Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Οδική Ασφάλεια Στατιστικά & Έρευνες

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Οδική Ασφάλεια Στατιστικά & Έρευνες"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Οδική Ασφάλεια Στατιστικά & Έρευνες
Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας ‘Πάνος Μυλωνάς’ Οδική Ασφάλεια Στατιστικά & Έρευνες Άρης Κόκκας, Μέλος Δ.Σ. Ι.Ο.ΑΣ. - Δημοσιογράφος 22 Μαρτίου 2009

2 Νεκροί ανά πληθυσμό (2006) www.ioas.gr *Italy: 2005
Source: Eurostat and national data

3 Νεκροί από τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα

4 Μείωση ατυχημάτων 2001-2006 www.ioas.gr *Italy: 2005
Μείωση ατυχημάτων *Italy: 2005 Source: Eurostat and national data

5 Η Ευρωπαϊκή “διάκριση” της Ελλάδας…
Η Ελλάδα διαιρείται σε 13 περιφέρειες Οι 8/13 είναι στον κατάλογο των 20 πλέον επικίνδυνων ευρωπαϊκών περιοχών σε τροχαία ατυχήματα Επιπλέον οι 7/10 των πιο επικίνδυνων ευρωπαϊκών περιοχών βρίσκονται στην Ελλάδα.

6 Σύστημα Οδικής Ασφάλειας [A Safe Road System]
Behaviour Vehicle When RAP started this was not the widely used model for road safety. RAP has helped promote this understanding of the components of a safe road system. RAP concentrates on the road but as part of a holisitic approach looking at crash protection in cars and behaviour by road users such as seat belt wearing. a shared responsibility Πηγή: EuroRAP/iRAP 6

7 Η συμβολή των τριών παραγόντων (%) στα οδικά ατυχήματα
Άνθρωπος μόνο 65% Άνθρωπος και Οδός 24% Άνθρωπος και Όχημα 4,50% Άνθρωπος, Οδός και Όχημα 1,25% Οδός μόνο 2,50% Οδός και όχημα 0,25% Όχημα μόνο ΣΥΝΟΛΟ 100%

8 Συνέπειες Ατυχημάτων Ετήσια Εθνική επιβάρυνση: 2% του Α.Ε.Π.
Για κάθε 1 άτομο που χάνεται  7 άτομα θα χρειαστούν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη (πηγή: ΕΕ) Το κοινωνικό κόστος ατυχήματος: με νεκρό είναι ίσο με περίπου Ευρώ, με βαριά τραυματία περίπου ευρώ και ελαφρά τραυματία περίπου Ευρώ (πηγή: ΕΜΠ, 2006)

9 Στρατηγικοί Άξονες & πεδία δράσεων Ι.Ο.ΑΣ.
Στρατηγικοί Άξονες & πεδία δράσεων Ι.Ο.ΑΣ. Αναφορικά με: Α. Γενική Πολιτική Οδικής Ασφάλειας Εφαρμογή του 2ου Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας - Βελτίωση του συντονισμού όλων των δημοσίων φορέων που ασχολούνται με τα θέματα της οδικής ασφάλειας, συστηματική καταγραφή, ανάλυση και αξιολόγηση των στοιχείων & των εφαρμοζόμενων μέτρων οδικής ασφάλειας Β. Οδηγική Συμπεριφορά Εκπαίδευση & συστηματική ενημέρωση με στόχο τη βελτίωση της συμπεριφοράς των οδηγών, εφαρμογή του νόμου και την προστασία των ευπαθών χρηστών του δρόμου (πεζοί, Α.μ.Ε.Α., δικυκλιστές) Γ. Υποδομές Εφαρμογή διεθνών πρακτικών για τη συντήρηση του υφιστάμενου οδικού δικτύου και υλοποίηση έργων που απαιτούνται για την αντιμετώπιση των επικίνδυνων θέσεων του οδικού δικτύου Μέλος του European Transport Safety Council

10 Η αρχή...

11 Το τέλος ...

12 Να εντείνουμε την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των πολιτών,
Όραμα - Αποστολή Να εντείνουμε την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των πολιτών, αλλά και να κινητοποιήσουμε όλους τους φορείς του δημόσιου & του ιδιωτικού τομέα για την ΠΡΟΛΗΨΗ και εξάλειψη των τροχαίων ατυχημάτων...

