ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Τσικαλάκη Ιωάννα Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Διδάσκοντας Μαθηματικά
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
RESPECT DIVERSITY ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΝΩΝΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 1 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Στόχοι επίτευξης στη φυσική αγωγή και τη φυσική δραστηριότητα
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Αποδόσεις αιτίων.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΜΕΡΙΚΩΝ ΟΤΙ Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΕΙΝΑΙ «ΑΧΡΗΣΤΗ» Β’ ομάδα:Λιόλιου Αρετή, Ματσούκα Αντωνία,
 ΟΡΙΣΜΟΙ – ΕΡΕΥΝΕΣ - ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΝΕΛΙ ΚΩΝ / ΝΟΣ ΚΑΖΑΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΜΕ ΚΛΕΙΝΤΙ ΛΙΑΚΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Α τάξη Καλφαγιάννειου Γυμνασίου Φίλιας Βιωματικές Δράσεις.
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Schoolers: Μια δομή για εφήβους Σχολική Διαρροή Μπάρλου Έφη Παιδοψυχίατρος Μονάδα Εφηβικής Υγείας Β Παιδιατρική Κλινική Νοσοκομείο Παίδων «Π& Α. Κυριακού»
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Δημιουργία κινήτρων στην εκπαίδευση
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Εθισμός στην Τεχνολογία
Εργασία των μαθητών του Β3
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
Περιγραφή Εκπαιδευτικός, ενόψει του Σαββατοκύριακου, έχει μεταβεί στο νησί όπου είναι η μόνιμη κατοικία του. Τη Δευτέρα, τηλεφωνεί στο Διευθυντή και του.
Μέθοδος Project Μάντω Βροντίση
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. Ένα απο τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γονείς και οι καθηγητές είναι πως τα παιδιά απο μικρή.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ

ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΛΑΑΑΑΑΑΑΑ!(Αίτια σχολικής αποτυχίας) Γρίβας Γιώργος Λιάκος Κυριάκος Καρακώστα Κατερίνα Μαυροπούλου Ράνια Πολίτης Μιχάλης Μπινιάρης Κώστας

ΟΜΑΔΕΣ ΤΣΙΓΓΑΝΙΚΗ ΜΑΦΙΑ (Συνέπειες) Χαλιλόπουλος Χρήστος Χαλιλόπουλος Κώστας Παναγιωτόπουλος Παναγιώτης Μπέκος Χρήστος Μαρόπουλος Κώστας

ΟΜΑΔΕΣ ΚΟΤΟΠΟΥΛΑ (Τρόποι Αντιμετώπισης) Καλλέργης Σταύρος Μανωλόπουλος Παναγιώτης Φωτόπουλος Κώστας Τσαούσης Ιάσωνας Καρμοκόλιας Χρήστος Κοζενέλ Σεμπάστιαν

Σχολική αποτυχία Ως σχολική αποτυχία μπορούμε να ορίσουμε κάθε κατάσταση αδυναμίας του παιδιού να ανταποκριθεί στοιχειωδώς ικανοποιητικά στις απαιτήσεις του σχολείου, είτε αυτή εκφράζεται με πολύ χαμηλή απόδοση στα μαθήματα είτε με προβλήματα συμπεριφοράς που το αποκλείουν από την φοίτηση είτε με συνδυασμό των παραπάνω. Συνήθως οι δυσκολίες του παιδιού λειτουργούν αθροιστικά με την πάροδο του χρόνου και καταλήγουν τελικά στην εγκατάλειψη του σχολικού συστήματος.

Είναι λανθασμένη η τάση μετατροπής του φαινομένου της σχολικής αποτυχίας σε μονοδιάστατο φαινόμενο μαθησιακής διαταραχής, καθώς και η αναγωγή του σε απλουστευτικές ερμηνείες ή επεξηγήσεις ψυχολογικού, κοινωνικού ή κυρίως ‘’βιολογικού‘’ τύπου. Η τάση αυτή αντιμετωπίζει το όλο θέμα, πολλές φορές μάλιστα σιωπηρά, ως έκφραση μιας ασαφώς οριζόμενες νευρολογικού τύπου ‘’βλάβης‘’, υπονοώντας κατά συνέπεια την ύπαρξη κάποιας ‘’ειδικής‘’ μορφής σχολικής αναπηρίας, ως εάν η σχολική επίδοση να επρόκειτο για συστατικό στοιχείο της ‘’φύσης‘’ του ανθρώπου ή η σχολική αποτυχία να αποτελούσε την έκφραση ενός συγκεκριμένου ανατομοκλινικού συνδρόμου.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΒΙΩΣΕΙ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ

Πόσο χρονών είσαι, σε ποια τάξη πηγαίνεις και σε ποια θα έπρεπε να πηγαίνεις; Τα περισσότερα παιδιά που ρωτήσαμε είναι μεταξύ 16-17 ετών και πηγαίνουν ακόμα στην Α’ λυκείου, ενώ κάποια θα έπρεπε να έχουν τελειώσει το σχολείο.

Γιατί έχεις χάσει χρονιές στο σχολείο; Τα περισσότερα παιδιά έχουν χάσει χρονιές επειδή έμεναν στην ίδια τάξη, ενώ τρείς μας απάντησαν ότι είχαν σταματήσει για προσωπικούς λόγους το σχολείο.

Πώς αποφάσισες να ξαναρχίσεις το σχολείο; Οι απαντήσεις που μας έδωσαν ήταν οι εξής: Γιατί έπρεπε να το τελειώσω Γιατί μου αρέσει το σχολείο Δεν το διέκοψα ποτέ, απλώς πήγα δύο φορές στην ίδια τάξη Έτσι και αλλιώς θα το συνέχιζα

Με τι ασχολιόσουν όταν δεν πήγαινες σχολείο; Δόθηκαν οι εξής απαντήσεις: Δούλευα delivery Πήγα φαντάρος Πήγαινα με τον πατριό μου στη δουλειά Πήγαινα για καφέ και κοιμόμουν

Πώς σε αντιμετώπιζαν οι τρίτοι που δεν πήγαινες σχολείο; Όλοι απάντησαν πως οι τρίτοι τους έλεγαν πως ήταν λάθος που δεν πήγαιναν σχολείο και τους προέτρεπαν να το ξαναρχίσουν.

Πώς ένιωθες εσύ που δεν πήγαινες σχολείο; Οι απαντήσεις των παιδιών ήταν: Μια χαρά γιατί είχα παρέα Τίποτα, κενό κανονικά Χάλια Ένιωθα βαρετά

Σε επηρέασε κάποιος να σταματήσεις το σχολείο; Οι απαντήσεις όλων ήταν αρνητικές.

Θεωρείς ότι έχεις ίσες ευκαιρίες αν δεν ολοκληρώσεις την εκπαίδευση με έναν που την έχει ολοκληρώσει; Όλοι πάλι απάντησαν αρνητικά, θεωρούν δηλαδή ότι δεν έχουν ίσες ευκαιρίες με αυτούς που έχουν ολοκληρώσει την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Τι σημαίνει το σχολείο για εσένα; Τι σημαίνει το σχολείο για εσένα; Οι απαντήσεις ήταν ποικίλες άλλες με θετικό και άλλες με αρνητικό περιεχόμενο: Το σχολείο για εμένα είναι κάτι που μας βοηθάει να αποκτήσουμε εφόδια και να συνεχίσουμε τη ζωή μας Δουλεία Μόρφωση, εκπαίδευση ,κοινωνικοποίηση, μάθηση, κοπάνες, πλάκες, το δεύτερό μου σπίτι Το σχολείο για εμένα είναι ένα μεγάλο κέντρο που χάρη σε αυτό θα μπορέσω να ζήσω στο μέλλον μου. Θα μπορέσω να γίνω ένας σωστός άνθρωπος, να βγω στην κοινωνία και να είμαι ισότιμος με όλους.

Αίτια Σχολικής Αποτυχίας Η φτώχεια ή το πολύ χαμηλό εισόδημα της οικογένειας. Ξενόγλωσσοι μαθητές που δύσκολα ακολουθούν τους ντόπιους μαθητές. Οι γονείς ή τα αδέρφια να έχουν παρατήσει και αυτά τη φοίτηση τους . Το να μείνει στάσιμος ο μαθητής σε μία ή περισσότερες τάξεις. Η απόρριψη του μαθητή από τους συμμαθητές ή και τους δασκάλους. Οι συχνές απουσίες από το σχολείο.

