Διεθνές Έτος Χημείας Είναι μια πρωτοβουλία:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΡΑΣΗ ΕΝΖΥΜΩΝ – ΜΕΤΟΥΣΙΩΣΗ ΠΡΩΤΕΪΝΩΝ
Advertisements

ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΝΟΥΚΛΕΪΚΩΝ ΟΞΕΩΝ (DNA ΚΑΙ RNA) AΠΟ ΦΥΤΙΚΑ ΚΥΤΤΑΡΑ
Μαρί Κιουρί .
2.7 Χημική αντίδραση.
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μιας αντίδρασης
ΤΟ ΝΕΡΟ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Πυρηνικά φαινόμενα.
Γ΄ Θετικής Κατεύθυνσης
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές  Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med  Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Γ΄ Γυμνασίου ΤΟ ΚΡΑΣΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΕΡΟ.
Γ΄ Θετικής Κατεύθυνσης
Nobel Φυσικής (1903) Nobel Χημείας (1911) Επιμέλεια: Αλίκη Μωυσιάδου
Αντιδράσεις απλής αντικατάστασης Σειρά δραστικότητας μετάλλων
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Α΄ΕΠΑΛ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΞΕΩΝ ΚΑΙ ΒΑΣΕΩΝ
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
2ο ΕΚΦΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΞΕΩΝ Eπιμέλεια Νίκος Μαρκουλάκης Χημικός.
Ντόμαρη Ελένη Λάσκαρης Γιώργος Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κα Βλαστού
ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΣΤΑΘΕΡΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ
Μαρία Κιουρί Η Μαρία Σκουοντόφσκα-Κιουρί (Marie Skłodowska-Curie, 7 Νοεμβρίου, 1867 – 4 Ιουλίου 1934) ήταν Γαλλίδα φυσικός και χημικός πολωνικής καταγωγής.
Οξέα οξύ (ετυμολογικά): οτιδήποτε είναι μυτερό, αιχμηρό
ΥΠΟΑΤΟΜΙΚΑ ΣΩΜΑΤΙΔΙΑ ΙΟΝΤΑ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΧΗΜΕΙΑ ΛΥΚΕΙΟΥ Παρασκευή σαπουνιού
ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Επίδραση θερμοκρασίας και συγκέντρωσης.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Μaθημα 1ο ΕισαγωγικeΣ ΕννοιεΣ ΧημεΙαΣ
2.6.1 Ηλεκτρολυτική διάσπαση του νερού
Oι βάσεις.
Μαρί Κιουρί.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Ερωτηματολόγιο για την ζωή της Μαρίας Κιουρί Παρακάτω θα δούμε τα αποτελέσματα των 9 ερωτήσεων του ερωτηματολογίου που δόθηκε σε άτομα ποικίλων ηλικιών,
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
1.1 Ιδιότητες των οξέων 1.2 Οξέα κατά Arrhenius
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Περιεκτικότητα διαλύματος & εκφράσεις περιεκτικότητας
Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων
«Εν Χημικόν ωρολόγιον» Το χημικό ρολόι Β ΛΥΚΕΙΟΥ-ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΧΗΜΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ Η. Γαβρίλης.
Ποια από τις παρακάτω προτάσεις είναι σωστή;
Χημική αντίδραση.
ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΙΚΕΣ ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΙΚΗ ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ:
Συμπλοκομετρικές τιτλοδοτήσεις Προσδιορισμός σκληρότητας νερού
2ο ΕΚΦΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ Επιμέλεια: Κωτίτσας Αριστοτέλης B΄ Τάξη Λυκείου B΄ Τάξη Λυκείου ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Άσκηση 7 Εργαστηριακού οδηγού.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Θωμάς Νίκας Φυσικός MSc Ραδιοηλεκτρολογίας Φυσικά Δημοτικού…
ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Υπεύθυνος: Ι. Θεοχαρόπουλος Ταχύτητα Αντίδρασης - Παράγοντες που την επηρεάζουν Εισηγητής:Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Συνεργάτης.
ΕΥΡΙΔΙΚΗ ΗΛΙΑ 8ο ΕΞΑΜΗΝΟ Α.Μ : Z15880 ΑΦΠ ΚΑΙ ΓΜ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΔΑΦΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ- Γ.Π.Α 9 ΙΟΥΛΙΟΥ-31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2012.
ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΠHΡΕΑΖΟΥΝ ΡΟΛΟΪ ΙΩΔΙΟΥ Μάντζιου Μαρία χημικός.
Παρασκευή σαπουνιού Μάντζιου Μαρία χημικός. σαπούνια ονομάζονται τα άλατα των ανωτέρων μονοκαρβοξυλικών οξέων (παλμιτικού, στεατικού και ελαϊκού) με νάτριο.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
ΧΗΜΕΙΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Μέτρηση pH διαλυμάτων οξέων και βάσεων Βαθμονόμηση pH-μέτρου
ΛΟΥΚΕΡΗ ΜΑΡΙΑ – ΕΥΤΥΧΙΑ
Διαχωρισμός μειγμάτων
Χημεία Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Παρασκευές διαλυμάτων Μέτρηση pH
Απομόνωση DNA από φυτικούς οργανισμούς!.
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Γεωγραφια θεμα μαρια κιουρι
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
2.2.2 Διαλύματα Το θαλασσινό νερό, το νερό της βρύσης
Σκληρότητα νερού Σκληρό νερό ονομάζεται το νερό που περιέχει ποσότητα αλάτων μεγαλύτερη από 0,5 gr/l (500mg/L) Το σκληρό νερό δεν είναι πόσιμο, εμποδίζει.
Χημική αντίδραση Δ
ΕΓΚΛΕΙΣΗ Εργαστήριο ανόργανης χημείας 1ου εξαμήνου
ΕΞΩΘΕΡΜΕΣ-ΕΝΔΟΘΕΡΜΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διεθνές Έτος Χημείας Είναι μια πρωτοβουλία: Της Διεθνούς  Ένωσης Καθαρής και Εφαρμοσμένης Χημείας IUPAC (International Union of Pure and Applied Chemistry) Της UNESCO (Εκπαιδευτικός, Επιστημονικός και Πολιτιστικός Οργανισμός του Ο.Η.Ε.)

