ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Η ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!! 54ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΑΜΙΓΟΥ
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Εκφοβισμός στο σχολείο
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΌΧΙ ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!!.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Βασιλική Παλαπέρη Μαριέττα Ματζαβέλα
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Τι ΕΙναι η βια;. Τι ΕΙναι η βια; Που ςυμβαινει; Σχολείο Σπίτι Δουλειά Ανάμεσα σε διαφορετικά κράτη Άνθρωποι σε επαφή με διαφορετική δύναμή.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας,
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Σχολικός εκφοβισμός.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΜΑΡΙΝΑ ΑΘΗΝΑΙΟΥ ΚΑΙ ΔΑΝΑΗ ΚΟΤΣΑΡΗ ΤΑΞΗ: ΣΤ’1
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ – ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ(bullying)
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΟΧΙ ΒΙΑ. Εκφοβισμός: επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά που εκδηλώνεται από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων επαναλαμβανόμενα,
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΙΑΝΟΣ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Εκφοβισμός στα σχολεία
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-PROJECT
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ η βία δεν είναι μαγκιά.
Καθηγήτρια: Κα Μ.Ζάχου Μαθητής: Νίκος Γονιδάκης
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ PROJECT
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 6η Μαρτίου Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

«κακοποίηση συνομηλίκου» «άσκηση βίας από μαθητή σε μαθητή», «είδος επιθετικής συμπεριφοράς» «σχολική επιθετικότητα» bullying «κάνω τον μάγκα», «αντικοινωνική συμπεριφορά», «μειώνω», «ταλαιπωρώ» «αντικοινωνική επιθετική συμπεριφορά μεταξύ μαθητών στον χώρο του σχολείου». «σύγκρουση», ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

Ως σχολική βία ή βία στο σχολείο ορίζεται «η επιβολή της βούλησης ενός μέρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε κάποιο άλλο και η πρόκληση ζημιάς ή βλάβης». βίαιη και επιθετική συμπεριφορά: διδασκόντων προς τους μαθητές, μαθητών προς τους διδάσκοντες, διδασκόντων μεταξύ τους και μαθητών μεταξύ τους. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

Η επιθετικότητα στον χώρο του σχολείου αναφέρεται και τον εκφοβισμό στη βία ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

είναι μια συνειδητή επιθετική πράξη, στάση ή χειρισμός Ο σχολικός εκφοβισμός είναι μια συνειδητή επιθετική πράξη, στάση ή χειρισμός εναντίον ενός ατόμου ή αριθμού ατόμων και επιχειρείται από ένα ή περισσότερα άτομα. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

για σύντομη χρονική περίοδο ή για ολόκληρα χρόνια και Μπορεί να διαρκεί για σύντομη χρονική περίοδο ή για ολόκληρα χρόνια και χαρακτηρίζεται από κατάχρηση εξουσίας. Ο δράστης έχει σκοπό να βλάψει το παιδί- στόχο και δεν φοβάται την αντεκδίκηση, διότι βασίζεται στην αδυναμία του παιδιού αυτού και στην αδιαφορία των θεατών ή ακόμα στην υποστήριξή τους. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 Για να χαρακτηριστεί μια συμπεριφορά ως εκφοβιστική, πρέπει να παρουσιάζει τα εξής χαρακτηριστικά: ο δράστης υπερέχει του παιδιού-στόχου σε ό,τι αφορά τη σωματική δύναμη, υπάρχει δηλαδή μεταξύ τους ανισότητα στη δύναμη, είναι σκόπιμη και στοχεύει στην πρόκληση βλάβης στο παιδί-στόχο, συνήθως οι εκφοβιστικές πράξεις είναι οργανωμένες, συστηματικές και επαναλαμβανόμενες, ή αν συμβαίνουν σποραδικά, είναι πολύ σοβαρές, και μπορεί να είναι άμεση ή έμμεση, ενώ προκαλεί αίσθημα ευχαρίστησης στον επιτιθέμενο και σωματική ή/και ψυχική βλάβη στο παιδί-στόχο. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 Ένα παιδί εκφοβίζεται όταν ένα άλλο παιδί ή μια ομάδα παιδιών: το χτυπούν, το κλωτσούν ή το περιορίζουν στις κινήσεις του (το κλείνουν στις τουαλέτες ή το κλειδώνουν στην τάξη, του λένε άσχημα πράγματα ή το κοροϊδεύουν, το αποκλείουν από τις παρέες και τις δραστηριότητές τους ή το αγνοούν, το απειλούν ή το αναγκάζουν να κάνει πράγματα που δεν θέλει, του κλέβουν ή του καταστρέφουν τα πράγματά του, διαδίδουν φήμες γι’ αυτό και προσπαθούν να κάνουν τους άλλους να μην το συμπαθούν, το ειρωνεύονται λόγω της προφοράς του, της χώρας του, του χρώματος ή της θρησκείας του, και του στέλνουν απειλητικά ή κοροϊδευτικά μηνύματα μέσω κινητού τηλεφώνου ή υπολογιστή. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 Τα συνηθέστερα μέρη, στα οποία λαμβάνει χώρα η εκφοβιστική συμπεριφορά είναι Η αυλή του σχολείου, οι τουαλέτες και η σχολική τάξη. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