13 ΕΡΕΥΝΕΣ Ι.Ο.ΑΣ. Το Ινστιτούτο έχει διεξάγει μέχρι σήμερα 2 επιστημονικές έρευνες, με θέμα: «Ευγένεια στο Δρόμο» 2. «Απόψεις πολιτών σχετικά με τα αίτια πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων»

14 Ευρωπαϊκή Ημέρα Ευγένειας στο Δρόμο
Ενημερωτική καμπάνια κάθε χρόνο στοχεύοντας στην υιοθέτηση μιας υπεύθυνης οδηγικής συμπεριφοράς στους ελληνικούς δρόμους Κεντρικό μήνυμα: «Ευγένεια στο δρόμο… Πολιτισμός & Ασφάλεια στη Ζωή μας! Ο δρόμος ανήκει σε όλους μας» Ενημέρωση αποτελεσμάτων έρευνας σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά του Έλληνα πολίτη και σε σύγκριση οδηγών 11 Ευρωπαϊκών χωρών (Μάρτιος 2008) Έτος 2009: 26 Μαρτίου

15 ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς»
με την υποστήριξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. συνεργάστηκαν με τους Responsible Young Drivers του Βελγίου και την TNS Opinion για τη διεξαγωγή της έρευνας: Δείγμα: πολίτες (τηλεφωνικά σε όλη την Ελλάδα) Χώρες που συμμετείχαν: Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Τσεχία, Εσθονία, Ελλάδα, Γαλλία, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Πολωνία και Πορτογαλία

16 Έρευνα: Ευγένεια στο Δρόμο
Ευγένεια ανάλογα με τον τύπο χρήστη του δρόμου Οι πλέον ευπαθείς χρήστες του δρόμου υιοθετούν πιο ευγενική συμπεριφορά σε σύγκριση με τους οδηγούς οχημάτων Τύπος Χρήστη Μ.Ο.* Πεζοί 2,71 Ποδηλάτες 2,88 Οδηγοί 3,17 *Κλίμακα από το 1 (πολύ ευγενικός) έως το 10 (πολύ επιθετικός) Πηγή: Ι.Ο.ΑΣ. Πάνος Μυλωνάς & TNS Opinion – έρευνα σε 12 Ευρωπαϊκές χώρες, Νοεμ. ‘07 – Ιαν. ‘08

17 Έρευνα: Ευγένεια στο Δρόμο
Συμπεριφορές των οδηγών κατά την οδήγηση

18 Έρευνα: Ευγένεια στο Δρόμο
Μορφές επιθετικής συμπεριφοράς - Ευρώπη

19 Έρευνα: Ευγένεια στο Δρόμο
Μορφές επιθετικής συμπεριφοράς - Ελλάδα

20 Έρευνα: Ευγένεια στο Δρόμο

21 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ «Ευγένεια στο Δρόμο»
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ «Ευγένεια στο Δρόμο» Συμπεράσματα 3 στους 4 οδηγούς ενοχλούνται από τη συμπεριφορά των άλλων οδηγών τα 2/3 αισθάνονται ότι η επιθετικότητα στην οδήγηση έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια η πλειοψηφία (59%) των οδηγών έχουν οι ίδιοι υποστεί επιθετική συμπεριφορά τους τελευταίους 12 μήνες το 85% των Ελλήνων οδηγών και το 89% των Βούλγαρων πιστεύουν ότι έχει αυξηθεί η επιθετικότητα των οδηγών τα τελευταία χρόνια. οι γυναίκες οδηγοί τείνουν να ενοχλούνται περισσότερο από την επιθετικότητα των άλλων οδηγών σε σχέση με τους άντρες οδηγούς οι οδηγοί ηλικίας άνω των 55 ετών εμφανίζονται να είναι λιγότερο επιθετικοί σε σχέση με τους οδηγούς νεώτερης ηλικίας.

22 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ «Ευγένεια στο Δρόμο»
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ «Ευγένεια στο Δρόμο» Βασικά Συμπεράσματα η πιο συνηθισμένη εκδήλωση επιθετικής οδηγικής συμπεριφοράς για την Ευρώπη είναι το αναβοσβήσιμο (“παίξιμο”) των φώτων επιθετικά σε ποσοστό 57% η εξύβριση αποτελεί την πιο συνηθισμένη μορφή επιθετικότητας στην οδήγηση των Ελλήνων πολιτών με ποσοστό 58% οι Έλληνες οδηγοί εμφανίζουν και το μεγαλύτερο ποσοστό αντίδρασης συμπεριφοράς στο δρόμο με επίθεση ή προσπάθεια σωματικής επίθεσης (9%) που είναι τα υψηλότερα που παρατηρούνται στην Ευρώπη

23 «Πάμε για να ξανάρθουμε»
Ενημερωτική Καμπάνια «Πάμε για να ξανάρθουμε» Συνεργασία με τη ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. για την πραγματοποίηση ενημερωτικής καμπάνιας «Πάμε για να ξανάρθουμε» κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα και παράλληλα τη συγκέντρωση στοιχείων μέσω ερωτηματολογίου (Απρίλιος 2008)

