Δίκτυα Απευθείας Ζεύξης Επικοινωνία μεταξύ δύο υπολογιστών οι οποίοι είναι απευθείας συνδεδεμένοι.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΔΙΚΤΥΩΝ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ Ιωάννης Κόμνιος Μεταπτυχιακή Διατριβή Τμήμα.
Advertisements

Το κοινό μέσο  Περιοχή Σύγκρουσης (Collision Domain)  Όλα τα πλαίσια που στέλνονται στο μέσο παραλαμβάνονται φυσικά από όλους τους δέκτες  MAC header:
Slide 1 Δίκτυα Τηλεπικοινωνιών. Slide 2 Δίκτυα Τηλεπικοινωνιών Μία κυψέλη ΑΤΜ αποτελείται από 53 οκτάδες και χωρίζεται σε δύο μέρη:  Την επικεφαλίδα.
Από Άκρο σε Άκρο Αποφυγή Συμφόρησης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
EIΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
Δίκτυα Υπολογιστών (Γ’ έτος, ΣΤ’ εξ)
Καθυστέρηση σε δίκτυα μεταγωγής πακέτων
Τεχνολογία Δικτύων Επικοινωνιών
Εύρος του RN που λαμβάνεται από τον Β SN B ≥ RN B - n SN B ≤ RN B + n - 1 RN B - n ≤ SN B ≤ RN B + n - 1.
Πρωτόκολλο στάσης και αναμονής
Υπόστρωμα Ελέγχου Πρόσβασης Μέσου
Δίκτυα Απευθείας Ζεύξης
Διαχείριση Δικτύων Ευφυή Δίκτυα Άσκηση 1: Χρήση βασικών εργαλείων για συλλογή πληροφοριών για τη διαμόρφωση και την κατάσταση λειτουργίας του δικτύου.
Κεφάλαιο 11.2 Sockets.
Moντέλα Καθυστέρησης και Ουρές
ασύρματο τοπικό δίκτυο
Υπηρεσίες δικτύων επικοινωνίας
Τεχνικές Μεταγωγής Παράγραφος 1.5.
ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ «ΔΙΚΤΥΑ ΕΛΕΓΧΟΥ» ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2004.
ΕΝΟΤΗΤΑ 9η Βασικές τεχνικές εισόδου/εξόδου δεδομένων
ΗΜΥ 360: Δίκτυα Υπολογιστών. Εισαγωγή
Αξιόπιστη Επικοινωνία και Έλεγχος Ροής
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ Παράδειγμα Βελτιστοποίησης Μέσου Μήκους Πακέτου 23/05/2011.
Ποσοτική Μελέτη Ζεύξεων
TCP for wireless networks. Περίληψη προβλήματος Η απώλεια πακέτων στα ασύρματα δίκτυα μπορεί να προκαλείται από: –Λάθη στα bit (bit errors) –Αλλαγές στο.
Επίπεδο Μεταφοράς (Transport Layer)
1 Έλεγχος ροής και συμφόρησης (flow and congestion control) flow control Ο όρος έλεγχος ροής (flow control) χρησιμοποιείται συχνά για να περιγράψει τους.
Τοπικά Δίκτυα.
OSI Μοντέλο αναφοράς.
Επίπεδο Μεταφοράς (Transport Layer)
ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΣΦΑΛΜΑΤΩΝ
Πλαισιοποίηση Σκοπός είναι να βρίσκουμε τα όρια του πλαισίου και του ανενεργού γεμίσματος (idle fill). Τρείς προσεγγίσεις : Πρωτόκολλα προσανατολισμένα.
Ασφάλεια Δικτύων (Computer Security). Τι Εννοούμε με τον Όρο Ασφάλεια Δικτύων; Ασφάλεια  Μόνο ο αποστολέας και ο προοριζόμενος παραλήπτης μπορούν να.
ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας Τμ. Ηλ.γων Μηχ/κων ΤΕ Δίκτυα Υπολογιστών
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΗΣ (Multiple Access Protocols) Τύποι καναλιών Το πρόβλημα του ελέγχου μέσης προσπέλασης (Medium Access Problem) Στατική Κατανομή.
ΗΜΥ 654: Δίκτυα Υπολογιστών. Εισαγωγή Διδάσκων: Χρίστος Παναγιώτου.
Επαλήθευση Πρωτοκόλλων. Περίληψη Προδιαγραφή και επαλήθευση Πρωτοκόλλων  Μηχανές Πεπερασμένων Καταστάσεων (Finite State Machines)  Petri-Nets.
Τεχνολογία TCP/IP TCP/IP internet είναι ένα οποιοδήποτε δίκτυο το οποίο χρησιμοποιεί τα πρωτόκολλα TCP/IP. Διαδίκτυο (Internet) είναι το μεγαλύτερο δίκτυο.
Πρωτόκολλο IP.
Διαχείριση Δικτύων Ευφυή Δίκτυα Άσκηση 1: Χρήση βασικών εργαλείων για συλλογή πληροφοριών για τη διαμόρφωση και την κατάσταση λειτουργίας του δικτύου.
Κεφάλαιο 7 Διαδικτύωση-Internet 7.3 Πρωτόκολλο TCP.
HY335A ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ 1 ΗΣ ΣΕΙΡΑΣ ΑΣΚΗΣΕΩΝ ΒΑΡΔΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ.
Κεφάλαιο 7 Διαδικτύωση-Internet 7.5 Πρωτόκολλο ΙΡ (Internet Protocol)
Εισαγωγή Στις Τηλεπικοινωνίες Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών Διδάσκων: Χρήστος Μιχαλακέλης Ενότητα.
Σφάλματα Σφάλμα στη μετάδοση δεδομένων ονομάζουμε την αθέλητη αλλαγή της τιμής κάποιου bit, την εξαφάνιση ή και την πρόσθεση bit στο block μετάδοσης. μεμονωμένα.
Hy335a Φροντιστήριο 1 ησ σειράς ασκήσεων Βαρδάκης Γιώργος Τριανταφυλλάκης Κωστής.
- ΚΑΤΑΝΕΜΗΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ b MAC ΕΠΙΠΕΔΟΥ.
CSMA/CA στο Κατανεμημένα Ενσωματωμένα Συστήματα
User Datagram Protocol (UDP)
3.2 διάσπαση πακέτου σε κομμάτια
Έλεγχος ροής Παύσης και Αναμονής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΚΩΔΙΚΕΣ-ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο
Κεφάλαιο 4. Επίπεδο μεταφοράς
Internet Control Message Protocol (ICMP)
LAB HY335 Evripidis tzamousis
Εφαρμογεσ τηλεματικησ στη διοικηση
Δίκτυα Επικοινωνιών Ενότητα # 4: Επίπεδο Σύνδεσης Δεδομένων
Δίκτυα Επικοινωνιών Ενότητα # 6: Επίπεδο Μεταφοράς TCP/UDP
TCP/IP.
ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΚΤΥΑ ΜΕΤΑΓΩΓΗΣ
ΤΟΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ – ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΔΙΚΤΥΟΥ (TCP/IP)
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet
Κεφάλαιο 7:Διαδικτύωση-Internet
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet
Κεφάλαιο 4. Επίπεδο μεταφοράς
Πρωτόκολλα Πλαισίωσης
Δίκτυα Ι Βπ - 2ο ΕΠΑΛ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 2011.
Μορφές Μετάδοσης Δεδομένων…
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δίκτυα Απευθείας Ζεύξης Επικοινωνία μεταξύ δύο υπολογιστών οι οποίοι είναι απευθείας συνδεδεμένοι.

