- Ξενοφοβία - Επιθετικότητα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ!!!
Advertisements

ΣΤΟΠ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΦΙΚΛΕΙΑΣ ΠΟΤΕ ΚΑΘΙΕΡΩΘΗΚΕ Η 21η ΜΑΡΤΙΟΥ ΩΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ: Η Παγκόσμια Ημέρα κατά της εξάλειψης των φυλετικών.
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχ. Έτος :
Εκπαιδευτικό υλικό προγράμματος αντιμετώπισης της παιδικής επιθετικότητας για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
“Μαθαίνοντας να ζούμε μαζί”
Ανθρώπινα Δικαιώματα.
Στο σχολείο όπως και στην κοινωνία οφείλουμε να καλλιεργούμε σχέσεις αλληλεγγύης και ανθρωπισμού. Η χρήση σωματικής ή λεκτικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής.
21 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Ο.Κ.Ρ O ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Ημερομηνία υλοποίησης: Δευτέρα, 17/3/2014. Διαθεματική διδασκαλία των μαθημάτων της Κοινωνική & Πολιτικής Αγωγής (Αργυρίου Αγγελική ΠΕ02), των Αγγλικών.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ –ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ-BULLYING
ΚΙΜΟΝΑΣ ΜΟΝΤΕΣΑΝΤΟΣ ΚΕΠΠΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΦΙΛΙΑΡΗΣ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Καινοτόμες δράσεις στο ΕΕΕΕΚ Κατερίνης: Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Β’4 (φυλετικός)
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
“Τι είναι τα Ανθρώπινα Δικαιώματα”
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης Κοινωνικός αποκλεισμός: Σεβασμός – Ευθύνη - Αλληλεγγύη Γεωργία Κούμα ΕΜΕ Φιλολογικών Μαθημάτων.
Ρατσισμός.
«ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ»
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Υπεύθυνοι καθηγητές: Καρακούσης Δημήτρης Μπαξεβανάκη Άννα.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Ρατσιστές δεν είναι μόνο οι άλλοι
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Δικαίωμα να είσαι παιδί Πρόγραμμα της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς.
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πρόλογος Παρά την ανάπτυξη της επιστήμης, παρά τη διάδοση της γνώσης και τη ορθολογική οργάνωση των λαών. Παρά τις διακηρύξεις.
Διδακτική Πληροφορικής
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ : ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛ
Ρατσισμός και Ξενοφοβία
Ρατσισμός και Ξενοφοβία Ευάγγελος Αλμπανίδης. ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ  Η ξενοφοβία είναι η αρνητική αντιμετώπιση οποιαδήποτε ξένου. Η τάση για αποφυγή του ξένου τρόπου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Γιώργος Σούλτης.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
1 ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΠΑΓΟΥ « ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΕΜΑΜΕ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ» ΤΑΞΗ : Γ3.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Ρατσισμός Πολυπολιτισμικότητα και Ελληνικό Σχολείο:
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΝΔΙΝΟΥ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ,
ΟΜΑΔΑ1 - ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ ΣΤΑΜΟ ΕΛΕΝΗ ΦΩΤΙΑΔΗ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
Ε΄ – ΣΤ΄ τάξεις 2ο ΔΣ Χρυσούπολης
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Ενότητα 1.2 «Οικογενειακή αγωγή».
Ρατσισμός - Διαφορετικότητα
Λέγεται ότι το έχει γράψει ένα παιδί από την Αφρική και προτάθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη ως το καλύτερο ποίημα του
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
           ΠΡΑΣΙΝΗ   ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ   ΑΝΑΠΤΥΞΗ Μία  δυναμική  Οικονομική και Κοινωνική διέξοδος για  τους κατόχους πτυχίων.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Με την ποίηση πολεμάμε τον ρατσισμό
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πελτέκης Χρήστος Α’4.
21ΜΑΡΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ 4Ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς ΣΤ2-Ε1 Η Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων καθιερώθηκε.
Εργασία στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής 2 Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΑΞΗ Γ1 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ.ΣΤΡΑΤΗΣ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

- Ξενοφοβία - Επιθετικότητα Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας 2007 - ΄08 Ρατσισμός - Φοβία - Ξενοφοβία - Επιθετικότητα Υπεύθυνοι καθηγητές: Καρακούσης Δημήτρης Γκιαούρη Μαρία

Α/Α ΕΠΩΝΥΜΟ: ΟΝΟΜΑ: 1 ΜΟΣΧΟΥ ΜΑΡΙΑ 2 ΜΠΕΣΣΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 3 ΜΠΡΕΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 4 ΠΑΝΟΥΡΓΙΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ 5 ΒΕΤΤΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ 6 ΚΟΝΤΟΚΩΣΤΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ 7 ΚΟΥΚΟΥΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 8 ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 9 ΜΠΑΡΤΩΚΑ 10 ΝΑΚΑΚΗ 11 ΡΟΥΦΟΓΑΛΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ 12 ΣΤΡΑΤΟΜΠΕΡΔΑΣ ΧΑΡΙΕΛ 13 ΤΑΡΤΑΡΙ ΕΛΒΙΝΑ 14 ΤΣΙΑΧΡΗ Το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ρατσισμός Φοβία Ξενοφοβία Επιθετικότητα" πραγματοποιήθηκε το σχ. έτος 2007-΄08 από τους καθηγητές Καρακούση Δημήτρη και Γκιαούρη Μαρία σε συνεργασία με τα τμήματα Α3 και ΒΟ της πρώτης και δευτέρας τάξης του 2ου Επαγγελματικού Λυκείου Λαμίας. 

Γενικοί Στόχοι Οι στόχοι του προγράμματος είναι να μπορέσουν τα παιδιά: να σκέφτονται κριτικά να μην παρασύρονται να κάνουν επιλογές με ηθικά κριτήρια  να συνεργάζονται κάτω από πνεύμα ομαδικότητας  να μάθουν να ερευνούν ώστε να αποκομίζουν στοιχεία

ΕΝΟΤΗΤΕΣ Ενότητα 1η Τι είναι ο Ρατσισμός; Ενότητα 2η Ρατσισμός & Μ.Μ.Ε.

Τα Ενότητα 1η Τι είναι ο Ρατσισμός ?

ΜΑΥΡΟΣ ΛΕΕΙ ΣΕ ΛΕΥΚΟ: ΓΙΑ ΔΕΣ ΠΩΣ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ Μια ενδιαφέρουσα άποψη για το Ρατσισμό: ΜΑΥΡΟΣ ΛΕΕΙ ΣΕ ΛΕΥΚΟ: ΓΙΑ ΔΕΣ ΠΩΣ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ «ΛΕΥΚΕ ΑΝΘΡΩΠΕ»   ΕΓΩ ΟΤΑΝ ΓΕΝΝΙΕΜΑΙ ΕΙΜΑΙ ΜΑΥΡΟΣ ΕΣΥ ΠΑΛΙ, ΟΤΑΝ ΓΕΝΝΙΕΣΑΙ ΕΙΣΑΙ ΡΟΖ   ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΝΩ ΕΙΜΑΙ ΜΑΥΡΟΣ ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙΣ ΕΙΣΑΙ ΛΕΥΚΟΣ   ΟΤΑΝ ΚΑΝΩ ΗΛΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΕΙΜΑΙ ΜΑΥΡΟΣ ΟΤΑΝ ΚΑΘΕΣΑΙ ΕΣΥ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ ΓΙΝΕΣΑΙ ΚΟΚΚΙΝΟΣ   ΟΤΑΝ ΚΡΥΩΝΩ ΕΙΜΑΙ ΜΑΥΡΟΣ ΟΤΑΝ ΚΡΥΩΝΕΙΣ  ΓΙΝΕΣΑΙ ΜΠΛΕ   ΟΤΑΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΕΙΜΑΙ ΜΑΥΡΟΣ ΟΤΑΝ ΦΟΒΑΣΑΙ ΓΙΝΕΣΑΙ ΚΙΤΡΙΝΟΣ   ΟΤΑΝ ΑΡΡΩΣΤΑΙΝΩ ΕΙΜΑΙ ΜΑΥΡΟΣ ΟΤΑΝ ΑΡΡΩΣΤΑΙΝΕΙΣ ΓΙΝΕΣΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΑΚΟΜΗ ΚΙ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΙΝΩ ΠΑΛΙ ΜΑΥΡΟΣ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΓΙΝΕΣΑΙ ΓΚΡΙΖΟΣ ΚΑΙ ΕΧΕΙΣ ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΕΣΥ  ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΕΙΣ ΕΜΕΝΑ ΕΓΧΡΩΜΟ!!!

Παιχνίδι ΑΚΡΟΣΤΙΧΙΔΑΣ Δραστηριότητα 1η Δ ρ α σ τ η ρ ι ό τ η τ α 1η Παιχνίδι ΑΚΡΟΣΤΙΧΙΔΑΣ Ρ Α Τ Σ Ι Μ Ο

Ρ-ετσινιά Α-νισότητα Τ-άξη Σ-τίγμα Ι- Σ- Μ-ίασμα Ο-μιρία Σ-τερεότυπα

Δραστηριότητα 2η Αγαθός, Αγαπητός, Αδελφοσύνη, Αλληλεγγύη, Άνθρωποι, Ανθρωπισμός, Αλληλεγγύη, Αλλοδαπός Αποκλεισμός, Αλαζονεία, Αλλόθρησκος, Αλκοολισμός, Ανεπανάληπτος, Ανακρίβειες Ανώτερες φυλές, Απαρτχάιντ, Αράπης, Αντισημιτισμός, Αιμοδιψής, Αμερικανάκι, Άπιστος

Τι είναι τελικά ο ρατσισμός; Ο ρατσισμός είναι μία θεωρία η οποία ταξινομεί ιδιαίτερα κληρονομικά και εξωτερικά μορφολογικά χαρακτηριστικά στις ανθρώπινες φυλές. Οι ρατσιστές πιστεύουν ότι η φυλή με συγκεκριμένα εξωτερικά ή ανθρωπολογικά χαρακτηριστικά, έχει το δικαίωμα να θεωρεί εαυτόν ανώτερη από τις άλλες. Έτσι οι ρατσιστές απορρίπτουν την διαφορετικότητα. Επίσης, οι φυλετικοί ρατσιστές θεωρούν μία συγκεκριμένη ομοιογενή ομάδα ανθρώπων ως ανώτερη, π.χ. τους ¨λευκού¨ ανθρώπους θεωρούν ανώτερους από τους ¨μαύρους¨. Ο ρατσισμός θεωρείται παραβίαση του θεμελιώδους δικαιώματος του ανθρώπου στην ισότητα στους τομείς της εργασίας, της πολιτικής, της οικονομίας και άλλων παραγόντων της καθημερινότητας.

ΓΕΝΝΙΟΜΑΣΤΕ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ Τα ΓΕΝΝΙΟΜΑΣΤΕ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ ?

Είναι σίγουρο ότι κανείς δεν γεννιέται ρατσιστής Είναι σίγουρο ότι κανείς δεν γεννιέται ρατσιστής. ΄Ένας ρατσιστής δεν γεννιέται, γίνεται, δηλαδή κάπως δημιουργείται, διαπαιδαγωγείται, διαπλάθεται. Όλα εξαρτώνται από αυτόν που εκπαιδεύει, είτε στο σχολείο είτε στο σπίτι. Θα πρέπει συνεπώς να αναρωτηθούμε σοβαρά, μέσα από ποιες διαδικασίες και φορείς κοινωνικοποίησης διαμορφώνεται ένας αυταρχικός χαρακτήρας, όπως του ρατσιστή, με ιδεολογία και στάση ενάντια στην ίδια την ανθρώπινη ζωή

Eίδη ρατσισμού Φυλετικός ρατσισμός Κοινωνικός ρατσισμός Θρησκευτικός ρατσισμός Ρατσισμός ανάμεσα στα είδη σπησισμός Ο όρος σπησισμός προέρχεται από την αγγλική λέξη speciesism. Η έννοια του σπησισμού δηλώνει τη διάκριση μεταξύ δύο ειδών, η οποία μπορεί ενδεχομένως να αποφέρει την εκμετάλλευση του ενός είδους από το άλλο.

Aιτίες ρατσισμού Οι αντιτασσόμενοι στον ρατσισμό δίνουν τους ακόλουθους παράγοντες ως υπαίτιους για την προώθηση του. Δημιουργία προκαταλήψεων και στερεοτύπων από την οικογένεια Απουσία κριτικής σκέψης για διάφορα πράγματα, διαφόρων ατόμων χαμηλού μορφωτικού επιπέδου Η εύκολη επιρροή του ανθρώπου σε θέματα προπαγάνδας που έχουν ως κύριο θέμα τον ρατσισμό Η ανεργία ωθεί τους ανθρώπους στον ρατσισμό Έλλειψη παιδείας

