Πρωταρχικά στοιχεία. Προβολή σε ψηφιακή οθόνη Εκχώρηση τιμών σε pixel Με συναρτήσεις πχ SetPixel(x, y, color) Από Buffer ή πίνακα πχ FrameBuf[x][y] =

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αλγόριθμοι σχεδίασης βασικών 2D σχημάτων (ευθεία)
Advertisements

Στοιχειώδης γεννήτρια συνεχούς ρεύματος
Από το πρόβλημα των νομισμάτων, στην εξίσωση του Pell
Διανομή έκτασης με ευθεία διερχόμενη από σταθερό σημείο
Παιχνίδι γνώσεων γεωμετρία στη.
Γραφικά με Η/Υ Αποκοπή.
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
Έλλειψη Ορισμός Βασικοί τύποι Ιδιότητες.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (Τ. Ε. Ι
ΤΜΗΥΠ / ΕΕΣΤ1 Μάθημα 9 ο Κατάτμηση Εικόνας. ΤΜΗΥΠ / ΕΕΣΤ2 Εισαγωγή (1)  Η κατάτμηση έχει ως στόχο να υποδιαιρέσει την εικόνα σε συνιστώσες περιοχές και.
Μαθηματικοί Υπολογισμοί Χειμερινό Εξάμηνο η Διάλεξη Παραστάσεις Καμπυλών και Επιφανειών 23 Οκτώβρη 2002.
Robustness in Geometric Computations Christoph M. Hoffmann.
Μαθηματικοί Υπολογισμοί Χειμερινό Εξάμηνο η Διάλεξη Οθόνες γραφικών που βασίζονται σε εικονίδια (pixels) 24.
Π λ ύ γ ω ν α Γρηγόρης Τάσιου.
ΤΜΗΥΠ / ΕΕΣΤ1 Μάθημα 10 ο Περιγραφή Σχήματος. ΤΜΗΥΠ / ΕΕΣΤ2 Εισαγωγή (1) Η περιγραφή μίας περιοχής μπορεί να γίνει:  Με βάση τα εξωτερικά χαρακτηριστικά.
11-1 ΜΑΘΗΜΑ 12 ο Γράφοι, Διάσχιση Γράφων Υλικό από τις σημειώσεις Ν. Παπασπύρου, 2006.
Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής Παράσταση Αντικειμένων και Εικόνων Ανάγκη μοντέλου και δομής για την παράσταση: –Αντικειμένων.
Στοιχειώδης γεννήτρια εναλλασσόμενου ρεύματος
Συστήματα Συντεταγμένων
Προσεγγιστικοί Αλγόριθμοι
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ από την Κλ.Μπ..
Γραφικές παραστάσεις. t(min)h(cm) 05,2 17,1 28,7 310,6 413,0 514,7 Κατ’ αρχάς γράφουμε τα πειραματικά δεδομένα σε πίνακα. Η πρώτη γραμμή περιέχει τα μεγέθη.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ! Ισι Κου.
ΤΟΜΕΣ.
Θεωρία Γράφων Θεμελιώσεις-Αλγόριθμοι-Εφαρμογές
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΙΣ ΑΚΡΙ.
ΜΕΡΚ ΚΩΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ.
Σχεδιαση Αλγοριθμων - Τμημα Πληροφορικης ΑΠΘ - Κεφαλαιο 9ο1 Άπληστοι αλγόριθμοι βελτιστοποίησης Προβλήματα βελτιστοποίησης λύνονται με μια σειρά επιλογών.
Λόγος εμβαδών Όμοια τρίγωνα Όμοια πολύγωνα Τρίγωνα με Α = Α΄
Αποκοπή και Απόκρυψη. Το οπτικό μας πεδίο είναι περιορισμένο ενώ παράλληλα υπάρχει παρεμπόδιση μεταξύ αντικειμένων  βλέπουμε ένα πολύ μικρό κομμάτι των.
1 Γραφική με Υπολογιστές Β. Λούμος. 2 Περιεχόμενα Εισαγωγή στη Γραφική Περιφερειακά Γραφικής και οδήγηση Αρχές σχεδίασης εικόνων Δημιουργία και σχεδίαση.
Ομάδα Α. Ο υπολογιστής ως επιστημονικό εργαλείο. Λίστες - Πίνακες In[1]:=lista1={a1, 2.1, x, Sqrt[2], I, Sin[x]} Out[1]:={a1, 2.1, x, 2, I, Sin[x]} Η.
ΤΟΜΕΣ.
ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
Στοιχεία Σχεδίασης Γραφικών
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Τμ.
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
Στοιχειώδεις Δομές Δεδομένων TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Τύποι δεδομένων στη C Ακέραιοι.
1 Εισαγωγή στη Γραφική Στόχοι του μαθήματος – Γενική περιγραφή της περιοχής – Βασική ορολογία – Παραδείγματα εφαρμογών – Βασικά βήματα ανάπτυξης εφαρμογών.
ΠΟΛΥΓΩΝΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ Τα πολύγωνα που έχουν πλευρές και τις γωνίες τους ίσες λέγονται πολύγωνα κανονικά.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ: ΣΗΜΕΙΑ
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αναδρομή (1/2)
ΠΛΑΤΩΝΙΚΑ ΣΤΕΡΕΑ.
ΚΥΚΛΟΣ B4XP20 Σχολικό Έτος:
Παραμετρική αναπαράσταση συνθέτων καμπυλών
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι13-1 Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν τα εξής επιμέρους θέματα: Ο αλγόριθμος Dijkstra για εύρεση βραχυτέρων μονοπατιών.
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι 4-1 Στην ενότητα αυτή θα μελετηθεί η χρήση στοιβών στις εξής εφαρμογές: Αναδρομικές συναρτήσεις Ισοζυγισμός Παρενθέσεων.
26/7/2015 Γραφικά-Εισαγωγή Ιωάννης Φούντος. 2 Ιστορικά.
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
Διαστάσεις Εργαστήριο Μηχανολογικού Σχεδιασμού Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης Επ. Καθηγητής Μπότσαρης Παντελεήμων Lesson 3 1 Γραμμές διαστάσεων.
Ο ΚΥΚΛΟΣ. Θυμάμαι ότι: Κύκλος είναι μια κλειστή καμπύλη γραμμή της οποίας όλα τα σημεία απέχουν εξίσου από το κέντρο Ο. Ο Ακτίνα (α) είναι ένα ευθύγραμμο.
Γράφημα είναι μία διμελής σχέση επί ενός συνόλου την οποία παριστάνουμε με γραφικό τρόπο.
Δυναμικός Κατακερματισμός
Συναρτήσεις πολλών μεταβλητών ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ Φ
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας
Δένδρα Δένδρο είναι ένα συνεκτικό άκυκλο γράφημα. Δένδρο Δένδρο Δένδρο
Κύκλος.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ 1/12
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Παραγωγή προϊόντος με 2 συντελεστές (2)
Διάλεξη 9: Συναγωγή και διάχυση (συνέχεια)
ΦΤΙΑΧΝΩ ΣΧΗΜΑΤΑ …με προϋποθέσεις.
Γραφική με Υπολογιστές Γραφικά τριών διαστάσεων
Μαθηματικά: Γεωμετρικοί τόποι
(Προαπαιτούμενες γνώσεις)
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρωταρχικά στοιχεία

