Η μεγάλη κυρία της Παιδαγωγικής Μαρία Μοντεσσόρι βάσισε το εκπαιδευτικό της σύστημα στη βούληση των παιδιών να επιλέγουν ελεύθερα τη δραστηριότητα που τα ελκύει Η μεγάλη κυρία της Παιδαγωγικής Μαρία Μοντεσσόρι βάσισε το εκπαιδευτικό της σύστημα στη βούληση των παιδιών να επιλέγουν ελεύθερα τη δραστηριότητα που τα ελκύει Η μεγάλη κυρία της Παιδαγωγικής Μαρία Μοντεσσόρι βάσισε το εκπαιδευτικό της σύστημα στη βούληση των παιδιών να επιλέγουν ελεύθερα τη δραστηριότητα που τα ελκύει Η μεγάλη κυρία της Παιδαγωγικής Μαρία Μοντεσσόρι βάσισε το εκπαιδευτικό της σύστημα στη βούληση των παιδιών να επιλέγουν ελεύθερα τη δραστηριότητα που τα ελκύει Η μεγάλη κυρία της Παιδαγωγικής Μαρία Μοντεσσόρι βάσισε το εκπαιδευτικό της σύστημα στη βούληση των παιδιών να επιλέγουν ελεύθερα τη δραστηριότητα που τα ελκύει Η μεγάλη κυρία της Παιδαγωγικής Μαρία Μοντεσσόρι βάσισε το εκπαιδευτικό της σύστημα στη βούληση των παιδιών να επιλέγουν ελεύθερα τη δραστηριότητα που τα ελκύει 1870-1952 «Δεν ανακάλυψα καμία εκπαιδευτική μέθοδο. Απλά έδωσα σε μερικά παιδιά την ευκαιρία να ζ ή σ ο υ ν»
Βιογραφία (1870-1952) Γεννήθηκε στην Αγκόνα της Ιταλίας - Η πρώτη γυναίκα γιατρός στη χώρα της Επηρεασμένη από το Ρουσσώ Υποστήριξε το σεβασμό της προσωπικότητας του παιδιού 1907: Ιδρύει το πρώτο «Σπίτι των παιδιών» - σχολείο φροντίδας και αγωγής των παιδιών εργατών του Σαν Λορέντζο της Ρώμης – Casa dei Bambini
Το έργο της Εργαζόμενη ως παιδίατρος και ψυχίατρος με τη θεραπεία παιδιών που θεωρούνταν κατώτερα ( με ψυχικά προβλήματα ή προερχόμενα από χαμηλά κοινωνικά στρώματα) Εξυψώνει τα δικαιώματα του παιδιού Τονίζει τις σοβαρές ευθύνες των ενηλίκων απέναντι του Οι “μικτές” τάξεις Θεωρείται επαναστάτρια του σύγχρονου πνεύματος και αγωγής της προσχολικής ηλικίας
Παιδαγωγικές αρχές(1) Η ελευθερία Ο σεβασμός ελεύθερη επιλογή εργασίας από το παιδί ενδιαφέροντα ικανότητες Ο σεβασμός Απεριόριστος χρόνος ενασχόλησης του με κάποια εργασία Δε διακόπτουμε την ενεργητικότητά του Το βοηθάμε μόνο όταν μας χρειαστεί Η επιτυχία του παιδιού επιδιώκεται μέσω της επανάληψης
Παιδαγωγικές αρχές(2) Η πειθαρχία Κατάργηση της τιμωρίας Η πειθαρχία πηγάζει μέσα από την ελευθερία Παρέμβαση του παιδαγωγού Αποκλεισμός του παιδιού από τη δραστηριότητα Ατομική διδασκαλία Ασχολία με μία αποκλειστικά δραστηριότητα Π.χ. ένα παιχνίδι παίζεται μόνο από ένα παιδί Δυνατότητες- ενδιαφέροντα – ιδιαιτερότητες Υποσημείωση: ομαδικές δραστηριότητες αποτελούν η γυμναστική-το τραγούδι-το μάθημα σιωπής
Παιδαγωγικές αρχές (3) Η περιορισμένη δράση του παιδαγωγού Διακριτικός παρατηρητής του παιδιού Βοηθός π.χ. γνωρίζει το υλικό στα παιδιά και του μαθαίνει τις δυνατότητες χρήσης του Αυτοαγωγή - Πρωτοβουλίες στο παιδί