Συνέπειες Σχολικής Αποτυχίας Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερα παιδιά παρατούν το σχολείο σε μικρή ηλικία, αμέσως μόλις περάσουν την ηλικία της υποχρεωτικής παρακολούθησης, κάπου εκεί στα 14. Απώθηση των παιδιών αυτών σε ένα σύγχρονο κοινωνικό περιθώριο, δίπλα στις άλλες ομάδες των κοινωνικά αποκλεισμένων, που οι κοινωνικές, οικονομικές και πολιτισμικές ανισότητες δημιουργούν διαχρονικά σε καθημερινή βάση. Εκμετάλλευση παιδικής και εφηβικής εργασίας. Εμφάνιση νεανικής παραβατικότητας.

Τρόποι αντιμετώπισης της σχολικής αποτυχίας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Σχετικά με τη σχολική ανωριμότητα, οι γονείς θα πρέπει πρωταρχικά να κατανοήσουν τη συμβολή της ανωριμότητας στη χαμηλή επίδοση του παιδιού και να μην την ανάγουν σε τεμπελιά ή αδιαφορία. Η ενθάρρυνση και οι ρεαλιστικές απαιτήσεις από τους γονείς σίγουρα είναι πολύ βοηθητικές. Τέλος η αξιολόγηση της κατάστασης από ειδικούς επιστήμονες μπορεί να οδηγήσει και στην καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματος

Τρόποι αντιμετώπισης της σχολικής αποτυχίας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Οι μαθητές πρέπει να αποκτήσουν εσωτερικά κίνητρα, να κατανοήσουν δηλαδή την αξία της γνώσης και να μη βάζουν στόχους για να ικανοποιήσουν τους γονείς, τους δασκάλους ή για να πάρουν καλούς βαθμούς. Ένα βοηθητικό σχολικό περιβάλλον, λοιπόν διευκολύνει την ανάπτυξη εσωτερικών κινήτρων, ενώ παράλληλα οι γονείς μπορούν να ενισχύσουν αυτή την ανάπτυξη συνδέοντας την γνώση και τα μαθήματα με διάφορες επιτυχίες του παιδιού στην καθημερινή του ζωή.

Τρόποι αντιμετώπισης της σχολικής αποτυχίας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Οι γονείς με τις στάσεις, τις αξίες, τις φιλοδοξίες και τις προσδοκίες τους, αλλά και τη συμπεριφορά τους επηρεάζουν σοβαρά τη σχολική επίδοση των παιδιών τους. Γενικά η θερμή και ήρεμη ατμόσφαιρα, το απαιτητικό αλλά συγχρόνως και δημοκρατικό οικογενειακό κλίμα που δίνει έμφαση στον αυτοέλεγχο και ενδιαφέρεται για την εκπαίδευση αποτελεί προϋπόθεση για τη σχολική επιτυχία του παιδιού. Βασικότερη προϋπόθεση όμως για τα κίνητρα επίδοσης είναι οι απαιτήσεις των γονέων να ανταποκρίνονται στο επίπεδο των δυνατοτήτων του παιδιού.

Τρόποι αντιμετώπισης της σχολικής αποτυχίας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Για τα συνεσταλμένα παιδιά, η σωστή προσέγγιση, η ιδιαίτερη προσοχή και η ενθάρρυνση για συμμετοχή σε δραστηριότητες αποτελούν μια σωστή βάση. Εδώ ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι νευραλγικός, καθώς μέσα από την ευαισθητοποίηση της ομάδας της τάξης, την ανάθεση πρωτοβουλιών μπορεί να κινητοποιήσει το μαθητή σε μια καλύτερη συνεργασία. Επίσης οι εκπαιδευτικοί, μπορούν να ενισχύσουν τα «αποτυχημένα» παιδιά, τονίζοντας τα θετικά στοιχεία της συμπεριφοράς τους και επαινώντας κάθε προσπάθεια ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα.

Τρόποι αντιμετώπισης της σχολικής αποτυχίας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Το σημαντικό θα ήταν το υπουργείο να κάνει μία μελέτη με σκοπό να εντοπίσει τους πραγματικούς λόγους που αναγκάζουν τα παιδιά να διακόψουν τη φοίτησή τους και μετά να προσπαθήσει να αναγνωρίσει τους μαθητές υψηλού κινδύνου, αυτούς δηλαδή που οδηγούνται προς την παραίτηση και να τους βοηθήσει με οποιοδήποτε τρόπο, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες παραμονής τους στο σχολείο.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!