Τέχνες και πολιτισμός Η πολιτιστική μας κληρονομιά και η δύναμή της παγκοσμίως. Κλασική εποχή 5ος αιώνας π.Χ. Βυζαντινή τέχνη 3ος αιώνας μ.Χ.-1821μ.Χ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μάθημα Επιλογής Α΄ Λυκείου: Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός
Advertisements

Leonardo Da Vinci Η βιογραφία του.
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Leonardo da Vinci Αρχιτεκτονική Πρωτοπαπάς Ανδρέας Γεραμούτσος Γιώργος
ΡΑΦΑΗΛ ΑΓΓΕΛΟΣ [ζωγράφος]
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ - 20ος ΑΙΩΝΑΣ.
Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Θρησκευτικός Τουρισμός
Ιστορία της Αρχιτεκτονικής
Mανιερισμός ( ).
6.8. Ο πολιτισμός της Αναγέννησης (15ος-16ος αι.)
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
Copyright by Tsoulis Miltiadis 1999
Μαζάτσιο : οι απαρχές της Αναγέννησης στην ζωγραφική
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΑ ΤΕΧΝΗΣ Β Λυκείου - ΕΜΠΑ Έργα τέχνης που πρέπει να ξέρω.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
 Α περίοδος : ΚΡΗΤΗ  Β περίοδος : ΙΤΑΛΙΑ  Γ περίοδος : ΙΣΠΑΝΙΑ.
Μνημεία & Αξιοθέατα της Θεσσαλονίκης
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
Γιάννης Βάρης Ε2’ 1 ο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Αναγέννηση Η Αναγέννηση είναι ένα κίνημα κατά το οποίο αναβίωσε μέσα από την μελέτη του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού. Ενισχύθηκε η πίστη στη.
Η Ευρώπη στα νεότερα χρόνια
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
Λεονάρντο Ντα Βιντσι Ευστάθιος Παναγιώτου.
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΜΗΜΑ: 3
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
Αναγεννησιακή τέχνη Με τον όρο Αναγεννησιακή τέχνη, που εκτείνεται περίπου από το , αναφερόμαστε στην καλλιτεχνική παραγωγή κατά την ιστορική.
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ Η Αναγέννηση προέρχεται από τα συνθετικά ri- «ξανά» και nascere «γεννιέμαι» (αγγλικά: Renaissance, ιταλικά: Rinascimento, γαλλικά: Renaissance.
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Η Τέχνη στην Αναγέννηση
30. Μια πρώτη γνωριμία με τους Ρωμαιοκαθολικούς χριστιανούς
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
Οι Ιταλοί καλλιτέχνες τις Αναγέννησης
Αξιοθέατα και μνημεία των λαών της Ευρώπης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. Σχολικό έτος Κατερίνα Γαλλιού ΣΤ’2.
 Αρχιτεκτονική Προέλευση παλαιοχριστιανικών βασιλικών Ξυλόστεγη βασιλική Περίκεντρα κτήρια Τρουλαίες βασιλικές Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολης Σταυροειδής.
 Η Αναγέννηση εμφανίζεται στα μέσα του 14 ου αι. (1350) στη Βόρεια Ιταλία με κύριο χαρακτηριστικό τη μελέτη του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ Η επιτυχία της βασιλικής έγκειται στο γεγονός της ευκολίας της διαπλατύνσεως των κλιτών της και της επιμηκύνσεως του κτιρίου για την κάλυψη των.
O Παρθενώνας Δ1ΣΠΥΡΟΣΧΡΙΣΤΙΝΑ. Τι σημαίνει η λέξη Ακρόπολη Το ψηλότερο σημείο μιας πόλης που κατά την αρχαιότητα το οχύρωναν με τείχη.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ : ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
ΠΑΝΑΓΙΑ, Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. Το πρόσωπό της στην τέχνη.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής ιι
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Θ.Ε.1 ΔΡ.7 Λουβουλίνα Μαρία Β1
Αναγέννηση: Γράμματα Τέχνη
ΡΟΜΑΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΠΓΕΣΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Κ.ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΟΜΑΔΑ: ΚΟΚΟΜΠΑΪΑ
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Πόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Αγία Σοφία Η Αγία Σοφία ,ικ΄π στη Θεσσαλονίκη, είναι μία από τις παλαιότερες εκκλησίες της πόλης, η οποία έχει παραμείνει ακέραια μέσα στο βάθος του χρόνου.
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ
Εκκλησιαστική τέχνη – Οι Ρυθμοί των Ναών
Αγιορείτικη αρχιτεκτονική: η βυζαντινή κληρονομιά και η συνέχειά της
Ναός του Αγίου Παντελεήμονος Θεσσαλονίκης!
Δυτική Αρχιτεκτονική Δήμητρα Ζιώγα Σχολικό Έτος: Θρησκευτικά
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Ρομανική τέχνη και βυζαντινή τέχνη
ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
ΒΑΣΙΛΙΚΗ. ΤΡΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Τζιότο και Ραφαήλ Δικαίος Κερκουλας.
Αρχιτεκτονικη Οι αρχιτεκτονικοί ρυθμοί των εκκλησιών είναι η βασιλική με τρούλο (ναός της Αγίας Σοφίας), ο σταυροειδής ναός με τρούλο και ο οκταγωνικός.
ΑΝΩΤΑΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε.  ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΝΗΜΕΙΑΚΗ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τέχνες και πολιτισμός Η πολιτιστική μας κληρονομιά και η δύναμή της παγκοσμίως. Κλασική εποχή 5ος αιώνας π.Χ. Βυζαντινή τέχνη 3ος αιώνας μ.Χ.-1821μ.Χ. Αρχιτεκτονική και γλυπτικής της Αναγέννησης 15-16ος αιώνας Ελ Γκρέκο 1541-1614

Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Γιώργος Καραβέλης, Σωτήρης Γκρίζος

Τα κύρια στοιχεία της αρχιτεκτονικής της αναγέννησης μαθηματικές αναλογίες την "καθαρότητα" στις γεωμετρικές μορφές. επηρεασμένη από την ελληνορωμαϊκή παράδοση τον πρωτοχριστιανικό και βυζαντινό ρυθμό με στοιχεία όπως την αψίδα, τον ημισφαιρικό θόλο τη βασιλική και περίκεντρη κάτοψη τους κίoνες τους πεσσούς τα αετώματα τα κιονόκρανα

Σημαντικοί αρχιτέκτονες Λέον Μπατίστα Αλμπέρτι (1404-1472) Galeazzo Alessi(Γκαλεατζο Αλεσι) Bartolomeo Ammanati (1511-1592) Ντονάτο Μπραμάντε (1444-1514) Φίλιππο Μπρουνελέσκι (1377-1446 ) Philibert Delorme(Φιλιμπερτ Ντελορμε) Pierre Lescot(Πιερ Λεσκοτ) Μιχαήλ Άγγελος (1475-1564) Michelozzo (1396-1472)(Mικελοτζο) Αντρέα Παλλάντιο (1508-1580) Ραφαήλ (1483-1520) Antonio da Sangallo (1483-1546)(Αντωνιο ντα Σανκγαλο) Giuliano da Sangallo(1445-1516)(Γιουλιανο ντα Σανκγαλο) Jacopo Sansovino (1486-1570)(Γιακομπο Σανσοβινο) Mimar Sinan(Μιμαρ Σιναν) Τζόρτζιο Βαζάρι (1511-1574) Λεονάρντο ντα Βίντσι (1452-1519)

HOMO UNIVERSALIS Homo Universalis είναι ο χαρακτηρισμός του ιδανικού ανθρώπου της Αναγέννησης (15ος-16ος αιώνας). Η ονομασία είναι λατινική και σημαίνει «καθολικός, συνολικός άνθρωπος».Η στροφή στην αρχαιότητα έμεινε γνωστή με τον όρο ανθρωπισμός (ουμανισμός).

Ο ΚΑΘΕΔΡΙΚΟΣ ΤΗΣ ΦΛΩΡΕΝΤΙΑΣ Στόχος ήταν η κατασκευή ενός τρούλου ικανό να καλύψει ένα άνοιγμα με πλάτος 42 μ. Τη λύση την έδωσε το 1420 ο αρχιτέκτονας Φίλιππο Μπρουνελέσκι (1377 - 1446 ).

Εσωτερικό του καθεδρικού ναού O οκταγωνικός τρούλος ο οποίος αποτελείται από οριζόντιες στρώσεις τούβλων και πέτρας. Κατακόρυφες νευρώσεις από ψαμμόλιθο ενισχύουν επίσης την κατασκευή

Ναός Αγίου Ανδρέα (1460)π.Χ. Ο ναός του αγίου Ανδρέα(Μάντοβα, 1460) Είναι έργο του Φλωρεντίνου αρχιτέκτονα Λέον Μπατίστα Αλμπέρτι (1404- 1472). Κατά την Αναγέννηση η αρχιτεκτονική απέκτησε διαφορετική όψη.

Εσωτερικό του ναού Αγίου Ανδρέα Ναός Αγίου Ανδρέα Στην περίπτωση των ναών εισήχθησαν στοιχεία όπως οι κίονες, τα αετώματα και οι αψίδες- από κλασικά ελληνορωμαϊκά κτήρια.

Βίλλα Ροτόντα (Αντρέα Παλάντιο) Το 1565 ένας ιερέας Πάολο Αλμέρικο, μετά τη συνταξιοδότησή του από το Βατικανό αποφάσισε να επιστρέψει στην γενέτειρά του Vicenza στην ενετική ύπαιθρο και να οικοδομήσει ένα εξοχικό σπίτι.

Εσωτερικό της Βίλλας Ροτόντα Από την Βίλλα Ροτόντα μπορεί να έχουν εμπνευστεί χιλιάδες μετέπειτα κτίρια, αλλά η βίλλα είναι εμπνευσμένη από τον Παρθενώνα και το ναό της Αθηνάς νίκης.

Μερικές ακόμη εικόνες αναγεννησιακών κτιρίων Η πρόσοψη του Καθεδρικού της Γρανάδας (Ισπανία επιρροές από αναγέννηση) Εσωτερική θέα

Μέγαρο Ρουτσελάι(Λέον Μπατίστα Αλμπέρτι)

Το τελικό αποτέλεσμα της αναγέννησης. Το αποτέλεσμα της εργασίας μας δείχνει πόσο σημαντικός ήταν ο ρόλος της πολιτιστικής μας κληρονομιάς (Αρχαία Ελλάδα) στην ακμή της αναγέννησης.