ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ ΟΜΑΔΑ: ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΟΥΚΛΗΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ ΚΟΥΡΚΟΥΜΕΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΛΑΤΣΙ ΡΟΛΑΝ
Αιτίες έκφρασης της σχολικής βίας Μέσα απο τις έρευνές μας σχετικά με τα αίτια που οδηγούν τους μαθητές στην άσκηση βίας στο σχολείο βρήκαμε τις παρακάτω πληροφορίες: Οι προδιαθεσικοί παράγοντες διακρίνονται σε: ατομικούς και σε κοινωνικούς. Στους ατομικούς συγκαταλέγονται: το φύλο , η κληρονομικότητα και άλλοι βιολογικοί παράγοντες , όπως η ψυχική υγεία και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της νεανικής ηλικίας . Στους κοινωνικούς παράγοντες συγκαταλέγονται: η οικογένεια , το σχολείο και γενικότερα η εκπαίδευση , το περιβάλλον , τα πρότυπα συμπεριφοράς , η εργασία και η πολιτική διαφορετικότητα .
Αίτια που οδηγούν τους μαθητές σε άσκηση βίας Στη συνέχεια, ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που ευνοεί την σύνδεση των νέων με τον κόσμο της παρανομίας είναι η χαμηλή σχολική επίδοση και η σχολική αποτυχία Την ίδια στιγμή , η κατάθλιψη στην εφηβική ηλικία συνδυάζεται με παρορμητικές , επιθετικές αντιδράσεις .Επιπλέον, η αίσθηση ψυχικού κενού , καταπιέσεως και ανασφάλειας που παρατηρείται στους νέους συμβάλλει στην υιοθέτηση ανομικής συμπεριφοράς
Αίτια που οδηγούν τους μαθητές σε άσκηση βίας Ο σημαντικότερος, όμως,παράγοντας σχολικής βίας είναι η οικογένεια . Η έλλειψη προσοχής και κατανόησης , η κακή διαπαιδαγώγηση και η κακομεταχείρηση μπορουν να οδηγήσουν τους νέους σε παραβατικές συμπεριφορές. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η παιδική εργασία, η οποία ενοχοποιείται γαι την εκδήλωση αντικοινωνικής συμπεριφοράς , η συνεχής παρακολούθηση βίας στην τηλεόραση , μπορεί να οδηγήσει σε βίαιη και εγκληματική συμπεριφορα, αλλά και το σώμα των εφήβων που είναι πηγή έντονων διαχυτικών ερεθισμάτων και τους οδηγεί σε σεξουαλικές παραβατικές συμπεριφορές .
Οικονομική κρίση & bulling Η Ομάδα Εφήβων Συμβούλων του Συνηγόρου του Παιδιού πραγματοποίησε μία έρευνα κατά την οποία μαθητές ηλικίας 14-18 ετών από 22 διαφορετικά σχολεία της χώρας μας αποκάλυψαν ότι η οικονομική κρίση έχει εισβάλλει για τα καλά στη ζωή τους. Πιο συγκεκριμένα η οικονομική κρίση έχει σοβαρές συνέπειες στην οικογενειακή ζωή του 89% αυτών των μαθητών ενώ στο υπόλοιπο 11% η κρίση φαίνεται να έχει επηρεάσει τις προσωπικότητες τους σε μεγάλο βαθμό. Τα πιο χαρακτηριστικά καθημερινά παραδείγματα είναι ότι το χαρτζιλίκι των μαθητών έχει μειωθεί ακόμα και στο 50% και πολλοί από αυτούς πολλές φορές μένουν νηστικοί. Επίσης, ένα ακόμη πολύ σημαντικό εξίσου παράδειγμα είναι ότι πολλοί μαθητές οι οποίοι θα ήθελαν να σπουδάσουν ή ακόμα να έφευγαν για το εξωτερικό, τώρα με την κρίση τους έχουν «κοπεί τα φτερά».
ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΒΙΑΣ • η μειωμένη διάθεσή του ή η άρνησή του να πάει στο σχολείο με πρόσχημα κάποια αδιαθεσία • οι αδικαιολόγητες απουσίες του, • η απροσδόκητη μαθησιακή του πτώση που αποτυπώνεται με βαθμούς που πέφτουν • το γεγονός ότι περνά το χρόνο του στα διαλείμματα κοντά στους εκπαιδευτικούς και τα γραφεία • το ότι καθυστερεί να πάει στο σχολείο ή αργεί να επιστρέψει στο σπίτι
ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΒΙΑΣ το ότι τα ρούχα του είναι συχνά σκισμένα και κατεστραμμένα το ότι έχει σημάδια και μελανιές στο σώμα ή άλλες ενδείξεις επίθεσης και αποφεύγει να εξηγήσει πώς συνέβησαν το ότι χάνει συχνά τα πράγματά του το ότι ζητάει συχνά χρήματα από τους γονείς του γιατί χάνει αυτά που του δίνουν το ότι υπάρχουν ξαφνικές αλλαγές στη διάθεσή του που επιμένουν το ότι παραπονιέται για ψυχοσωματικά προβλήματα
Τα παιδιά που γίνονται θύματα εκφοβισμού συνηθίζουν: να έχουν φοβίες να απουσιάζουν συχνά από το σχολείο να οδηγούνται σε σχολική αποτυχία να εμφανίζουν μαθησιακές δυσκολίες ψυχοσωματικά προβλήματα διαταραχές ύπνου κατάθλιψη
Τα παιδιά θύτες αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να απομακρυνθούν από το σχολείο να διακόψουν τη σχολική φοίτηση να εμφανίσουν τάσεις φυγής από το σπίτι να εξελιχθούν σε ενήλικες με αντικοινωνική και παραβατική συμπεριφορά.
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