ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2-ΕΝΟΤΗΤΑ 5 ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ
Advertisements

Μάθημα 7ο.
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Γιατί να μελετούμε Ιστορία;
Μια αφορμή για προβληματισμό
Η ΠΕΙΘΩ ΕΙΔΗ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΩΝ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Συλλογισμοί Οι σκέψεις μας τείνουν να είναι οργανωμένες.
project: οψεις της ψυχολογιας
Από την Ιστορία στη Φιλοσοφία Ηθική και Πολιτική
Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ
Ένας φιλόσοφος του κοινού νου
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΤΟ ΡΟΜΑΝΤΖΟ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
Η ΑΝΑΓΚΗ ΜΙΑΣ ΣΥΝΘΕΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΙΜΜΑΝΟΥΕΛ KANT ( )
Αύγουστος Κόντ Η ζωή και το έργο του.
ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ (περί επαγωγής) Ευαγγελία Α. Φτάκα Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Σχολή Ε.Μ.Φ.Ε. Σεμινάριο Φυσικής 2009 Υπεύθυνος: Α. Αραγεώργης.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Η Παιδαγωγική ως επιστήμη
Διδάσκουσα: Λέκτορας Μαρία Δασκολιά
2.5. Αριστοτελική Λογική.
Ιστορία της φιλοσοφίας: Σωκράτης, Πλάτων, Αριστοτέλης Σ. Σταυριανέας Τμήμα Φιλοσοφίας Παν/μίου Πατρών 14/10/2015.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια της Φιλοσοφίας του Δικαίου Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Είναι άδικο: M ία π ροσέγγιση της έννοιας της αδικίας μέσα από μια αφήγηση Νηπιαγωγός : Αμαλία Παππά 10 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας.
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3. Σελίδα 31, άσκηση 3 Ποιο είναι το συμπέρασμα που βγαίνει από την προσπάθεια των Αποστόλων-για την οποία έχουμε μιλήσει μέχρι.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Ερμηνευτική προσέγγιση
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Α.ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ –ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝ.ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΕΙΘΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΤΡΕΙΣ
Νεότερη Ηθική Φιλοσοφία
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Ολυμπιακή παιδεία και Αθλητική Ηθική
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
ΕΙΔΗ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΩΝ της Αναστασίας Κάλφα, Mst Φιλόλογος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
ΑΡΧΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
ΕΚΘΕΣΗ –ΕΚΦΡΑΣΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΕΚΘΕΣΗ –ΕΚΦΡΑΣΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ
Ορθολογικότητα στη φιλοσοφία και τις επιστήμες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Είναι γεγονός ότι υπάρχουν πολλά και διάφορα φιλοσοφικά προβλήματα, ανάλογα με το τι συζητάμε και τι θέλουμε να διερευνήσουμε. Αν μιλήσουμε , για παράδειγμα για τη λέξη <<Θρησκεία>>,αλλιώς θα απαντήσουμε ως πιστοί, αλλιώς ως ιστορικοί,αλλιώς ως επιστήμονες.

Βασικοί κλάδοι της φιλοσοφίας Γνωσιολογία → μας απασχολεί η γνώση, οι πηγές (από πού προέρχεται),τα είδη και το πώς την αποκτούμε.

Βασικοί κλάδοι της φιλοσοφίας Μεταφυσική ή οντολογία →→ η βαθύτερη υφή της πραγματικότητας, γενική θεώρηση του τι υπάρχει

Βασικοί κλάδοι της φιλοσοφίας Ηθική,πολιτική φιλοσοφία, αισθητική→ αρχές που να ρυθμίζουν τις πράξεις μας και να μας καθοδηγούν στη ζωή μας.

Βασικοί κλάδοι της φιλοσοφίας Λογική→μας απασχολεί το πώς πρέπει να σκεφτόμαστε για να σκεφτόμαστε σωστά→είναι το όργανο της ορθής νόησης.(απαραίτητο εργαλείο και για τις επιστήμες).

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑ: ΠΩΣ ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ ΤΗ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ; ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΜΕ ΤΗ ΣΚΕΨΗ ΜΑΣ ΕΤΣΙ ΏΣΤΕ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΝΑ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΊΝΑΙ ΘΝΗΤΟΙ Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΕΊΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ↨ ΑΡΑ: Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΕΊΝΑΙ ΘΝΗΤΟΣ ΑΥΤΌ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΕΊΝΑΙ ΕΓΚΥΡΟ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΠΌ ΑΥΤΈΣ ΤΙΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΕΣ

ΑΡΑ: Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΕΊΝΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΈΝΑ ΆΛΛΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΊΝΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΕΊΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ↨ ΑΡΑ: Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΕΊΝΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ

ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ ΟΙ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΕΣ ΕΊΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΣ ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΕΊΝΑΙ ΑΛΗΘΕΣ ΌΜΩΣ…… ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΔΕΝ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΌ ΤΙΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΕΣ ΑΝΑΓΚΑΙΑ. ΑΣ ΤΟ ΔΟΥΜΕ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΜΕ ΈΝΑ ΆΛΛΟ ΟΝΟΜΑ…………..

ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΊΝΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΊΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΡΑ: Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΊΝΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΕΓΚΥΡΟ

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΗΤΑΝ ΌΛΑ ΜΑΖΙ (ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΔΕΝ ΔΙΑΧΩΡΙΖΟΝΤΑΝ) ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ ΑΠΟΣΠΑΣΤΗΚΑΝ ΤΑ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ. ΠΟΛΛΟΙ ΜΙΛΗΣΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΌΜΩΣ…………………………….

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΕΊΝΑΙ ΌΜΩΣ ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ→ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΣΤΟ ΝΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΤΙΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ, ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΓΙΑΤΙ

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΠΡΙΝ ΑΠΌ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΒΟΗΘΑΕΙ ΝΑ ΘΕΜΕΛΙΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥΣ ,ΝΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΟΥΣ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΌ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΟΨΙΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΣΕΙ ΤΑ ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΤΟΥΣ.

ΠΩΣ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ; ΌΤΑΝ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΜΕ ΙΑΤΡΙΚΗ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΤΑ ΝΕΑ ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΌΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΊΝΑΙ ΑΠΛΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ

ΠΩΣ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ; ΌΤΑΝ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΦΥΣΙΚΗ ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΟΜΑΣΤΕ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ,ΑΛΛΑ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΦΥΣΙΚΗ

ΠΩΣ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ; Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ <<ΜΑΘΑΙΝΕΤΑΙ>>, ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ Ο ΠΛΑΤΩΝΑΣ, Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Η Ο ΚΑΝΤ. ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΕΊΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΘΑ ΕΊΝΑΙ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΠΌ ΤΗ ΦΥΣΗ ΤΟΥΣ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΠΑΝΤΩΣ ΝΑ ΑΓΝΟΕΙ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ, ΓΙΑΤΙ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΤΗΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ.