Νεράιδες και Δράκοντες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΤΡΑΚΗ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΕΤΡΟΥ,Β1
Advertisements

Η φύλαξη των ανατολικών συνόρων και οι Ακρίτες
Λαογραφία και ιστορία σπηλαίων
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
 Ο Ψηλορείτης (ή Ίδη) είναι το ψηλότερο βουνό της Κρήτης με 2456 μ. ύψος. Έχει 5 κορυφές οι οποίες ξεπερνούν τα 2000 μέτρα. Η πρόσβαση στις κορυφές.
Η λειτουργία των εθίμων στις τοπικές κοινωνίες: Ήπειρος
Νερό και Πολιτισμός Νερό, η πηγή των πολιτισμών Νερό και Μυθολογία
ΝΕΡΟ, ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ.
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ!!!
Ιστορία του ρεμπέτικου τραγουδιού
ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ Δ’2.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
ΘΕΜΑ : « Μύθοι και θρύλοι της Λήμνου » 1. Στεφανιδάκης Παναγιώτης 2. Λαγηνά Αργυρώ 3. Τσούτσας Χρήστος 4. Ελιάς Θοδωρής 5. Δημητρίου Γιώργος.
Παναγιώτης Βουτσιώτης Διονύσης Θεοφιλόπουλος Θοδωρής Γκάντσεφ
5. Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
Πεδιάδα Θεσσαλίας.
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ Κώστας Κ.- Γιάννης Φ..
ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Οι περισσότεροι πολιτισμοί γεννήθηκαν και αναπτύχθηκαν γύρω από το νερό. Ειδικότερα, στις ακτές της Μεσογείου εμφανίστηκαν οι.
ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΤΑΞΗ Δ1.
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
Ομάδα: Η Αγία Πεντάδα Τμήμα: Α’1 Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Σχολείο: Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης.
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
ΟΙ ΜΟΥΣΕΣ.
ΜΥΘΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ.
Η ΦΥΛΑΞΗ ΤΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΚΡΙΤΕΣ κεφ.20
Νερό και Πολιτισμός Νερό, η πηγή των πολιτισμών Νερό και Μυθολογία
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο
20. Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βούλγαρους
Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βουλγάρους και τους Ρώσους
Έντεχνο λαϊκό τραγούδι
Η ελιά Βαρνάβας Φλωρίδης.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
Θρησκευτική θεωρία ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΟΡΥΚΤΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ Πετρέλαιο Φυσικό αέριο Εκμετάλλευση κοιτασμάτων βυθού.
ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΡΟΤΟΝΤΑ Ταξίδι στον χρόνο.
ΧΟΡΟΣ ΕΚΦΡΑΣΗ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΟΣ
Από την μαθήτρια Υρώ Δάβου του Β1’
ΑΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ. Ζωγράφος Αναστάσιος 1778 Μια νύχτα η Ειρήνη είδε το εξής όραμα: μπήκε στον πύργο ένα περιστέρι κρατώντας με το ράμφος του κλαδί ελιάς, το.
Καλό Μήνα ! Καλό Μάρτιο και καλή άνοιξη με υγεία και χαρά από την Αρετή και την Ευθυμία.
ΜΥΘΟΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη με μεγάλη ιστορία, πολιτισμό και μυστήρια. Είναι μια σημαντική πηγή γνώσης για την πατρίδα μας, και.
ΕΘΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ- ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ-ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ Θεοδώρα Ευθυμίου Δ’1 20/12/2015.
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
ΙΝΔΙΑΝΙΚΕΣ ΦΥΛΕΣ.
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
5ο δημοτικό Σχολείο Καβάλας Τμήμα Δ2
ΜΑΧΗ ΝΑΛΜΠΑΝΚΙΟΪ Α’ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ (1912)
Καταρράκτες και Μυθολογία
Τα Βασικά δόγματα Γιώργος Λεπίδας Γ΄2.
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Ο Νομός Σερρών κατά την Αρχαιότητα και τους Ρωμαϊκούς Χρόνους
ΟΙ ΑΘΛΟΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ Η εξόντωση του φοβερού λιονταριού της Νεμέας
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ
ΟΙ ΑΘΛΟΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ Η εξόντωση του φοβερού λιονταριού της Νεμέας
Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Νεοελληνικός Πολιτισμός
ΟΙ ΑΘΛΟΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ Η εξόντωση του φοβερού λιονταριού της Νεμέας
ΟΙ ΑΘΛΟΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ Η εξόντωση του φοβερού λιονταριού της Νεμέας
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Αυτόχθονας λαός Πάπουα
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Ο Ιάσονας μεγαλώνει στο Πήλιο κοντά στον Κένταυρο Χείρωνα, για να γλυτώσει από το σφετεριστή θείο του Πελία.
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νεράιδες και Δράκοντες Σταυρούλα και Ελένη

