ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Απλά παραδείγματα συνεργασιών. «8 μήνες- 8 αξίες» •Στόχος: Μέσω δραστηριοτήτων στα πλαίσια 8 πανανθρώπινων αξιών και στα δύο αδελφοποιημένα σχολεία, τα.
Δημοτικό σχολείο Χρυσελεούσας (Κ.Β)
Τα δευτεράκια του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου
Δημιουργία λεξικού Οι μαθητές ΤΑΣΟΣ-ΧΡΙΣΤΙΝΑ της Ε1 τάξης παρουσιάζουν την εξής άσκηση.
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Osez en Français – Τολμήστε στα Γαλλικά Με άξονα τον κύριο στόχο του γλωσσικού μαθήματος που είναι η επικοινωνία και ο διαπολιτισμικός διάλογος και με.
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Διαφορετικότητα-Διαπολιτισμική εκπαίδευση Τάξη Γ2Σχολικό έτος:
Διονύσιος Βυθούλκας Διευθυντής-Φιλόλογος
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
Ε ΡΓΑΣΙΑ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΕΜΑ : ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ : Εμμανουηλίδης Γεώργιος & Καρατζιούλας Κωνσταντίνος.
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
2 ος ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ Η προαγωγή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΕΚΔΟΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ»
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΑΡΙΘΜΟΙ Οδηγός Δασκάλου – Εκπαιδευτικό Υλικό Για τη μετανάστευση και το άσυλο στην Ευρώπη (IOM & UNHCR) Σεπτέμβριος 2009 Αντιπροσωπεία στην.
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Φιλολογικών Μαθημάτων Φεβρουάριος – Μάρτιος 2012 Σόνια Κούμουρου, Σύμβουλος Λογοτεχνίας Βασιλική Σελιώτη, Φιλόλογος, Γραφείο Α.Π.
Γεωργιάδης Μιχάλης Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων. 1 η φάση (σε ολομέλεια) : Ποιο είναι το θέμα μας; (ιδεοκαταιγίδα, αφήγηση εμπειριών, προβολή εικονιστικού.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
ΗΜΟΥΝ ΚΙ ΕΓΩ ΕΚΕΙ. Στο μάθημα των θρησκευτικών μας ζητήθηκε μία εργασία με θέμα ‘ Ήμουν κι εγώ εκεί ‘. Βασιστήκαμε σε δύο ξεχωριστούς χρόνους και τόπους.
Νεοελληνική γλώσσα και διαδραστικός πίνακας διαδραστικός πίνακας.
ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ 1ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Η παρουσίαση ετοιμάστηκε από την Ενδοτμηματική Επιτροπή Γλωσσικού.
Γεωλογία – Γεωγραφία Β ΄ Γυμνασίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Τίτλος Δραστηριότητας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ …
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Βιωματική δράση Ταξιδεύοντας με τα παραμύθια Β΄ Τάξη 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
1 ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΑΚΕ «ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Ζητείται Ελπίς Αντώνης Σαμαράκης
ΜΑΡΙΑ ΓΝΗΣΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Β΄ ΙΕΠ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2017
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
Παρουσίαση προγράμματος Τ4Ε «Ταξιδεύουμε στην Ευρώπη»
Παρουσίαση προγράμματος Τ4Ε «Ταξιδεύουμε στην Ευρώπη»
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
Κινητικότητα Προσωπικού (ΚΑ1)
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ... Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΓΚΩΜΗΣ (Κ.Α΄)
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Σχέδιο Εργασίας: 14 ο Νηπιαγωγείο Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου.
ΔΕΚΑΡΧΟ Ν. ΞΑΝΘΗΣ ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ Εκπαιδευτική ομάδα: Ανέτα Θεοδωρίδου
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Κοκκινομηλιώτη Ελένη Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ 3η Συνάντηση Οκτώβριος 2013
Ανακύκλωση Όλα είναι χρήσιμα
Η ανακύκλωση στη ζωή μας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2009

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Με τη χρήση ιστοσελίδων

Νεοελληνική γλώσσα (έρευνα-παραγωγή γραπτού λόγου) Με αφετηρία την ενότητα Ενεργοί πολίτες για την υπεράσπιση οικουμενικών αξιών οι μαθητές: Διερευνούν τα αίτια του φαινομένου της πείνας στον κόσμο και γράφουν μια ανοιχτή επιστολή στην εφημερίδα του σχολείου τους όπου καλούν κάθε άνθρωπο να στρατευτεί ενάντια στο φαινόμενο. Καταστρώνουν σχέδιο εκστρατείας για ενίσχυση δυσπραγούντων ανθρώπων της κοινότητάς τους. Μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες από τις ιστοσελίδες: http://www.actionaid.gr/ProposedLessons http://www.msf.gr/saveachild/

Νεοελληνική γλώσσα (έρευνα-παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου) Με αφετηρία την ενότητα Ειρήνη-Πόλεμος και χρησιμοποιώντας την ιστοσελίδα: http://www.unicef.gr/chilwar.php οι μαθητές συνθέτουν κείμενα, γράφουν συνθήματα ή φτιάχνουν πλάνο δραστηριοτήτων της τάξης τους με σκοπό την ενημέρωση της κοινότητάς τους για το φαινόμενο των παιδιών-στρατιωτών, το οποίο και υλοποιούν. Τίτλος: Από τον κόσμο των παραμυθιών στον πόλεμο.

Άλλες δραστηριότητες

Με αφετηρία την ενότητα Γνωρίζω το μαγικό κόσμο του θεάτρου και του κινηματογράφου, οι μαθητές παίρνουν συνεντεύξεις από ένα σκηνοθέτη, έναν ηθοποιό και έναν σκηνογράφο και τις δημοσιεύουν στο περιοδικό του σχολείου τους. Το ίδιο μπορούν να κάνουν με έναν παίκτη και έναν προπονητή μιας αθλητικής ομάδας. Παρουσιάζουν τα πρόσωπα που έδωσαν τις συνεντεύξεις με κείμενό τους. Συγγράφουν ένα μικρό κείμενο παρουσιάζοντας όσα έμαθαν σχετικά με το θέμα τους.

Κατασκευάζουν το πρωτοσέλιδο μιας εφημερίδας με άρθρα που συγγράφουν γύρω από θέματα που αντλούν από τους τίτλους των θεματικών ενοτήτων του βιβλίου της Ν.Ε. γλώσσας (π.χ. Γ΄ Γυμνασίου). Η Ελλάδα στον κόσμο, Γλώσσα-Γλώσσες και πολιτισμοί του κόσμου, Είμαστε όλοι ίδιοι. Είμαστε όλοι διαφορετικοί, Ενωμένη Ευρώπη και Ευρωπαίοι πολίτες, Ειρήνη-Πόλεμος, Ενεργοί πολίτες για την υπεράσπιση οικουμενικών αξιών, Τέχνη: Μια γλώσσα για όλους, σε όλες τις εποχές, Μπροστά στο μέλλον. Εμπλουτίζουν με εικόνες-φωτογραφίες.

Οι μαθητές δημιουργούν λεξιλογικές ασκήσεις με τη μορφή σταυρόλεξου, κουίζ ή άλλων πνευματικών παιχνιδιών ώστε να εξασκηθούν στα συνώνυμα, αντώνυμα, στην πολυσημία των λέξεων κ.α.

Λογοτεχνία

Ξαναγράφουν μια σκηνή του «Οθέλλου» τοποθετώντας τα περιστατικά στη σύγχρονη εποχή. Μπορούν στη συνέχεια να τη δραματοποιήσουν και να λειτουργήσουν ως σκηνοθέτες, σκηνογράφοι, ενδυματολόγοι, μουσικοί…

Λογοτεχνία Με αφετηρία το κείμενο «Οι πιτσιρίκοι» της Α΄ Γυμνασίου οι μαθητές καλούνται να γράψουν ένα σατιρικό κείμενο ή ποίημα ή και να ζωγραφίσουν ένα σκίτσο/γελοιογραφία με το οποίο θα σατιρίζουν την επίδειξη στρατιωτικής ισχύος από ένα σύγχρονο κράτος (π.χ. Ισραήλ, ΗΠΑ κ.τ.λ.).

«Ζητείται ελπίς» Οι μαθητές συνθέτουν όσο το δυνατό περισσότερους ανάλογους τίτλους που υποδηλώνουν ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου. Π.χ. Ζητείται χαρά Ζητείται ειρήνη Ζητείται αγάπη Ζητείται εργασία… Στη συνέχεια επιλέγουν έναν τίτλο για να συγγράψουν δικό τους κείμενο: διήγημα, ποίημα, άρθρο κ.τ.λ.