ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ
Advertisements

Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΖΩΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑ ΦΥΣΗ ΖΩΝΤΩΝ ΛΑΩΝ
Η τέχνη βασίζεται στην εμπειρία και στο ταλέντο. Αποτελεί έναν ευρύτερης ερμηνείας όρο που χρησιμοποιείται για να περιγράψουμε την διαδικασία, της οποίας.
Οι συγγραφείς της Π. Διαθήκης τι είδους άνθρωποι ήταν;
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής
Θρησκευτική ετερότητα και διαπολιτισμική εκπαίδευση
ΣΥΜΒΟΛΙΚΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Γιατί μελετούμε την Αγία γραφή;
Ο Ιουδαϊσμός Σελ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΡΗΣΚΕΙΑ: ΕΝΑ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
ιουδαϊσμοσ ΘΕ 2: ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΥΡΩΠΗ
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΕΝΤΣΙΚΙΩΤΗΣ.
ΟΡΙΣΜΟΣ 1. «Ορίζοντας τον ορισμό». ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ.
Κειμενικές εργασίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα
Ινδουϊσμοσ ΘΕ 2: ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΥΡΩΠΗ
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Γιάννης Πεχτελίδης 12/4/2017.
ΙΝΔΟΥΙΣΜΟΣ Ο Ινδουισμός είναι η τρίτη μεγαλύτερη θρησκεία του κόσμου σε αριθμό πιστών με περίπου ένα δισεκατομμύριο πιστούς, από τους οποίους οι περισσότεροι.
Η ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΚΑΙ Η ΛΥΤΡΩΣΗ Η ιδέα της μετενσάρκωσης, η οποία ως έννοια εισάγεται πρώτη φορά στις Ουπανισάδες (800 πΧ), είναι θεμελιώδης στον Ινδουισμό.
Φονταμεταλισμός Ελένη Κολιό Γ’1.
Για το μάθημα των Θρησκευτικών Μητσάνη Ιωάννα Γ2
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
Δ.Ε.32: Ο Ινδουϊσμός (Α).
Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Άγγελος Μαγνήσαλης Γ2 Π.Π.Γ.Ε.Σ.Σ. ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΘΕ2.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΑ 3: Βία στο όνομα του Θεού και της αλήθειας
Η Παιδαγωγική ως επιστήμη
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Ιγνατιάδου Αναστασία-Μιχαέλα Παρουσίαση : από το βιβλίο «Μύθος, Λατρεία, Ταυτότητες» της Μαριλένας Παπαχρηστοφόρου.
ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ. Η ΕΥΡΩΠΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Εβραϊσμός και Ισλάμ Λεωνίδας Κ. 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ2 –
Δημουλάς Ιωάννης ΠΓΕΣΣ Θρησκευτικά Β’ Γυμν.. Εκφώνηση ερώτησης Ισλαμισμός Βουδισμός Ινδουισμός Κομφουκιανισμός Ταοϊσμός Εικόνες Πηγές.
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα Ενότητα 1: Τι είναι μύθος; Ευφημία Δ. Καρακάντζα Τμήμα Φιλολογίας.
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Αναγέννηση και χριστιανισμός
Ο μύθος στην Αγία Γραφή Εργασία προτζεκτ των μαθητών της Α’ Λυκείου, Κύρα Πασχάλη, Μανώλης Πασχάλης, Μιχάλης Τσανάκας.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΝΗ ΜΠΑΛΩΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΝΤΟΥ Το θέμα της ομάδας μας ήταν να ερευνήσουμε.
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Ενότητα # 1: Μύθος Αιλιάνα Μαρτίνη Τμήμα Ιστορίας
Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α Β Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο ΒΕΡΑ ΚΑΡΥΩΤΗ Β1 Π.Γ.Ε.Σ.Σ.
Ο ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Ιερά βιβλία των μεγάλων θρησκειών
Επιστήμη και θρησκεία στην κατανόηση του κόσμου..
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Πίστη και επιστήμη. Αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμΠληρούμενα
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Θρησκείες Άννα Αργυροπούλου 1ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
Ο Ισραηλιτικός κόσμος στα χρόνια του Χριστού
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
Κομφουκιανισμός Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Κωνσταντίνος Οικονομίδης Γ΄2 Θρησκευτικά ΘΕ2: Το ζήτημα της θρησκείας στη σύγχρονη.
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟ ΙΣΛΑΜ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Διδακτική Ενότητα 2.2 Η Κινέζικη θρησκεία.
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
Θεωρία Μεθόδων Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ?

ΣΚΟΠΟΣ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑΣ

1. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ

ΕΜΕΙΣ (ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ)

ΟΙ ΑΛΛΟΙ (Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ)

ΘΡΗΣΚΕΥΟΜΕΝΟΙ ΕΜΕΙΣ

ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΑΝΑΤΟΛΙΤΕΣ

2. ΑΠΟΦΥΓΗ ΑΚΡΑΙΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΕΣ

11η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2001

ΑΠΛΩΣ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ‘H ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ?

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ?

ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΛΕΞΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΛΑΩΝ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΔΥΣΗ RELIGIO Κικέρων: «Ο σεβασμός που το άτομο αισθάνεται στα τρίσβαθα της ύπαρξής του προς κάθε oν που είναι άξιο σεβασμού, και ιδιαίτερα προς το θείο», «η επιμελής τήρηση όλων εκείνων που ανήκουν στη λατρεία των θεών». Αυγουστίνος: «vera religio – αληθινή θρησκεία» είναι αυτή «μέσω της οποίας η ψυχή επανασυνδέεται κατά τη συμφιλίωση με τον ένα Θεό».