Ο σχολικός εκφοβισμός μπορεί να είναι άμεσος (πρόσωπο με πρόσωπο) αλλά και έμμεσος (χωρίς αντιπαράθεση, π.χ. διάδοση φημών). ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 Ειδικότερα: ο άμεσος εκφοβισμός μπορεί να είναι: α) σωματικός (σωματική βία, σεξουαλική βία), β) μη σωματικός-λεκτικός (λεκτική βία, σεξουαλική λεκτική βία) και γ) μη λεκτικός (ψυχολογική βία), και ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 ο έμμεσος εκφοβισμός, αντίστοιχα μπορεί να είναι: α) σωματικός (όταν προωθείς άλλον να κακοποιήσει το θύμα), β) μη σωματικός-λεκτικός (διάδοση φημών, ηλεκτρονικός εκφοβισμός) και γ) μη λεκτικός (κοινωνικός αποκλεισμός). ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

Μορφές του σχολικού εκφοβισμού Ηλεκτρονικός: Αποστολή απειλητικού ή υβριστικού υλικού μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, των υπηρεσιών MMS και SMS, που παρέχουν τα κινητά τηλέφωνα… Σωματικός: Φυσικός τραυματισμός ή απειλή τραυματισμού προς κάποιον Λεκτικός: Συστηματική χρησιμοποίηση υβριστικών εκφράσεων, φραστικών Σεξουαλικός: Υβριστικά σχόλια, σκίτσα και γκράφιτι με σεξουαλικό περιεχόμενο, ανήθικες χειρονομίες, Ρατσιστικός: Διάδοση αρνητικών σχολίων εξαιτίας της καταγωγής, της κοινωνικής τάξης, της οικονομικής κατάστασης, της διαφορετικότητας Κοινωνικός: Προσπάθεια για κοινωνική απομόνωση ή αγνόηση ατόμου ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 Χαρακτηριστικά των εμπλεκομένων Όταν λαμβάνει χώρα ένα περιστατικό σχολικού εκφοβισμού, οι βασικοί ρόλοι που εμφανίζονται είναι: ο θύτης/ο νταής/ ο εκφοβιστής/ο δράστης, το θύμα και οι αυτόπτες μάρτυρες/ οι θεατές/ οι παρατηρητές/ οι παριστάμενοι ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 Χαρακτηριστικά του θύτη ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 Χαρακτηριστικά του θύτη είναι σωματικά δυνατοί, έχουν αυτοπεποίθηση, είναι παρορμητικοί, έχουν έντονη επιθετικότητα και είναι σχετικά δημοφιλείς, είναι αγχώδεις, ανασφαλείς, με χαμηλή σχολική επίδοση και φτωχή συγκέντρωση και είναι λιγότερο δημοφιλείς, και σε μερικές περιπτώσεις είναι δράστες, ενώ σε άλλες γίνονται στόχος. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 Χαρακτηριστικά του θύματος ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

με χαμηλή αυτοεκτίμηση και αυτοεικόνα, σωματικά αδύναμοι, Χαρακτηριστικά του θύματος Παθητικοί μαθητές με χαμηλή αυτοεκτίμηση και αυτοεικόνα, σωματικά αδύναμοι, χωρίς φίλους, μοναχικοί και μη δημοφιλείς. Με τη συμπεριφορά τους δεν προκαλούν τους άλλους, όμως λόγω των ιδιοτήτων τους αυτών γίνονται εύκολα στόχος. Πολύ λίγο μπορούν να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

