥΣΑΝ ΣΕ 10 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΔΗΛΩΝΑΝ ΟΤΙ: α) Ξεκινούσαν με σημαντική υποβάθμιση της αυτο-εικόνας τους όσον αφορά στα μαθήματα, τις σχέσεις τους με τους γονείς και το σχολείο και τις φυσικές τους ικανότητες, ΕΝΏ β) Στον τομέα που καταγράφηκε βελτίωση ήταν η εικόνα τους για τη φυσική τους εμφάνιση.

ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΔΕΙΓΜΑ 45 ΠΑΙΔΙΩΝ

ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΠΟΥ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΗΚΑΝ ΒΑΣΕΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ Α) ΣΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ & ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΙ (αρίστευση, επιλογή επαγγέλματος, προσδοκίες άλλων, φοίτηση σε φροντιστήρια….) Γ) ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Β) ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΤΕΓΡΑΨΑΝ ΟΤΙ ΤΟ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΑΓΧΟΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕ Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ : ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ.

ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΑ ΜΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ ΘΑ ΜΕ ΔΥΣΑΡΕΣΤΕΙ ΚΑΙΝΟΥΡΙΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ ΔΥΣΚΟΛΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ- ΑΠΟΧΕΣ ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΑΣΧΗΜΗ ΣΥΜΠΕΕΡΙΦΟΡΑ ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΙΩΘΟΥΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΑΠΟΒΟΛΕΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 20 ΧΑΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΛΙΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΛΟΓΩ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ

ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΑ ΜΕ ΔΥΣΑΡΕΣΤΕΙ ΘΑ ΜΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ [ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΑΤΑΙΩΣΗΣ] ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΥΤΟΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ ΑΡΑ: ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ: ΓΝΩΣΤΙΚΗ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ & ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ Υπάρχουν κάποια πολύ σημαντικά πράγματα που χρειάζεται  να γνωρίζουν οι γονείς. Ο καθένας μπορεί να μετρήσει τους σπόρους μέσα σε ένα μήλο. Κανείς δεν μπορεί να μετρήσει τα μήλα μέσα σε ένα σπόρο. Έτσι, λοιπόν, κάθε παιδί μπορεί να έχει πολλές και άγνωστες, στους γονείς ,δυνατότητες. Οι γονείς χρειάζεται να είναι δίπλα στα παιδιά τους με τρόπους που θα βοηθήσουν τα ίδια να ξεδιπλώσουν αυτές τις δυνατότητες.

Τα παιδιά μαθαίνουν από αυτό που είμαστε και όχι από αυτό που λέμε Τα παιδιά μαθαίνουν από αυτό που είμαστε και όχι από αυτό που λέμε. Αν βλέπουν ότι αλλάζουμε, βελτιωνόμαστε, αντλούν χαρά και ικανοποίηση από τη ζωή μας, θέλουν να μας μοιάσουν. Τα παιδιά είναι δικά μας, ταυτόχρονα όμως δεν μας ανήκουν. Είναι δώρα της ζωής για τα οποία χρειάζεται να είμαστε ευγνώμονες, να τα τιμούμε και να τα σεβόμαστε σαν ανθρώπινα όντα.

Είναι πολύ σημαντικό να τα ενθαρρύνουμε Είναι πολύ σημαντικό να τα ενθαρρύνουμε. Να τους δίνουμε την αίσθηση ότι αξίζουν και ότι μπορούν να βάλουν στόχους και να τα καταφέρουν. Ενθαρρύνουμε τη φαντασία, τον πειραματισμό, το άνοιγμα των οριζόντων. Τα θεωρούμε πολύτιμα μέλη της οικογένειας, τα ενθαρρύνουμε να βοηθάνε  στο σπίτι, εκτιμούμε τη συνεισφορά τους, τους δίνουμε υπευθυνότητες.

Δημιουργούμε ένα περιβάλλον φιλικό προς τα λάθη Δημιουργούμε ένα περιβάλλον φιλικό προς τα λάθη. Αξιοποιούμε τα λάθη και τις αποτυχίες γιατί μέσα από τις αμέτρητες εμπειρίες επιτυχιών και αποτυχιών στη ζωή μας, χτίζουμε την αυτοεκτίμηση και την υπευθυνότητα. Οι επιτυχίες και οι αποτυχίες μας συνδέονται άμεσα με το τι πιστεύει κανείς βαθιά μέσα του ότι είναι πραγματικά. («τι έμαθες»; «τι σκέφτεσαι να κάνεις, να αλλάξεις»;)  Οι πράξεις μας έχουν συνέπειες θετικές και αρνητικές. Από τις αρνητικές συνέπειες της συμπεριφοράς μας, μπορούμε να μάθουμε τι και γιατί μας συνέβη κάτι, να βρούμε εναλλακτικές λύσεις και να πάρουμε αποφάσεις.

Δίνουμε χώρο στην έκφραση των αρνητικών συναισθημάτων, όπως ο φόβος, ο θυμός, η θλίψη, για τα οποία θεωρούμε υπεύθυνους τους άλλους. Έτσι χάνουμε την ευκαιρία για πολύ σημαντικά μαθήματα ζωής που σχετίζονται με την αντίληψη ότι ο καθένας μας είναι υπεύθυνος για το τι αισθάνεται, τι επιθυμεί και πώς αντιμετωπίσει τις προκλήσεις και τα γεγονότα της ζωής.

Τα βοηθάμε να επιλέγουν να κάνουν πράγματα που αγαπούν, έτσι μαθαίνουν να εργάζονται με χαρά και να είναι δημιουργικά Τα μαθαίνουμε να απολαμβάνουν το ταξίδι της ζωής, την ομορφιά της φύσης, να απελευθερώνονται από το άγχος του τι πρόκειται να συμβεί, την αβεβαιότητα. Χρειάζονται αξίες και κυρίως νόημα ζωής.

Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε υπόψη μας ότι δεν μπορούμε να δώσουμε κάτι που δεν έχουμε. Ό,τι θέλουμε να κληροδοτήσουμε στα παιδιά μας, χρειάζεται να το διαθέτουμε πρώτα εμείς στον εσωτερικό εξοπλισμό μας.   Μπορείτε να τους δώσετε την αγάπη σας (στα παιδιά σας), όχι όμως και τις ιδέες σας, γιατί αυτά έχουν τις δικές τους ιδέες. Μπορείτε να στεγάσετε το σώμα τους, όχι όμως και τη ψυχή τους, γιατί η ψυχή τους κατοικεί στο σπίτι του αύριο, που εσείς δεν μπορείτε να επισκεφτείτε, ούτε στα όνειρά σας. ( Χαλίλ Γκιμπράν)

Σας ευχαριστώ πολύ!!