Ο οινοτουρισμός και οι προοπτικές ανάπτυξης της Θεσσαλίας Οινοτουρισμός Ο οινοτουρισμός και οι προοπτικές ανάπτυξης της Θεσσαλίας
Περιγραφή Δείγματος Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τη χρονική περίοδο του καλοκαιριού του 2010. Αντικειμενικός πληθυσμός έρευνας: καταναλωτές κρασιού στις κάβες και στα σούπερ μάρκετ Ν=600. Όργανο συλλογής πρωτογενών στοιχείων το ερωτηματολόγιο. Μέγεθος δείγματος N=200 ερωτηματολόγια. Μέθοδος δειγματοληψίας: συστηματική τυχαία δειγματοληψία.
Σε ποιον Δρόμο του Κρασιού θα θέλατε να παρευρεθείτε;
Συσχετισμός: Κυριότερο Εμπόδιο και Συχνότητα Ταξιδιών
Συσχετισμός: Εισόδημα και Πιθανότητα Ταξιδιού ως Οινοτουρίστας
Παράγοντες επιλογής κρασιού
Αποτελέσματα-Συμπεράσματα Το 77% πιστεύει πως η γαστρονομία σχετίζεται με τον τουρισμό. Και το 68% πως είναι ικανή να αναβαθμίσει έναν τόπο. Κανένας από το δείγμα δεν έχει υπάρξει οινοτουρίστας. Αντίθετα η πλειοψηφία δείχνει προθυμία να ταξιδέψει ως οινοτουρίστας. Ελλιπής ενημέρωση με πρώτο ρόλο τους φίλους-γνωστούς και τα ΜΜΕ. Ταξινόμηση κριτηρίων επιλογής τουριστικού προορισμού: αξιοθέατα > διασκέδαση > γαστρονομία > φήμη > αθλήματα.
Προτάσεις προς τα αρμόδια πρόσωπα Στρατηγική διαφοροποίησης μέσω της καινοτομίας και του οινοτουρισμού. Αναβάθμιση της οινικής εμπειρίας, μέσω της παροχής πλήρων και ποιοτικών πακέτων οινοτουρισμού. Συνεχείς συνεργασίες και συμμαχίες μεταξύ οινοποιείων και άλλων επιχειρήσεων (τουριστικά γραφεία, εστιατόρια, καταλύματα, κτλ) Ανάδειξη των τοπικών οίνων και της προέλευσής τους.
Επίλογος Ο οινοτουρισμός στην Ελλάδα βρίσκεται εν γένεση, Ο οινοτουρισμός στην Ελλάδα βρίσκεται εν γένεση, Ενώ η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών έχει επηρεάσει τον κλάδο του τουρισμού. Ο κόσμος φαίνεται πρόθυμος. Πρέπει να δράσουν ανάλογα οι αρμόδιοι φορείς ώστε να προσφέρουν μια πλούσια γαστρονομική εμπειρία με συνοχή, ποιότητα και ολότητα. Ώστε να υπάρξει υγιής ανάπτυξη του οινοτουρισμού Και να επωφεληθεί η περιοχή της Θεσσαλίας.