Η ΑΦΟΡΜΗ Αναγνώριση των επιτευγμάτων της Χημείας και τη συνεισφορά της στην ευημερία της ανθρωπότητας από τον ΟΗΕ. Επέτειος των 100 χρόνων από την απονομή του βραβείου Nobel Χημείας στη Maria Sklodowska Curie. Ευκαιρία να εορταστεί παράλληλα η προσφορά των γυναικών στην επιστήμη. 

ΣΤΟΧΟΙ Να αυξηθεί η παγκόσμια αναγνώριση της Χημείας για την κάλυψη των παγκοσμίων αναγκών. Να ενθαρρύνει το ενδιαφέρον των νέων για τη Χημεία. Να προβληθεί το δημιουργικό μέλλον της Χημείας. Να εορτασθεί η 100ή επέτειος του βραβείου Nobel Χημείας στη Maria Sklodowska Curie και της ίδρυσης της Διεθνούς Ένωσης Χημικών Κοινοτήτων (IACS).

Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΦΟΡΟΣ ΤΙΜΗΣ Πειράματα χημείας από μαθητές της Β΄ και της Γ΄ τάξης. Σύντομη αναφορά στην ζωή της Maria Sklodowska Curie

1ο ΠΕΙΡΑΜΑ:ΟΔΟΝΤΟΚΡΕΜΑ Η Χημεία έχει χρώμα ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ Υγρό σαπούνι :25ml περίπου Χρώμα ζαχαροπλαστικής Οξυζενέ 30ml περίπου (υπεροξείδιο του υδρογόνου Η2Ο2 30% w/w.) 4. Μαγιά διαλυμένη σε 25ml νερό ή ιωδιούχο κάλιο (ΚΙ)

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Σε ένα ογκομετρικό σωλήνα τοποθετούμε περίπου 25ml υγρό σαπούνι πιάτων και χρώμα ζαχαροπλαστικής. Αναδεύουμε αργά. Ρίχνουμε 30 ml υπεροξείδιο του υδρογόνου Ταυτόχρονα σε 25ml χλιαρό νερό διαλύουμε μαγιά σε σκόνη πολύ καλά. Ρίχνουμε γρήγορα μέσα στον ογκομετρικό τη μαγιά.