Προβολή σε ψηφιακή οθόνη Εκχώρηση τιμών σε pixel Με συναρτήσεις πχ SetPixel(x, y, color) Από Buffer ή πίνακα πχ FrameBuf[x][y] = color

Γραμμές και πολύγωνα Πολύγωνα : γραμμές μεταξύ διαταγμένων σημείων Ίδιο πρώτο και τελευταίο σημείο =>κλειστό πολύγωνο Εάν δεν τέμνονται, ονομάζεται απλά πολύγωνο

Κοίλα και κυρτά Κυρτά: Για κάθε ζεύγος σημείων του πολυγώνου, η γραμμή μεταξύ τους είναι πλήρως εσωτερική στο πολύγωνο. Κοίλa: Κάποια δύο σημεία στο πολύγωνο είναι ενωμένα με μια γραμμή που δεν εμπεριέχεται πλήρως στο πολύγωνο.

Ειδικά πολύγωνα trianglesquare rectangle

Κύκλος Απαρτίζεται από όλα τα σημεία που βρίσκονται σε ίση απόσταση από ένα προκαθορισμένο σημείο (το κέντρο) r 2 = x 2 + y 2 P0P0 P1P1 r 0 y x r

Ο κύκλος ως πολύγωνο Ένας κύκλος μπορεί να προσεγγισθεί με ένα πολύγωνο με πολλές πλευρές (> 15)

