Μ. Παρίση, Ν. Τσέλιος, Β. Κόμης {parisima, Μελέτη στρατηγικών αναζήτησης πληροφορίας στο Διαδίκτυο Μ. Παρίση, Ν.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση! Το φροντιστήριο απαραίτητο εργαλείο προόδου των νέων.
Advertisements

© 2002 Thomson / South-Western Slide 2-1 Κεφάλαιο 2 Διαγράμματα και Γραφήματα Περιγράφικής Στατιστικής.
«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
Έρευνα Αντιλήψεων και Στάσεων Κοινού απέναντι σε Ευάλωτες σε Κοινωνικό Στιγματισμό Ομάδες Ιούνιος 2009.
1 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting Ιούλιος 2009 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΓΚΥΠΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ για την Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών.
Ερωτηματολόγιο Συλλογής Απαιτήσεων Εφαρμογών Υψηλών Επιδόσεων
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Πρόβλεψη αποτελεσμάτων ποδοσφαιρικών αγώνων
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
Πέτσας Δημήτριος Παρουσίαση στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ( ) TOΥ ΠANEΠIΣTHMIOY KΡHTHΣ Συνεδριακή Διημερίδα: “Ανταγωνιστικότητα & Επιστημονικό Δυναμικό” 6-7 Οκτωβρίου 2005.
Μια πολυκριτήρια συγκριτική αξιολόγηση ενός Τμήματος Μηχανικών
1 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΦΥΜΑΤΙΩΣΗΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Ευάγγελος Μαρίνης Επίτιμος Διευθυντής Μικροβιολογικού.
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
[ ] Ανοικτά Μαθήματα ocw-project.upatras.gr.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
ΠΕΤΡΟΓΕΦΥΡΑ Δημου ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ
Εργαστηριακή Εκπαίδευση με χρήση του Διαδικτύου
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Οι απόψεις των υπευθύνων των Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών για τη Συναισθηματική Νοημοσύνη» Ιφιγένεια.
ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ – ΜΕΡΑ
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Έρευνα για το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα Αθήνα 9 Νοεμβρίου ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Ι.Ο.Φο.Μ. Ι.Ο.Φο.Μ. – Π.Μ.Σ. Φορολογία και Ελεγκτική.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
1 HY302 Διδακτική της Πληροφορικής Αντιλήψεις και Αναπαραστάσεις των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας Χαδήρογλου Μαρία Καλαϊτζή Έφη.
1 5 Δεκεμβρίου 2009 © Κυπριακό Βαρόμετρο Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1.
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
Παπαδάτου Φιερούλα Φραντζή Μαρία Βιβλιοθήκη & Υπηρεσία Πληροφόρησης Πανεπιστήμιο Πατρών Ηλεκτρονικά Περιοδικά και Υπηρεσίες Διαδανεισμού: Αντίπαλοι ή.
Εξάσκηση στην προπαίδεια
Αποτελέσματα μετρήσεων σύστασης σώματος
Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 Οκτώβριος 2011 © ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
3η Π.Δ.Κα.Π - Αλεξανδρούπολη 2009 Αξιολόγηση της επιμορφωτικής διαδικασίας των εκπ/κων ΠΕ19-20 Καράκιζα Τσαμπίκα Σχ. Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδ/σου Κωσταλίας.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Ανιχνεύοντας τη γνώση στην ελληνική επιχειρηματικότητα Σταύρος Ιωαννίδης.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΕΡΕΥΝΑ ΕΚΘΕΤΩΝ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ KAVALAEXPO 2014
Σοφία Τζελέπη, App Inventor ΜΕΡΟΣ B’ Σοφία Τζελέπη,
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
Δομές Δεδομένων 1 Στοίβα. Δομές Δεδομένων 2 Στοίβα (stack)  Δομή τύπου LIFO: Last In - First Out (τελευταία εισαγωγή – πρώτη εξαγωγή)  Περιορισμένος.
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Σχολή Πολιτικών Μηχανικών Μ.Α.Μιμίκου Καθηγήτρια ΕΜΠ « Πολιτικές Φύλου στα Πανεπιστήμια » 21 Νοεμβρίου 2005.
Επιστημονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης 1 ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ: Αποτίμηση της πορεί ας κατά το 2010 και το
1 Ενότητα 5.3.1: Ερωτηματολόγια με τη χρήση του Διαδικτύου Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Α2 Λυκείου Αργυράδων Ρωτήθηκαν συνολικά 162 άτομα.
«…Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε…: Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σεμιναρίων της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου» 17 ο Πανελλήνιο.
Πώς η προσωπικότητα επηρεάζει τη μάθηση σε συνεργατικές δραστηριότητες με τη χρήση wikis; Π. Αλτανοπούλου, Ν. Τσέλιος Ερευνητική Ομάδα «ΤΠΕ στην Εκπαίδευση»
Παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου (ΠΚΚ) σε ηλικιωμένους και υπέργηρους με ισχαιμικό αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο (ι-ΑΕΕ). Η θέση του σακχαρώδη διαβήτη.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ (ΣΥΛΛΟΓΗ: Α.-Μ.
Επιθεωρήσεις ΔΚΕΕ ( )  Επιθεωρήσεις : 25  Έκλεισαν Ικανοποιητικά 6 (24%) και Μη Ικανοποιητικά 19 (76%)  Μη Συμμορφώσεις : 257  Διορθωτικές.
Επιθεωρήσεις ΔΚΕΕ ( )  Επιθεωρήσεις : 23  Έκλεισαν Ικανοποιητικά 9 (39%) και Μη Ικανοποιητικά 14 (61%)  Μη Συμμορφώσεις : 290  Διορθωτικές.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Για το SBC TV Η Palmos Analysis είναι μέλος της ESOMAR και της WAPOR και έχει Αριθμό Μητρώου 11 στο Μητρώο Επιχειρήσεων και.
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ.
Μ. Παρίση, Β. Κόμης, Ν. Τσέλιος {parisima, Ερευνητική Ομάδα « ΤΠΕ στην Εκπαίδευση » Εργαστήριο Διδακτικής Θετικών.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΡΑΛΛΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: 155 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.
Μια μελέτη περίπτωσης σχετικά με την ανάπτυξη δεξιοτήτων χρήσης των λογιστικών φύλλων στο γυμνάσιο Μ. Παρίση & Β. Κόμης {parisima, 4o.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μ. Παρίση, Ν. Τσέλιος, Β. Κόμης {parisima, Μελέτη στρατηγικών αναζήτησης πληροφορίας στο Διαδίκτυο Μ. Παρίση, Ν. Τσέλιος, Β. Κόμης {parisima, 5o Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτική της Πληροφορικής 9-11 Απριλίου 2010 Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών

Πλάνο παρουσίασης Πλαίσιο της έρευνας Σκοπός της έρευνας Μεθοδολογικό πλαίσιο Αποτελέσματα Συμπεράσματα Μελλοντικές προεκτάσεις 5o Πανελλήνιο Συνέδριο " Διδακτική της Πληροφορικής " 2

Πλαίσιο της έρευνας Σχετικές έρευνες Άτομα όλων των ηλικιών εμφανίζουν προβλήματα που αφορούν στη διαδικασία της αναζήτησης πληροφοριών ( Walraven et al., 2008 ). Ειδικότερα, τα προβλήματα έχουν να κάνουν με : ◦ τον καθορισμό λέξεων – κλειδιών ◦ την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της αναζήτησης ◦ την ρύθμιση της ίδιας της διαδικασίας 3

5o Πανελλήνιο Συνέδριο " Διδακτική της Πληροφορικής " Πλαίσιο της έρευνας Πλαίσιο της έρευνας Οι μαθητές δεν χρησιμοποιούν κριτήρια για την αξιολόγηση των πληροφοριών ( Walraven et al., 2009 ). ◦ ψάχνουν την πληροφορία που επιδιώκουν σε ένα μόνο site ◦ κοιτούν μόνο τα πρώτα αποτελέσματα των ταξινομήσεων από τις μηχανές αναζήτησης Αναπτύσσονται δυο ειδών πρακτικές αναζήτησης της πληροφορίας ανάλογα με το βαθμό εμπειρίας των υποκειμένων ( Jenkins et al., 2003). ◦ μεγάλη σε έκταση αναζήτηση ◦ μεγάλη σε βάθος αναζήτηση

Πλαίσιο της έρευνας Σε έρευνα των Holscher & Strube (2000) που μελέτησε τις διαφορές μεταξύ των τρόπων χρήσης των μηχανών αναζήτησης από δυο ομάδες χρηστών φάνηκε ότι : ◦ έμπειροι χρήστες του Διαδικτύου φαίνεται να χρησιμοποιούν το διπλάσιο αριθμό λέξεων κλειδιών στις μηχανές αναζήτησης από τους αρχάριους χρήστες ενώ ◦ δείχνουν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες όταν χρειάζεται να αναζητήσουν πληροφορίες για συγκεκριμένα αντικείμενα που δεν γνωρίζουν 5o Πανελλήνιο Συνέδριο " Διδακτική της Πληροφορικής "