ΕΞΗΓΗΣΗ Το υπεροξείδιο του υδρογόνου (Η2Ο2)είναι στην ουσία νερό(Η2Ο) που έχει ένα παραπάνω οξυγόνο. Αυτό το παραπάνω οξυγόνο έχει την τάση να το αποβάλει, με τη διάσπασή του σε οξυγόνο και νερό. Γίνεται δηλαδή η χημική αντίδραση που περιγράφεται από τη χημική εξίσωση: Η2Ο2 Η2Ο +1/2Ο2 Η χημική αντίδραση γίνεται ταχύτατα λόγω της ύπαρξης του καταλύτη (μαγιά ή ΚΙ)

2ο ΠΕΙΡΑΜΑ:ΚΡΟΤΟΥΝ ΑΕΡΙΟ Η Χημεία έχει ήχο ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ Υδροχλωρικό οξύ (ΗCl ) 14% w/w 25ml Ψήγματα ψευδαργύρου (Zn) περίπου 6g Αναπτήρα Σαπουνόνερο

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Στην κωνική φιάλη έχουμε τοποθετήσει το υδροχλωρικό οξύ. Ανοίγουμε το πώμα και ρίχνουμε μέσα 1/3 κουταλάκι κοφτό με ψευδάργυρο. Κλείνουμε γρήγορα το πώμα για να σιγουρευτούμε ότι δεν θα υπάρχει διαφυγή. Τοποθετούμε τον ελαστικό σωλήνα μέσα σε σαπουνόνερο. Περιμένουμε να δημιουργηθούν πολλές φυσαλίδες και μετά απομακρύνουμε την κωνική φιάλη και βάζουμε φωτιά στις φυσαλίδες με τον αναπτήρα. ΠΡΟΣΟΧΗ πρέπει να απομακρύνουμε την κωνική φιάλη γιατί αλλιώς υπάρχει κίνδυνος να δημιουργηθεί τόξο υδρογόνου μεταξύ φυσαλίδων και κυνικής φιάλης.

ΕΞΗΓΗΣΗ Μέσα στην κωνική φιάλη αντιδρά το υδροχλωρικό οξύ με τον ψευδάργυρο και παράγεται αέριο υδρογόνο σύμφωνα με την χημική εξίσωση: 2ΗCl + Zn ZnCl2 + H2 Το αέριο υδρογόνο περνά μέσα από τον ελαστικό σωλήνα στο ποτήρι ζέσεως με αποτέλεσμα να δημιουργούνται φυσαλίδες σαπουνιού με εγκλωβισμένο υδρογόνο. Με τη φλόγα προκαλούμε την καύση του αερίου στις φυσαλίδες ,η οποία γίνεται με έκρηξη και αποδεικνύει ότι είναι το αέριο υδρογόνο (κροτούν αέριο)

3ο ΠΕΙΡΑΜΑ: ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ Η Χημεία έχει φαντασία 3ο ΠΕΙΡΑΜΑ: ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ Η Χημεία έχει φαντασία ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ 50ml διχρωμικό αμμώνιο 1 – 2ml οινόπνευμα Αναπτήρα

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Πάνω σε μία μεταλλική επιφάνεια ρίχνουμε 50 ml διχρωμικό αμμώνιο που είναι κόκκινο σχηματίζοντας ένα λοφίσκο. Ρίχνουμε 2-3 σταγόνες οινόπνευμα στην κορυφή. Βάζουμε φωτιά.

ΕΞΗΓΗΣΗ Το πράσινο προϊόν που σχηματίζεται έχει πολύ μεγαλύτερο όγκο από το αρχικό κόκκινο. Το κόκκινο υλικό ήταν διχρωμικό αμμώνιο ενώ το κόκκινο είναι οξείδιο του χρωμίου. Ο σχηματισμός του οφείλεται στην χημική αντίδραση που περιγράφεται από την παρακάτω χημική εξίσωση: (NH4)2Cr2O7 4N2 + H20 + Cr2O3 Η αύξηση του όγκου οφείλεται στο παραγόμενο αέριο άζωτο (Ν2).

4ο ΠΕΙΡΑΜΑ: ΕΝΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΜΑΡΚΑΔΟΡΟΣ Η Χημεία έχει μαγεία 4ο ΠΕΙΡΑΜΑ: ΕΝΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΜΑΡΚΑΔΟΡΟΣ Η Χημεία έχει μαγεία ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ Πετσέτα άσπρη. Καθαριστικό για τα τζάμια.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Δύο μαθητές κρατούν κατακόρυφα μία πετσέτα. Ένας τρίτος μαθητής ψεκάζει με καθαριστικό για τα τζάμια την πετσέτα.

