ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Advertisements

Η ΠΕΙΝΑ ΣΤΟΝ ΤΡΙΤΟ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Εκπαίδευση –εργασία -γιορτές
Η καθημερινή ζωή και η εκπαίδευση των αθηναίων
Μάθημα: Project Τα δικαιώματα του παιδιού στον χώρο και στον χρόνο
12. Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο
O ελεύθερος χρόνος παιδιών σχολικής ηλικίας
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Πρόσφυγας είναι «κάθε πρόσωπο, το οποίο, επειδή έχει δικαιολογημένο φόβο διωγμού λόγω φυλής, θρησκείας, εθνικής προέλευσης, πολιτικών πεποιθήσεων ή συμμετοχής.
« Ξεκινήσαμε ένα επεισόδιο με θέμα μια φανταστική μέρα από την ζωή της Αρισταίας». Σε ένα σπίτι ζούσε μία οικογένεια χωρίς πατέρα που είχε δώσει την ζωή.
“ΝΟΥΣ ΥΓΙΗΣ ΕΝ ΣΩΜΑΤΙ ΥΓΙΕΙ” Βάτσης Γιώργος Καραπάνος Χρήστος Κόλτσης Νίκος Κωστινάς Δημήτρης.
ΝΟΥΣ ΥΓΙΗΣ ΕΝ ΣΩΜΑΤΙ ΥΓΙΕΙ
12. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Συνάντηση 3 κόσμων: Ελληνορωμαϊκού Ανατολικού & Χριστιανικού
Η ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
Η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ
Αρχαίο κείμενο ● Ἐ ν Ἀ θ ή ναις το ὺ ς πα ῖ δας μετ’ ἐ πιμελε ί ας διδ ά σκουσι κα ὶ νουθετο ῦ σι. διδ ά σκουσι κα ὶ νουθετο ῦ σι. Νέα Ελληνικά ● Στην.
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Β΄
Ap3 Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και ο ρόλος τους στην οικονομική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών της Ελλάδας ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΑKΡΙΒΟΣ.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΣΠΑΡΤΗ!!!
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
Οι παλιοί Ολυμπιακοί Αγώνες
Η Εργασία στην Αρχαία Ελλάδα
Κολύμβηση στο Δημοτικό
Ματίνα Αλεξίου Ανθή Χαλού Βασίλης Ζαχόπουλος Θοδωρής Μορέλλας
Άλλο μόρφωση και άλλο παιδία και αγωγή
Βασικά σημεία του μαθήματος
U.N.I.C.E.F. Οι συμμαθητές.
Μουσειοσκευή Racce «Σεισμοί και Ηφαίστεια» Φύλλο Προ- αξιολόγησης Το ερωτηματολόγιο στοχεύει στη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τα χαρακτηριστικά και τα.
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
Οι Αθηναίοι πολίτες.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
Διδακτική Πληροφορικής
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ-Ο ΑΘΗΝΑΙΟΣ ΚΑΙ Η ΕΡΓΑΣΙΑ-Η ΑΘΗΝΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΒΟΛΤA στις ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ του ΚΟΣΜΟΥ
Γυμνασιο καλυβιων: ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Η εκπαίδευση στην αρχαία Ελλάδα
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΛΕΤΗΣ
ο Πεισιστρατοσ Γινεται Τυραννοσ
Τα παιδαγωγικά-εκπαιδευτικά αιτήματα στην Ελλάδα
Η Εργασία στην Αρχαία Ελλάδα
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015 ΣΤ΄1 ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ.
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Προϊστορικη ΕΠΟΧΗ.
Το γραφείο μου: Ιπποκράτους 20 – 3ος όροφος ή αργότερα Ισόγειο ΜΔΔΕ
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα
Πελοποννησιακός Πόλεμος
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Η ζωή στην Αρχαία Σπάρτη
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Διδάσκουσα : Μαρία Φακίρη. Η έννοια της κατοίκησης Κατοίκηση : κατοικία Ανάγκες : Aσφάλεια Φυσιολογία Κοινωνικός χαρακτήρας Εργασία Ελεύθερος χρόνος.
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ Τσιώλη Άννα-Μαρία

ΑΘΗΝΑ Η εκπαίδευση των παιδιών ήταν ιδιωτική πρωτοβουλία. Το κράτος παρείχε δωρέαν μόρφωση μόνο στα ορφανά παιδιά. Αδιαφορία αρχόντων για την εκπαίδευση των μελλοντικών υπερασπιστών της πόλης. Δικαίωμα στην εκπαίδευση είχαν μόνο τα αγόρια Το επίπεδο τους ήταν ανάλογο της κοινωνικής και οικονομικής κατάστασης της οικογένειάς τους

Πρώτα ερεθίσματα ( εώς την ηλικία των 7) Πρώτα ερεθίσματα ( εώς την ηλικία των 7) Αφήγηση από τις τροφούς και τις μητέρες τους : Αισώπειων μύθων Εθνικών και τοπικών παραδόσεων Μυθολογίας Καλύτερη κατανόηση των Ομηρικών επών Παρακολούθηση έργων τέχνης και συμμετοχή σε θρησκευτικές εορτές

Περαιτέρω εκπαίδευση (εώς την ηλικία των 18) Έλλειψη δημοσίων σχολείων κατοίκον μάθημα Γραμματιστής :  γραφή, ανάγνωση ,στοιχεία αριθμητικής ανάγνωση και αποστήθιση επών μεγάλων ποιητών (π.χ. Όμηρο Ησίοδο). Κιθαριστής: εκμάθηση λύρας/κιθάρας/αυλού , διδασκαλία μουσικής συνοδείας και τραγουδιού των επών Παιδοτρίβης: διδασκαλία πάλης, ακοντίου,άγωνισμάτων δρόμου, ρίψηςδίσκου, άλματος ,πυγμαχίας και παγκρατίου ( ιππασίας) 3 υπάρχοντα είδη δασκάλων

Παιδαγωγός: Πρόσωπο Κλειδί Μόρφωσης Νέων Δούλος του σπιτιού Υπεύθυνος για την εκμάθηση καλών τρόπων σε περίπτωση ανυπακοής επέβαλε αυστηρές ποινές . Παρεβρίσκεται στο μάθημα βοηθά το παίδι στην επανάληψη των μαθημάτων του.

ΣΠΑΡΤΗ Εκεί μαρτυρείται η πιο αρχαία εγχώρια μορφή παιδείας . Η εκπαίδευση των παιδιών ήταν δημόσια πρωτοβουλία. Η φιλοπατρία, η φυλετική συνείδηση και η υπεράσπιση των παραδόσεων με κάθε κόστος ήταν το κύριο μέλημα τους. Η εκπαίδευσή τους ήταν ολοήμερη και συνεχής.

ΚΟΡΙΤΣΙΑ: Γυμνάζονται δημόσια (πάλη, ακόντιο, δίσκος) ευγονία

ΑΓΟΡΙΑ Παρέμενε στην οικογένειά του μέχρι τα 7 του χρόνια. Μετά τα 7 το ανέτρεφε το κράτος μέχρι το θάνατό του. Αντιμετωπιζόταν ως “αντικείμενο“ειδικής ανατροφής. Υποβάλλεται στην Κοινή Διοίκηση, δηλαδή σε προστρατιωτικούς σχηματισμούς Την επίβλεψή του έχει ο παιδονόμος

Πρώτο στάδιο ( εώς την ηλικία των 7) Οι παραμάνες τα συνήθιζαν : Να τρώνε κάθε είδους τροφή Να μην φοβούνται τίποτα Να μην κλαίνε και να μην φωνάζουν

Δεύτερο στάδιο (από την ηλικία των 8 εώς των 16 ετών) Δεύτερο στάδιο (από την ηλικία των 8 εώς των 16 ετών) Κατατάσσονται στις αγέλες . Η παιδεία που δέχονται είναι η βασική προετοιμασία για τον πόλεμο . Διδάσκονται : Γραφή και ανάγνωση Μουσική Κάθε είδους σωματική άσκηση (στρατιωτική προετοιμασία) Μαθαίνουν: Να κλέβουν Να δολοπλοκούν Να είναι υπομονέτικοι με την επίτευξη των στόχων τους Να ζουν ξυπόλυτοι με τα έλαχιστα ρούχα για να αντέχουν σε αντίξοες συνθήκες Να τιμωρούνται αυστηρά για κάθε τους παράπτωμα

Τρίτο στάδιο (από τα 16 και μετά) Περνούσαν διάφορες δοκιμασίες Τελετές μύησης απόδειξη αντοχής . Πλέον ήταν σε θέση να πολεμήσουν για την πατρίδα τους

Άλλα μέρη της Ελλάδας Σύστημα μεταβίβασης της γνώσης, σε ό,τι αφορούσε στο εμπόριο και τις τέχνες . Τα κορίτσια ήταν ενεργά στην εκπαίδευση μόνο στην Κρήτη, τη Χίο (και τη Σπάρτη) .

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Στόχος της ελληνικής εκπαίδευσης ήταν η παραγωγή του καλύτερου δυνατού πολίτη και όχι ο πλουτισμός . Το ζητούμενο ήταν η διαμόρφωση του χαρακτήρα ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ : Το καλό της κοινότητας και όχι το καλό του ατόμου.