Σκοπός της έρευνας 6 Σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση των στρατηγικών * αναζήτησης πληροφοριών που αναπτύσσουν φοιτητές στο Διαδίκτυο με χρήση μηχανών αναζήτησης « Στρατηγικές αναζήτησης πληροφορίας »*: το σύνολο των ενεργειών που επιλέγει συνειδητά το άτομο να εφαρμόσει καθώς και να ελέγχει την εφαρμογή τους σε μια διαδικασία επίλυσης προβλήματος αναζήτησης πληροφοριών.

Στόχοι της έρευνας Η μελέτη των στρατηγικών που χρησιμοποιούν οι φοιτητές και η συνθετότητα των ερωτημάτων που διατυπώνουν σε δραστηριότητες αναζήτησης πληροφοριών στο Διαδίκτυο και Η διερεύνηση της σχέσης αποτελεσματικότητας της διαδικασίας αναζήτησης που ανέπτυξαν για την ολοκλήρωση της δραστηριότητας με το βαθμό εμπιστοσύνης που έχουν για τις απαντήσεις τους. 5o Πανελλήνιο Συνέδριο " Διδακτική της Πληροφορικής "

Μέθοδος της έρευνας Μελέτη περίπτωσης, στην οποία συμμετείχαν 107 φοιτητές του ΤΕΕΑΠΗ, του Πανεπιστημίου Πατρών ηλικίας ετών (106 γυναίκες, 1 άνδρας ) παρακολούθησαν 2 μαθήματα που αφορούν στην ένταξη και ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση 8

5o Πανελλήνιο Συνέδριο " Διδακτική της Πληροφορικής " Διαδικασία Η ερευνητική διαδικασία περιελάμβανε : ◦ φύλλο εργασίας με τη δραστηριότητα και ορισμένες συμπληρωματικές διευκρινιστικές ερωτήσεις και ◦ ένα ερωτηματολόγιο Ο χρόνος ολοκλήρωσης στη δραστηριότητα αναζήτησης ήταν 30 λεπτά Η ερευνητική διαδικασία διενεργήθηκε στο Εργαστήριο Υπολογιστών του ΤΕΕΑΠΗ 9

Δραστηριότητα Η επιλογή της δραστηριότητας έγινε σύμφωνα με το περιεχόμενο των δύο μαθημάτων στο πλαίσιο των οποίων διεξήχθη η έρευνα. ◦ Αφορούσε στην αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με την ιστορία του Διαδικτύου : Ερώτημα : “ Πότε και πού υλοποιήθηκε για πρώτη φορά η ιδέα της διασύνδεσης μεγάλου αριθμού υπολογιστών ;” 5o Πανελλήνιο Συνέδριο " Διδακτική της Πληροφορικής "

Εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν Υλοποίηση της διαδικασίας ◦ φύλλα εργασίας και ◦ ερωτηματολόγια οργανωμένα με τη χρήση της διαδικτυακής υπηρεσίας Survey Monkey Συλλογή των δεδομένων ◦ το λογισμικό Wrapper για τη συλλογή αρχείων καταγραφής συμβάντων των χρηστών (logfiles) Ανάλυση των δεδομένων ◦ ένα εργαλείο προεπεξεργασίας και μεταανάλυσης των συλλεχθέντων ατομικών δεδομένων από τα αρχεία ενεργειών των χρηστών 11

5o Πανελλήνιο Συνέδριο " Διδακτική της Πληροφορικής " Αποτελέσματα 9 άτομα που δεν επέδειξαν καμία δραστηριότητα, εξαιρέθηκαν από την ανάλυση Οι φοιτητές φάνηκε να επιμερίζονται σε 3 ομάδες, ανάλογα με τη δηλούμενη αυτοαποτελεσματικότητα στις μηχανές αναζήτησης : ◦ 1 η ομάδα : 22,45% των φοιτητών ( Ν =22) θεωρεί τον εαυτό του μέτρια ικανό χρήστη των μηχανών αναζήτησης, ◦ 2 η ομάδα : 46,9 % ( Ν =46) ικανό και ◦ 3 η ομάδα : 30,61% ( Ν =30) πολύ ικανό 12

5o Πανελλήνιο Συνέδριο " Διδακτική της Πληροφορικής " Αποτελέσματα Το 51,02% των φοιτητών κατάφερε να εντοπίσει την ζητούμενη πληροφορία, το 27,55% έδωσαν λανθασμένη απάντηση ενώ το 21,43% δεν έδωσε καθόλου απάντηση στο ερώτημα Ο μέσος χρόνος ολοκλήρωσης της δραστηριότητας ήταν 11 λεπτά και 32 δευτερόλεπτα Ο μέσος όρος αναζητήσεων που πραγματοποίησαν ήταν 13,03 αναζητήσεις ενώ ο μέσος όρος ιστοσελίδων που επισκέφτηκαν στη διάρκεια των αναζητήσεων με στόχο τον εντοπισμό της κατάλληλης πληροφορίας ήταν 22,6 ιστοσελίδες

5o Πανελλήνιο Συνέδριο " Διδακτική της Πληροφορικής " Αποτελέσματα Όλοι οι φοιτητές χρησιμοποίησαν τη μηχανή αναζήτησης Google. Στην πρώτη προσπάθεια αναζήτησης, οι στρατηγικές που αναπτύχθηκαν ήταν οι εξής : ◦ εισαγωγή πολλαπλών όρων (69,39% των φοιτητών ) ◦ εισαγωγή φράσεων (7,14%) ◦ χρήση λογικών τελεστών (2,04%) ◦ εισαγωγή φράσεων μέσα σε διπλά εισαγωγικά (3,06%) ◦ εισήγαγαν αυτούσιο το ερώτημα της δραστηριότητας ή με ελάχιστες διαφοροποιήσεις (18,37%)

Αποτελέσματα Αποτελέσματα 5o Πανελλήνιο Συνέδριο " Διδακτική της Πληροφορικής " Μέτρια ικανοί μηχανών αναζήτησης (Ν=22) Ικανοί χρήστες μηχανών αναζήτησης (Ν=46) Πολύ ικανοί χρήστες διαδικτύου (Ν=30) Σύνολο (Ν=98) Εισαγωγή πολλαπλών όρων68,18%67,39%73,33%69,39% Εισαγωγή φράσης9,09%6,52%6,67%7,14% Εισαγωγή φράσης με εισαγωγικά ""4,55%2,17%3,33%3,06% Χρήση τελεστών AND, OR, NOT4,55%0,00%3,33%2,04% Εισαγωγή του ερωτήματος όπως δόθηκε13,64%23,91%13,33%18,37% Αριθμός λέξεων κλειδιών3,06 (1,33)3,09 (1,44)2,9 (1,41)3,02 (1,39) Βαθμολογία δραστηριότητας (1-5) 2.72 (2.00)2.58 (1.82)2.76 (1.59)2.67 (1.78) Συμμετέχοντες Χαρακτηριστικά δραστηριότητας

Αποτελέσματα Οπτική απεικόνιση των χρησιμοποιούμενων όρων κατά τη διαδικασία αναζήτησης της πληροφορίας 5o Πανελλήνιο Συνέδριο " Διδακτική της Πληροφορικής "

Αποτελέσματα Φαίνεται ότι υπάρχει συσχέτιση μεταξύ της αποτελεσματικότητας της διαδικασίας που ανέπτυξαν με το βαθμό εμπιστοσύνης που έχουν για τις απαντήσεις τους (Pearson’s r=0,429) ◦ Οι φοιτητές με υψηλή αποτελεσματικότητα φαίνεται να έχουν μεγαλύτερη βεβαιότητα για τα αποτελέσματά τους 5o Πανελλήνιο Συνέδριο " Διδακτική της Πληροφορικής "

Συμπεράσματα Δεν διαπιστώνονται σημαντικές διαφοροποιήσεις ανάλογα με την αυτοαποτελεσματικότητα των φοιτητών στη χρήση μηχανών αναζήτησης Φαίνεται να υπάρχει έλλειμμα δεξιοτήτων οργάνωσης αποτελεσματικών αναζητήσεων πληροφορίας στο Διαδίκτυο με χρήση μηχανών αναζήτησης ◦ Στρατηγικές όπως χρήση λογικών εκφράσεων και τελεστών χρησιμοποιούνται σε χαμηλό βαθμό Παρατηρούνται παρανοήσεις σχετικά με τη λειτουργία των μηχανών αναζήτησης

