Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Δημητρακόπουλος Ηλίας Ζοπανιώτης Μάριος
Advertisements

Η καθημερινή ζωή στην ύπαιθρο στα χρόνια των Ισαύρων και των Μακεδόνων
ΓυναΙκεΣ στην τουρκοκρατια ( )
ΑΡΧΑΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Ερατώ Αϊδίνη Χρύσα Βουλιστιώτη Κωνσταντίνος Κονδύλης Εύη Ξουρή Θεοδώρα Τελάκη.
Η καθημερινή ζωή και η εκπαίδευση των αθηναίων
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΙΣΙΔΩΡΑ
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΜΙΝΩΙΤΩΝ Οι πληροφορίες που διαθέτουμε για το μινωικό ένδυμα προέρχονται από ένα πλήθος τοιχογραφικών παραστάσεων, από τα ενδύματα των ανθρωπόμορφων.
ΜΟΔΑ-ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ.
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΜΟΔΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
Αντίληψη της ομορφιάς Μόδα και περιποίηση
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «H OIKOΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ A΄
Προξενιό και Γάμος κατά τη βυζαντινή εποχή
Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα
Ιλιάδα Στέπκου Όλγα-Μαρία.
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
ΔΙΑΦΥΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Μια ιστορία για δύο βότσαλα Πάνω σε φωτογραφίες της Κίνας!
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΕΝΙΟ Α4/Γ
Amelie Amelie.
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
Η γυναίκα στην αρχαία Ελλάδα
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Το μακιγιάζ από την αρχαία εποχή έως και σήμερα…
ΛυΧΝΑΡΙΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΦΩΤΙΣΜΟ του ΧΩΡΟυ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ανθρώπινα Χαρακτηριστικά Χρώματα
Η καθημερινή ζωή των Ρωμαίων
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ Η ΜΟΔΑ ΣΤΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Πεπλοφόρος Θεοδώρα Μπάφα Στ2 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νικης Π.Τ.Δ.Ε.- Α.Π.Θ
Η ενδυμασία στα χρόνια της Ωραίας Ελένης
Η κορη στο Βυζαντιο «Γυναικός κολακεία ψιθύρισμα όφεως»
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
Κωνσταντίνος Δραβίλας Β’1
Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου
ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα
OI ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ.
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
Ο ανθρωποσ και η εξελιξη του
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΜΑ: «Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα, τη ρωμαϊκη κοινωνια, το βυζαντιο και τη νεοτερη εποχη.» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Αγγελική Κανελλοπούλου ΣΧΟΛΙΚΟ.
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα

Κοινωνική θέση Είχε κατηγοριοποιηθεί ως «δεύτερο φύλο» Έμενε μόνο μέσα στο σπίτι Τεκνοποίηση Καμία πρόοδος σε σχέση με την ομηρική εποχή Η έξοδος μιας γυναίκας αντιμετωπιζόταν με καχυποψία και απέχθεια Είχε πάντοτε συνοδεία(υπηρέτριας, ευνούχου, συγγενή) Είχε τη δυνατότητα να παρακολουθήσει θέατρο στις εξόδους της (τραγωδίες)

Έπρεπε να μένει μακριά από παράθυρα, για να μην τη δει κανείς περαστικός Είχαν θεσπιστεί νόμοι (συνδυασμός αστυνομικών και δικαστικών) για τις παραβάτριες (γυναικονόμοι) Καμία νομική υπόσταση Σχεδόν θέση δούλης με παραπλήσια δικαιώματα Δεν υπήρχαν διαφορετικές λέξεις για να χαρακτηριστεί μια γυναίκα  ανδρική περιφρόνηση Η γυναίκα είχε πάντα κάποιον «κύριον», ανεξαρτήτως ηλικίας, οικογενειακής κατάστασης κλπ Υπήρχαν θρησκευτικές γιορτές που ήταν μόνο για γυναίκες

Καθημερινή ζωή Περιορισμένη στο σπίτι (κυρίως στο γυναικωνίτη) Υποχρέωση της ήταν οι οικιακές εργασίες (μαγείρεμα, καθαριότητα και φροντίδα σπιτιού, ύφανση) Φροντίδα και των οικιακών δούλων Τεκνοποίηση και ανατροφή παιδιών Οι φτωχότερες γυναίκες είχαν περισσότερη ελευθερία κινήσεων

