ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΚΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οδική Ασφάλεια Στατιστικά & Έρευνες
Advertisements

Σχεδιασμός προγραμμάτων πρόληψης στο σχολικό περιβάλλον
Κυκλοφοριακή αγωγή Ένα πρόγραμμα για να μάθουμε να κυκλοφορούμε με ασφάλεια. Β΄ Δημοτικού 12ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου Υπεύθυνοι προγράμματος : Θωμάς.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ.
Πρόληψη Ατυχημάτων για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Επαγγελματικά Οχήματα και Επιπτώσεις στην Οδική Ασφάλεια Επιστημονικός Υπεύθυνος Ματθαίος Καρλαύτης Επίκουρος Καθηγητής, ΕΜΠ Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής.
Αθήνα, 6 Ιουνίου Οδική ασφάλεια στην Ελλάδα Η συμβολή της ΕΛΠΑ και οι προτάσεις της Η συμβολή της ΕΛΠΑ στα θέματα οδικής ασφάλειας (1)  Σήμανση.
Μια πόλη για τους πεζούς
Νεανική οδηγική συμπεριφορά και ασφάλεια Η σημασία της ασφάλειας στην οδηγική συμπεριφορά Τα μέλη της Ομάδας: 1.Μουρελάτος Παναγής 2.Μπενάτος Μπάμπης.
 H λέξη νοοτροπία είναι ντεμοντέ- όταν, όμως, αυτή χρησιμοποιείται δίπλα στο επίθετο «κακή» (για να περιγράψει τον τρόπο που οδηγούν οι Ελληνες), τότε.
Θέμα: ΝΕΑΝΙΚΗ ΟΔΙΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας από τη Β’ τάξη του Γενικού Λυκείου Φιλιατρών
ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ - ΠΡΟΣΤΙΜΑ Κ.Ο.Κ.
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΑΛΚΟΟΛ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Στυλιανός Αναστασιάδης Κωνσταντίνος Κεμετζής Κοτανίδης Κώστας Ερευνητική εργασία «Το μηχανάκι ως τρόπος μετακίνησης των εφήβων»
Ιστορικη εξελιξη Κ.Ο.Κ-(ΣωστΗ οδικΗ συμπεριφορΑ)
ΑΙΤΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΤΟΥΣ
STOP ΣΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ
Αλκοόλ ή οδήγηση Ι. Στ. Παπαδόπουλος.
Τροχοί κ΄ υγεία Εργασία: Οικιακής Οικονομίας Από τον μαθητή: Παναγιώτη Κάρκουλα.
ΕΡΕΥΝΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Γιώργος – Μιχαήλ Κλήμης, ΜΒΑ, PhD ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Ο Δικυκλισμός και Ατυχήματα
Μαθήτρια:Ντανιέλα Τσομπανίκοβα
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΠΘ, Εισαγωγή στην οδική ασφάλεια.
ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
Λ.Τ. ΚΑΡΥΑΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΘΕΜΑ 2ο Τροχαία ατυχήματα –κυκλοφοριακή αγωγή
- Kάθε μέρα χάνεται μια πενταμελής οικογένεια ή μια ομάδα μπάσκετ. - Kάθε δύο μέρες μια ποδοσφαιρική ομάδα θυσιάζεται στην άσφαλτο. - Kάθε εβδομάδα.
Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν παγκόσμιο σοβαρό πρόβλημα δημόσιας υγείας. Στη χώρα μας, δυστυχώς, οι θάνατοι από τροχαία είναι σχεδόν διπλάσιοι.
Οικιακή Οικονομία ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΠΘ, Οδική ασφάλεια και  οδός  κυκλοφορία  περιβάλλον.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ.
Εργασία Οικιακής Οικονομίας Κυκλοφοριακή Αγωγή – Οδική Συμπεριφορά
Εργασία Οικιακής Οικονομίας ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΑ ΣΗΜΑΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑΣ
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Δημήτρης Σκέντζας Αντώνης Σταμάτης Στρατής Βαλάντης Υπερβολική ταχύτητα.
Σήματα οδικής κυκλοφορίας
Φροντίζω τον εαυτό μου Κίνδυνοι τροχαίων ατυχημάτων από
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΤΟΣ
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΣ Να αναγνωρίσουν οι μαθητές την σημαντικότητα του κοινωνικού προβλήματος: «τροχαία ατυχήματα». Να γίνει αντιληπτό σε όλους ότι η κύρια αιτία.
Άντρη Ορθοδόξου Μιχαήλ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ Ερευνητική εργασία 2 ου τετραμήνου Ο μάδα Τροχονόμοι Νίκος Πετράκης Θανάσης Τσιάμος Γιάννης Χατζόγλου Λουτσιάνο Σεριάνι.
Αποτελέσματα έρευνας Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις 14/2, 20/3, 27/3 του 2012 επί της Οδού Κων. Παλαιολόγου στην Σπάρτη. Στηρίχθηκε στην παρατήρηση της.
Κινητά Τηλέφωνα -Ασφάλεια-
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΠΡΟΣΕΧΩ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΟΥ Τάξη Δ’
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΕΥΒΟΙΑΣ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ ΜΑΡΙΑ Α ΔΗΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΜΗΜΑ:Γ2 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΜΟΥΜΟΥΛΙΔΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ ΑΓΑΠΩ ΕΞΥΠΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ.
ΝΕΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Γιάννης Δημητρόπουλος Πολιτικός Μηχανικός - Συγκοινωνιολόγος MSc Μέλος Συλλόγου Ελλήνων.
Πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων Το 1896 καταγράφηκε ο πρώτος θάνατος λόγω οδικού δυστυχήματος. Κατά τη διερεύνηση του δυστυχήματος, ο ιατροδικαστής είχε τότε.
ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ - Ο∆ΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
25 ψηλότερες αιτίες οδικών ατυχημάτων.
Ο ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
Καλλιέργεια Οδικής Συνείδησης Υπό έμφαση στόχος για τη σχολική χρονιά
ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΡΟΧΑΙΟΥ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΣ!
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΕΛΛΗΝΑ ΟΔΗΓΟΥ
ΣΤΑΘΗΣ ΚΟΠΑΛΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΙΩΡΓΗΣ
Μάθημα : project Θέμα : Πρόληψη ατυχημάτων στο σχολείο
Όνομα: ????????????????? Θέμα: Κυκλοφοριακή αγωγή
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΚΆΘΕ ΧΡΟΝΟ 1.3 ΕΚ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ 50 ΕΚ ΤΡΑΥΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ.
Γυμνάσιο Χαβαρίου Σχ. έτος:
ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ
Κάθε χρόνο συμβαίνουν στη χώρα μας άπειρα τροχαία ατυχήματα, που έχουν ως αποτέλεσμα το θάνατο πολλών ανθρώπων αλλά και τον τραυματισμό τους. Από το σύνολο.
Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας
Θεμα: Τροχαια ατυχηματα
ΟΔΗΓΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΟΥΣΙΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΚΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ ΝΤΕΡΒΙΣΙ ΑΡΛΙΝΤ 4ο ΕΠΑΛ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΣΤΡΑΤΙ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΚΟΥΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ

Οδικά τροχαία ατυχήματα Τα τροχαία ατυχήματα εκτιμάται διεθνώς ότι αποτελούν την τρίτη αιτία θανάτου, μετά τις καρδιοπάθειες και τον καρκίνο. Μάλιστα, θα έλεγε κανείς, ότι οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα είναι περισσότερο οδυνηροί από οποιαδήποτε άλλη αιτία και αυτό γιατί θύματα των τροχών είναι κατά κανόνα άτομα υγιή, ζωντανά και δραστήρια, μέχρι βεβαίως, τη στιγμή που θα συμβεί το μοιραίο ατύχημα. Είναι δε ακόμα τραγικότερα τα ατυχήματα αυτά, όταν έχουν σαν αποτέλεσμα το "ξεκλήρισμα" ολόκληρων οικογενειών . Η χώρα μας, δυστυχώς, εμφανίζει υψηλό δείκτη τροχαίων ατυχημάτων με αυξητικές μάλιστα τάσεις. Κάθε χρόνο, περίπου 2.500 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα και περισσότεροι από 30.000 τραυματίζονται σοβαρά ή ελαφρά. Σχηματικά θα λέγαμε ότι κάθε χρόνο οι κάτοικοι μιας κωμόπολης της Ελλάδας των 2.500 κατοίκων χάνονται σε τροχαία ατυχήματα, ενώ οι κάτοικοι μιας επαρχιούπολης 30.000 ατόμων, τραυματίζονται σοβαρά ή ελαφρά.

Ας δούμε τώρα το ζήτημα από άλλη οπτική γωνία, για τη σύγκριση σχετικών μεγεθών. Σε όλη τη χώρα οι ανθρωποκτονίες και οι απόπειρες ανθρωποκτονιών , οι οποίες, όπως είναι φυσικό, συγκλονίζουν την κοινή γνώμη και "κοσμούν" τις πρώτες σελίδες των εφημερίδων, λόγω της βιαιότητάς τους, δεν ξεπερνούν τις 200 κατ' έτος. Ομοίως, τα εργατικά ατυχήματα, που έχουν σαν αποτέλεσμα το θάνατο ή τη διαρκή ανικανότητα, δεν υπερβαίνουν τα 150. Η παράθεση των παραπάνω στοιχείων γίνεται μόνο και μόνο για να τονιστεί ο μεγάλος αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων και η μεγαλύτερη πιθανότητα που υπάρχει να γίνει κάποιος θύμα τροχαίου δυστυχήματος. πόσοι, ποιοι παράγοντες και σε τι ποσοστό ευθύνονται για τα τροχαία ατυχήματα; Τρεις (3) είναι οι παράγοντες αυτοί: α) Ο άνθρωπος, ως οδηγός ή πεζός. β) Το όχημα (παλαιότητα, κακή συντήρηση κ.λ.π.), και γ) Ο δρόμος (κατάσταση της οδού, οδική σήμανση, εξοπλισμός κ.λ.π.).

Κάθε χρόνο πεθαίνουν στην Ελλάδα πάνω από 1500 άτομα σε τροχαία !!! Κάθε χρόνο πεθαίνουν στην Ελλάδα πάνω από 1500 άτομα  σε τροχαία !!! Σύμφωνα με την επίσημη Ιστοσελίδα του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης το έτος 2009 προκύπτει ότι έχασαν την ζωή τους σε τροχαία 1.463 άτομα, τραυματίστηκαν σοβαρά 1.669 άτομα  και τραυματίστηκαν ελαφρά 16.683 άτομα. Το έτος 2008 προκύπτει από άλλη έρευνα, ότι από τους 1.522 ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο το 50,7% δεν φορούσαν ζώνες ασφαλείας και κράνος, ενώ για το 23,1% δεν κατέστη δυνατόν να διαπιστωθεί αν χρησιμοποιούσαν προστατευτικά μέσα. Από τους νεκρούς οι 258 ήταν πεζοί που παρασύρθηκαν, ενώ 570 θάνατοι αποδίδονται σε εκτροπή, πρόσκρουση και ανατροπή των οχημάτων τους.

Από τους παραπάνω παράγοντες το μεγαλύτερο ποσοστό ευθύνης παντού και πάντοτε έχει, χωρίς αμφιβολία, ο άνθρωπος. Ποσοστό που ξεπερνά το 85%. Η διαπίστωση αυτή είναι χρήσιμη, γιατί δείχνει την κύρια κατεύθυνση προς την οποία πρέπει να συγκεντρωθεί το ενδιαφέρον της Πολιτείας για τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων . πάντως, στο σημείο αυτό δε θα επιχειρήσουμε βαθύτερη ανάλυση των ατυχημάτων που ανάγονται στον οδηγό. 

Πολύ απλά θα επισημάνουμε ότι αυτά είναι: α) Η ατελής γνώση των κινδύνων κυκλοφορίας. β) Οι κακοί χειρισμοί των οργάνων του οχήματος. γ) Η οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνευματωδών ή τοξικών ουσιών . δ) Η αλαζονική συμπεριφορά κατά την οδήγηση. ε) Οι εσφαλμένες αντιδράσεις σε περίπτωση κινδύνου (φρενάρισμα, επιτάχυνση, ελιγμός). στ) Οι συνειδητές παραβάσεις των διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και ιδίως αυτών που η παραβίασή τους οδηγεί άμεσα ή έμμεσα σε τροχαίο ατύχημα

Αλλαγές λωρίδας κυκλοφορίας Κάποια στιγμή θα φτάσεις σε ένα σημείο όπου θα πρέπει να αλλάξεις θέση στο οδόστρωμα, είτε για προσπέραση, είτε για να μπεις- βγεις από λωρίδες επιταχύνσεως – επιβραδύνσεως αντίστοιχα, να στρίψεις κλπ. Όταν λοιπόν οι οδηγοί δε κάνουν ασφαλείς αλλαγές θέσεως στο οδόστρωμα, αυτό συχνά οδηγεί σε τροχαίο ατύχημα. Για να αποτρέψεις λοιπόν κάτι τέτοιο, έλεγξε καθρέπτες και νεκρές γωνίες άναψε φλας και έπειτα προχώρησε στην επόμενη ενέργεια.

Μην τρεχεις...πιο σιγα... Απλές λέξεις…καθαρές…βγαλμένες από το στόμα και την καρδιά ενός μικρού παιδιού…τόσο απλές όσο τα μάτια και το χαμόγελό του… Μην τρέχεις…πιο σιγά…σε παρακαλώ πιο σιγά…και μάθε να παίρνεις στα σοβαρά τις συμβουλές και τις παραινέσεις μας… Και μάθε να σέβεσαι τη ζωή σου…μάθε να εκτιμάς αυτό το υπέροχο δώρο…και βάλε τιμονιέρη στη δική σου πορεία…τη δική σου σκέψη και θέληση…τη δική σου κρίση…τη δική σου απόφαση… Μην τρέχεις, σε παρακαλώ, πιο σιγά…

ΤΕΛΟΣ