ΕΞΗΓΗΣΗ Στην πετσέτα κρυφά οι δύο μαθητές είχαν ζωγραφίσει με ένα πινέλο βουτηγμένο σε δείκτη φαινολοφθαλεΐνης τη λέξη τέλος. Η φαινολοφθαλεΐνη είναι ένας δείκτης βάσεων δηλαδή αλλάζει χρώμα στις χημικές ενώσεις που ανήκουν στην κατηγορία των βάσεων. Συγκεκριμένα ενώ κανονικά είναι άχρωμη, όταν τοποθετηθεί σε διάλυμα βάσης γίνεται κόκκινη. Το καθαριστικό για τα τζάμια είναι ένα διάλυμα βάσης και έτσι όταν ήρθε σε επαφή με τη φαινολοφθαλεΐνη του υφάσματος άλλαξε το χρώμα της και από άχρωμη τη μετέτρεψε σε κόκκινη.

Maria Sklodowska Curie ΝΟΜΠΕΛ ΧΗΜΕΙΑΣ 1911 Η Μάνυα Σκλοντόβσκα είχε γεννηθεί το 1867 στην Βαρσοβία. Μία μητέρα δασκάλα που πέθανε νωρίς, ένας πατέρας μαθηματικός, ο θάνατος ενός από τα αδέλφια της και η δίψα για μάθηση, διαμορφώνουν τα παιδικά της χρόνια. Όταν πάει στο Παρίσι το 1891, παραλείπει και να φάει ακόμα προκειμένου να σπουδάσει. Μια εργασία που αναλαμβάνει, για την οποία χρειάζεται εργαστήριο, την οδηγεί ως τον Πιερ Κιουρί ,που δίδασκε στη Σχολή Βιομηχανικής Φυσικής και Χημείας του Παρισιού. Παντρεύονται τον Ιούνιο του 1895.

Η ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΝΟΜΠΕΛ Το 1896 ο Γάλλος Φυσικός Henri Becquerel ανακοινώνει στη Γαλλική Ακαδημία Επιστημών ότι οι ενώσεις ουρανίου, ακόμα και στα σκοτεινά, εξέπεμπαν ακτίνες που προσέβαλαν μια φωτογραφική πλάκα. Αυτές τις ακτίνες επιλέγει σαν θέμα για την διατριβή της η Μαρί και τις ονομάζει Radioactivité (ραδιενέργεια). Ο Πιερ αφήνει τις δικές του έρευνες πάνω στα κρυσταλλικά πλέγματα, για να μελετήσει μαζί της το νέο φαινόμενο.

Η ΕΡΕΥΝΑ Το 1898 οι έρευνες οδηγούν στην ανακάλυψη δύο νέων ραδιενεργών στοιχείων, πρώτα του πολωνίου (H Kιουρί δίνοντας στο νέο στοιχείο το όνομα της πατρίδας της βοήθησε να γίνει γνωστή η διεκδίκηση της ανεξαρτησίας της Πολωνίας) και μετά του ράδιου. Το 1903 Νόμπελ Φυσικής παίρνουν ο Πιερ η Μαρία Κιουρί, και ο Ανρί Μπεκερέλ, για την έρευνα των φαινομένων της ακτινοβολίας.

Το 1911 δίνεται Νόμπελ Χημείας για την ανακάλυψη των δύο νέων στοιχείων. Δίνεται μόνο στη Μαρί Κιουρί γιατί ο Πιέρ είχε χάσει τη ζωή του σε τροχαίο το 1906. Είναι η μοναδική μέχρι σήμερα περίπτωση επιστήμονα που κέρδισε δύο βραβεία Νόμπελ. Η Μαρί Κιουρί γίνεται η πρώτη γυναίκα στη Γαλλία που της δίνεται έδρα πανεπιστημίου, ενώ ήταν επίσης η πρώτη γυναίκα που έδωσε διάλεξη στο πανεπιστήμιο της Σορβόνης.

Το 1934. πεθαίνει από λευχαιμία Το 1934 πεθαίνει από λευχαιμία. Θεωρείται σαν ένα από τα πρώτα θύματα της ραδιενέργειας. Το όνομά της δόθηκε σε μονάδα μέτρησης της ραδιενέργειας (το κιουρί ή Ci) και στο τεχνητό χημικό στοιχείο με ατομικό αριθμό 96 (το κιούριο). Οι Κιουρί δεν κατοχύρωσαν τις μεθόδους τους για την απομόνωση των στοιχείων, επειδή δεν συμβάδιζε με το επιστημονικό πνεύμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Κιουρί ανακάλυψαν ότι η ακτινοβολία του ραδίου κατέστρεφε τους καρκινικούς όγκους (Ραδιοθεραπεία)