Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΙΝΗΣΗ ΣΕ ΔΥΟ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ Η διανυσματική αναπαράσταση.
Advertisements

Βασίλειος Παππάς - ΓΕΛ Καλαμπάκας
1η ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΗ
H Mathematica στην υπηρεσία της Φυσικής
Φύλλο εργασίας Ευθύγραμμες κινήσεις.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης  ΣΤΟΧΟΙ να εξοικειωθούν οι μαθητές με την μελέτη της ευθύγραμμης ομαλά επιταχυνόμενης κίνησης να σχεδιάζουν και.
Ταχύτητα: το πηλίκο της μετατόπισης δια τη χρονική διάρκεια υ=Δχ/Δt
ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ.
Ταχύτητα Νίκος Αναστασάκης 2010.
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ
Θέση και μετατόπιση x2=8 Δx=8-3=5 x1=3 x1=-2 x2=3 Δx=3-(-2)=5
Γραφικές παραστάσεις. t(min)h(cm) 05,2 17,1 28,7 310,6 413,0 514,7 Κατ’ αρχάς γράφουμε τα πειραματικά δεδομένα σε πίνακα. Η πρώτη γραμμή περιέχει τα μεγέθη.
Τεστ κινηματικής 11 Οκτωβρίου
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
Διδακτικές προσεγγίσεις στη Διδασκαλία Φυσικής Β΄ Γυμνασίου
2.2 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ.
Κινηματική.
Ευθύγραμμη Ομαλή Κίνηση
Ερωτήσεις Σωστού - Λάθους
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Υγρού Σώματος
Kίνηση.
ΥΛΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗ Η κίνηση είναι χαρακτηριστική ιδιότητα της ύλης. Κίνηση παρατηρούμε από τους μακρινούς γαλαξίες έως μέχρι το εσωτερικό των ατόμων. Η.
2.3 ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
Μελέτη της ευθύγραμμης ομαλής κίνησης.  Θέση - χρόνος - μετατόπιση - χρονικό διάστημα - ταχύτητα  Οι Στόχοι: 1.Να υπολογίζεις την ταχύτητα ενός σώματος.
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλο Εργασίας 1 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης.  Σωλήνας με νερό και φυσαλίδα  Μετροταινία  Χρονόμετρο  Στήριγμα για πλάγια θέση του σωλήνα ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ 2009.
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης  ΣΤΟΧΟΙ να εξοικειωθούν οι μαθητές με την μελέτη της ευθύγραμμης ομαλής κίνησης να σχεδιάζουν και να επεξεργάζονται.
Xρήση ηλεκτρικού χρονομετρητή
Μελέτη της ευθύγραμμης ομαλής κίνησης
Αλληλεπίδραση σωμάτων O 3ος νόμος του Newton
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Στερεού Σώματος
Πειραματικός Υπολογισμός της Άνωσης
από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Για τη Φυσική Α ’ Λυκείου Εργαστηριακή Άσκηση 2 α Μελέτη της Ευθύγραμμης Ομαλά Επιταχυνόμενης Κίνησης.
ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΜΑΤΩΝ Εργαστηριακή Άσκηση 9 από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής Γ′ Γυμνασίου και το αντίστοιχο Τετράδιο Εργασιών των Ν. Αντωνίου, Π. Δημητριάδη,
ΒΑΡΟΣ – ΜΑΖΑ – ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός 1 Η έννοια της ταχύτητας.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΘΛΑΣΗΣ ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΔΕΣΜΗΣ ΣΕ ΠΡΙΣΜΑ
Γραμμική κίνηση Η κίνηση είναι σχετική Βασικές έννοιες Ταχύτητα
Άσκηση 9 ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ.
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Μια εισαγωγή του φαινόμενου της διάθλασης για το γυμνάσιο
ΣΦΑΙΡΙΚΟΙ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ Εργαστηριακή Άσκηση 11 Γ′ Γυμνασίου
Ο νόμος του Ohm Εργαστηριακή Άσκηση 2 Γ′ Γυμνασίου
ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΚΑΙ ΣΚΙΑ
ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗ ΚΙΝΗΣΗ Μεταβαλλόμενη λέμε μια κίνηση κατά τη διάρκεια της οποίας η ταχύτητα (ως διάνυσμα) δε μένει σταθερή.
Φυσική Β’ Γυμνασίου Ασκήσεις.
Η έννοια της ταχύτητας.
Νόμος του Hooke ελαστικότητα
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
Δυναμική (του υλικού σημείου) σε μία διάσταση.
Ο Νόμος του Hooke.
ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Η μελέτη των μεταβολών της δυναμικής και κινητικής ενέργειας σώματος κατά την ελεύθερη πτώση του με βάση τη χρονοφωτογραφία. Ο έλεγχος.
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : Οι Αλχημιστές
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
Γενική μεθοδολογία στις κινήσεις (1)
Μέση και Στιγμιαία ταχύτητα κινούμενων σωμάτων   Μιλτιάδης Συμεωνίδης Φυσική Β’ Γυμνασίου Μ. Συμεωνίδης.
Ταλάντωση ελατηρίου Εργαστηριακή Άσκηση 8 Γ′ Γυμνασίου
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
9. ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ βαρίδιο m=150g 8/11/2018 Μιχαήλ Μ.
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗΣ
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση Εργαστηριακή Άσκηση 7 από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής B′ Γυμνασίου (Ελληνικά Γράμματα 2015) των Ν. Αντωνίου, Π. Δημητριάδη, Κ. Καμπούρη, Κ. Παπαμιχάλη, Λ. Παπατσίμπα