Περίληψη Ζεύξεις σημείου προς σημείο (point-to-point links)  Πλαισίωση (framing)  Ανίχνευση και διόρθωση σφαλμάτων (error detection and correction)  Αξιόπιστη μετάδοση (reliable transmission) Πρωτόκολλα Παύσης και Αναμονής (Stop and Wait Protocols) Πρωτόκολλα Ολισθαίνοντος Παραθύρου (sliding window protocols)  Παράθυρο με 1 bit.  Πρωτόκολλο με οπισθοδρόμηση κατά Ν (Go-Back N)  Πρωτόκολλο με Επιλεκτική Επανάληψη (selective repeat) Υπόστρωμα Ελέγχου Πρόσβασης Μέσου

Πλαισίωση (Framing) Στο επίπεδο «ζεύξης δεδομένων» δύο υπολογιστές ανταλλάσσουν πλαίσια (frames). Ένα πλαίσιο περιέχει:  Διεύθυνση παραλήπτη  Δεδομένα  Κώδικα ανίχνευσης σφαλμάτων κατά την επικοινωνία  Αρχή και τέλος!  Πρωτόκολλο (προαιρετικό: σε περίπτωση που κάποια μηχανή υποστηρίζει διάφορα πρωτόκολλα)

Binary Synchronous Communication (BISYNC) SYN: Synchronization (χαρακτήρας συγχρονισμού) SOH: Start of Header (αρχή της επικεφαλίδας) STX: Start of Text (Αρχή δεδομένων) ETX: End of Text (Τέλος δεδομένων) CRC: Cyclic Redundancy Check (κώδικας ανίχνευσης σφάλματος) BODY: Πληροφορίες SYN SOHETXCRCHeaderBODY STX Πρόβλημα: ETX μπορεί να συμπεριλαμβάνεται στο BODY! Λύση: Χαρακτήρας Data-Link-Escape (DLE). Character Stuffing

Digital Data Communication Message Protocol (DDCMP) SYN: Synchronization (χαρακτήρας συγχρονισμού) COUNT: ο αριθμός των bytes στο BODY του μηνύματος. SYN classCRCHeaderBODY COUNT Πως αποκαθίσταται η επικοινωνία σε περίπτωση που το COUNT έχει σφάλμα;  Ο Δέκτης μαζεύει όλα τα bytes μέχρι το λανθασμένο COUNT  Αντιλαμβάνεται το λάθος από το CRC και αγνοεί το πλαίσιο.  Περιμένει για τους επόμενους χαρακτήρες συγχρονισμού.

Πλαίσια βασισμένα σε συρμούς ψηφίων (bit streams) High-level Data Link Control (HDLC)  BS: Beginning Sequence  ES: Ending Sequence  Η σειρά μεταδίδεται επίσης και όταν το κανάλι είναι ανενεργό. Πως αντιμετωπίζεται η περίπτωση όπου η σειρά παρουσιάζεται μέσα στα δεδομένα; BSESCRCHeaderBODY 816 8

Παράδειγμα bit-stuffing Πως αντιμετωπίζεται η περίπτωση όπου η σειρά παρουσιάζεται μέσα στα δεδομένα; Ο αποστολέας μόλις στείλει 5 συνεχόμενα 1, (δεδομένου ότι δεν θέλει να στείλει το ES), τότε στέλνει «0» και μετά συνεχίζει με τα υπόλοιπα ψηφία. Ο παραλήπτης, μόλις παραλάβει 5 συνεχόμενα 1, τότε ελέγχει το επόμενο ψηφίο  Εάν είναι «0», τότε υποθέτει ότι αποτελεί bit-stuffing, το αγνοεί και συνεχίζει την λήψη των υπολοίπων ψηφίων.  Εάν όμως είναι «1», τότε αντιλαμβάνεται ότι το πλαίσιο είτε έχει τελειώσει είτε υπάρχει κάποιο λάθος και παίρνει το επόμενο ψηφίο. Εάν είναι «0», δηλαδή έχει πάρει , τότε το πλαίσιο έχει τελειώσει. Εάν είναι «1», τότε υπάρχει κάποιο λάθος, οπόταν ολόκληρο το πλαίσιο απορρίπτεται, και περιμένει το επόμενο που αποτελεί την αρχή του επόμενου πλαισίου.

Ανίχνευση Σφαλμάτων (Error Detection) Σφάλματα λόγω θορύβου ή παρεμβολών Ανίχνευση και Επιδιόρθωση Σφαλμάτων  Προϋποθέτουν την αποστολή πλεονάζων πληροφοριών (redundant information). Π.χ. ένα πακέτο αποστέλλεται δύο φορές… Μέθοδοι ανίχνευσης σφάλματος  Δισδιάστατη Ισοτιμία (two-dimensional parity)  Άθροισμα ελέγχου (check sum)  Κυκλικός Κώδικας Πλεονασμού (Cyclic Redundancy Check CRC).

Ανίχνευση Σφαλμάτων (Error Detection) Τι γίνεται σε περίπτωση που ανιχνευθεί σφάλμα;  Επαναμετάδοση (retransmission): Ο δέκτης ζητά από τον αποστολέα να ξαναστείλει το πλαίσιο  Στο πλαίσιο μπορεί να περιληφθούν πλεονάζων πληροφορίες έτσι που ο δέκτης να μπορεί να επιδιορθώσει τα σφάλματα (error correction codes). Πότε χρησιμοποιούμε επαναμετάδοση και πότε επιδιόρθωση σφάλματος;

Πλαισίωση, έλεγχος σφαλμάτων και θόρυβος… Υποθέτουμε πως έχουμε πλαίσιο μεγέθους n bits και η πιθανότητα σφάλματος σε ένα bit = p (ανεξάρτητη από την πιθανότητα σφάλματος σε οποιοδήποτε άλλο bit). Πιθανότητα αλάνθαστης μετάδοσης του πλαισίου (1-p) n Όσο μεγαλώνει ένα πλαίσιο, μεγαλώνει και η πιθανότητα σφάλματος! Όσο μικραίνει ένα πλαίσιο αυξάνονται και οι μη ωφέλιμες πληροφορίες (επικεφαλίδες κλπ) που μεταδίδονται Εάν η πιθανότητα λάθους σε ένα πλαίσιο είναι «μικρή» τότε, σε περίπτωση λάθους, ο παραλήπτης μπορεί να ζητήσει επαναμετάδοση του πλαισίου. Σε περίπτωση που η πιθανότητα λάθους σε ένα πλαίσιο είναι «μεγάλη», τότε μπορεί να είναι πιο αποδοτικό να χρησιμοποιείται διόρθωση λαθών (π.χ. Forward error correction code FEC).