Ένδυση Οι κοντές έβαζαν σόλες από φελλό κάτω από τα παπούτσια για να ψηλώσουν Οι αδύνατες έβαζαν κάτω από τα φορέματα υλικά για να φαίνεται ότι έχουν καμπύλες Για ωραιότερο πρόσωπο χρησιμοποιούσαν και περούκες. Οι περισσότερες ήταν μελαχρινές Άλλες τα έβαφαν ξανθά κατασκευάζοντας μόνες τους τα υλικά (βαφές) Ασχολούνταν με τα μαλλιά τους και επιχειρούσαν διάφορες κομμώσεις

Φορούσαν χιτώνες και ιμάτια μέχρι τα πόδια κάτω, οι οποίοι συνήθως ήταν κοντομάνικοι Φορούσαν έντονα χρώματα (βυσσινί, ουρανί, εμπριμέ) Ύστερα έφτιαχναν κεντητά φορέματα με ζωγραφισμένα λουλούδια Χρησιμοποιούσαν καλλυντικά (έβαφαν πρόσωπο, χείλη, μάτια, βλέφαρα) Χρησιμοποιούσαν κρέμες (ρυτίδες, πανάδες, ιδρώτα, στήθος, λαιμό) Για τα καλλυντικά και τις κρέμες χρησιμοποιούσαν ειδικά βουρτσάκια Φoρούσαν κοσμήματα (σκουλαρίκια, περιδέραια, βραχιόλια)

Έρωτας και γάμος Ευκαιρίες γνωριμιών γίνονταν μόνο στις εξόδους σε μέρες γιορτής (πανηγύρια) Οι νέες αντάλλαζαν ντροπαλές και διακριτικές ματιές με τους νέους Ο νέος είχε την δυνατότητα να εκδηλώσει το αίσθημα του γράφοντας στην πόρτα της κοπέλας το όνομα της με το «καλή» μπροστά Οι περισσότεροι γάμοι γίνονταν με συνοικέσιο, όπου γινόταν η χρήση μεσολαβητή (προξενήτρα) Οι οικογένειες δεν γνωρίζονταν μεταξύ τους

Αν συμφωνούσαν, πραγματοποιούνταν μια συνάντηση μεταξύ πεθερού και νέου για να κανονίσουν τα οικονομικά (προίκα) Η γυναίκα μπορούσε να πάρει από το πατρικό της μόνο 3 φορέματα και μερικά οικιακά σκεύη Γάμοι γίνονταν ακόμα και μέσω διαθήκης, καθώς ο πατέρας ήθελε να να παντρέψει την κόρη του ακόμα και μετά το θάνατο του, και αυτό οι κληρονόμοι είχαν υποχρέωση να σεβαστούν Υπάρχουν περιπτώσεις όπου ο σύζυγος πριν πεθάνει είχε ορίσει αυτόν που θα παντρευτεί τη χήρα του Θεωρούσαν τις ανύπαντρες γεροντοκόρες, συνεπώς κατάρα

Μύρτις, ένα κοριτσάκι 11 ετών που έζησε στην αρχαία Αθήνα «αφηγείται» την ιστορία του

Πέθανε πριν από 2.500 χρόνια στην Αθήνα Πέθανε από τυφοειδή πυρετό Βρέθηκε το 1994-1995 στο λεγόμενο Τάφο του Λοιμού κατά τις ανασκαφές στον Κεραμικό Το κρανίο της βρισκόταν σε αρκετά καλή κατάσταση Έτσι επιστήμονες κατάφεραν μέσω εξέτασης να αναπλάσουν το πρόσωπο της

Πιθανά εξωτερικά χαρακτηριστικά: Μεγάλο μέτωπο Καστανά μάτια Καστανά μαλλιά Είχαν διατηρηθεί η άνω και η κάτω γνάθος και όλα τα δόντια του παιδιού, τα μόνιμα και μερικά από τα νεογιλά