ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ – ΣΤΗΡΙΖΟΜΑΙ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΜΟΥ Βιωματική δράση Α’ Τάξης 1ο Γυμνάσιο Δράμας Σχ. Έτος 2013-2014 Συντονίστρια: Α. Αναστασοπούλου
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ 1η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Γνωριμία με την ομάδα -Μπαλάκι γνωριμίας 2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Χωρισμός υποομάδων 3η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Προσδοκίες – Συμβόλαιο 4η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Παρουσιάζω τον εαυτό μου - Ακροστοιχίδα ονομάτων
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ 5η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Θετικά και αρνητικά μηνύματα – Έτσι είναι η ζωή 6η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Παθητική και επιθετική συμπεριφορά – Το ποντίκι & το τέρας 7η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Αποφασιστική συμπεριφορά – Το ποντίκι, το τέρας & εγώ 8η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Αναστοχασμός
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ 9η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Τα δικαιώματά μου Καρτέλες περιπτώσεων, Η σκάλα των δικαιωμάτων 10η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Συναισθήματα: Φόβος Φόβοι μέσα σε ένα κουτί 11η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Συναισθήματα: Άγχος Τι είναι; Πώς νιώθω; Πώς το αντιμετωπίζω; 12η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Συναισθήματα: Άγχος Τεχνικές χαλάρωσης
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ 13η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Ρατσισμός α’ μέρος – Μπαίνω στα παπούτσια του άλλου 14η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Ρατσισμός β’ μέρος – Ποιον θα κάνω παρέα; - Ρατσισμός, η πυραμίδα του μίσους 15η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Γράφω το τραγούδι του project 16η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Τραγούδι του project – Αποχαιρετώ την ομάδα.
ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ PROJECT την πρώτη φορά Νιώθεις άγχος και χαρά. Ευχάριστα περνάς, γεμίζεις ενδιαφέρον. Το project είναι τρέλα, χαρά κι ελευθερία, Άγχος, αγωνία και συνεργασία, Είναι πολύ καλό, με όλη την παρέα, Γατούλες, Κεραυνοί, που είναι όλοι τρέλα
ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ PROJECT κι όλοι καλά περνάμε. Φάση, τρέλα και χαρά κι η συνεργασία μας κυλά. Είμαστε παρέα ευχάριστη κι ωραία Το άγχος ξεπερνάμε και τους φόβους μας νικάμε. ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΘΑ ΠΩ ΚΙ ΑΣ ΜΕ ΠΑΡΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΣΤΟ ΨΙΛΟ!
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α. Οι μαθητές… επί τω έργω
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Στην ολομέλεια…
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Στο παιχνίδι ρόλων…
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Άσκηση ενδυνάμωσης της ομάδας
Αποσπάσματα αναστοχασμού μαθητών (τηρήθηκε ο τρόπος έκφρασης των μαθητών) «Μου αρέσουν πολλά πράγματα στο project, όπως: που λέγαμε όλοι τις γνώμες μας και που δεν μαλώνουμε. Είναι πολύ ωραία που είμαστε όλοι μαζί σε ομάδες. Διασκεδάζουμε, αλλά και μαθαίνουμε να δουλεύουμε ομαδικά» «Μου αρέσει που είναι τελευταία ώρα, και παρόλο που είμαστε κουρασμένοι περνάμε πολύ ωραία» «Δεν πειράζει που έχει και μερικές δυσκολίες»
Αποσπάσματα αναστοχασμού μαθητών «Αυτό που μου άρεσε είναι ότι κάνουμε κάποια ωραία παιχνίδια, όπου από αυτά μαθαίνουμε κάποια πράγματα» «Το project είναι μια αφορμή για να γνωρίσω καινούρια άτομα και να συναναστραφώ μαζί τους. Μαθαίνω για τον εαυτό μου και όντως στηρίζομαι στα πόδια μου. Ήταν λίγο δύσκολο να προσαρμοστώ σε μια ομάδα με αγόρια αλλά είναι όμορφα».
Αποσπάσματα αναστοχασμού μαθητών «Μερικές φορές αισθάνομαι δύσκολα όταν πρέπει να εκφραστώ μπροστά σε τόσα άτομα. Ντρέπομαι λιγάκι αλλά σιγά σιγά πρέπει να μην ντρέπομαι γιατί είμαστε μια ομάδα πλέον»