Ταυτοποίηση (Unification). Πίνακας Ταυτοποίησης Όρος 1 Όρος 2 C1 X1 F (τ 1,…,τ ν ) C2 Επιτυχές αν C1 == C2 Επιτυχές {Χ1 = C2} Αποτυγχάνει Χ2 Επιτυχές.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κατηγορηματικός Λογισμός
Advertisements

1 Πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ- Εκπαίδευση και Πολιτισμός»  Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σε θέματα αισθητικής αγωγής.  1995.
1 Δορυφορικό 2 ης ομάδας. 2 Είσαι στη μέση του μαθήματος και βλέπεις...  έναν μαθητή να βγαίνει από την αίθουσα διδασκαλίας,  δύο μαθητές να μιλούν.
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Ακαδ. ‘Ετος Α Ρ Χ Ι Τ Ε Κ Τ Ο Ν Ι Κ Ο Σ Σ Χ Ε Δ Ι Α Σ Μ Ο Σ 9: Α Σ Τ Ι Κ Ο Σ Σ.
Κέντρα Ξένων Γλωσσών ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ
ΕΡΓΑΣΙΑ 1η Θέμα: «Απόδειξη άλλων τύπων για τα κανονικά πολύγωνα»
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙΣ »
Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
Ασκήσεις Συνδυαστικής
Μαθηματικό εργαστήριο Γ. Λαγουδάκος
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Άρνηση στο Λ.Π.. Αρνητικά γεγονότα/γνώση δεν περιγράφονται στο πρόγραμμα. Απλώς δεν περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα. Παράδειγμα –Γράφουμε: father (bob,
Prolog Tutorial Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης Άνοιξη 2010
ΕΠΛ 434 – Λογικός Προγραμματισμός και Τεχνητή Νοημοσύνη
Chord: A Scalable Peer-to-peer Lookup Service for Internet Applications ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ.
6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ ‘’ΠΙΝΟΚΙΟ’’
Δρ. Παναγιώτης Συμεωνίδης
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
Μ’ ένα βιβλίο γιορτάζω Υπεύθυνη Προγράμματος Δήμητρα Ορφανάκη
1ο Γενικό Λύκειο Έδεσσας «Νικόλαος Οικονομίδης»
ανακύκλωση Η/Υ και περιφερειακών
Έρευνα για το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα Αθήνα 9 Νοεμβρίου ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Ι.Ο.Φο.Μ. Ι.Ο.Φο.Μ. – Π.Μ.Σ. Φορολογία και Ελεγκτική.
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
Στατιστική Ι Παράδοση 5 Οι Δείκτες Διασποράς Διασπορά ή σκεδασμός.
© 2002 Thomson / South-Western Slide 4A-1 Κεφάλαιο 4, Μέρος A Πιθανότητες.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Κοντινότεροι Κοινοί Πρόγονοι α βγ θ δεζ η π ν ι κλμ ρσ τ κκπ(λ,ι)=α, κκπ(τ,σ)=ν, κκπ(λ,π)=η κκπ(π,σ)=γ, κκπ(ξ,ο)=κ ξο κκπ(ι,ξ)=β, κκπ(τ,θ)=θ, κκπ(ο,μ)=α.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Δομές Δεδομένων στο Λ.Π.. Λίστες Λίστα είναι ένας όρος –Οι όροι αυτοί ορίζονται με τη βοήθεια μιας συνάρτησης: [ ] σταθερά για κενή λίστα – nil [t1| l]
Προγράμματα σπουδών Α΄,Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Α΄ Λυκείου 9 μαθήματα - 33 ώρες διδασκαλίας (κοινό πρόγραμμα) + 1 μάθημα επιλογής (από 4 μαθήματα) – 2 ώρες.
Επιδημιολογικά Στοιχεία:
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Good Karma Αυτό είναι ένα μικρό - ευχάριστο ανάγνωσμα. Απόλαυσέ το!
Παν. Πάλλα - ΕΚΦΕ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εργασία στο μάθημα : «Εικονική πραγματικότητα και Εκπαιδευτικές εφαρμογές τεχνητής.
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ 2007 ΑΛΛΟΓΕΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΛΟΓΕΣ ΜΑΚ 1.Γ. Παπανικολάου (n= 71) 2.Ευαγγελισμός (n= 60) 3.Άγ. Σάββας,
Εισαγωγή στις Βασικές Έννοιες Πληροφορικής
Άσκηση 6 Α) Να συμπληρώσετε τον πίνακα: μν X=μ 2 -ν 2 Ψ=2μνΖ=μ 2 +ν Β) Να εξετάσετε αν η κάθε τριάδα αριθμών Χ, Ψ, Ζ του πίνακα, μπορεί να είναι.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Georgakopoulou Anna. Εμείς«Ανήκειν;»και βέβαια«Ανήκειν»
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Σελ. 6Ο από το Επιλέγω και Πραγματοποιώ η ασκ. 2 Υπεύθυνος Καθηγητής: Γ.Καπετανάκης Τμήμα: Α1 Ημερομηνία: 10/12/14.
Είμαστε μια τάξη πολύ πολύ εντάξει…
Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α ΤΑ Μ Ε Τ Α Π Τ Υ Χ Ι Α Κ Ω Ν Σ Π Ο Υ Δ Ω Ν.
«Σχολείο …παγίδα» Μαθητική έρευνα των παιδιών της τάξης ΣΤ΄1 του 11ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου.
ΜΑΘΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΓΓΙΣΗ ΑΙΜΑΤΟΣ - ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
Κολύμβηση στο Δημοτικό
Η τάξη μας !!!! Από την Άννα Ιωαννιδου!!!.
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Τμ.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
Η ΈΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
Τα υπέρ και τα κατά Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
α. ο μ υ θ ο ς τ η ς π ε ρ σ ε φ ο ν η ς β. ο μ υ θ ο ς τ ο υ ε γ κ ε λ α δ ο υ γ. ο μ υ θ ο ς τ η ς α ρ α χ ν η ς.
Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Τμήμα Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Εργαστήριο: Τεχνητή Νοημοσύνη.
ΕΠΑ.Λ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΟΜΑΔΑ Β΄. ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ.
Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης
Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης
για να σχηματίσω τη λέξη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ταυτοποίηση (Unification)

