1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τι είναι ο προγραμματισμός
Advertisements

ΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟΙ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΙ
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Προγραμματισμοσ υπολογιστη
7.3.8 Μεταφραστές Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Η Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Ο Προγραμματισμός στην Πράξη 2.1 Το προγραμματιστικό περιβάλλον του Micro Worlds Pro 1 Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα.
3ο Γυμνάσιο Καστοριάς Πληροφορική Γ’ Γυμνασίου Ντινολάζος Χρήστος
Λειτουργικό Σύστημα ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ENOTHTA B.1.3 (1)
Τι σημαίνει το ρήμα scratch;
Κεφάλαιο 3 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
7.5.2 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
Αρχιτεκτονική Υπολογιστών Γλώσσες Μηχανής
Τι είναι ο υπολογιστής; Τι είναι ο προγραμματισμός
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΜΑΘ-3122/106 Προγραμματισμός
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 Π. Σοφράς.
Κατηγορίες προβλημάτων:
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό 1.4 Υλοποίηση Αλγορίθμου με υπολογιστή - Προγραμματισμός 1 Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Γνωριμία με το Λογισμικό του Η/Υ
ΓΛΩΣΣΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Πρόγραμμα Είναι μία ακολουθία από εντολές, σε λογική σειρά, με σκοπό να κατευθύνουν τον Η.Υ. στην εκτέλεση των επιθυμητών εργασιών. ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ.
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου
Εισαγωγή στον προγραμματισμό
Κεφάλαιο 3 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Κεφάλαιο 6 -Περιβάλλοντα Ανάπτυξης Εφαρμογών
Σχεδίαση Αλγορίθμων. Διεργασίες (1/2) Μία διεργασία αλληλεπιδρά με το περιβάλλον της δεχόμενη είσοδο και παράγοντας έξοδο.
Κεφάλαιο 6: Εισαγωγή στον προγραμματισμό Φυσικές και τεχνητές γλώσσες.
Αλγόριθμοι 2.1.1,
Καθηγητής: Σπύρος Ξουργιάς1 Η Έννοια του Προγράμματος Ακριβής προσδιορισμός προβλήματος Ακριβής προσδιορισμός προβλήματος Ανάπτυξη αντίστοιχου αλγορίθμου.
Για τη διεκπεραίωση ενός προβλήματος πρέπει να ακολουθηθεί η εξής διαδικασία:  να γραφεί ο αλγόριθμος να συνταχθεί το πρόγραμμα σε γλώσσα υψηλού επιπέδου.
Κατανόηση (δεδομένα – ζητούμενα) Ανάλυση σε απλούστερα προβλήματα Επίλυση με οργανωμένα, απολύτως καθορισμένα, πεπερασμένα βήματα ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
ΛΑΔΑΚΑΚΟΣ ΘΑΛΗΣ Α.Μ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ Μηχανή που μπορεί να φέρει σε πέρας πνευματικές εργασίες ρουτίνας με μεγάλη ταχύτητα.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Λογισμικό Λειτουργικό σύστημα Λογισμικό συστήματος
Από την ιδέα μέχρι το λογισμικό. Ξεκινώντας από το πρόβλημα...
Προγραμματισμός ύλης Β’-Γ’ Γυμνασίου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉ ΝΊΚΟΣ ΠΑΠΑΔΆΚΗΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.
1 Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Κεφάλαιο 6 Παπαγιάννη Νάσια Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών ΕΜΠ.
Εισαγωγή στον προγραμματισμό Μέρος 3 ο Προγραμματιστικά περιβάλλοντα § 6.7.
Εισαγωγή στην Python.
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
1.1 Η έννοια του προβλήματος
Κεφάλαιο 1ο: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Κεφάλαιο 1 Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και τον Προγραμματισμό.
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ Ανάπτυξη Εφαρμογών για Φορητές Συσκευές
Η έννοια του προβλήματος
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΗΤΕΙΑΣ - ΤΑΞΗ Γ'
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
Κεφάλαιο 3 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Γ' ΤΑΞΗ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΑ ΛΑΘΗ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Γ' ΤΑΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού Τι πρέπει να γνωρίζω Ορισμός _Γλώσσες Προγραμματισμού Γλώσσα Μηχανής Χαρακτηριστικά Γλωσσών προγραμματισμού Το ολοκληρωμένο Προγραμματιστικό περιβάλλον Μεταγλωττιστές (Compilers)–διερμηνείς (interpreters) Στάδια για την εκτέλεση ενός αλγορίθμου από την ΚΜΕ του υπολογιστή Είδη λαθών (Συντακτικά _ Λογικά)

Γλώσσες Προγραμματισμού Γλώσσες Προγραμματισμού είναι οι τεχνητές γλώσσες που «καταλαβαίνουν» οι υπολογιστές και χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία του ανθρώπου με τον υπολογιστή. Κατηγορίες Γλωσσών Προγραμματισμού Γλώσσες χαμηλού επιπέδου (είναι πιο κοντά στο υλικό του υπολογιστή) Γλώσσα μηχανής Γλώσσες Υψηλού επιπέδου (είναι πιο κοντά στην φυσική γλώσσα των ανθρώπων) Visual basic Logo Pascal Java C C++ Fortran Ada κ.α

Γλώσσα Μηχανής Η γλώσσα μηχανής είναι μια γλώσσα προγραμματισμού που έχει ως αλφάβητο το «0» και το «1». Είναι μια γλώσσα αρκετά δύσκολη για να τη μάθει κάποιος καθώς είναι πολύ διαφορετική από τη φυσική μας γλώσσα . Επίσης δεν είναι ενιαία σε όλους τους υπολογιστές , μια και κάθε τύπος υπολογιστή (με διαφορετικό επεξεργαστή ) έχει τη δική του γλώσσα μηχανής.