Ηλεκτρομαγνητικός χρονομετρητής (ΓΕ.156.0) Βασικές έννοιες: Θέση - Μετατόπιση - Χρόνος - Χρονικό διάστημα - Ταχύτητα - Ηλεκτρικός χρονομετρητής - Χαρτοταινία - Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση Απαραίτητα υλικά Ηλεκτρομαγνητικός χρονομετρητής (ΓΕ.156.0) Χαρτοταινία Κομπιουτεράκι Ηλεκτρικό τρενάκι Σφιγκτήρας τύπου G (ΓΕ.050.0) Μολύβι Χάρακας (ΓΕ.220.0) Οι κωδικοί αναφέρονται στο βιβλίο: ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΟΕΔΒ, Αθήνα, έκδοση 1η – Δεκέμβριος 2000

Παρατηρώ - Πληροφορούμαι - Γνωρίζω Η (μέση) ταχύτητα v ενός σώματος που κινείται σε ευθεία γραμμή, υπολογίζεται από το πηλίκο της μετατόπισης του (Δx) προς το αντίστοιχο χρονικό διάστημα (Δt): v = Δx / Δt Στην ευθύγραμμη ομαλή κίνηση η ταχύτητα έχει πάντοτε σταθερή τιμή. Ο λόγος οποιασδήποτε μετατόπισης του σώματος προς τον αντίστοιχο χρόνο είναι πάντοτε ο ίδιος.

Αναρωτιέμαι - Υποθέτω - Σχεδιάζω Έχεις στην διάθεση σου: 1) Ηλεκτρικό χρονομετρητή και χαρτοταινία 2) Ηλεκτρικό τρενάκι 3) Χάρακα Σχεδίασε ένα πείραμα για να διαπιστώσεις αν το τρενάκι κάνει ευθύγραμμη ομαλή κίνηση. Γράψε τις υποθέσεις σου. Σχεδιασμός - Περιγραφή Περιγραφή του πειράματος: Κολλάμε στο πίσω μέρος από το τρενάκι το ένα άκρο της χαρτοταινίας και το άλλο το περνάμε στις κατάλληλες υποδοχές του χρονομετρητή, φέρνοντας το τρενάκι όσο πιο κοντά γίνεται σ’ αυτόν. Βάζω σε λειτουργία το χρονομετρητή (πρώτα) και το τρενάκι (μετά) και το αφήνω να κινείται μέχρις ότου όλη η χαρτοταινία να βγει από το χρονομετρητή. Αν οι κουκίδες που καταγράφονται είναι σε σταθερή μεταξύ τους απόσταση, το τρενάκι κάνει κίνηση ευθύγραμμη ομαλή.

