“Μια μέρα στη ζωή του μικρού Ιάσονα” Ο Μυκηναϊκός κόσμος μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Συνδέσεις στο σήμερα. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Επιμέλεια: Μαρία Κωστούρου, εκπαιδευτικός προσχολικής ηλικίας
Στόχοι Να προσεγγίσουν βιωματικά το μουσείο μέσα από επιλεγμένα εκθέματα της μυκηναϊκής εποχής. Να κάνουν συνδέσεις με τις δικές τους εμπειρίες και να τις εκφράσουν ποικιλοτρόπως.
ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ; Θα ρωτήσουμε Θα υποθέσουμε Θα ψάξουμε Θα ανακαλύψουμε Θα συζητήσουμε Θα παίξουμε
Η κούπαΗ κουτάλα Η “αλατιέρα” Το ζωάκι Ο πολεμιστής Το αγγείο ΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
Ας φτιάξουμε …την ιστορία.
Δραστηριότητα 1 η (στην τάξη πριν την επίσκεψη/ κατά την επίσκεψη) Παρατηρώ-ανακαλύπτω Υλικό: Πλαστικοποιημένες εικόνες εκθεμάτων του μουσείου. Ερωτήματα: Πού πίνει το γάλα του; Βοηθάει τον πατέρα του που είναι αγγειοπλάστης. Τι φτιάχνει με τον πηλό; Μαθαίνει να τα ζωγραφίζει. Τι σχέδια φτιάχνει; Τι χρώματα χρησιμοποιεί; Το αγαπημένο του φαγητό είναι η ψαρόσουπα. Με τι σκεύος σερβίρει η μητέρα του την ψαρόσουπα;
Δραστηριότητα 2 η ( στην τάξη πριν την επίσκεψη) Αντιστοιχίζω με σύγχρονα αντικείμενα Υλικό: Πλαστικοποιημένες εικόνες σύγχρονων αντικειμένων σε αντιστοιχία με τα επιλεγμένα εκθέματα. Οι ερωτήσεις είναι παρόμοιες με τις προηγούμενες αλλά ξεκινούν με το «Εσύ». Ενθαρρύνεται η προφορική έκφραση και η επισήμανση των διαφορών με τα αντικείμενα που χρησιμοποιούσε ο Ιάσονας.
Δραστηριότητα 3 η ( στο μουσείο) Βρίσκω τα αντικείμενα στις προθήκες Κατευθυνόμαστε στο χώρο της έκθεσης. Εντοπίζουμε τα επιλεγμένα αντικείμενα. Ενθαρρύνουμε την παρατήρηση και τη σύγκριση.
Δραστηριότητες σύνθεσης (στην τάξη μετά την επίσκεψη) Ζωγραφίζω την ιστορία. Zωγραφίζω τον πηλό με τα σχέδια του Ιάσονα. Παιχνίδι ρόλων: «Ο Ιάσoνας στο εργαστήριο του πατέρα του» «Στο τραπέζι με την οικογένεια του Ιάσονα» Αν ο Ιάσονας ερχόταν σήμερα στο νηπιαγωγείο, τι θα του δείχναμε; Πώς θα παρουσιάζαμε τα δικά μας αντικείμενα; Τα παιδιά δημιουργούν συλλογή με αντικείμενα του σήμερα για το μουσείο του μέλλοντος.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ Επικοινωνούμε την εμπειρία μας: Ξαναβλέπουμε το υλικό. Μιλάμε για τα συναισθήματα της επίσκεψης. Τι μεταφέρουμε στους γονείς; Τι μοιραζόμαστε με τα σχολεία του δικτύου; Προτάσεις για επόμενες δράσεις στο αρχαιολογικό μουσείο.