ΔΟΜΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Γενικές αρχές Αφορά μικρές ηλικίες (5-8 ετών).

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Κατανόηση προφορικού λόγου Ι
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Eργαστήριο.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΤΠΕ & Γλωσσική διδασκαλία
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Νέος Γραμματισμός Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΠΟΠΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Οι γνώσεις των μικρών παιδιών για την ανάγνωση
Αθανάσιος Αϊδίνης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Κριτικός Γραμματισμός
Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ Ε’ ΚΑΙ Στ’ ΤΑΞΗΣ.
Κριτικός γραμματισμός και διδασκαλία της Α΄ γραφής & ανάγνωσης
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Ο Γραμματισμός στην Προσχ. Εκπ/ση
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 8 η Θεματική ενότητα Το γλωσσικό μάθημα με βάση την κοινωνιογλωσσολογία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
1. Τι προέχει στην ανάγνωση; Η αποκωδικοποίηση του γραπτού λόγου ή η κατανόηση; 2. Με ποιον τρόπο η χρήση ιστοριών διευκολύνουν την ανάγνωση; 3. Γιατί.
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ 6 η Περίπτωση: φυσιοθεραπεία Γιανζίνα Ελίνα 1048.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Ψυχοπαιδαγωγική του Αναδυόμενου Γραπτού Λόγου
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Μουσικό Σχολείο Σερρών Μάθημα: Βιολογία Τάξη: Α΄ Λυκείου
Έννοια, χαρακτηριστικά
Διδακτικό μοντέλο για τη διδασκαλία της ανάγνωσης και της γραφής στην Α΄ τάξη Συνδυαστικό μοντέλο (συνθέτει στοιχεία της αναλυτικοσυνθετικής μεθόδου με.
ΠΑΙ 150 Προφορικός και γραπτός λόγος παιδιών προσχολικής ηλικίας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Τα παιδιά προσπαθούν να μεταφράσουν τα μαθηματικά.
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Επανάληψη μαθημάτων 1-3.
Ανάδυση της γραφής και διδακτικές προεκτάσεις
Ψυχοπαιδαγωγική του Αναδυόμενου Γραπτού Λόγου
2η επιμορφωτική συνάντηση 27 Φεβρουαρίου 2014
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Τό στάδιο των συγκεκριμένων λογικών νοητικών ενεργειών του Piaget
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΟΜΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Γενικές αρχές Αφορά μικρές ηλικίες (5-8 ετών). Γενικές αρχές Αφορά μικρές ηλικίες (5-8 ετών). Ονομάζεται «δομητική», γιατί στηρίζεται στην άποψη του Piaget περί δόμησης της γνώσης. Σκοπός είναι η εισαγωγή των παιδιών στο γραπτό λόγο.

ΔΟΜΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Δίνεται έμφαση στην έννοια του γραμματισμού (literacy). Αξιοποιείται διδακτικά η θεωρία των ειδών λόγου (genres). Το λάθος δε θεωρείται κολάσιμο. Δίνεται η ευκαιρία στο σχολείο να γίνει «ανάδυση του γραμματισμού» των μαθητών.

ΔΟΜΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Βάση της διδασκαλίας αποτελούν κειμενικές ενότητες με νόημα. Δεν υπάρχει βιβλίο του μαθητή, αλλά υλικό πάνω στο οποίο στηρίζεται η διδασκαλία. Ο διδάσκων είναι ο «συνομιλητής» στα πλαίσια της επικοινωνίας και όχι η αυθεντία. Δημιουργείται στην τάξη ένα «εγγράμματο» περιβάλλον.

ΔΟΜΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Διαδικασία επεξεργασίας του γραπτού λόγου για τη βελτίωσή του. Δημιουργία μέσα στην τάξη πραγματικών –ει δυνατόν- συνθηκών επικοινωνίας.

ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Δίνει έμφαση στη απόκτηση της «φωνολογικής επίγνωσης» των μαθητών Γίνεται αντιστοίχιση των φωνημάτων με τα γράμματα Γίνεται το «πέρασμα» από τους φθόγγους στα γράμματα Επιχειρείται η συνειδητοποίηση των φωνημάτων

ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Επιχειρείται η κατανόηση των γραμμάτων με διάφορες δραστηριότητες (σχηματισμός των γραμμάτων με το σώμα, επίδειξη πινακίδων, σχηματισμός γραμμάτων κτλ.) Σταδιακή ένταξη του γράμματος σε κείμενα. Ορισμένες μέθοδοι προχωράνε σε επικοινωνιακές δραστηριότητες

ΔΟΜΗΤΙΚΗΣ (ΑΝΑΔΥΣΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ) ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΔΟΜΗΤΙΚΗΣ (ΑΝΑΔΥΣΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ) ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