Αξιόπιστη Μετάδοση (Reliable Transmission) Χρήση πακέτων επαλήθευσης (acknowledgements ACKs) και χρονομέτρων (timers)  Ο δέκτης κάθε φορά που παραλαμβάνει ένα πλαίσιο χωρίς σφάλματα τότε στέλνει πακέτο επαλήθευσης στον αποστολέα.  Ο αποστολέας συνεχίζει να στέλνει πλαίσια ενόσω λαμβάνει ACKs.  Εάν περάσει μια χρονική περίοδος κατά την οποία ο αποστολέας δεν λάβει κανένα ACK, ή αν λάβει αρνητικές επαληθεύσεις NACK (δηλαδή ο δέκτης έλαβε πλαίσια με σφάλματα), ο αποστολέας ξαναστέλνει τα προηγούμενα πλαίσια.

Πρωτόκολλα Ολισθαίνοντος Παραθύρου (Sliding Window) Ο αποστολέας διατηρεί ένα παράθυρο με τους αύξοντες αριθμούς όλως των πλαισίων που έχει στείλει και για τα οποία δεν έχει λάβει επαλήθευση.  Κάθε φορά που στέλνει καινούργιο πλαίσιο, αυξάνει το άνω όριο του παραθύρου.  Κάθε φορά που λαμβάνει επαλήθευση, αυξάνει το κάτω όριο του παραθύρου. Ο παραλήπτης επίσης διατηρεί παράθυρο με τους αύξοντες αριθμούς των πλαισίων που αναμένει  Αν πάρει πλαίσιο εκτός παραθύρου, τότε το αγνοεί.  Οι αύξοντες αριθμοί επαληθευμένων πλαισίων μπορούν να μπουν στην επικεφαλίδα εξερχόμενων πλαισίων για καλύτερη απόδοση (piggybacking)

Πρωτόκολλο Ολισθαίνοντος Παραθύρου με Παράθυρο 1bit Υποθέτουμε ότι ο αύξων αριθμός αποτελείται από 3 bits (δηλαδή 0-7). Αποστολέας Παραλήπτης Παράθυρο λήψης Παράθυρο αποστολής

Οπισθοδρόμηση κατά Ν (Go Back N) Το παράθυρο του παραλήπτη είναι 1. Το παράθυρο του αποστολέα δεν μπορεί να υπερβαίνει το MaxSeqNum

Οπισθοδρόμηση κατά Ν (Go Back N) Υποθέτουμε πως ο αύξων αριθμός (sequence number) κάθε πλαισίου έχει 3 bit. MaxSeqNum= 7 Το μέγιστο παράθυρο δεν μπορεί να υπερβαίνει το 7 Ας υποθέσουμε πως επιτρέπουμε παράθυρο = Αποστολέας Παραλήπτης

Επιλεκτική Επανάληψη (Selective Repeat) Το παράθυρο του παραλήπτη είναι μεγαλύτερο από 1. Το παράθυρο του αποστολέα δεν μπορεί να υπερβαίνει το (MaxSeqNum+1)/2

Επιλεκτική Επανάληψη Υποθέτουμε πως ο αύξων αριθμός (sequence number) κάθε πλαισίου έχει 3bit. MaxSeqNum= 7 Το μέγιστο παράθυρο δεν μπορεί να υπερβαίνει το 4 Ας υποθέσουμε πως επιτρέπουμε παράθυρο = Αποστολέας Παραλήπτης

Παράδειγμα Δύο υπολογιστές βρίσκονται σε απόσταση 100Km. Πόσος χρόνος χρειάζεται για τη μετάδοση ενός αρχείου μεγέθους 1ΜΒ από τον ένα στον άλλο δεδομένου ότι συνδέονται με ζεύξη χωρητικότητας 100Mbps στην οποία ηλεκτρομαγνητικά κύματα ταξιδεύουν με ταχύτητα 3x10 8 m/s. Το μέγιστο πλαίσιο έχει μήκος 1ΚΒ Η πιθανότητα απώλειας πλαισίου είναι Υποθέστε stop and wait ή go back N ή selective repeat. Πιθανές Ερωτήσεις Για κάθε πρωτόκολλο υπολογίστε την επικεφαλίδα του πλαισίου Για κάθε πρωτόκολλο υπολογίστε το throughput