Πίνακας Ταυτοποίησης Όρος 1 Όρος 2 C1 X1 F (τ 1,…,τ ν ) C2 Επιτυχές αν C1 == C2 Επιτυχές {Χ1 = C2} Αποτυγχάνει Χ2 Επιτυχές {Χ2 = C1} Επιτυχές {Χ1 = X2} Επιτυχές {X2 = F (τ 1,…,τ ν )} F (u 1,…,u μ ) ΑποτυγχάνειΕπιτυχές {X1 = F (u 1,…,u μ )} Επιτυχές αν ν==μ και οι αντίστοιχοι όροι ταυτοποιούνται επιτυχώς Πίνακας: Κανόνες ταυτοποίησης δύο όρων

Tαυτοποίησης ατομικών τύπων Παραδείγματα Ατομικός τύπος 1Ατομικός τύπος 2Πιο Γενικός Ταυτοποιητής θ α (Χ, 2)α(3, 2){Χ=3} β (2, Χ)γ (2, Υ)Δεν ταυτοποιούνται δ (Χ, Υ)δ (7, φ(6)){Χ=7, Υ=φ(6)} ε(κ,φ(Υ))ε(Ζ,φ(Ζ)){Ζ=κ, Υ=Ζ} ζ (Χ,Χ)ζ (7,6)Δεν ταυτοποιούνται η (Χ,φ1(Χ,φ2(2)))η(5,Ζ){Χ=5, Ζ=φ1(5,φ2(2))} θ(Χ,Χ)θ(5,Ζ){Χ=5, Ζ=Χ} Πίνακας : Tαυτοποίησης ατομικών τύπων

Tαυτοποίηση και Ισότητα == (συντακτική ισότητα – identical) = (ταυτοποίησης – unification) π.χ. |?- X==Y no |?- X=Y, X==Y yes

Πρόγραμμα για κάποιο σχολείο /* μαθητής (Μθτ, Τ)  ο Μθτ είναι μαθητής της τάξης Τ. */ /*1*/ μαθητής (νίκος, τάξη (1)). /*2*/ μαθητής (μηνάς, τάξη (3)). /*3*/ μαθητής (μαρία, τάξη (2)). /*4*/ μαθητής (σοφία, τάξη (5)). /*5*/ μαθητής (γιώργος, τάξη (2)). /*6*/ μαθητής (ελένη, τάξη (3)).