Πειραματίζομαι - Υπολογίζω Καταγραφή της κίνησης σε χαρτοταινία Κόψε μια χαρτοταινία μήκους 1m περίπου, πέρασέ τη μέσα από τους οδηγούς του χρονομετρητή και κόλλησε το ένα άκρο της στο ηλεκτρικό τρενάκι. Θέσε σε λειτουργία το χρονομετρητή και μετά το τρενάκι. Παρακολούθησε την καταγραφή της κίνησής του πάνω στη χαρτοταινία. Στη χαρτοταινία έχει αποτυπωθεί η κίνηση του ηλεκτρικού τρένου. Διάλεξε ως σημείο αναφοράς την πρώτη κουκίδα που φαίνεται καθαρά και ονόμασέ το Ο (x=0, t=0). Σημείωσε έντονα πάνω στη χαρτοταινία τις κουκίδες: 5η, 10η, 15η, 20η, 25η. Ο χρόνος που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα μεταξύ δύο διαδοχικών κουκίδων είναι 0,02sec. Έτσι ο χρόνος που αντιστοιχεί στη θέση της 5ης κουκίδας είναι 0,1sec στη 10η 0.2sec κ.o.κ. Σημείωσε τους χρόνους αυτούς πάνω στη χαρτοταινία.

Διαδοχικές ενέργειες σε εικόνες Εικόνα 1 Εικόνα 2 Εικόνα 3 Εικόνα 4

Πειραματίζομαι - Υπολογίζω Καταγραφή της κίνησης σε χαρτοταινία Με τις πληροφορίες που καταγράφτηκαν στην χαρτοταινία συμπλήρωσε τον πίνακα μετρήσεων. ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ Αριθμός κουκίδας Χρόνος t (s) Θέση x (cm) 1η 0,1 2η 0,2 3η 0,3 4η 0,4 5η 0,5

Πειραματίζομαι - Υπολογίζω Γραφική παράσταση θέσης - χρόνου της ευθύγραμμης ομαλής κίνησης Χρησιμοποιώντας τα πειραματικά δεδομένα του πίνακα μετρήσεων, σχεδίασε στους εικονιζόμενους άξονες το πειραματικό γράφημα θέσης - χρόνου (x-t).

Πειραματίζομαι - Υπολογίζω Με βάση το διάγραμμα που σχεδίασες, συμπλήρωσε τις παρακάτω προτάσεις. Η μορφή του διαγράμματος θέσης - χρόνου είναι __________ γραμμή που περνά από την αρχή των αξόνων. Όταν το γράφημα θέσης - χρόνου έχει αυτή τη μορφή, η κίνηση είναι __________ __________. Χρησιμοποίησε το διάγραμμα θέσης - χρόνου, που σχεδίασες, για να υπολογίσεις τη θέση του τρένου τις χρονικές στιγμές: t3=0,2s x3= __________cm t4=0,3s x4= __________cm t5=0,4s x5= __________cm Υπολόγισε το χρονικό διάστημα (Δt) της κίνησης του τρένου μεταξύ των χρονικών στιγμών t3=0,2s και t4=0,3s και την αντίστοιχη μετατόπισή του Δx= x4-x3. Υπολόγισε τη μέση ταχύτητα του τρένου στο χρονικό διάστημα από τη στιγμή t3=0,2s έως τη t4=0,3s: v = Δx / Δt = (x4-x3 ) / (t4-t3) = __________