Νεράιδες  Λέγονται και Ανεράιδες ή Ανεράδες. Το όνομά τους προέρχεται από τις Νηρηίδες, τις θαλάσσιες νύμφες που ταυτίστηκαν με τις Νύμφες των πηγών. Σε διάφορα μέρη της Ελλάδας οι Νεράιδες γίνονται Ξωτικά, Αγερικά, Ανεμικές, Ξωνέρια, Κυράδες, Καλομοίρες, Καλούδες. Εμφανίζονται στα σπήλαια, στις πηγές, κοντά στα πηγάδια, στα ποτάμια αλλά και στους αγρούς και στα αλώνια.  Οι νεράιδες, τις περισσότερες φορές, εμφανίζονται να χορεύουν. Ο χορός και μάλιστα ο δετός είναι η πιο προσφιλής ενασχόληση με τη συνοδεία τραγουδιού και μουσικής. Παρουσιάζονται όμως και να πλένουν ή να κουβαλούν νερό ή να καβουρδίζουν καφέ ή να φουρνίζουν ή να φτυαρίζουν θησαυρό γι΄ αυτό θεωρούνται και φύλακες θησαυρών όπως και τα «στοιχειά» ή να παντρεύονται και στους γάμους τους προσκαλούν και μουσικούς θνητούς. Ακόμη παρουσιάζονται με μορφή ανεμοστρόβιλου. 

Δράκοντες  Οι δράκοντες είναι μυθικά τέρατα που κατέχουν τα νερά των πηγών (Δρακονέρια). Μύθοι για το δράκο που εμποδίζει τη χρήση του νερού και τον ήρωα που τον σκοτώνει υπάρχουν σε πολλούς λαούς και θρησκείες. Στη χριστιανική θρησκεία τέτοιος ήρωας είναι ο Άγιος Γεώργιος.    Άλλες φορές τα στοιχειά των ποταμών παρουσιάζονται πολύ ευαίσθητα και ρομαντικά.

Ο Άγιος Γεώργιος και ο δράκος Ο Άγιος Γεώργιος είναι προστάτης του Ελληνικού στρατού. Μαρτύρησε το 303 επί Διοκλητιανού. Λαϊκή παράδοση έπλασε τον εξής μύθο με τον δράκο. Ο δράκος φύλαγε τα νερά μιας πηγής και τα άφηνε να ρέουν όταν έτρωγε έναν άνθρωπο. Έτσι οι κάτοικοι όριζαν με κλήρο τον άνθρωπο που επρόκειτο να φάει ο δράκος. Ο κλήρος έπεσε στην βασιλοπούλα που την έσωσε ο Άγιος αφού σκότωσε τον δράκο. Λένε πως ο δράκος αυτός ήτανε στην επαρχία της Αττάλειας στην πόλη της Αλλαγίας της ανατολής. Βασιλιάς εκεί ήταν ο Σέλβιος που ήταν ενάντιος με τους Χριστιανούς.Ο μύθος υπάρχει με διάφορες παραλλαγές σε διάφορες εποχές. Τον Άγιο Γεώργιο πήραν από το Βυζάντιο οι Ρώσοι και άλλοι Ευρωπαίοι και τον έβαλαν στις σημαίες τους. Από εκεί τον πήραν οι Έλληνες και τον έβαλαν στις σημαίες τους επί Τουρκοκρατίας.

Βιβλιογραφία http://users.sch.gr/vaxtsavanis/neraides_&_drakontes.html