24 Παρουσίαση αποτελεσμάτων «Πάμε για να ξανάρθουμε»
Συνεργασία με ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. για την πραγματοποίηση εκδήλωσης στις 16 Δεκεμβρίου 2008 στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Μεταφορών & Επικοινωνιών, στα πλαίσια παρουσίασης των αποτελεσμάτων της ενημερωτικής εκστρατείας «Πάμε για να ξανάρθουμε». ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Η έρευνα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά δημόσια από το

25 ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Χρόνος διεξαγωγής έρευνας: ΠΑΣΧΑ – ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2008
Δείγμα 918 οδηγών: 336 οδηγοί της γέφυρας Ρίου 280 Ίκαροι 302 οδηγοί ταξί (Αθήνα, Θεσ/νίκη, Πάτρα, Χαλκίδα) Στόχος: Να καταγραφούν οι απόψεις των Ελλήνων οδηγών για τα αίτια των οδικών ατυχημάτων Θέματα υπό εξέταση: Οδικό Δίκτυο - Ανθρώπινος Παράγοντας - Αστυνόμευση της Κυκλοφορίας

26 ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ Απαντήσεις ανοιχτής ερώτησης
Παράγοντες που έχουν μερίδιο ευθύνης για τα ατυχήματα Η έλλειψη προστατευτικών κιγκλιδωμάτων – νησίδων. Ανάγκη για περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας Πολλές επαναλήψεις των παραγόντων ''κακή κατάσταση του οδοστρώματος'' αλλά και του ''κακού φωτισμού''

27 ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ Απαντήσεις ανοιχτής ερώτησης
Τι ενοχλεί περισσότερο Έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής και παιδείας Χορήγηση διπλωμάτων σε άσχετους / ανίκανους. Σύνδεση με διαφθορά Μεγάλη ταχύτητα Ασέβεια σε νέους οδηγούς / γυναίκες Γέροι οδηγοί Χρήση Κινητών Χρήση Προβολέων Κακή κατάσταση οχημάτων Κατανάλωση αλκοόλ

28 ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ της Κυκλοφορίας Απαντήσεις ανοιχτής ερώτησης
Έχουν σημαντικό ρόλο Διέλευση και κακή οδήγηση φορτηγών, νταλικών και τρακτέρ στις μεγάλες εξόδους Ανάγκη τήρησης του ΚΟΚ από όλους (και την αστυνομία)‏ Ανάγκη για πραγματική και εντατική αστυνόμευση, όχι για εισπρακτικούς λόγους. Σωστή σήμανση ταχύτητας στους δρόμους.

29 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ «Πάμε για να ξανάρθουμε»
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ «Πάμε για να ξανάρθουμε» Oι ερωτώμενοι θεωρούν τα εξής: Ο παράγοντας ‘”Κακή κατάσταση οδοστρώματος'' πιστεύεται ότι έχει το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης, από αυτούς που αναφέρονταν, για τα οδικά ατυχήματα. Η ‘”Επιθετική οδήγηση των οδηγών'' και οι ‘”Πολλαπλές παραβάσεις των άλλων οδηγών'', είναι οι κύριοι ανθρώπινοι παράγοντες που ενοχλούν τους ερωτώμενους. ‘”Η παρουσία/έλεγχος της τροχαίας'' και η ‘”σήμανση/πινακίδες/ενημέρωση'' είναι οι παράγοντες με σημαντικό ρόλο στην αστυνόμευση της κυκλοφορίας.

30 ΟΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

31 Εκδόσεις Ι.Ο.ΑΣ. Αυτοκίνητο / Δρόμος / Άνθρωπος
«Οδηγός Οδικής Ασφάλειας» Αυτοκίνητο / Δρόμος / Άνθρωπος «Οδηγώ με ασφάλεια» 6 εύκολοι τρόποι για να μειώσουμε τα ατυχήματα και τις συνέπειές τους Συν-οδηγός Οδικής Ασφάλειας για τις Ένοπλες Δυνάμεις «Ευγένεια στο Δρόμο» στα πλαίσια της καμπάνιας «Οδική Ασφάλεια – Κυκλοφοριακή Αγωγή» (σε εξέλιξη) …

32 Ας γίνει ... “… ο άδικος χαμός ενός νέου ανθρώπου με ηθικές αξίες, με σεβασμό στον άνθρωπο και αγάπη για τη ζωή… η αρχή της ενεργού συμμετοχής ….» Η Οδική Ασφάλεια μας αφορά Όλους! Είναι ζήτημα ζωής, είναι ζήτημα ανάπτυξης!

33 Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς»
Νεμέσεως 2, Αθήνα Τηλ.: Fax: Περισσότερες πληροφορίες για τις δράσεις του Ι.Ο.ΑΣ.:


Κατέβασμα ppt "Οδική Ασφάλεια Στατιστικά & Έρευνες"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google