ΑΝΑΤΟΛΗ Ιουδαϊσμός (Παλαιά Διαθήκη): דת (ντατ= εντολή) Ιουδαϊσμός (Παλαιά Διαθήκη): דת (ντατ= εντολή) תורה (τορά=Νόμος) Ισλαμισμός: din (=δίκαιο), στη συνέχεια ταυτίστηκε με τη λέξη Islam (=αφοσίωση και υπακοή στο Θεό) Ινδουισμός: Δεν υπάρχει κάποιος όρος για τη λέξη θρησκεία. Μόνο οι λέξεις sraddha (=πίστη) και Dharma (=παγκόσμιος φυσικός νόμος) μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως συνώνυμες κατά κάποιο τρόπο. Κίνα: Η λέξη chiao (=διδασκαλία) δηλώνει τις τρεις μεγάλες θρησκείες της Κίνας (Κομφουκιανισμός, Ταοϊσμός, Βουδισμός). Ο αντίστοιχος ιαπωνικός όρος είναι ο Kyo και ο κορεάτικος είναι ο hak.

Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ: ΑΠΑΓΚΙΣΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ (ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΣΥΝΔΥΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ) - ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗΣ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥ ΘΡΗΣΚΕΙΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ / ΜΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΕΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ «ΕΜΕΙΣ» ΚΑΙ ΟΙ «ΑΛΛΟΙ» ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Ο ΟΡΟΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΩΣ ΣΥΜΒΟΛΟ ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ, ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ ΤΑΣΕΩΝ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ: ΘΡΗΣΚΕΙΑ=ΕΝΝΟΙΑ, ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΟΡΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΙΑ ΑΦΗΡΗΜΕΝΗ ΟΥΣΙΑ ΣΥΝΕΠΩΣ: ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ 18ος αιώνας: ΦΥΣΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ –ΥΠΕΡΦΥΣΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ 19ος αιώνας: ΦΥΣΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ (ΣΤΑΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ) – ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΜΕ ΙΔΡΥΤΗ (ΤΑΣΕΙΣ ΕΞΑΠΛΩΣΗΣ) - ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ – ΗΘΙΚΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΟΙ ΕΝΝΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ». ΟΙ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΙ! ΟΣΕΣ ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΝΟΜΟ Η΄ ΙΕΡΗ ΓΡΑΦΗ

Η ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΜΑΣ: «ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ. Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΗ. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΥΠΑΡΞΗ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ». ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ: ΑΣ ΘΕΩΡΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ α. ΩΣ ΕΝΑ ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΕΓΚΟΣΜΙΩΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ β. ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΙΩΝΙΑ ΚΑΙ γ. ΑΠΟ ΜΙΑ ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΓΙ’ ΑΥΤΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕ ΜΙΑ ΑΡΧΗ ΕΞΙΣΟΥ ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΙΩΝΙΑ.

JONATHAN Z. SMITH JEAN P. VERNANT «Όχι ότι δεν μπορεί να ορισθεί η θρησκεία, αλλά μπορεί να ορισθεί, με μεγαλύτερη ή μικρότερη επιτυχία, με περισσότερους από πενήντα τρόπους». JEAN P. VERNANT Μέθοδος Μελέτης Θρησκείας: «Μύθος (Διδασκαλία – Λόγος) + Τελετουργία + Εικονογραφία»

Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΩΣ ΦΑΣΜΑ ΟΡΟΣ ΟΙΚΕΙΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΜΑ ΔΥΣΚΟΛΟΣ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΣΤΑΘΕΡΟ, ΚΟΙΝΑ ΑΠΟΔΕΚΤΟ, ΕΥΧΡΗΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΟΥ, ΕΙΤΕ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ ΩΣ ΚΑΤΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΕΙΤΕ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΙΓΡΑΨΕΙ ΕΝΑ ΣΥΝΟΛΟ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ: ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΤΕΛΕΤΕΣ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΦΑΝΑΤΙΚΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ

ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΟΙ (17ος – 19ος αι.)

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑ FRIEDRICH MAX MÜLLER ΕΝΟΘΕΙΣΜΟΣ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑ

EDWARD BURNER TYLOR ΑΝΙΜΙΣΜΟΣ

JAMES GEORGE FRAZER ΠΑΝΔΥΝΑΜΙΣΜΟΣ

Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ‘ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΝΕΥΡΩΣΗ’ SIGMUND FREUD ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ LIBIDO Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ‘ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΝΕΥΡΩΣΗ’

‘ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ’ EMILE DURKHEIM ΟΣΙΟ ‘ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ’

RUDOLF OTTO ‘THE NUMINOUS’ ‘ΙΕΡΟ’

CHARLES-ARNOLD KURR VAN GENNEP ΧΩΡΙΣΜΟΣ→ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ→ΘΑΝΑΤΟΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ→ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ-ΝΕΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΕΣ ΔΙΑΒΑΣΗΣ

CARL GUSTAV JUNG "ΨΥΧΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ" ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟ ΑΡΧΕΤΥΠΑ

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ «ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ» BRONISLAW MALINOWSKI ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΣΜΟΣ ΕΠΙΤΟΠΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ «ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ»

MIRCEA ELIADE SUI GENERIS ΙΕΡΟ – ΒΕΒΗΛΟ