Δευτερεύουσες Ονοματικές Προτάσεις

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ.
Advertisements

Ενότητα 1 Ο φίλος μας το περιβάλλον
Αιτιολογικές προτάσεις
Ρήμα Υποκείμενο Αντικείμενο Κατηγορούμενο
Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα Υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο
1 Δορυφορικό 3 ης Ομάδας. 2 ΕΜΕΙΣ πώς βλέπουμε το Λόγο του Θεού;
ΡΗΜΑ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ
Γνωριμία με το ρήμα, το υποκείμενο, το αντικείμενο και το αντικείμενο
2ο φύλλο εργασίας 1η δραστηριότητα
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Τελικές – Αιτιολογικές προτάσεις
Ρήμα – Υποκείμενο –Κατηγορούμενο Συνδετικά ρήματα
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Οι ειδικές προτάσεις είναι δευτερεύουσες ονοματικές ή ουσιαστικές προτάσεις που λειτουργούν ως συμπλήρωμα στο ρήμα ή άλλο ρηματικό τύπο, απαρέμφατο – μετοχή,
Παρίσι!Μία πόλη γεμάτη αξιοθέατα!!!!
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
ΦΥΛΟ.
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Ενότητα 6
Δευτερεύουσες προτάσεις.
Η αρνητική κριτική μας αναγκάζει να βελτιωνόμαστε! Όσοι διαφωνούν μόνο προβλήματα δημιουργούν…
ΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Δευτερεύουσες προτάσεις
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ;
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Δευτερεύουσες Ονοματικές Προτάσεις
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
3. Πλάγιες ερωτήσεις Ορισμός: ονομάζονται έτσι, διότι μεταφέρονται εμμέσως (πλαγίως) από ένα πρόσωπο σε άλλο.
Επιχειρηματικός Λόγος
α) ονόματα ουσιαστικά, β) ονόματα επίθετα γ) αντωνυμίες 
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΝΙΔΙΟΥ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΧΡΟΝΙΚΑ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ
ΣΥΝΟΛΑ.
Ο καλύτερος φίλος είναι αυτός
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά : α,ε,ι,η,ο,υ,ω
Γλώσσα και σκέψη Με τον όρο σκέψη εννοούμε ένα μεγάλο φάσμα νοητικών διεργασιών: Επεξεργασία εννοιών, επίλυση προβλημάτων, ονειροπόληση, προγραμματισμό.
Παρουσίαση: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου (Σύμβουλος Ελληνικών)
1.ΠΟΙΟΙ ΛΟΓΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ;
Οι Δευτερεύουσες προτάσεις της αρχαίας ελληνικής
ONOMATIKEΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Έχω κάτι … διαφορετικό??. ’διαφορετικός «το να είσαι …’διαφορετικός’…» 14 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών Επιμέλεια από την εκπαιδευτικό της Στ2 τάξης: Μέλλου.
Μαθαίνω τη γλώσσα των αριθμών Πράξεις με μεικτές αριθμητικές παραστάσεις.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
Συνέντευξη με νήπια.
ΧΡΟΝΟΙ-ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ- ΠΟΙΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Ο αλυσοδεμένος ελέφαντας
Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Προετοιμασία της Βιβλικής
Ενθαρρύνοντας την ανταπόκριση στη Βιβλική Αλήθεια
Ακοή, επικοινωνία, ομιλία (b)
Μουσικό Σχολείο Σερρών Μάθημα: Βιολογία Τάξη: Α΄ Λυκείου
Υποκείμενο-Ρήμα-Αντικείμενο-Κατηγορούμενο
ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΕΙΘΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΤΡΕΙΣ
Μάθημα 8ο Ζητήματα γραφής και επιμέλειας κειμένου-εργασίας
Θρησκευτικά: Κεφάλαιο 22 Η θεραπεία του εκ γενετής τυφλού
Κοιτάμε για ένα λεπτό πολύ προσεκτικά την εικόνα και προσπαθούμε να θυμόμαστε όσα περισσότερα μπορούμε!
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
Εξάντας Ελλήνων Ψέμα κατά Αλήθειας.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δευτερεύουσες Ονοματικές Προτάσεις ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Δευτερεύουσες Ονοματικές Προτάσεις

ΓΙΑΤΙ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΕΤΣΙ Ειδικεύουν το γενικό νόημα της πρότασης, από την οποία εξαρτώνται, ή το νόημα του ρήματος ή άλλων όρων της πρότασης.

