Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Δρ. ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Σχολική Ψυχολόγος Αν. Προϊσταμένη ΚΕΔΔΥ Ημαθίας , Θεσ/νίκη
Οι ομάδες που επηρεάζουν την ζωή ενός παιδιού με ΕΕΑ… Οι Ειδικοί Όλων των ειδικοτήτων Οι Γονείς Οι Θεραπευτές Οι εκπαιδευτικοί του κοινού σχολείου Οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής
Ομαδική προσέγγιση της αντιμετώπισης… Τακτική επικοινωνία Ενημέρωση φακέλου παιδιού Κοινή εικόνα των δυσκολιών, αναγκών και πλάνο αντιμετώπισης Ισότιμος ρόλος όλων των ομάδων Πρωτόκολλο εχεμύθειας Συνεργασία
Η αποτελεσματικότητα της συνεργασίας… ΕΡΩΤΗΜΑ; Ποιος θα συντονίζει το δίκτυο επικοινωνίας – συνεργασίας;
Η δυναμική της ομάδας είναι ΥΠΕΡ της αποτελεσματικότητας του προγράμματος αντιμετώπισης δυσκολιών ενός μαθητή…
Το πρόγραμμα αντιμετώπισης των πολλαπλών δυσκολιών… Η αντιμετώπιση των δυσκολιών είναι μια παράλληλη διαδικασία όλων των εμπλεκόμενων …
Ισότιμο «αναγκαιότητα» του κάθε εμπλεκόμενου σε ένα πρόγραμμα αντιμετώπισης… Οι εκπαιδευτικοί πολλές φορές καλούνται να γνωστοποιήσουν δυσκολίες που εμφανίζει κάποιος μαθητής στο σχολικό πλαίσιο… αυτό είναι αναγκαίο να το κάνετε.
Υπαρκτό το ρίσκο όταν κάποιος δεν λειτουργεί μέσα από την ομαδική προσέγγιση…
Οι σχέσεις… βασικά χαρακτηριστικά Επικοινωνία = ακούω, όχι μόνο να μιλάω Ειλικρίνεια Αλληλοσεβασμός ===== ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ
Το σχολείο είναι μια κοινότητα … αναγκαία φιλοσοφία, όχι ιδεολογική επιλογή Το κάθε θέμα που προκύπτει μέσα σε μία συγκεκριμένη τάξη ή στο σχολείου δεν είναι ευθύνη κάποιου ατόμου μόνο… είναι θέμα συζήτησης και διαχείρισης όλης της κοινότητας.
Ο μαθητής… Κοινός ο στόχος όλων των εμπλεκόμενων. Η εμπειρία έχει αποδείξει ότι όταν δεν λειτουργεί, έστω και λίγο, η ομαδική προσέγγιση… υπάρχει κόστος!!
Οι επιλογές για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των δυσκολιών δεν είναι μόνο μία…
ΟΧΙ!!! στον φόβο της σχολικής αποτυχίας…