Πειραματίζομαι - Υπολογίζω Επανάλαβε τους ίδιους υπολογισμούς για το χρονικό διάστημα από τη στιγμή t3=0,2s έως τη t5=0,4s. Υπολογισμοί v' = Δx'/ Δt' = (x5-x3 ) / (t5-t3) = __________ Σύγκρινε τις μέσες ταχύτητες που υπολόγισες στα χρονικά διαστήματα από t3=0,2s έως t4=0,3s και από t3=0,2s έως t5=0,4s. Διατύπωσε τα συμπεράσματά σου. Πόση είναι η ταχύτητα του τρένου; Υπολογισμοί - Συμπεράσματα v' = v Η ταχύτητα του τρένου παραμένει σταθερή κατά την κίνησή του.

Πειραματίζομαι - Υπολογίζω Γραφική παράσταση ταχύτητας - χρόνου στην ευθύγραμμη ομαλή κίνηση Το τρενάκι που χρησιμοποίησες στην πειραματική διαδικασία κάνει ευθύγραμμη ομαλή κίνηση. Η ταχύτητά του σε συνάρτηση με το χρόνο παραμένει σταθερή. Σχεδίασε στους εικονιζόμενους άξονες το γράφημα ταχύτητας - χρόνου (v-t), με βάση τα πειραματικά σου δεδομένα. Σύμφωνα με τα γραφήματα που σχεδίασες, συμπλήρωσε τις παρακάτω προτάσεις. Το γράφημα θέσης - χρόνου του τρένου είναι μια __________ __________ που διέρχεται από την αρχή των αξόνων. Επομένως το τρενάκι κάνει ευθύγραμμη __________ κίνηση. Το διάγραμμα ταχύτητας - χρόνου του τραίνου παριστάνεται από μια ευθεία γραμμή, __________ στον άξονα του χρόνου.

Συμπεραίνω-Γενικεύω x = v · t Γράψε τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξες από την πειραματική μελέτη της ευθύγραμμης ομαλής κίνησης. Σχέση θέσης - χρόνου: Σχέση ταχύτητας χρόνου: x = v · t Η θέση του κινητού είναι ανάλογη του χρόνου. v = σταθερή Η ταχύτητα του κινητού είναι ανεξάρτητη του χρόνου.

Εφαρμόζω - Εξηγώ - Ερμηνεύω Η ευθύγραμμη κίνηση μιας φυσαλίδας Γέμισε ένα διαφανή σωλήνα μήκους 30 cm με χρωματισμένο νερό και στεγανοποίησε τις δυο άκρες του. Φρόντισε ώστε μέσα στο σωλήνα να έχει σχηματιστεί μια φυσαλίδα. Με τη βοήθεια ενός χάρακα, χάραξε με μαρκαδόρο μια κλίμακα μήκους, κατά μήκος του σωλήνα. Οι διαδοχικές χαραγές της κλίμακας να απέχουν μεταξύ τους πέντε εκατοστά. Τοποθέτησε το σωλήνα με μικρή κλίση πάνω στο θρανίο. Παρατήρησε την κίνηση της φυσαλίδας και μέτρησε με το ρολόι σου τις χρονικές στιγμές στις οποίες η φυσαλίδα περνάει από κάθε χαραγή. Ξεκίνησε τις μετρήσεις σου τη στιγμή που η φυσαλίδα διέρχεται από τη δεύτερη χαραγή.

Διαδοχικές ενέργειες σε εικόνες 1 2 3 4 5 6 8 7 9 10

Υπολογισμοί - Συμπεράσματα Συμπλήρωσε τον πίνακα μετρήσεων. ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ Θέση (cm) Χρόνος (s) Υπολόγισε τη μέση ταχύτητα με την οποία κινείται η φυσαλίδα μεταξύ 2ης και 3ης, 3ης και 4ης, 4ης και 5ης χαραγής. Τι συμπεραίνεις για το είδος της κίνησης της φυσαλίδας; Υπολογισμοί - Συμπεράσματα __________________________________________________________________ Ταχύτητα της σταγόνας: v= __________ Συμπέρασμα: