ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ: LOGISTICS (ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΕΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ και ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ στην ΕΛΛΑΔΑ Μάιος 2012 Α. Κουτσουδάκης 1.
Advertisements

Ειδικά Θέματα Οικονομίας: Κυβέρνηση και Επιχειρήσεις Απελευθέρωση Αγοράς Ενέργειας.
1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
Ερωτηματολόγιο Συλλογής Απαιτήσεων Εφαρμογών Υψηλών Επιδόσεων
ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΕΠΕ 3/6/2008 ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ.
Γιατί γίνεται ένας πόλεμος ; Τα παρασκήνια της αμερικανικής επίθεσης στο Ιράκ το 1991 Μέρος ύλης από το μάθημα “Κατασκευή μοντέλων και διαχείριση Φυσικών.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
1 Ανάπτυξη μέσω πρόσβασης σε Διεθνοποιημένα Δίκτυα Εφοδιαστικής Αλυσίδας EXPORT SUMMIT Roadmap to Growth Θεσσαλονίκη 3-4 Μαΐου 2012.
Γιατί γίνετε ένας πόλεμος ; Τα παρασκήνια της αμερικανικής επίθεσης στο Ιράκ το 1991 Μέρος ύλης από το μάθημα “Κατασκευή μοντέλων και διαχείριση Φυσικών.
Μια πολυκριτήρια συγκριτική αξιολόγηση ενός Τμήματος Μηχανικών
Αγορά Πετρελαιοειδών 10 Μαΐου, Περιεχόμενα  Διεθνής Αγορά Πετρελαιοειδών — Βιομηχανία Πετρελαίου — Τιμές Αργού και προϊόντων Πετρελαίου  Αγορά.
Διεθνές πρόγραμμα επιμόρφωσης V.I.E
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΠΙΧΕΙΡΩ 2009» ΔΡΑΣΕΙΣ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT) Νικόλαος Καρανάσιος Επίκουρος Καθηγητής.
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΕΞΑΓΩΓΩΝ ΕΥΑΓΓ. ΙΩΑΝΝΟΥ Βοηθ. Γεν. Δντης.
ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
1 Τελικός UEFA Champions League 2007 Μάιος 2007 Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών.
UNIVERSITY OF PATRAS DEPARTMENT OF MECHANICAL ENGINEERING AND AERONAUTICS LABORATORY OF TECHNOLOGY & STRENGTH OF MATERIALS HORIZON 2020 Η προετοιμασία.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ (LOGISTICS)
Ορθές Πρακτικές Διανομής Φαρμάκων
Επιλογές Marketing & Logistics
Consulting for Results Ο παράγων «Άνθρωπος» κινητήριος Μοχλός στην ανάπτυξη των σύγχρονων εφοδιαστικών αλυσίδων Αθανάσιος Κ. Μαύρος Πρόεδρος Δ.Σ. Planning.
Πρόσληψη και δαπάνη ενέργειας
Εισαγωγή στην έννοια των Logistics
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Γραμμικός Προγραμματισμός
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Σελίδα 1 ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟ. Σελίδα 2 OTE - Ευρυζωνικότητα Οι Ευρυζωνικές Υπηρεσίες αποτελούν την κύρια ευκαιρία ανάπτυξης στις τηλεπικοινωνίες.
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
Εξάσκηση στην προπαίδεια
Άννα Μίχου 1 ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ο Ρόλος του μηχανικού από την κρίση στην ανάπτυξη Άννα Μίχου Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΟΙΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΕΣ; 50: ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΕΣ 500, ,000.
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
Τα Ιταλικά Επιμελητήρια στο εξωτερικό: ένα παγκόσμιο δίκτυο για τη στήριξη της διεθνοποίησης των επιχειρήσεων Θεσσαλονίκη, 14 Μαΐου 2010 Ομιλία του κ.
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
Κεφάλαιο Γ΄ Ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος και οι άμεσες επιπτώσεις του Οι ανταγωνισμοί των Μεγάλων Δυνάμεων ( )
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Ecodriving-Οικολογικά αυτοκίνητα
Στρατηγική και Διαχείριση Έρευνας στο ΑΠΘ
Οι Θάλασσες της Ευρώπης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
1 Η έννοια της διανομής υλικών. 2 Επιχειρησιακή Εφοδιαστική (Business Logistics) Απόθεμα (Inventory) Μέσα μεταφοράς (transportation) Διεξαγωγή παραγγελιών.
Αεροπλάνα Φώτης Λυμπέρης
Η ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΟΥ ΛΕΝΙΝΓΚΡΑΝΤ
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010 Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» 1 Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ LOGISTICS : ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
Πολιτική Διεθνούς Ανάπτυξης και Βοήθειας της Ε. Ε Γκότση Παναγιώτα Παπαλεξίου Βασιλική.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ. Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Η μοναδοποίηση του φορτίου ορίζεται ως ο τρόπος με τον οποίο αποθηκεύονται και μεταφέρονται.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  LOGISTICS KAI ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (‘GREEN’ LOGISTICS)  ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ (REVERSE LOGISTICS)  Η ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ (CITY.
1 Κόστος Μεταφοράς §Ποιος είναι ο σκοπός της μεταφοράς; l Βασικά οικονομικά χαρακτηριστικά των λειτουργιών μεταφοράς §Τι είναι το κόστος μεταφοράς; §Ποιοι.
ΣΥΜΒΑΣΗ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ERASMUS+ ΑΛΛΑΓΕΣ - ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ 22 Οκτωβρίου 2015, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών Βάσω Γιαννούλη Συντονίστρια του τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Τεχνικές Πωλήσεων ΕΝΟΤΗΤΑ 2 η Ανάπτυξη της Στρατηγικής «Just in Time» στις Πωλήσεις ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
Αλυσίδα Εφοδιασμού και Μεταφορικά
Το κόστος Ποιότητας    
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ: LOGISTICS (ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ) ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ (ΤΜΗΜΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ) ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (ΤΜΗΜΑ ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ) ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ: LOGISTICS (ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ)

ΤΑ LOGISTICS ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ (DESERT STORM)

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΙΣΗ ΤΩΝ LOGISTICS ΤΩΝ ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Είναι ισοδύναμα με την στρατηγική και τακτική

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΙΣΗ ΤΩΝ LOGISTICS ΤΩΝ ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Η στρατηγική θεωρείται σαν η τέχνη του εφικτού Το εφικτό προβληματίζει κάθε διοικητή και καθορίζεται πρωταρχικά από: Την οργάνωση της υποστήριξης των στρατευμάτων μέσω εξασφάλισης των απαιτούμενων προμηθειών (Τουλάχιστον 3000 cal / ημέρα και στρατιώτη) Την μεταφορική ικανότητα αυτών (οδικές αρτηρίες – μεταφορικά μέσα) Τα κανάλια επικοινωνιών(τόσο προς τα εμπρός όσο και προς τα πίσω)

Μέγας Αλέξανδρος Εισήγαγε τα Logistics στον σχεδιασμό του 1,3 κιλά σιτηρεσίου και 2,2 λίτρα νερού (3000 θερμίδες και 120 γραμμάρια πρωτεΐνες) 65.000 άνδρες και 8800 ζώα (6000 ίππους μάχιμου ιππικού, 2800 ζώα έλξης και φόρτωσης) 20-22 Km ημερησίως σε ανώμαλο και άγνωστο έδαφος

Ναπολέων Βοναπάρτης Η εκστρατεία του 1805 με στόχο την κατάληψη της Βιέννης Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος Η εκστρατεία των Γερμανών με στόχο την κατάκτηση της Γαλλίας το 1914 (Σχέδια Schlieffen και Moltke ) Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος Γερμανική εισβολή στην Σοβιετική Ένωση γνωστή ως Επιχείρηση Barbarossa (1941):Η μεγαλύτερη μεμονωμένη πολεμική επιχείρηση όλων των εποχών

Ο Πρώτος Πόλεμος του Περσικού Κόλπου (1990 – 1991) Μεταφορά όλου του πληθυσμού της Αλάσκας, μαζί με τα προσωπικά τους είδη στον Περσικό κόλπο, μετά από μικρή προειδοποίηση 1,3 δις γαλόνια καυσίμου, ποσότητα που αποτελεί 7 φορές την κατανάλωση της πρωτεύουσας των ΗΠΑ Washington για 1 έτος 52 εκατ. μίλια διανύθηκαν στο θέατρο επιχειρήσεων για εκτέλεση του απαιτούμενου μεταφορικού έργου = 100 ταξίδια μετ’ επιστροφής στη σελήνη = 2000 φορές ο γύρος του κόσμου Συνολικά μεταφέρθηκαν άνω των 800.000 στρατιωτών που κατανάλωναν 2,4 εκ. γεύματα ημερησίως και 14 εκ. γαλόνια νερού. 3.200 μαχητικά αεροσκάφη και ελικόπτερα 225 Πολεμικά πλοία Πυρομαχικά αξίας άνω των 2,5 δις δολαρίων

Η κατάσταση στην περιοχή του Περσικού κόλπου το 1990 Περίοδος έντασης διαρκείας 3-6 μηνών Προειδοποιητική κίνηση από την Ιρακινή πλευρά 30 ημέρες προ της ενάρξεως των εχθροπραξιών Αίτημα προς τις ΗΠΑ για συνδρομή βοήθειας 21 ημέρες πριν την έναρξη των εχθροπραξιών 2 ημέρες από τις ΗΠΑ εκτίμηση της κατάστασης 9 ημέρες για τις Ιρακινές δυνάμεις μέχρι να φθάσουν μέσω Κουβέιτ στις Σαουδαραβικές πετρελαιοπηγές 19 ημέρες για μεταφορά των απαιτούμενων δυνάμεων στη Σαουδική Αραβία - 28 ημέρες για την υπεράσπιση των πετρελαιοπηγών

Η περιοχή του Περσικού κόλπου

Αρχές 1990: Έναρξη συγκέντρωσης Ιρακινών Δυνάμεων στα σύνορα με το Κουβέιτ Μάιος 1990: Έναρξη απειλών του Ιράκ στο Κουβέιτ 16 Ιουλίου 1990: Προειδοποιητική επιστολή του Ιράκ στον Αραβικό σύνδεσμο εναντίον του Κουβέιτ Προώθηση των Ιρακινών στρατευμάτων στα σύνορα με το Κουβέιτ 2 Αυγούστου 1990: Ιρακινή εισβολή στο Κουβέιτ. Προώθηση προς τη Σαουδική Αραβία Ιρακινές δυνάμεις μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου : στο Κουβέιτ 250.000 στρατιώτες, 2000 άρματα μάχης, 800 βαριά Πυροβόλα + 185.000 στρατιώτες και 1500 άρματα μάχης στο Νότιο Ιράκ

Οι 3 φάσεις της επιχείρησης DESERT SHIELD (Ασπίδα της Ερήμου):Έναρξη 7-8-1990 Δημιουργία αμυντικής υποδομής για προστασία της Σαουδικής Αραβίας Έργο Logistician: Δημιουργία Υποστηρικτικής υποδομής για τις καθ’ οδόν δυνάμεις Εξασφάλιση απαιτούμενων αεροδρομίων και λιμανιών Εξασφάλιση αποθηκευτικών εγκαταστάσεων (ειδικές συνθήκες αποθήκευσης π.χ. για πυρομαχικά) Εξασφάλιση καταλυμάτων προσωπικού (+συνθήκες υγιεινής) Συντονισμός διανομής εφοδίων μεταξύ συμμαχικών δυνάμεων διαφορετικών χωρών Εξασφάλιση υλικών – μέσων - προσωπικού για τεχνικές εργασίες στρατηγικής σημασίας Βασικό πρόβλημα: Επικράτησε το δόγμα πρώτα οι μάχιμες μονάδες, μετά οι υποστηρικτικές

Οργάνωση των ΗΠΑ στον τομέα των Logistics Σύστημα προσανατολισμένο στην εξ’ ανατολών απειλή (Σοβιετική Ένωση) 85% της στρατηγικής μεταφορικής ικανότητας από τον Ιδιωτικό τομέα και την εφεδρεία Αεροπορικές μεταφορές: 50% Ιδιωτικός τομέας, 30% Εφεδρεία, 20% εν ενεργεία δυνάμεις -Το σύνολο σχεδόν των στρατιωτών και το 5% του φορτίου θα αερομεταφερόταν -Εφεδρικός Πολιτικός αεροπορικός στόλος με εθελοντικές προσφορές αεροπορικών εταιρειών (1959). Συμμετείχαν 29 εταιρείες το 1990 με 255 επιβατηγά και 234 αεροσκάφη μεταφοράς φορτίου εντός 48 ωρών Χρησιμοποιήθηκαν 77 επιβατηγά και 105 αεροσκάφη μεταφοράς φορτίου εντός 24 ωρών

Βασικά προβλήματα Συνολικά 180 αεροσκάφη εξυπηρετούσαν το εσωτερικό Αδυναμία ταυτόχρονης συγκέντρωσης – προετοιμασίας – φόρτωσης φορτίων για το σύνολο των διαθέσιμων αεροσκαφών στα 35 βασικά αεροδρόμια αναχώρησης ( Ο μέσος χρόνος φόρτωσης των αεροσκαφών C-5 ήταν περί τις 6 ώρες, έναντι προβλεπομένων 3 ωρών και 45΄, ενώ των αεροσκαφών C-141 4 ώρες και 30΄, έναντι προβλεπομένων 2 ωρών και 15΄) Καθυστερήσεις κατά τον ανεφοδιασμό των αεροσκαφών στα ενδιάμεσα αεροδρόμια Δυσχέρεια εξασφάλισης των κατάλληλων αεροδρομίων στην περιοχή του περσικού κόλπου για την υποδοχή των αεροσκαφών (1 προσγείωση ανά 11΄ ) Κούραση πληρωμάτων Συνολικά 180 αεροσκάφη εξυπηρετούσαν το εσωτερικό σύστημα αερομεταφορών

Θαλάσσιες μεταφορές: 80% Ιδιωτικός τομέας, 20% εν ενεργεία δυνάμεις Μεταφορά 95% φορτίου και εξοπλισμού και 99% καυσίμων

Τα λιμάνια της περιοχής του Περσικού κόλπου ήταν παγκόσμιας κλάσης και μπορούσαν να δεχτούν όλα τα πλοία Προβλήματα Χαμηλή αξιοπιστία πλοίων Εφεδρικής Δύναμης Άμεσης ετοιμότητας λόγω μεγάλης ηλικίας (Μ.Ο. 24 έτη) Ανομοιογένεια πληρωμάτων Καθυστερήσεις στην φόρτωση (3-4 ημέρες έναντι 1 προβλεπόμενης) Υψηλό κόστος ενεργοποίησης και χρήσης(1,5 δις $, έναντι 0,5 δις προϋπολογισθέντων) Καθυστερήσεις στις αφίξεις στα λιμάνια του Περσικού κόλπου λόγω πλου πλοίων με οικονομική ταχύτητα Υποεκμετάλευση διαθέσιμου χώρου Μη συμμόρφωση διοικητών μεταφερόμενων μονάδων με το υφιστάμενο δόγμα στρατηγικών μεταφορών

Οι 3 φάσεις της επιχείρησης DESERT STORM (Καταιγίδα της Ερήμου):Έναρξη 17-1-1991 -Αλλαγή στρατηγικής από αμυντική σε επιθετική εναντίον του Ιράκ. Μέσα στο πρώτο 24ωρο τα συμμαχικά αεροσκάφη έριξαν 2.500 τόνους βομβών εναντίον Ιρακινών στόχων. -Η χερσαία επίθεση άρχισε στις 24-2-1991και το Ιράκ παραδόθηκε μέσα σε 100ώρες Έργο Logistician: Μετακίνηση και υποστήριξη στρατιωτών και βαρέως εξοπλισμού -Κατασκευή μέσα σε 17 ημέρες 2 βάσεων υποστήριξης στη Σαουδική Αραβία πλησίον του θεάτρου επιχειρήσεων (Αποθηκεύτηκαν 29 εκ. γαλόνια καυσίμου, 36 εκ. γεύματα, 115.000 τόνοι πυρομαχικών για τις 225.000 στρατιωτών που αποτελούσαν την κυρίως δύναμη κρούσης) -Όλα τα ανωτέρω μεταφέρθηκαν από τα λιμάνια και αεροδρόμια άφιξης μέσω 4.000 φορτηγών που ενοικιάστηκαν μαζί με τους οδηγούς τους -70.000 συμβάσεις κατά τις δύο πρώτες φάσεις

Βασικές εφοδιαστικές απαιτήσεις Δημιουργία αποθέματος ασφαλείας περίπου 60 ημερών σε όλα τα απαιτούμενα είδη για την επιχείρηση Βασικές εφοδιαστικές απαιτήσεις Φορτηγά μεταφοράς βαρέων οχημάτων για την μεταφορά των αρμάτων μάχης (1.300 και λάστιχα για την υποστήριξη τους)

Πυρομαχικά για να συντηρείται η μεγάλη ισχύς πυρός Ανταλλακτικά – καύσιμα – προμήθειες για την εξασφάλιση της προέλασης και συντήρησης των συμμαχικών δυνάμεων Φορτηγά ψυγεία για τη συντήρηση του φαγητού και τη διατήρηση του νερού κρύου (ενοικιάστηκαν 2.000) Προβλήματα Γέμισμα κιβωτίων και container με διαφορετικά υλικά στα σημεία αναχώρησης για εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου – Τοποθέτηση λάθος Bar code. Καθυστερήσεις κατά την αποσυσκευασία, αναγνώριση, ομαδοποίηση, ανασυσκευασία και προώθηση στο θέατρο επιχειρήσεων = Ελλείψεις υλικών που είχαν ήδη αφιχθεί - Ανοίχθηκαν 28.000 από τα 41.000 που έφθασαν στον Περσικό για αναγνώριση του περιεχομένου

Μη σωστή πληροφόρηση αναφορικά με το τι φθάνει και που λόγω των πολλών σημείων αφίξεως (όλα τα φορτία παραλαμβάνονταν, αποθηκεύονταν και εν συνεχεία ξεχωρίζονταν, απαιτώντας έτσι επιπλέον χρόνο και αυξάνοντας ακόμη περισσότερο την καθυστέρηση αποστολής των υλικών προς αυτούς για τους οποίους προορίζονταν) Αποχώρηση Ιδιωτικών εταιρειών που είχαν μισθωθεί για τον ανεφοδιασμό των συμμαχικών αεροσκαφών με καύσιμα στην Σαουδική Αραβία Απόσυρση ασφαλιστικής κάλυψης από τα πολιτικά αεροσκάφη που εκτελούσαν πτήσεις στην περιοχή για λογαριασμό των συμμάχων Προβλήματα στις πτήσεις των συμμαχικών αεροσκαφών στην περιοχή του Περσικού κόλπου λόγω Ιρακινών πυραυλικών επιθέσεων με πυραύλους SCUD

Πτήση Desert Express – European Desert Express Mία αναχώρηση κάθε ημέρα από την αεροπορική βάση Charleston της Virginia στις 12:30 μ.μ με ενδιάμεσο σταθμό για ανεφοδιασμό το Torrejon της Ισπανίας και προορισμό συνήθως το Dhahran ή εναλλακτικά το Riyadh, εκτελούνταν από ένα αεροσκάφος C-141 και είχε ως βασικό στόχο την μεταφορά στην περιοχή του Περσικού κόλπου κρίσιμα ανταλλακτικά και άλλα εφόδια που θεωρούνταν βασικά για την εξέλιξη των επιχειρήσεων (π.χ ανταλλακτικά για τις συστοιχίες αντιαεροπορικών πυράυλων PATRIOT κ.λ.π). -Μεσολαβούσαν λιγότερο από 33 ώρες από τη στιγμή που γνωστοποιούνταν η ανάγκη από τον Περσικό Κόλπο μέχρι το υλικό να φθάσει εκεί με την προϋπόθεση το εξάρτημα να φθάσει στο Charleston τουλάχιστον 2 ώρες προ της προγραμματισμένης αναχώρησης της πτήσης Από την Ευρώπη η αναχώρηση ήταν από το Torrejon της Ισπανίας ή την Φρανκφούρτη της Γερμανίας

Οι 3 φάσεις της επιχείρησης DESERT FAREWELL (Αποχαιρετισμός της Ερήμου):Έναρξη 3-3-1991 -Αποχώρηση των συμμαχικών δυνάμεων και του εξοπλισμού από την Περιοχή -Διενεργήθηκε κάτω από μεγάλη πίεση χρόνου Έργο Logistician:Συγκέντρωση, ομαδοποίηση, έλεγχος, συσκευασία, φόρτωση, αποστολή του εξοπλισμού στους τόπους προορισμού -Σταδιακή αποχώρηση των στρατιωτών (5.000-6000 / ημέρα) -Κατά μέσο όρο το φόρτωμα ενός πλοίου διαρκούσε 5 ημέρες έναντι 3 ημερών του αρχικού ξεφορτώματος -Το έργο γινόταν περίπλοκο καθότι δεν αναλώθηκαν όλα τα εφόδια που ανεμένετο λόγω του σύντομου χρόνου των πολεμικών επιχειρήσεων

Φάση 1: Μεταφορά μέσα σε 90 ημέρες στις ΗΠΑ και την Ευρώπη 365 Φάση 1: Μεταφορά μέσα σε 90 ημέρες στις ΗΠΑ και την Ευρώπη 365.000 στρατιωτών με τον εξοπλισμό τους καθώς και τα άρματα μάχης , πυροβολικό, πυρομαχικά κ.λ.π. που τους συνόδευαν - Ο στόχος επετεύχθη μέχρι την 3η Ιουνίου 1991 Φάση 2: Συγκέντρωση, απογραφή, ομαδοποίηση, έλεγχος, συσκευασία, φόρτωση, αποστολή του εξοπλισμού και προμηθειών που είχαν αφήσει πίσω οι δυνάμεις στους τόπους προορισμού, μέσα σε περίπου 1 έτος

Απολογισμός των πολεμικών επιχειρήσεων από την σκοπιά των Logistics Λόγω του ψυχροπολεμικού κλίματος της εποχής, η εστίαση των πολεμικών επιχειρήσεων ήταν αποκλειστικά στην Ευρώπη. Δόθηκε μεγαλύτερο βάρος στην δημιουργία δυνάμεων κρούσης παρά υποδομής - Έλλειψη κατάλληλων μεταφορικών μέσων - Αδυναμία έγκαιρης εξασφάλισης των απαραίτητων ενδιάμεσων αεροδρομίων ανεφοδιασμού και υποστήριξης αεροσκαφών - Αδυναμία έγκαιρης δημιουργίας κατάλληλης υποδομής υποδοχής στρατευμάτων και εξοπλισμού στα τελικά σημεία προορισμού στον Περσικό κόλπο - Έλλειψη συντονισμού μεταξύ υπευθύνων στρατηγικού σχεδιασμού και τακτικής οργάνωσης υποστήριξης

Λόγω των ανωτέρω παραγόντων το σύστημα Push που υιοθετήθηκε δεν ήταν τελικά αποτελεσματικό Αναλογία εξοπλισμού υποστήριξης / εξοπλισμό μάχης: Προβλεπόμενη 2:1 Τελικά επιτευχθείσα 1,4:1 Οι κωδικοί που αποθεματοποιούνταν δεν βασίζονταν πάντα σε προβλέψεις των πραγματικών αναγκών, ούτε και σε ιστορικά στοιχεία. Το γεγονός αυτό επιβαρύνθηκε από την έλλειψη των αρμοδίων Logisticians, οπότε και δεν υπήρξε πραγματική ιεράρχηση των αναγκών

Good Logistics is combat power Η βαθιά γνώση των απαιτήσεων και δυνατοτήτων Διοικητικής Μέριμνας πρέπει να αποτελεί την βάση κάθε στρατηγικού σχεδίου ειδικά στην δυναμικά μεταβαλλόμενη εποχή που διανύουμε, όπου οι συμμαχίες μεγαλώνουν, τα μέσα εξελίσσονται και η επιτυχία του πολέμου δεν εξαρτάται μόνο από τον αριθμό των στρατευμάτων και την δύναμη πυρός, αλλά κυρίως από την ορθή χρήση τους στον κατάλληλο τόπο, τον σωστό χρόνο με τον ορθό τρόπο.