ΠΩΣ ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ Εισάγονται με τους συνδέσμους: ότι, πως, που. Εισάγονται με τους συνδέσμους: ότι, πως, που. Εισάγονται με το μόριο να, όταν εκφράζουν κάποια αμφιβολία. Δεν εισάγονται με κανένα σύνδεσμο (σπάνια)

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ Αντικείμενο ρημάτων ή περιφράσεων ίδιας σημασίας με τη σημασία των ρημάτων. Εξαρτώνται από τα ρήματα: Λεκτικά (λέω, ισχυρίζομαι, υπόσχομαι, παραγγέλνω, διαδίδω, αμφισβη-τώ, παραπονιέμαι, παινεύομαι, κατηγορώ, κραυγάζω, κ.λπ.) Δηλωτικά-Δεικτικά (δείχνω, φανερώνω, δηλώνω, πείθω, αποδεικνύω) Αισθητικά (αισθάνομαι, βλέπω, ακούω, νιώθω, αντιλαμβάνομαι) Γνωστικά (γνωρίζω, ξέρω, πληροφορούμαι, μαθαίνω, θυμάμαι, λησμο-νώ, εννοώ) Δοξαστικά (νομίζω, παραδέχομαι, υπολογίζω, υποθέτω, θαρρώ, πι-στεύω, κ.λπ.) Εξαρτώνται από τις περιφράσεις: έχω την προαίσθηση, έχω τη γνώμη, έχω την ιδέα, έχω την πεποίθηση, είμαι βέβαιος, είμαι σίγουρος, έχω την υποψία, έχω την ελπίδα.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ Υποκείμενο απρόσωπων ρημάτων ή απρόσωπων εκφράσεων που έχουν σημασία συγγενική με τη σημασία των προηγούμενων ρημάτων. Απρόσωπα ρήματα: Λέγεται, διαδίδεται, ακούεται, αναγγέλλεται, αποδεικνύεται, γίνεται αντιληπτό, φαίνεται, υποτίθεται, συμπεραίνεται, ανακοινώνεται. Απρόσωπες εκφράσεις: Είναι αλήθεια, είναι ψέμα, είναι βέβαιο, είναι γνωστό, είναι ευτύχημα, είναι δυστύχημα, είναι αρκετό, είναι αποδεδειγμένο, είναι κρίμα, είναι αληθινό.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ Επεξήγηση ουσιαστικού ή ουδετέρου επιθέτου ή δεικτικής ή αόριστης αντωνυμίας, με σημασία σχετική με τα προηγούμενα ρήματα. φήμη, είδηση, διάδοση, πληροφορία, γνώμη, όνομα, μήνυμα, ιδέα, βεβαιότητα, υποψία, κατηγορία, συμπέρασμα, υπόσχε-ση, ελπίδα. αυτό, τούτο, εκείνο, ένα, κάποιο. Η ειδική πρόταση ως επεξήγηση χωρίζεται στο γραπτό λόγο πάντα με κόμμα.

Ποια είναι η ειδική πρόταση; ΑΣΚΗΣΗ Αφού βρείτε τις ειδικές προτάσεις, να επισημάνετε τον τρόπο εισαγωγής και τη συντακτική θέση τους. Να κάνετε κλικ κάθε φορά, για να δείτε τις σωστές απαντήσεις. Ποια είναι η ειδική πρόταση; Πώς εισάγεται; Η συντακτική θέση; Ξέρομε πως ο λευκός δεν καταλαβαίνει τους τρόπους μας. Δε θυμάμαι να έχω διαβάσει τις περιπέ-τειες του Σεβάχ. Είναι κρίμα που δεν απολαμβάνεις την κά-θε στιγμή. Ένα μονάχα με φοβίζει, που ο άνθρωπος ξεχνά το καλό εύκολα. Πιστεύω ακράδαντα ότι θα έχουμε μεγάλη επιτυχία. Πήραμε την είδηση, πως πανηγύριζαν στην πρωτεύουσα. Διαδίδεται ότι βρήκε το αθάνατο νερό. Φαίνεται πως λέγονται λόγια φιλικά και καλοθέλητα. Κανένας δεν το ήξερε αυτό, ότι ο ποιητής ήταν αυτοδίδακτος. Ένιωσα έντονα χθες ότι δεν ήσουν καλά. πως ο λευκός δεν καταλαβαίνει τους τρόπους μας πως αντικείμενο να έχω διαβάσει τις περιπέτειες του Σεβάχ να αντικείμενο που δεν απολαμβάνεις την κάθε στιγμή που υποκείμενο που ο άνθρωπος ξεχνά το καλό εύκολα που επεξήγηση ότι θα έχουμε μεγάλη επιτυχία ότι αντικείμενο πως πανηγύριζαν στην πρωτεύουσα πως επεξήγηση ότι βρήκε το αθάνατο νερό ότι υποκείμενο πως λέγονται λόγια φιλικά και καλοθέλητα πως υποκείμενο ότι ότι ο ποιητής ήταν αυτοδίδακτος επεξήγηση ότι ότι δεν ήσουν καλά αντικείμενο