ΤΙ ΕΙΝΑΙ TO ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ; Δίκτυο υπολογιστών (γενική έννοια)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ένα παγκόσμιο δίκτυο που συνδέει εκατομμύρια υπολογιστές.,. Περισσότερες από 100 χώρες που συνδέονται με τις ανταλλαγές των δεδομένων, ειδήσεις και απόψεις..Σε.
Advertisements

Χρήση διαδικτύου και αξιολόγηση ιστοσελίδων. Χρήση διαδικτύου Πλαίσιο αναφοράς: η εκπαιδευτική αξιοποίηση Λειτουργίες: αναζήτηση, επεξεργασία, αναμετάδωση.
Δημιουργία Ιστοσελίδων σε HTML και FrontPage Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Σπουδών Κεντρικό Γραφείο Υποστήριξης Εκπαιδευτικού Έργου Αλέξανδρος Λεκατσάς.
Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο Ντάνης Αντώνης ΠΕΟ4 ΧΗΜΙΚΟΣ.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Αναζητήσεις στο διαδικτύο.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
WORDPRESS. Self-Hosting Wordpress • Απαιτείται δικό μας domain, και δικιά μας Web Hosting Υπηρεσία (κατόπιν πληρωμής) • Το λογισμικό του Wordpress κατεβαίνει.
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου.
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Λέξεις Κλειδιά: Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός (World Wide Web), ιστοσελίδα.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (INTERNET) Γκόγκου A. Μάρθα Msc Πληροφορικής.
Ιστορία του Ιντερνετ.
Διαδίκτυο.
To Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Ενότητα Πλεονεκτήματα σε επίπεδο πηγών ► Υπάρχει πληθώρα πληροφοριών (που περιλαµβάνουν µεγάλο εύρος από media).
To Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Ενότητα 3. Πλεονεκτήματα σε επίπεδο πηγών ► Υπάρχει πληθώρα πληροφοριών (που περιλαµβάνουν µεγάλο εύρος από media). ►
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Ειδικά & Υβριδικά Εργαλεία Αναζήτησης. Εισαγωγή  Υπάρχει μια πλειάδα από ειδικά και υβριδικά εργαλεία αναζήτησης που αξίζουν ιδιαίτερης αναφοράς.  Αυτά.
Εξειδικευμένα συστήματα αναζήτησης εκπαιδευτικού λογισμικού  Αποθήκες μαθησιακών αντικειμένων  Διαμεσολαβητές εκπαιδευτικού υλικού  Πύλες διάθεσης ελεύθερου.
Οι ιστοσελίδες ως πηγές πληροφόρησης και η αξιοπιστία τους
Δ.Π.Θ. Συνδέοντας έγγραφα - 1 Συνδέοντας έγγραφα Μια σύνδεση στο Web (link) αποτελείται από δύο μέρη : Aυτό που βλέπουμε στη σελίδα και λέγεται άγκυρα.
Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ενότητα Β: Εισαγωγή στο Διαδίκτυο Κουμπή Βασιλάντα, Ph.D, MSc.
Στογιάννου Αθανασία 1Ι-ΙΝΠΟ internet Στογιάννου Αθανασία web designer 2013 web designer 2013.
ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΕ WEB SITE (CONTENT MANAGEMENT TOOL)
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
. Πλεονεκτή µ ατα από τη χρήση του ∆ιαδικτύου για την αναζήτηση πληροφοριών Σε επίπεδο πηγών Σε επίπεδο επικοινωνίας Εξεικόνιση και μοντελοποίηση.
Ειδικές μορφές επικοινωνίας των τουριστικών επιχειρήσεων
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Το 1989 ο Τιμ Μπέρνερς μέλος του κέντρου cern επινόησε τον παγκόσμιο.
Το Διαδίκτυο Τι πρέπει να ξέρετε για το Διαδίκτυο.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Μαρκου Παναγιώτης Το διαδίκτυο ως πηγη πληροφοριών και εκπαιδευτικών πόρων Εκπαιδευτικά δίκτυα Ευρωπαϊκό δίκτυο σχολείων[ Canada's.
Μόκιας Γιάννης Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΗ.
Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Πλεονεκτήματα και επιφυλάξεις
Η διδασκαλία των δικτύων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με χρήση εικονικού περιβάλλοντος μάθησης Θ. Ζευγίτης Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 2
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΗ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Σχολικό εργαστήριο και θέματα ασφάλειας Βασικές έννοιες δικτύων  Πρότυπο αναφοράς TCP/IP  TCP πρωτόκολλο ελέγχου αναφοράς  IP πρωτόκολλο Διαδικτύου.
