Διαθεματική Εργασία των τμημάτων Α2 & Α4 του Γυμνασίου Ηράκλειας ……………………………….. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ+ΓΛΩΣΣΑ Έννοιες Μετάφραση & Δημιουργία
Τα μαθηματικά εμφανίζουν τις ακόλουθες ξεχωριστές ιδιότητες:
Ακρίβεια & συνέπεια, σταθερότητα στον χρόνο αλλά και στις ανθρώπινες κοινωνίες, αντίληψη των συμβόλων, μέτρηση/υπολογισμό,
γενίκευση, παγκόσμια διαθεσιμότητα (Είναι μια συμπαντική γλώσσα), συνοχή με κάθε ένα από τα αντικείμενά τους (Ουδέποτε τα πορίσματά τους παρουσιάζουν μεταξύ τους αντιφάσεις)
και αποτελεσματικότητα ως γενικό εργαλείο για τον αθλητισμό, τις κατασκευές, την επιχειρηματική δραστηριότητα αλλά και το άτομο, την οικογένεια, την τεχνολογία και την επιστήμη
O παραπάνω ορισμός των μαθηματικών, ανήκει σε έναν γλωσσολόγο και σε έναν ψυχολόγο.
Είναι άραγε τα μαθηματικά μια γλώσσα "στεγνής" λογικής, όπως αρκετοί πιστεύουν, αποξενωμένης από κάθε αίσθημα;
Υπάρχει και μια άλλη οπτική γωνία των πραγμάτων που, από τη δική της σκοπιά, χαρακτηρίζει τα μαθηματικά ως "ζωντανή γλώσσα", άρα με αίσθημα.
Όλοι όμως συμφωνούμε ότι: Από το λογαριασμό του μπακάλη μέχρι το σύστημα των εξισώσεων που χρειάζεται να λυθούν για να πετάξει στο διάστημα ένα διαστημόπλοιο και να προσγειωθεί σε άλλο πλανήτη, τα εργαλεία είναι τα ίδια: οι 4 πράξεις!
Ο πολλαπλασιασμός, μεταφορικά, είναι πράξη, είτε παραγωγής αγαθών μέσω της εργασίας, είτε παραγωγής για τη διαιώνιση των διαφόρων ειδών ζωής (αναπαραγωγή). Η πρώτη συντηρεί τη Ζωή, η δεύτερη εξασφαλίζει τη συνέχειά της.
Η διαίρεση ενός αριθμού, τον διαμοιράζει σε ίσα μέρη, άρα η πράξη αυτή συμβολίζει ένα μοίρασμα, και μάλιστα "δίκαιο" μοίρασμα, αφού βασίζεται στην ισότητα.
Η πρόσθεση είναι πράξη ενωτική Η πρόσθεση είναι πράξη ενωτική. Αν προσθέσουμε τον πληθυσμό όλων των εθνών της Γης, θα βρούμε τον πληθυσμό όλης της ανθρωπότητας, θα έχουμε "ενώσει" (δυστυχώς μόνο πληθυσμιακά) όλα τα έθνη σε Ένα.
Αν προσθέσουμε τον πλούτο όλων των ανθρώπων της γης θα έχουμε τον πλούτο όλης της ανθρωπότητας. (Αν ρωτήσει όμως κανείς: "Πώς είναι κατανεμημένος;", αυτό το προβλέπει η διαίρεση: Είναι προγραμματισμένος να μοιραστεί δίκαια, σε ίσα μέρη, αλλά για "τεχνικούς λόγους", μέχρι να εφαρμοστεί αυτό, θα μας προλάβει η Δευτέρα Παρουσία!...)
Η αφαίρεση είναι πράξη αποκατάστασης της ισορροπίας, πράξη εξισορρόπησης. Αν σε μια ζυγαριά βάλουμε 2 κιλά στη μια πλάστιγγα και 6 κιλά στην άλλη, πώς μπορούμε να αποκαταστήσουμε την ισορροπία της ζυγαριάς; Με τη διαφορά του 2 από το 6.
ΑΡΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΜΟΙΡΑΣΜΑ ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΕΝΩΣΗ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ
Αν λοιπόν θέλουμε να κατανοήσουμε τον εαυτό μας, όπως τον άγνωστο « χ » ΠΡΕΠΕΙ
Να "εργαζόμαστε παραγωγικά" να "μοιράζουμε" με δικαιοσύνη να "ενώνουμε" τους ανθρώπους και να "ενωνόμαστε" μαζί τους & να αναζητάμε παντού την "ισορροπία"... Εσείς τι λέτε;
Υ.Γ. Ο συγγραφέας του άρθρου στο τέλος έγραψε: Πριν να γράψω αυτές τις σκέψεις, φρόντισα να βεβαιωθώ ότι τους "αιρετικούς" μαθηματικούς δεν τους καίνε πια στην πυρά...
Έτσι λοιπόν συνδυάσαμε τα Μαθηματικά με τη Γλώσσα, τα Αγγλικά και τα Γερμανικά &
ΒΡΗΚΑΜΕ ΜΑΝΤΙΝΑΔΕΣ ΓΡΑΨΑΜΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΒΡΗΚΑΜΕ ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΓΡΑΨΑΜΕ , ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣΑΜΕ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΜΕ ΘΕΑΤΡΙΚΟ
Και όλα αυτά γιατί Θαυμάζουμε τα αστέρια που σπινθηροβολούν στον ουρανό. .
Μένουμε εκστατικοί μπροστά στον ιστό μιας αράχνης.
Μας μαγεύουν οι φωτογραφίες του Σύμπαντος. Μας μαγεύουν οι φωτογραφίες του Σύμπαντος.
Ζηλεύουμε την ικανότητα της μέλισσας που φτιάχνει τις τέλειες κηρήθρες
Πώς γίνονται όλα αυτά; Πρόκειται για έναν υπέροχο συνδυασμό μαθηματικών και ομορφιάς...! ! !
Με ΑΓΑΠΗ Σας Ευχαριστούμε Με ΑΓΑΠΗ Σας Ευχαριστούμε
ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ
«Δημιουργία για το μαθηματικό είναι η ανακάλυψη των σχέσεων ανάμεσα στις μαθηματικές έννοιες.»
«Η γλώσσα των μαθηματικών είναι σχεδιασμένη προσεκτικά με μεγάλη ευφυΐα και με τη συνοχή της επιτρέπει στο μυαλό να συλλαμβάνει και να επεξεργάζεται ιδέες που αν εκφραζόταν με την κανονική γλώσσα θα ήταν ιδιαίτερα δύσκολες.»
«Tο μεγάλο βιβλίο της φύσης είναι γραμμένο με μαθηματικά σύμβολα
«Οι αλήθειες των μαθηματικών είναι ελεύθερες παραδοχές , δημιουργίες του πνεύματος και της φαντασίας, και γι αυτό έμειναν άφθαρτες στους αιώνες.»
«... Kαι τα σχήματα όλα καθαρογραμμένα μέσ' στα φρούτα: ο κύκλος, το τετράγωνο, το τρίγωνο και ο ρόμβος όπως τα βλέπουν τα πουλιά, να γίνει απλός ο κόσμος.» Eλύτης
«Στα εννιάρια και στα άριστα δίνουμε σημασία λες και εμείς δεν έχουμε προσωπική αξία.»
«Είσ' ολοστρόγγυλο μηδέν αξίας, μετρημένη, που μ' ότι κι αν πολλαπλασιαστεί πάντα μηδέν πομένει.»
«Πράξεις στα μαθηματικά να κάνω δε με παίρνει όσο και να το προσπαθώ στο τέλος κάτι γέρνει»
«Μαθήματα υπάρχουν πολλά που πάνε ξεχασμένα, αλλά τα Μαθηματικά, μένουνε παντοτινά μες την καρδιά κλεισμένα.»
«Τρία είν' τα μαθήματα που έχουν δυσκολία, η φυσική, η άλγεβρα και η γεωμετρία.»
«Το 4χ4 είναι απλά μια πράξη η βέργα πάνω και τα ζά το κάνουνε αμάξι.»
Την εργασία επιμελήθηκαν οι καθηγήτριες: κ. ΑΓΚΑΘΙΔΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ κ Την εργασία επιμελήθηκαν οι καθηγήτριες: κ. ΑΓΚΑΘΙΔΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ κ. ΡΙΤΗ ΜΑΙΡΗ