Πρόγραμμα για κάποιο σχολείο (συνέχεια) /* διδάσκεται (Μθ, Τ)  το μάθημα Μθ διδάσκεται στην τάξη Τ. */ /*7*/ διδάσκεται (αριθμητική, τάξη (1)). /*8*/ διδάσκεται (αριθμητική, τάξη (2)). /*9*/ διδάσκεται (αριθμητική, τάξη (5)). /*10*/ διδάσκεται (γλώσσα, τάξη (2)). /*11*/ διδάσκεται (ιστορία, τάξη (1)). /*12*/ διδάσκεται (μουσική, τάξη (2)). /*13*/ διδάσκεται (μουσική, τάξη (5)).

Πρόγραμμα για κάποιο σχολείο (συνέχεια) /* αρέσει (Μθ, Μθτ)  το μάθημα Μθ αρέσει στο μαθητή Μθτ. */ /*14*/ αρέσει (γλώσσα, γιώργος). /*15*/ αρέσει (αριθμητική, σοφία). /*16*/ αρέσει (αριθμητική, νίκος). /*κανόνας: Η μουσική αρέσει σε όλους τους μαθητές των τάξεων που διδάσκεται. */ /*17*/ αρέσει (μουσική, Χ) :- διδάσκεται (μουσική, τάξη (Τ)), μαθητής(Χ, τάξη(Τ)).

Πρόγραμμα για κάποιο σχολείο (συνέχεια) /* είναι φίλος (Μ1, Μ2)  ο Μ1 είναι φίλος του Μ2 */ /*κανόνας: Ένας μαθητής είναι φίλος με κάποιον άλλο αν τους αρέσεει το ίδιο μάθημα. */ /*18*/ είναι_φίλος (Μ1, Μ2) :- αρέσει (Μαθ, Μ1) αρέσει (Μαθ, Μ2).

Ερωτήσεις ? Β1, Β2,..., Βn Π.χ. ? μαθητής (σοφία, τάξη (5)) –Yes (άμεση ταυτοποίηση) Π.Χ. ? μαθητής (Μ, τάξη (2)) –Μ=μαρία –Μ-γιώργος (ταυτοποίηση με αντικατάσταση) Π.χ. ? μαθητής (μαρία, Τ),διδάσκεται (γλώσσα, Τ), –Τ=τάξη (2) Π.Χ. ? αρέσει (μουσική, Μ) –Μ=μαρία –Μ-γιώργος –Μ=σοφία (βλ. Σχήμα επόμενης διαφάνειας)

Το δένδρο υπολογισμού του παραδείγματος 4

Ερωτήσεις (συνέχεια) ? είναι_φίλος (σοφία, Μ) –Μ=σοφία –Μ=νίκος –Μ=μαρία –Μ-γιώργος –Μ=σοφία Πως αποκλείουμε τη σοφία;

Έλεγχος PROLOG Σειρά ικανοποίησης ατομικών τύπων ερώτησης: ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΔΕΧΙΑ ?Β, Γ, Δ,...., Ω

Έλεγχος PROLOG (συνέχεια) Σειρά αναζήτησης πρότασης για ικανοποίηση ατομικού τύπου ερώτησης: ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ (τα Β 1,...Β ρ είναι ατομικοί τύποι με το ίδιο κατηγόρημα με αυτό της κλήσης Β). Ερώτηση ?Β. Πρόγραμμα Β1 :- C 1,….,C k Β2 :- D 1,….,D l Β ρ :- Ζ 1,….,Ζ ν

Το δένδρο υπολογισμού του παραδείγματος 5