5o Πανελλήνιο Συνέδριο " Διδακτική της Πληροφορικής " Μελλοντικές προεκτάσεις Περαιτέρω στόχοι της έρευνας αποτελούν : η σχεδίαση αποτελεσματικών διδακτικών παρεμβάσεων ◦ βασισμένες σε κατάλληλες γνωστικές συγκρούσεις για τη βαθύτερη πρόσκτηση σχετικών δεξιοτήτων και η σε βάθος μελέτη των στρατηγικών αναζήτησης πληροφορίας ◦ πως αυτές επηρεάζονται από τα χαρακτηριστικά σχεδιασμού των διαδικτυακών περιβαλλόντων ( Tselios et al., Katsanos et al., 2010) 19

Σας ευχαριστούμε πολύ Παρίση Μαριολένη Τσέλιος Νικόλαος Βασίλης Κόμης Ερευνητική Ομάδα ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Εργαστήριο Διδακτικής Θετικών Επιστημών Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία 5o Πανελλήνιο Συνέδριο " Διδακτική της Πληροφορικής "

Βιβλιογραφία Holscher, C. & Strube, G. (2000). Web search behavior of Internet experts and newbies. Computer Networks. 33(24), Jenkins, C., Corritore, C.L. & Wiedenbeck, S. (2003). Patterns of information seeking on the web: A qualitative study of domain expertise and web expertise. IT & Society, 1(3), Lazonder, A.W., Biemans, H.J.A. & Wopereis, I. (2000). Differences between Novice and Experienced Users in Searching Information on the World Wide Web. Journal of the American Society for Information Science, 51(6), 576–581. Liaw, S.S., Chang, W.C., Hung, W.H. & Huang, H.M. (2006). Attitudes toward search engines as a learning assisted tool: approach of Liaw and Huang’s research model. Computers in Human Behavior, 22(2), Marchionini, G. (2003). Information Seeking in Electronic Environments. New York: Cambridge University Press.

5o Πανελλήνιο Συνέδριο " Διδακτική της Πληροφορικής " Βιβλιογραφία Martzoukou, K. (2005). A review of Web information seeking research: considerations of method and foci of interest. Information Research, 10(2), paper 215. Available at: Walraven, A., Brand-Gruwel, S. & Boshuizen, H. P.A. (2008). Information problem-solving: A review of problems students encounter and instructional solutions. Computers in Human Behavior, 24(3), Walraven, A., Brand-Gruwel, S. & Boshuizen, H. P.A. (2009). How students evaluate information and sources when searching the World Wide Web for information. Computers & Education, 52(1), Katsanos, C., Tselios, N. & Avouris, N. (2010). Investigating impact of ambiguous information scent to web usage behaviour using eye-tracking and an automated evaluation tool. New Review of Hypermedia and Multimedia, 16(1), Tselios, N., Katsanos, C., Kahrimanis, G. & Avouris, N. (2008). The notion of Information Foraging as a design and evaluation tool for Distance Learning Systems. In Pahl, C. (ed.), Architecture Solutions for E-Learning Systems (pp ). Hershey, PA, USA: Information Science Reference.

Back up 5o Πανελλήνιο Συνέδριο " Διδακτική της Πληροφορικής "

Αποτελέσματα αναφορικά με τα χαρακτηριστικά των δραστηριοτήτων που αναπτύχθηκαν 5o Πανελλήνιο Συνέδριο " Διδακτική της Πληροφορικής " Ομάδα 1Ομάδα 2Ομάδα 3Σύνολο Σωστή απάντηση 50,00%47,83%56,67%51,02% Λανθασμένη απάντηση 18,18%28,26%33,33%27,55% Δεν έδωσαν απάντηση 31,82%23,91%10,00%21,43% Βεβαιότητα ακρίβειας του αποτελέσματος (1= καθόλου βέβαιος 5=πάρα πολύ βέβαιος) 1.77 (1.50)1.54 (1.12)2.23 (1.45)1.80 (1.34) Ικανοποίηση από την ανάκτηση του αποτελέσματος (1= καθόλου ικανοποιημένος 5=πάρα πολύ ικανοποιημένος) 1.72 (1.31)1.69 (1.13)2.1 (1.47)1.82 (1.28) Αξιολόγηση δυσκολίας της δραστηριότητας (καθόλου δύσκολη 5= πάρα πολύ δύσκολη) 2.4 (1.2)1.95 (1.21)1.7 (34)1.97 (1.26) Χρόνος εκτέλεσης δραστηριότητας (sec) 733,22 (279,68)693,77 (341,52)659,23 (291,99)692,04 (311,53) Αριθμός αναζητήσεων 12,9 (10,35)13,17 (9,94)10,56 (10,88)13,03 (10,85) Αριθμός ιστοσελίδων 26,13 (16,64)23,53 (17,82)18,83 (15,39)22,6 (16,8)