Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Learning to Learn: Algorithmic Inspirations from Human Problem Solving.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Advertisements

Bayes Classifiers.
Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι
1. Εισαγωγή Ορισμοί:  VOD  NVOD  Live Streaming.
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
Εξόρυξη Δεδομένων και Αλγόριθμοι Μάθησης
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Διδασκαλία της Ευθύγραμμης Ομαλής Κίνησης
Επιχειρηματικά Μοντέλα Ανάπτυξης και Προώθησης Δικτύων Οπτικών Ινών
Πολυπλοκότητα Παράμετροι της αποδοτικότητας ενός αλγόριθμου:
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
ΤΜΗΥΠ / ΕΕΣΤ1 Μάθημα 8 ο Ανίχνευση Ακμών. ΤΜΗΥΠ / ΕΕΣΤ2 Εισαγωγή (1)  Οι ακμές είναι βασικά χαρακτηριστικά της εικόνας Προς το παρόν δεν υπάρχει ακόμα.
Μηχανική Μάθηση και Εξόρυξη Γνώσης
Η μηχανική μάθηση στην αντιμετώπιση της Υπερπληροφόρησης
Project Εξαμήνου 2008 Χρήση Ενισχυτικής Μάθησης Για Την Εύρεση Πολιτικών Του Παιχνιδιού Με Χαρτιά Poker. Μιχάλης Τρουλλινός ΑΜ:
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Εφαρμογή της Θεωρίας Βέλτιστης Παύσης στον έλεγχο συνέπειας (consistency) σε WWW Caching Servers Δημήτριος Λορέντζος ΠΛΣ Διπλωματική Εργασία Επιβλέπων:
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών Προσαρμοστικό σχήμα συμπίεσης δεδομένων.
Αναγνώριση Προτύπων.
Fluxplayer: A successful General Game Player (Stephan Schiffel, Michael Thielscher) Προηγμένη Τεχνητή Νοημοσύνη Νομικός Βαγγέλης 24/01/2008.
Γραμμικός Προγραμματισμός
Τι είναι Ανάλυση Τι είναι Συστήματα Πληροφορικής
Ο αυτοματισμός στις εργασίες διαχείρισης περιοδικών : έρευνα σε βιβλιοθήκες της Αθήνας Αναστασία Διαγγελάκη Χριστίνα Κανάκη (Ιωάννινα, Σεπτέμβριος 2008)
Εξόρυξη Δεδομένων και Τεχνητά Νευρωνικά Δίκτυα
Ιωάννης Γ. Κοντοχριστόπουλος Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Υπολογιστών Επιβλέπων: Επ. Καθηγητής Κ. Σγάρμπας Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012.
Αναγνώριση Προτύπων.
ΕΥΡΕΣΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΚΩΝ ΕΚΤΟΠΩΝ ΣΕ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μάθημα 2 ο : Βασικές έννοιες 1 Ακαδημαϊκό Έτος
Διαδικτυακή εφαρμογή ανάλυσης και επεξεργασίας δεδομένων κυβερνητικών διαβουλεύσεωνgov.insight Η. Ζαβιτσάνος, Γ. Γιαννακόπουλος, Γ. Παλιούρας Ινστιτούτο.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟΜΕΑΣ : ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΙΑΣΤΑΣΙΟΠΟΙΗΣΗΣ.
Επίλυση Προβλημάτων με Η/Υ
Συστήματα Στήριξης Αποφάσεων
Γλωσσική Τεχνολογία Μάθημα 4 ο Επεξεργασία Κειμένου και Δεικτοδότηση Σοφία Στάμου Άκ.Έτος
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Ενεργή επιλογή αλγορίθμου, Active Algorithm Selection, Feilong Chen and Rong Jin Εύα Σιταρίδη.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Βασικές Αρχές Μέτρησης
Generating Chinese Classical Poems with Statistical Machine Translation Models Jing He, Ming Zhou, Long Jiang Μαρία Κωστάκη Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ 2η Εργασία Μαθήματος Γιώργος Γιαγλής Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας.
