Απαιτητικός, εχθρικός, φιλικός, παιδιά ΤΥΠΟΙ ΠΕΛΑΤΩΝ 2 Απαιτητικός, εχθρικός, φιλικός, παιδιά
ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Με το τέλος του μαθήματος ο/η μαθητής/τρια θα είναι ικανός/ή: Να αναγνωρίζει και να περιγράφει τους διάφορους τύπους πελατών που μπορεί να αντιμετωπίσει στην δουλειά του/της.
ΤΥΠΟΙ ΠΕΛΑΤΩΝ Ο απαιτητικός – είναι σχεδόν ο αντίθετος τύπος από το συνεσταλμένο. Ξέρει τι είναι καλή εξυπηρέτηση και θα σας το λέει αν εσείς το ξεχάσετε. Αυτός ο πελάτης εξειδικεύει τις απαιτήσεις του. Θα το σχολιάσει αν κάτι γίνει λάθος. Τα σχόλια του πιθανόν να σας εξοργίσουν, αλλά θα πρέπει να τον ακούσετε προσεκτικά. Να τον μεταχειριστείτε με το τρόπο που ο ίδιος ζητά. Ταυτόχρονα να θυμάστε ότι συνήθως, οι απαιτήσεις του είναι ουσιώδεις για μια καλή εξυπηρέτηση. Ο εχθρικός – όπως και ο απαιτητικός πελάτης ζητά και απαιτεί επιπρόσθετη προσοχή. Η διαφορά μεταξύ τους είναι ότι ο απαιτητικός αποζητά την τελειότητα και πιθανόν να σας ευχαριστήσει και να σας συγχαρεί όταν του την προσφέρετε, ενώ ο εχθρικός αναζητά συνέχεια λάθη και αρνείται να αποδεχθεί ικανοποίηση. – δείξετε του σεβασμό και σε καμιά περίπτωση μη δείξετε ότι έχετε εκνευριστεί.
ΤΥΠΟΙ ΠΕΛΑΤΩΝ Ο φιλικός – άτομο ήρεμο χωρίς εχθρότητες, και απαιτήσεις και πολύ φιλικός. Σε καμιά περίπτωση όμως, μην επιτρέψετε χαμηλό βαθμό εξυπηρέτησης επειδή ο πελάτης είναι βολικός. Τα παιδιά - τα παιδιά είναι πολύ σημαντικοί πελάτες αφού μπορούν να επηρεάσουν τους γονείς τους σχετικά με το αν θα ξαναέρθουν στην επιχείρηση ή όχι. Όταν όμως τα παιδιά ενοχλούν ή δε συμπεριφέρονται σωστά, δώστε τους κάτι για να απασχολούνται, όπως βιβλία, μπισκότα, κτλ.
QUIZZ? A Β ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΕΧΘΡΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟΣ ΝΤΡΟΠΑΛΟΣ ΦΙΛΙΚΟΣ Γ Ε Δ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ Οργάνωση μαθητών σε ομάδες ανά 2, με σκοπό την παρουσίασης ενός στους συμμαθητές τους ένα τύπο πελατών και την αντιμετώπιση από το προσωπικό της επιχείρησης.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Να καταγράψετε και να σχολιάσετε σε συντομία τους διαφόρους τύπους πελατών που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Ποιον από τους πιο πάνω τύπους πελατών πιστεύετε ότι δεν θα μπορούσατε να αντιμετωπίσετε και γιατί;