10. ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ Σελίδες: 80 - 85.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγη στην εκκλησιαστικη ιστορια – 2ο κεφαλαιο
Advertisements

Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
Ο Τριαδικός Θεός Οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
Ο ΗΘΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ και Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ
ΝΗΣΤΕΙΑ.
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό;
Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπισης του Θεού
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 7
« Ποιήσωμεν ἂνθρωπον…»
Το βαθύτερο νόημα της Θείας Λειτουργίας (Λειτουργία των Πιστών)
16. Σολομών, ο σοφός βασιλιάς του Ισραήλ
ΑΣΘΕΝΕΙΑ & ΥΓΕΙΑ – θεολογική θεώρηση: Ορθόδοξη ανθρωπολογία
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Οι Άγιοι Άγγελοι στην Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
Η ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ Καταρχήν να επισημάνουμε ότι με τον όρο ανθρωπολογία δεν εννοούμε την φυσιολογία και βιολογική εξέταση του ανθρώπου. Ο άνθρωπος.
Δ. Ε. 7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;»
Μάθημα Θρησκευτικά Γυμνασίου Λειτουργός: Λιάνα Παπαδοπούλου.
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
Μετάνοια - Εξομολόγηση
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
10. Ο Ιησούς βαπτίζεται στον Ιορδάνη:
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
α) Πεντηκοστή : η αποστολή του Παράκλητου
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη
« Και είδεν ο Θεός ότι καλόν»: η δημιουργία του κόσμου
Πάσχα Ελένη Π..
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΠΑΘΩΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Η Άκρα Ταπείνωση Κουμεντάκου Βασιλική Πολυχρονόπουλος Αλκίνοος.
Η Άκρα Ταπείνωση Κουμεντάκου Βασιλική Πολυχρονόπουλος Αλκίνοος.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Η ελευθερία του ανθρώπου στις επιλογές και τις πράξεις του.
Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο ;
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Ο μύθος στην Αγία Γραφή Εργασία προτζεκτ των μαθητών της Α’ Λυκείου, Κύρα Πασχάλη, Μανώλης Πασχάλης, Μιχάλης Τσανάκας.
Η ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ
Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΣΚΗΣΗ ΒΟΥΧΑΡΑ ΚΛΑΙΡΗ ΔΑΙΛΛΙΔΗ ΜΑΡΘΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ.
Υπεύθυνος καθηγητής: Γεώργιος Καπετανάκης
Αχ. Παράσχου, Προς τον Χριστόν
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
Αντώνης Σπυρόπουλος Α3 Σχολιασμός Αναστάσιμης Προσευχής
Θρησκευτικά Γ Γυμνασίου
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
πεντηκοστή το ξεκίνημα της εκκλησίας
Η δημουργία του ανθρώπου
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό;
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ 1. Παραβολή σημαίνει την σύγκριση, την παροιμία, την παραβολή, την σοφία. Είναι η μετάφραση της εβραϊκής λ. mashal. 2. Ο.
Η ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

10. ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ Σελίδες: 80 - 85

α) ειδωλοποιούσαν το σώμα Στον αρχαίο κόσμο: α) ειδωλοποιούσαν το σώμα β) περιφρονούσαν το σώμα – το θεωρούσαν τάφο της ψυχής (Πλάτωνας) Η Εκκλησία θεωρεί ότι ο άνθρωπος είναι μια ψυχοσωματική ενότητα. Το σώμα είναι «ο ναός του Αγίου Πνεύματος». Τη Δευτέρα Παρουσία οι άνθρωποι θα αναστηθούν με το σώμα και την ψυχή τους. Το σώμα τους θα είναι όπως του αναστημένου Χριστού, δηλ. ελεύθερο από τους περιορισμούς της φύσης.

α. Σώμα: τάφος, περίβλημα ή κάτι άλλο; ειδωλοποίηση περιφρόνηση μέσα από την τέχνη λόγω της φθαρτότητας (γλυπτική) Ο Πλωτίνος (3ο μ.Χ. αι.) αισθανόταν ντροπή για το σώμα του και ζητούσε ευκαιρία να απαλλαγεί απ’ αυτό.

Ο Πλάτωνας, διακρίνοντας το σώμα από την ψυχή, υποστήριζε ότι το σώμα είναι ο τάφος της ψυχής. Άλλοι υποστήριζαν ότι το σώμα είναι η φυλακή της ψυχής, η οποία και έπρεπε να ελευθερωθεί απ’ αυτό.

Ο χριστιανισμός, αντίθετα, υποστήριξε ότι ο άνθρωπος είναι μια ενιαία ψυχοσωματική ενότητα – απόδειξη αυτής της ενότητας είναι το γεγονός ότι οι ανθρώπινες λειτουργίες είναι ψυχοσωματικές.

β. Μια αλλιώτικη άποψη Σύμφωνα με τη διήγηση της Γένεσης, το σώμα πλάστηκε από το Θεό λίαν καλό και ο άνθρωπος δημιουργήθηκε κατ’ εικόνα του Θεού.

Ο διαχωρισμός του σώματος από την ψυχή και η φθαρτότητά του άρχισε από τη στιγμή που ο άνθρωπος αποφάσισε να διακόψει τη σχέση του με το Θεό. Με το προπατορικό αμάρτημα.

Για το χριστιανισμό αυτό που πρέπει να καταργηθεί δεν είναι το σώμα αλλά η φθορά του.

Με τη σάρκωσή του ο Χριστός προσέλαβε την ανθρώπινη φύση (σώμα + ψυχή), αφήνοντας έξω την αμαρτία, που δεν είναι συστατικό της ανθρώπινης φύσης, αλλά στοιχείο που την αλλοιώνει.

Η Ανάσταση του Χριστού είναι ένα γεγονός που μας φανερώνει από τώρα την πορεία του ανθρώπινου γένους.

Ο Χριστός αναστήθηκε με το σώμα του, αλλά το σώμα αυτό ήταν ελεύθερο, δεν περιοριζόταν από τους νόμους της φύσης και ήταν απαλλαγμένο από τη φθορά. Με τον ίδιο τρόπο κατά τη Δευτέρα Παρουσία θα αναστηθούν όχι μόνο οι ψυχές των ανθρώπων, αλλά και τα σώματά τους.

γ. Η έκπτωση σε σάρκα Για την Εκκλησία, το σώμα είναι «ο ναός του Αγίου Πνεύματος». Ο άνθρωπος με την άσκηση απελευθερώνεται από τα πάθη του και μπορεί να δεχτεί τη χάρη του Αγίου Πνεύματος.