Έλειψη Ένας κύκλος με κλίμακα κατά μήκος του άξονα x ή y

Αναπαριστώντας σχήμα 2D Αναπαράσταση με πίνακες κορυφών και ακμών Κάθε κορυφή (vertex) αναφέρεται μία φορά Κάθε ακμή (edge) αναπαρίσταται με διατεταγμένο ζεύγος δεικτών στον πίνακα κορυφών Επαρκείς πληροφορίες ώστε να γίνει το σχήμα και να εκτελεστούν απλές εργασίες. Κατά σύμβαση οι ακμές απαριθμούνται αριστερόστροφα. Vertexes 1(0,0) 2(1,0) 3(0,1) 4(1,1) 5(0.5,1.5) Edges 1(1,2) 2(2,4) 3(4,5) 4(5,3) 5(3,1)

Splines (Εναλλακτική Αναπαράσταση) Παραμετρικές καμπύλες που διέπονται από σημεία ελέγχου Απλή παραμετρική αναπαράσταση: Πλεονέκτημα: λεία με μερικά μόνο σημεία ελέγχου Μειονέκτημα: Μπορεί να είναι δύσκολο να ελεγχθεί

Τριγωνικό Πλέγμα Πιο κοινή εκπροσώπηση του σχήματος σε τρεις διαστάσεις Οι κορυφές του τριγώνου βρίσκονται σε ένα επίπεδο (σε αντίθεση με τετράπλευρα ή άλλα πολύγωνα) Ομοιομορφία που καθιστά εύκολο να πραγματοποιηθούν εργασίες: υποδιαίρεση, απλούστευση, κλπ.

Αναπαριστώντας σχήμα 3D

Ανάλογη με 2D: Πίνακες Κορυφών και Τρίγωνων Κάθε κορυφή απαριθμείται μια φορά Κάθε τρίγωνο υποδεικνύεται με τριπλό δείκτη στον πίνακα κορυφών

Αλγόριθμος Σχεδίασης Γραμμών Ξεκινάμε με το ευθύγραμμο τμήμα στο παράθυρο Οι συντεταγμένες παίρνουν ακέραιες τιμές για τα άκρα

Αλγόριθμος DDA Digital Differential Analyzer Η γραμμή y = mx + h ικανοποιεί τη διαφορική εξίσωση: For(x=x1; x<=x2, ix++) { y+=m; write_pixel(x, round(y), line_color); }

Πρόβλημα Για κάθε pixel x, στρογγυλοποίηση στο πλησιέστερο y. Προβλήματα για απότομες γραμμές

Χρησιμοποιώντας Συμμετρία Χρησιμοποιήστε DDA για 1 ≥ m ≥ 0 Για m>1, αλλάζουme ρόλους x και y Για κάθε y, στρογγυλοποίηση στο πλησιέστερο x

Ο αλγόριθμος του Bresenham Ο DDA απαιτεί μία πρόσθεση πραγματικών ανά βήμα. Ο αλγόριθμος του Bresenham εξαλείφει όλους τους πραγματικούς Θεωρεί μόνο 1 ≥ m ≥ 0 Άλλες περιπτώσεις, από συμμετρία Ας υποθέσουμε τα κέντρα βρίσκονται σε μισούς ακέραιους αριθμούς. Αν ξεκινήσουμε με ένα pixel που έχει γραφτεί, υπάρχουν μόνο δύο υποψήφιοι για το επόμενο pixel.

Ο αλγόριθμος του Bresenham

Function line(x0, x1, y0, y1) int deltax:= abs(x1 -x0) int deltay:= abs(y1 -y0) real error := 0 real deltaerr:= deltay÷deltax int y := y0 For x=x0:x1 plot(x,y) error := error + deltaerr If error ≥0.5 y := y + 1 error := error -1.0 Function line(x0, x1,y0, y1) int deltax:= abs(x1 -x0) int deltay:= abs(y1 -y0) int error := 0 int deltaerr:= deltay int y := y0 For x=0:x1 plot(x,y) error := error + deltaerr If 2×error ≥deltax y := y + 1 error := error -deltax

Σχεδίαση Κύκλου

Αλγόριθμος Midpoint Circle Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε παρόμοια ιδέα με Bresenham Ελέγχουμε μόνο τους επόμενους υποψήφιους. Χρήση συμμετρίας και απλών κανόνων απόφασης.

Αλγόριθμος Midpoint Circle

Δεδομένου (0,r)

Γέμιση Πολύγωνου με γραμμές σάρωσης Γεμίστε με τη διατήρηση μιας δομής δεδομένων όλων των διασταυρώσεων των πολυγώνων με γραμμές σάρωσης Ταξινομήσετε τις γραμμές σάρωσης Γεμίστε

Δομή