TV - Διαφήμιση - Ανέκδοτα Ενότητα 2η Ρατσισμός & TV - Διαφήμιση - Ανέκδοτα

Ρατσισμός in TV Η τηλεόραση προβάλει θέματα που δημιουργούν σαφώς την αίσθηση ότι οι άνθρωποι που προέρχονται από κάποιες φυλές είναι «καλύτεροι» από κάποιους άλλους που ανήκουν σε κάποιες άλλες φυλές. Η τηλεόραση διδάσκει ότι κάποιοι άνθρωποι είναι περισσότερο σημαντικοί από άλλους ανθρώπους. Ο ρόλος των ΜΜΕ στην καλλιέργεια της ξενοφοβίας ήταν και είναι καθοριστικός. Κατά παράβαση κάθε δημοσιογραφικής δεοντολογίας, μοιράζουν ετικέτες, εδώ και χρόνια.

Ρατσιστική διαφήμιση

Ρατσιστική διαφήμιση

Ρατσιστικά ανέκδοτα Ομάδες ανθρώπων που πλήττονται από ρατσιστικά ανέκδοτα: Πόντιοι Ξανθιές Έγχρωμοι Αλλοδαποί

Ρατσιστικό ανέκδοτο Πάει η Ξανθιά στο περίπτερο να αγοράσει μία τσίχλα: - Πόσο έχει η τσίχλα; ρωτάει τον περιπτερά. - 10 λεπτά κυρία μου, απαντά ο περιπτεράς. - Καλά, περιμένω...

Οι μαθητές απάντησαν σε ερωτηματολόγιο και ακολούθησε συζήτηση. Δραστηριότητα Οι μαθητές απάντησαν σε ερωτηματολόγιο και ακολούθησε συζήτηση. Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικές ερωτήσεις.

Υπήρξες ποτέ έως τώρα συμμαθητής/τρια με αλλοδαπούς μαθητές; Ερώτηση 1η Υπήρξες ποτέ έως τώρα συμμαθητής/τρια με αλλοδαπούς μαθητές;

Είχες ποτέ φιλικές σχέσεις με αλλοδαπούς συμμαθητές/τριες; Ερώτηση 2η Είχες ποτέ φιλικές σχέσεις με αλλοδαπούς συμμαθητές/τριες;

Κάθισες ποτέ στο ίδιο θρανίο με κάποιο αλλοδαπό/ή συμμαθητή/τρία; Ερώτηση 3η Κάθισες ποτέ στο ίδιο θρανίο με κάποιο αλλοδαπό/ή συμμαθητή/τρία;

Είχες ποτέ φιλικές οικογενειακές σχέσεις μα αλλοδαπούς; Ερώτηση 4η Είχες ποτέ φιλικές οικογενειακές σχέσεις μα αλλοδαπούς;

Ημέρες εορτασμού Διεθνής ημέρα για την ελαχιστοποίηση όλων των μορφών των φυλετικών διακρίσεων 21 Μαρτίου Διεθνής ημέρα των προσφύγων 20 Ιουνίου Διεθνής ημέρα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων 10 Δεκεμβρίου Διεθνής ημέρα ενάντια στο φασισμό και Αντισιμιτισμό 9 Νοεμβρίου

Συμπεράσματα Με την ολοκλήρωση του προγράμματος φάνηκε ότι τα παιδιά: συμμετείχαν με μεγάλη προθυμία στις περισσότερες δραστηριότητες ατομικά ή ανά ζεύγη ενισχύθηκε η άμυνα τους σε διάφορες ρατσιστικές αντιλήψεις αναπτύχθηκε μεταξύ τους πνεύμα  συνεργασίας μέσα σε κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας μπορούν να αποδέχονται τη διαφορετικότητα ως ένα βαθμό και ότι είναι έτοιμα να στηρίξουν, όσο μπορούν, άτομα που χρειάζονται βοήθεια.

Παρατηρήσεις Το εκπαιδευτικό υλικό αποδείχθηκε πολύτιμο εργαλείο στα χέρια των καθηγητών. Οι δραστηριότητες είναι πολλές σε κάθε διδακτική κάρτα δίνοντας μεγαλύτερη ελευθερία επιλογής των καταλληλότερων. Οι φορείς με τους οποίους συνεργαστήκαμε (Γραφείο Αγωγής Υγείας) στήριξαν σημαντικά την προσπάθειά μας στην αντιμετώπιση των προβλημάτων. Τα παιδιά βρήκαν το πρόγραμμα εξαιρετικά ενδιαφέρον.

Kαταπολέμησε τον ΡΑΤΣΙΣΜΟ και εσύ.

Ευχαριστούμε