Mar-15 © 2010 IDC 1 Ευρυζωνικές Υπηρεσίες για τους Πολίτες και Υπηρεσίες Προστιθέμενης Αξίας Gerasimos GEROLYMATOS Research Analyst IDC Greece, Cyprus & Malta Athens, 6 October 2010
Mar-15 © 2010 IDC Who is IDC? IDC is the premier global ICT market intelligence, events, and advisory firm We analyze and predict technology trends so that our clients can make strategic, fact-based strategic decisions Now with 1,000+ analysts in 55 countries, we have been delivering IT intelligence, industry analysis, market data, and strategic guidance since 1964 IDC is a division of IDG, the world's leading technology media, research, and event company
Mar-15 © 2010 IDC 3 Turkey UAE Saudi Arabia Kuwait Qatar Oman Bahrain Lebanon Syria Iran Jordan Israel Rest of ME Albania Belarus Bosnia & Herz. Bulgaria Croatia Cyprus Czech Republic Estonia Hungary Greece Kazakhstan Latvia Malta Lithuania FYROM Montenegro Poland Egypt Morocco Algeria Tunisia Libya Ghana Kenya Uganda Nigeria Namibia Ivory Coast Ethiopia Tanzania Botswana South Africa Rest of Africa Middle East/AfricaCentral and Eastern Europe IDC CEMA 250+ employees in 23 key countries in CEE and MEA Regional headquarters located in Prague Research coverage of nearly 50 countries Research centers for key sub-regions: Core Central Europe, Russia/CIS, Adriatics, SEE, Middle East and Africa Local Presence Assures Accuracy and Insight Romania Russia Serbia Slovakia Slovenia Ukraine Rest of CEE
Mar-15 © 2010 IDC Agenda 4 Η άποψη της IDC - Υπηρεσίες Residential Broadband VAS - Η λογική πίσω από τα Residential Broadband VAS Ανάπτυξη των υπηρεσιών Σταθερής τηλεφωνίας, Διείσδυση των υπηρεσιών Σταθερής τηλεφωνίας, Καταναλωτικές δαπάνες σε Υπηρεσίες Σταθερής Τηλεφωνίας, Μακροχρόνια δυναμική εσόδων συγκεκριμένων VAS
Mar-15 © 2010 IDC Definitions 5 Residential Broadband Value Added Services: - Υπηρεσίες που παρέχονται από τους operators επιπλέον ή σε συνδυασμό με μια ευρυζωνική σύνδεση, και δεν είναι μέρος της σταθερής τηλεφωνίας, ευρυζωνικού Internet και τηλεοπτικών υπηρεσιών
Mar-15 © 2010 IDC Western Europe & Greece - ARPU Development of Fixed Core Services,
Mar-15 © 2010 IDC Πιέσεις στα έσοδα 7 1.Ο ανταγωνισμός οδήγησε τους παρόχους να μειώσουν τις τιμές προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές, είτε άμεσα είτε με τη μορφή συνδυασμού υπηρεσιών. Και στις δύο περιπτώσεις η μέση τιμή ανά υπηρεσία που καταβάλλει ο καταναλωτής πέφτει. 2.Η μέση αναλογία της κίνησης σταθερής τηλεφωνίας που δημιουργείται από τους καταναλωτές έχει αρχίσει να μειώνεται αφού παρατηρούμε μετατόπιση από σταθερή τηλεφωνία προς κινητά.
Mar-15 © 2010 IDC 8 3. Η ολοένα και περισσότερο αυξανόμενη υιοθέτηση χαμηλότερου κόστους της παραδοσιακής σταθερής τηλεφωνίας σε σχέση με εναλλακτικές broadband λύσεις από τους παρόχους έχει οδηγήσει σε περαιτέρω διάβρωση της μέσης τιμής που καταβάλλεται για τις σταθερές υπηρεσίες φωνής/τηλεφωνίας. Σε ορισμένες χώρες, οι operators αποφάσισαν να ξεκινήσουν τις δικές τους VoIP προσφορές ώστε να ανταγωνιστούν τις υπηρεσίες χαμηλότερου κόστους. 4.Μια πιο φυσική μορφή της 'διάβρωσης' του ARPU είναι το αποτέλεσμα της αγοράς στο στάδιο της επιλογής μιας προσφοράς. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για την αγορά του broadband Ιντερνετ, όπου φτάνουμε πλέον σε λιγότερο 'βαριούς' χρήστες που αγοράζουν προϊόντα που είναι σε τιμές κάτω του μέσου όρου, με αποτέλεσμα οι τιμές αυτές να μειώνουν περαιτέρω τα επίπεδα ARPU. Πιέσεις στα έσοδα
Mar-15 © 2010 IDC Western Europe & Greece - Penetration of Fixed Core Services,
Mar-15 © 2010 IDC Western Europe & Greece - Consumer Spending on Fixed Core Services,
Mar-15 © 2010 IDC Type of VAS (Value added services) 11 Comms Mail IM Webspace Social networks Hotspot access Security Anti virus Parental control insurance Online backup Online storage Content Online video Gaming Music Photos Other software Service & Support Installation Troubleshooting maintenance Connected Home Surveillance Alarm Domotics Wide range of broadband VAS offered by operators Key goals: Differentiation Churn reduction Drive uptake of core services Defend access ARPU (when bundled) Tap into new revenue streams Consumers will increasingly expect these services to be available consistently across fixed and mobile
Mar-15 © 2010 IDC Western Europe & Greece - Long term Incremental Revenue Potential of Selected VAS 12
Mar-15 © 2010 IDC 13 Interaction between fixed and mobile broadband markets varies wildly Penetration is expressed in connections as % of population
Mar-15 © 2010 IDC 14 ADSL providers face “performance squeeze” Demand for fixed and mobile broadband connectivity will continue to grow Acceleration in deployment of NG access ADSL operators will encounter increasing pressure from 2 sides: Next generation access services that offer superior bandwidth Mobile broadband services that are catching up with ADSL(2+) in terms of performance
Mar-15 © 2010 IDC Conclusion 15 Καμία συγκεκριμένη VAS κατηγορία δεν αναμένεται να γίνει πολύ σημαντική πηγή εσόδων από τους πολίτες. Για τον τυπικό πολίτη, φωνή, Internet και τηλεόραση θα συνεχίσουν να αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των χρεώσεων των λογαριασμών τους μέσα στα επόμενα χρόνια. Ένα σύνθετο χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών μπορεί να γίνει ένα σημαντικό κομμάτι των πρόσθετων εσόδων για τους παρόχους,
Mar-15 © 2010 IDC 16 Conclusion ‘Οι πολίτες θα αναμένουν όλο και περισσότερο και αυτό είναι ήδη επιθυμία για την τελική επιλογή του παρόχου, τις υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας να είναι διαθέσιμες τόσο μέσω σταθερής αλλά και κινητής τηλεφωνίας με σαφή δομή και οργάνωση και βέβαια, να είναι διαθέσιμες ως βασικές υπηρεσίες χωρίς έξτρα χρεώσεις που επιβαρύνουν το πορτοφόλι τους’
Mar-15 © 2010 IDC 17 IDC Greece 2-4 Mesogeion Av Athens Greece Fax: Gerasimos Gerolymatos Tel: Mob: Thank you for your attention