Διδάσκοντας με τη βοήθεια επεξεργαστή κειμένου. Word: (Microsoft Office) Write: (Open Office) Ισχυρό μέσο διδασκαλίας. Δραστηριότητες προγύμνασης και εξάσκησης(drill.
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Αξιοποίηση – αξιολόγηση δικτυακών χώρων Ιστοσελίδες – ιστοχώροι - πύλες.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Μια διαπίστωση που αποδίδεται στον Seymour Papert Μας δίδεται η δυνατότητα, να επαναφέρουμε στην ζωή από τον 19ο αιώνα, έναν πιλότο, έναν χειρουργό και.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΙΣΤΟΥ
Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών. Πλεονεκτήματα: Σε επίπεδο πηγών Πληθώρα πληροφοριών Οι μαθητές->ερευνητές πληροφοριών λόγω εύκολης πρόσβασης σε δεδομένα.
Β5.1.2 Πρωτόκολλα Επικοινωνίας και Τείχος Προστασίας.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 7: Υπηρεσίες Αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό Λέξεις Κλειδιά: Διεύθυνση Ιστοσελίδας (URL), Θεματικοί Κατάλογοι, Λέξεις Κλειδιά (Key.
Εξετάσεις Πιστοποίησης «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ» Εκπαιδευτών Ενηλίκων
3.1 ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Web, Web 2.0, Web 3.0 και Web X.0 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9.
Κεφάλαιο 6o. Επίπεδο εφαρμογής
Υπηρεσίες του διαδικτύου
3.1. Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών
9.3 υπηρεσίες του Διαδικτύου
Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου
Χρήση διαδικτύου και αξιολόγηση ιστοσελίδων
Το Διαδίκτυο - Internet
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Λέξεις Κλειδιά: Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός (World Wide Web), ιστοσελίδα.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες
Οι ιστοσελίδες ως πηγές πληροφόρησης και η αξιοπιστία τους
Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών και εκπαιδευτικών πόρων, ως μέσο επικοινωνίας και ως «χώρος» δημοσίευσης έργων.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΙ ΕΙΝΑΙ TO ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ; Δίκτυο υπολογιστών (γενική έννοια) Παγκόσμιο πλέγμα διασυνδεδεμένων υπολογιστών και των υπηρεσιών και πληροφοριών που παρέχει στους χρήστες του (συγκεκριμένη έννοια). Το διαδίκτυο χρησιμοποιεί μεταγωγή πακέτων και στοίβα πρωτοκόλλων TCP/IP* TCP (Transmission Control Protocol - Πρωτόκολλο Ελέγχου Μεταφοράς) (Ip address - Internet Protocol address), Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Ο ΕΦΕΥΡΕΤΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Δημιούργησε: α.Το πρωτόκολλο http (hypertext transfer protocol), δηλαδή τη γλώσσα επικοινωνίας των Η/Υ στο διαδίκτυο. β.Το αναγνωριστικό διεύθυνσης (Uniform Resource Locator) κάθε Η/Υ. γ. το πρώτο πρόγραμμα περιήγησης (browser), και την γλώσσα HTML (HyperText Markup Language). Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών και εκπαιδευτικών πόρων Η χρήση του Διαδικτύου από εκπ/κούς και μαθητές πρέπει να εστιάζεται στην: Ανακάλυψη πληροφοριών, μαθησιακών πηγών. Αξιολόγηση ως προς την παιδαγωγική τους αξία και καταλληλότητα. Ενσωμάτωση στην διδασκαλία. Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Πλεονεκτήματα από την χρήση. Α .Σε επίπεδο πηγών Πληθώρα πληροφοριών Οι μαθητές γίνονται ερευνητές λόγω της εύκολης πρόσβασης σε δεδομένα Οι μηχανές αναζήτησης είναι γρήγορες και αποτελεσματικές Ευκολία στη χρήση Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Πλεονεκτήματα από την χρήση. Β .Σε επίπεδο επικοινωνίας Δυνατότητα άμεσης σύνδεσης με μέρη και ανθρώπους Παγκόσμια διάχυση της πληροφορίας Κίνητρο να μοιραστούν οι μαθητές online τη δουλειά τους με άλλους οπουδήποτε. Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Πλεονεκτήματα από την χρήση. Γ .Εξεικόνιση (Visualization) και μοντελοποίηση Ευκολότερη κατανόηση πληροφοριών που αφορούν πολύπλοκα αντικείμενα με τη χρήση εξεικονιστικών αναπαραστάσεων. Περισσότερος έλεγχος μάθησης από μέρους των μαθητών (εποικοδομητισμός) αφού από μόνοι τους ανακαλύπτουν παρά βλέπουν και απομνημονεύουν. Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Επιφυλάξεις σε σχέση με τη χρήση. Επιφυλάξεις σε σχέση με τη χρήση. Α .Σε επίπεδο πηγών Υπερφόρτωση πληροφορίας (μεγάλος όγκος για ένα συγκεκριμένο θέμα) Ανάγκη ποιοτικού ελέγχου στα δεδομένα που βρίσκουν και χρησιμοποιούν οι μαθητές Τα αποτελέσματα αναζήτησης παρουσιάζονται από τις μηχανές αναζήτησης με βάση το ποιος πληρώνει τα περισσότερα Ανεπαρκής χρόνος εκπ/σης για επίτευξη αποτελεσματικής χρήσης των μηχανών αναζήτησης Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Επιφυλάξεις σε σχέση με τη χρήση Επιφυλάξεις σε σχέση με τη χρήση Β .Σε επίπεδο επικοινωνίας Η ταχύτητα επικρατεί της ποιότητας Κίνδυνος μεγέθυνσης χάσματος μεταξύ αυτών που έχουν κι αυτών που δεν έχουν πρόσβαση στην πληροφορία Αναδύονται θέματα πνευματικών δικαιωμάτων (οι εκπ/κοί πρέπει να είναι σίγουροι ότι οι μαθητές ακολουθούν και σέβονται σχετικούς κανόνες) Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Επιφυλάξεις σε σχέση με τη χρήση Επιφυλάξεις σε σχέση με τη χρήση Γ .Εξεικόνιση (Visualization) και μοντελοποίηση Είναι πολύ εύκολο να νομίσεις ότι έχοντας μια επιφανειακή γνώση έχεις πραγματικά καταλάβει Είναι πολύ εύκολο να παρερμηνεύσεις δεδομένα που βρίσκονται σε μορφή γραφικών Δημιουργείται μια τάση προς την τακτική «κάνε κλικ και μάντεψε» παρά «σκέψου πρώτα» Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Τεχνικές αναζήτησης Χρήση θεματικών καταλόγων (Αρχειοκαταλόγων) web Directories Χρήσιμες σελίδες ταξινομημένες σε ιεραρχική δομή βασισμένη σε συγκεκριμένα θέματα. Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Τεχνικές αναζήτησης Χρήση μηχανών αναζήτησης Θέτεις ένα ερώτημα με λέξεις κλειδιά, η μηχανή το συνταιριάζει με τις εγγραφές που έχει στη βάση δεδομένων της και παρουσιάζει μια λίστα πιθανών κειμένων που ικανοποιούν την απαίτησή σου Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Τεχνικές αναζήτησης Χρήση μηχανών μετα-αναζήτησης Ταυτόχρονη πρόσβαση σε πολλαπλές μηχανές αναζήτησης (metacrawler, dogpile, webcrawler) Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Τεχνικές αναζήτησης Χρήσιμες συμβουλές Οι κεντρικές λέξεις κλειδιά πρέπει να είναι ουσιαστικά. Οι λέξεις κλειδιά να εκφράζουν με σαφήνεια την αναζητούμενη πληροφορία (αποφεύγουμε γενικούς όρους) π.χ ζώο, αρκούδα, πολική αρκούδα. Πολλές φορές η χρήση συνώνυμων καλύπτει τις απαιτήσεις μιας αναζήτησης Αναζήτηση με βάση την ακριβή φράση στην σχετική επιλογή όπου απαιτείται Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Τεχνικές αναζήτησης Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Τεχνικές αναζήτησης Αναζήτηση με χρήση τελεστών αναζήτησης. «AND, OR, NOT,» Προσοχή στην ορθογραφία Χρήση περιορισμένου αριθμού λέξεων-κλειδιών ( 6 εως 8 το πολύ) Χρήση φίλτρων σε περίπτωση περιορισμένης έρευνας (π χ απόληξη του URL) http://www.blabla.com ,.edu, .gov, .mil, .net, .org Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

Εκπαιδευτική πύλη (portal) Πολλά Portal π.χ www.sch.gr παρέχουν δωρεάν υπηρεσίες όπως: Μηχανισμούς αναζήτησης, αίθουσες συζητήσεων, λογαριασμούς e-mail, χώρους φιλοξενίας ιστοσελίδων, υπηρεσίες ειδήσεων, κ.α. Ενδεικτικός κατάλογος http://www.e-yliko.gr, http://www.pi-sch.gr, http://www.edra.ipet.gr, http://www.alfavita.gr, http://www.etpe.gr, http://www.kpe.gr, http://e-enosh.gr , http://www.eduportal.gr, Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.