Χαρακτηριστικά γλωσσών προγραμματισμού Το αλφάβητο Το αλφάβητο μιας γλώσσας προγραμματισμού είναι το σύνολο των χαρακτήρων που χρησιμοποιούνται από τη γλώσσα Το λεξιλόγιο Το λεξιλόγιο μιας γλώσσας είναι το σύνολο των λέξεων που αναγνωρίζει η γλώσσα και έχουν συγκεκριμένη και μοναδική σημασία .Στις γλώσσες προγραμματισμού το λεξιλόγιο είναι περιορισμένο (μερικές δεκάδες λέξεις) για να μπορούμε να το μάθουμε εύκολα. Το συντακτικό Το συντακτικό μιας γλώσσας προγραμματισμού είναι το σύνολο των κανόνων που πρέπει να ακολουθούμε , για να συνδέουμε λέξεις σε προτάσεις . Σε μια γλώσσα προγραμματισμού η σύνδεση λέξεων δημιουργεί ολοκληρωμένες εντολές προς τον υπολογιστή. Αν δεν ακολουθήσουμε αυστηρά το συντακτικό μιας γλώσσας είναι αδύνατο για τον υπολογιστή να καταλάβει ποια εντολή του δίνουμε.

Το ολοκληρωμένο προγραμματιστικό περιβάλλον Ένα προγραμματιστικό περιβάλλον αποτελείται από διάφορα εργαλεία που βοηθάνε τον προγραμματιστή να γράφει και να διορθώνει το πρόγραμμα του. Τα κύρια εργαλεία του είναι: Ένας εξειδικευμένος κειμενογράφος , που χρησιμεύει για τη σύνταξη και τη διόρθωση του προγράμματος Ένα πρόγραμμα μεταφραστής που μετατρέπει τις οδηγίες μας στη μορφή που τις καταλαβαίνει ο επεξεργαστής , δηλαδή σε μια σειρά από 0 και 1

Προγραμματιστικό περιβάλλον του Microworlds Pro

Εικ.1.4: To περιβάλλον «Χελωνόκοσμος» (Παιδαγωγική Σχεδίαση: Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας, Φ.Π.Ψ).

Προγράμματα μεταφραστές Τα προγράμματα που μετατρέπουν τις οδηγίες μας σε 0 και 1 μπορούν να χωριστούν σε δύο κατηγορίες: στους μεταγλωττιστές (compilers) και στους διερμηνείς(interpreters). Οι μεταγλωττιστές (compilers) θα ελέγξουν όλο το πρόγραμμα για συντακτικά λάθη και μετά θα το μετατρέψουν όλο σε κατάλληλη σειρά από 0 και 1, ώστε να μπορεί να εκτελεστεί από την Κεντρική Μονάδα Επεξεργασίας του υπολογιστή. Οι διερμηνείς (interpreters) ελέγχουν μία οδηγία κάθε φορά, την εκτελούν και μετά ελέγχουν την επόμενη οδηγία. Η γλώσσα προγραμματισμού Logo, που θα δούμε στο επόμενο κεφάλαιο, χρησιμοποιεί διερμηνέα.

Στάδια για την εκτέλεση ενός αλγορίθμου από τη Κ.Μ.Ε του υπολογιστή Αλγόριθμος Πρόγραμμα Μετατροπή του προγράμματος σε 0 και 1(Γλώσσα μηχανής) Εκτέλεση προγράμματος στην Κ.Μ.Ε

Είδη λαθών Συντακτικά λάθη Λογικά λάθη Αν σε κάποια οδηγία έχουμε κάνει λάθος στο αλφάβητο, στο λεξιλόγιο ή στο συντακτικό τότε το πρόγραμμα που μετατρέπει τις οδηγίες μας σε σειρά από 0 και 1 θα μας δώσει το κατάλληλο μήνυμα λάθους , ώστε να μας βοηθήσει να διορθώσουμε το λάθος μας . Τα λάθη αυτά ονομάζονται συντακτικά. Λογικά λάθη Όταν το αποτέλεσμα που προκύπτει από την εκτέλεση του προγράμματος, δεν είναι το αναμενόμενο, τότε το πρόβλημα δεν βρίσκεται στον τρόπο εκτέλεσης του , αλλά στον αλγόριθμο που κατασκευάσαμε για τη λύση του προβλήματος . Πρέπει να ελέγξουμε ένα προς ένα τα βήματα _ εντολές του αλγορίθμου μας , ώστε να διαπιστώσουμε , αν δίνουμε τις κατάλληλες εντολές με τη σωστή σειρά δηλ να βρούμε που βρίσκεται το λογικό λάθος μας .