Διάλεξη 9η: Εφαρμογή της μεθόδου Simplex στο γραμμικό προγραμματισμό κατά τη μεγιστοποίηση Μέθοδος Simplex 1.Όταν υπάρχουν μέχρι πέντε κλάδοι παραγωγής.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εργαστήριο Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορίας & Δικτύων ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ “Χρονοπρογραμματισμός.
Ειδικά Θέματα Αλγορίθμων και Δομών Δεδομένων
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
Ανάπτυξη μεθοδολογίας για το συστηματικό θεμελιώδη μηχανοτρονικό σχεδιασμό. Εφαρμογή στην ανάπτυξη ευφυούς συστήματος για το σχεδιασμό ρομποτικών αρπαγών.
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Τμ.
Computers: Information Technology in Perspective By Long and Long Copyright 2002 Prentice Hall, Inc. Προγραμματισμός Η / Υ 6 η Διάλεξη.
Το σύστημα υποστήριξης συνεργασίας AGORA Δημόπουλος Σταύρος Α.Μ. 402 Μεταπτυχιακό Μάθημα: «Τεχνολογίες Υποστήριξης Συνεργασίας» Διδάσκων: Νίκος Καρακαπιλίδης.
Λεξικό, Union – Find Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
WEIGHTED CLUSTERING ΠΡΟΗΓΜΕΝΗ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ Μιχάλης Χριστόπουλος Μ Proceedings of the Twenty-Sixth AAAI Conference on Artificial Intelligence.
Μαρία Λιάζη Βασίλης Ζησιμόπουλος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστημίου Αθηνών Μαρία Λιάζη Βασίλης Ζησιμόπουλος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών.
Πρόβλεψη Θέσης Χρήστη σε Κινητά Δίκτυα - Ταξινομητής Βέλτιστης Παύσης Σπύρος Γεωργάκης Διπλωματική Εργασία.
Μηχανική Μάθηση σε Συστήματα Πολλαπλών Πρακτόρων Παπαλιάς Κωνσταντίνος Τμήμα Πληροφορικής.
SusCity: κατασκευάζοντας ψηφιακά παιχνίδια αειφόρων πόλεων Ν. Γιαννούτσου Μ. Δασκολιά Μ. Ξένος Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ ΜΕ ΧΩΡΙΚΗ-ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗΣΗ ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΣ : ΦΩΤΙΑΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ Α.Μ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ : Δρ. ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ Δρ. ΤΣΙΝΤΖΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Οι παρουσιάσεις του μαθήματος βασίζονται στο.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Παραδείγματα BP.
ΥΝ Ι: ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΝΩΣΗΣ 1 ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ (Τεχνητά Νευρωνικά Δίκτυα και Γενετικοί Αλγόριθμοι) ΣΠΥΡΟΣ ΛΥΚΟΘΑΝΑΣΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Ακαδημαϊκό Έτος  Ο σκοπός της οπτικής αναγνώρισης χαρακτήρων είναι να μετατρέψει σαρωμένες εικόνες γραπτού κειμένου σε κείμενο ASCII που είναι.
Ασκήσεις WEKA Δέντρα αποφάσεων.
Ασκήσεις WEKA.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΕΥΦΥΟΥΣ ΠΟΛΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ασκήσεις WEKA Νευρωνικά δίκτυα.
Κεφάλαιο 9: Περιγραφή της Λειτουργίας ενός Απλού Γ.Α.
Ταξινόμηση Πολυφασματικών Εικόνων
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Learning to Learn: Algorithmic Inspirations from Human Problem Solving Ashish Kapoor, Bongshin Lee, Desney Tan, Eric Horvitz Παρουσίαση ΠΜΣ 508 Ολυμπία Κρεμμύδα ΠΡΟΗΓΜΕΝΗ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ Χειμερινό Εξάμηνο

2/14 Στόχος Αυτοματοποίηση της βελτίωσης της μηχανικής μάθησης ● Χωρίς την παρέμβαση του ανθρώπου ● Αλλά προσεγγίζοντας την διορατικότητά του. Για την βελτιστοποίηση της απόδοσης των ταξινομητών.

3/14 Αξιοποίηση του ανθρώπινου παράγοντα ( σε προηγούμενες έρευνες ) ● Τροποποίηση παραμέτρων κατά τη διαδικασία μάθησης ● Παροχή υποδείξεων σε ● Δέντρα αποφάσεων ● Απλά -Bayes ● SVMs ● HMMs ● Όμως, στόχος τους η ακρίβεια των αποτελεσμάτων. ● Όχι η ανάπτυξη καλύτερων συστημάτων.

4/14 Αξιοποίηση του ανθρώπινου παράγοντα ( σε αυτή την έρευνα ) ● Παρατηρήθηκαν οι ενέργειες των ανθρώπων ● Χρήση του εργαλείου EnsembleMatrix ● Τα στοιχεία αξιοποιήθηκαν στη διαδικασία της μηχανικής μάθησης.

5/14 EnsembleMatrix (1/2) ● Εργαλείο που από πολλούς ταξινομητές κατασκευάζει έναν ταξινομητή από τον συνδυασμό τους. ● Αναπαράσταση ταξινομητών : – Γραφικός χάρτης θερμότητας του πίνακα σύγχυσης ● Μηχανισμοί : – Γραμμικός συνδυασμός – Διαμερισμός – Επιλογή Βαρών

6 /14 EnsembleMatrix (2/2)

Περίπτωση Μελέτης ● Προβλήματα : ➢ Θεματική κατηγοριοποίηση αρχείων (Newsgroup – 3000 παραδείγματα, 20 κλάσεις ) ➢ Αναγνώριση προσώπων (Multipie – 3000 παραδείγματα, 150 κλάσεις ) ➢ Κατηγοριοποίηση εικόνων (Caltech-101 – 3030 παραδείγματα, 101 κλάσεις ) ● Για κάθε πρόβλημα, 4 διαφορετικοί ταξινομητές. ● Διαχωρισμός 50 – 50 συνόλου εκπαίδευσης και δοκιμών. ● Εφαρμογή 10-fold cross-validation. ● 10 συμμετέχοντες με διαφορετικό υπόβαθρο στην ΤΝ. 7 /14

8 /14 Ανθρώπινες Επιδώσεις ● Μοντέλα που κατασκεύασαν οι άνθρωποι Vs ● Μη - ιεραρχικός ταξινομητής (Flat Average)

9 /14 Κύρια σημεία αποφάσεων ● Τρόπος διαμερισμού – Ισομεγέθεις διαχωρισμοί, φέρνουν χειρότερα αποτελέσματα. ● Συμβιβασμός μεταξύ δομής και ακρίβειας – Η ανοχή στην ακρίβεια, παράγει πιο καθαρό οπτικά διαχωρισμό. – Αντίθετα, η προσήλωση σε αυτήν, έχει ως αποτέλεσμα πιο αδύναμα μοντέλα. ● Τερματισμός – Ο έγκαιρος τερματισμός οδηγεί σε μοντέλα με καλύτερη ικανότητα γενίκευσης.

10 /14 Μονάδες επιλογής αποφάσεων ● Δείγμα από το σύνολο των βαρών ● Παραγωγή διαμερισμών με έναν αλγόριθμο spectral clustering. ● Μια πρόταση διαμερισμού για κάθε σετ βαρών. ● Αξιολόγηση με την συνάρτηση Quality(.) – Ανθρώπινη συμβολή – Εκπαίδευση ταξινομητή (BPM) που να αποφασίζει αν είναι καλός διαχωρισμός.

11 /14 Τελική επιλογή βαρών ● Αφού έχει επιλεγεί ο τελικός διαμερισμός ● Εύρεση πιθανότητας για κάθε δεδομένο να ανήκει σε ένα Cluster. ● Μεγιστοποίηση της διαφοροποίησης των cluster ● Βέλτιστο βάρος :

12 /14 Κριτήριο Τερματισμού ● Έλεγχος αν για τις παραπάνω επιλογές, αληθεύει το κριτήριο Stop(.) – Εκπαίδευση κριτηρίου μέσω δυαδικού ταξινομητή. – Χρήση των δεδομένων των χρηστών που έφτιαξαν καλούς ταξινομητές. ● Έξοδος Πιθανότητα η τρέχουσα κατάσταση να είναι η τελική.

13 /14 Πειράματα και Αποτελέσματα

Ευχαριστώ !

Βιβλιογραφία Learning to Learn: Algorithmic Inspirations from Human Problem Solving Ashish Kapoor, Bongshin Lee, Desney Tan, Eric Horvitz Learning to Learn: Algorithmic Inspirations from Human Problem Solving EnsembleMatrix: Interactive Visualization to Support Machine Learning with Multiple Classifiers EnsembleMatrix: Interactive Visualization to Support Machine Learning with Multiple Classifiers Talbot J., Lee B., Kapoor A. and Tan D. Imitation Learning of Whole-Body Grasps Kaijen Hsiao and Tomás Lozano-Perez Interactive machine learning: letting users build classifiers Ware M., Frank E., Holmes G. Hall, M. and Witten I. Reinforcement Learning (Book Review) Reinforcement Learning (Book Review) Sutton R. S. and Barto A. G. (Reviewed by C.R. Gallistel)