τους προκαλούν άλλα παιδιά να στραφούν εναντίον τους. Χαρακτηριστικά του θύματος Προκλητικοί μαθητές, οι οποίοι έχουν δυσκολίες με τη συγκέντρωσή τους, δεν είναι συνεργάσιμοι, δημιουργούν γύρω τους ένταση και θυμό και με την συμπεριφορά τους προκαλούν άλλα παιδιά να στραφούν εναντίον τους. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

Μαθητές οι οποίοι κάποτε είναι δράστες και κάποτε γίνονται στόχος. Χαρακτηριστικά του θύματος Μαθητές οι οποίοι κάποτε είναι δράστες και κάποτε γίνονται στόχος. Πρόκειται για παιδιά που μπορεί να εκφοβίζονται από πιο δυνατά παιδιά, αλλά τα ίδια μπορεί να εκφοβίζουν άλλα ασθενέστερα. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

γνωρίζουν τι συμβαίνει και ποιος εμπλέκεται, αλλά δεν κάνουν τίποτα, Χαρακτηριστικά των θεατών γνωρίζουν τι συμβαίνει και ποιος εμπλέκεται, αλλά δεν κάνουν τίποτα, επιθυμούν την επίδειξη της δύναμής τους στην τιμωρία των θυτών και υιοθετούν μεθόδους που επιβεβαιώνουν ότι η επιθετικότητα και η κατάχρηση της εξουσίας είναι ένα «ισχυρό όπλο», αποδυναμώνουν τα θύματα του εκφοβισμού υπερπροστατεύοντάς τα και παραμένουν αδρανείς, παρ’ όλο που ξέρουν την επίδραση του εκφοβισμού στην ψυχολογία και τη μάθηση των θυτών. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα ερευνητικών δεδομένων, στην Ελλάδα: Επιδημιολογικά δεδομένα του φαινομένου Σύμφωνα με τα αποτελέσματα ερευνητικών δεδομένων, στην Ελλάδα: ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ένα ποσοστό 10-15% των μαθητών πέφτει θύμα διαφόρων μορφών βίας στο σχολείο, οι θύτες υπολογίζονται ότι ξεπερνούν το 5% του συνόλου των μαθητών, ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 τα αγόρια εμπλέκονται περισσότερο σε περιστατικά σωματικής βίας σε σύγκριση με τα κορίτσια, τα οποία φαίνεται να εμπλέκονται πιο συχνά σε περιστατικά λεκτικής βίας, τα αγόρια πιο συχνά από τα κορίτσια εμπλέκονται περισσότερο σε περιστατικά βίας, σε αναλογία 3 προς 1, ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

συχνότητα στο δημοτικό και το γυμνάσιο, ενώ στο λύκειο μειώνονται, και τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού εκδηλώνονται με μεγαλύτερη συχνότητα στο δημοτικό και το γυμνάσιο, ενώ στο λύκειο μειώνονται, και οι μισοί από τα θύματα βίας δεν αναφέρουν πουθενά το γεγονός, ενώ οι υπόλοιποι μισοί συνήθως το αναφέρουν σε φίλους τους και σπάνια στους εκπαιδευτικούς ή τους γονείς τους. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 Οι αιτίες της σχολικής βίας και εκφοβισμού Τα παιδιά, συνήθως, εκφοβίζοντας: κερδίζουν κάτι, είτε αυτό είναι το χαρτζιλίκι είτε άλλα αντικείμενα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους, γίνονται συχνά πιο δημοφιλή αποκτούν μεγαλύτερη δύναμη, ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 γίνονται αρχηγοί και κυριαρχούν στην ομάδα των συνομηλίκων νιώθουν πολλές φορές μια ευχαρίστηση από τον πανικό που προκαλούν σπάνε τη μονοτονία, γιατί, συχνά, βαριούνται στον χώρο του σχολείου ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 μιμούνται επιθετικές συμπεριφορές ατόμων από την οικογένεια ή το σχολείο δεν αποδέχονται τα παιδιά που διαφέρουν ως προς κάτι, είτε αυτό είναι χαρακτηριστικό είτε συμπεριφορά (συχνά, τα ακούμε να λένε: «Φυσικά τον κοροϊδεύουμε. Δεν είναι φυσιολογικός!»), και πιέζονται από την ομάδα των συνομηλίκων ή υπακούν στις εντολές άλλων παιδιών δυνατότερων από αυτά. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 παράγοντες η προσωπικότητα του θύτη και του θύματος, η πίεση της ομάδας των συνομηλίκων, η διαφορετικότητα, η οικογένεια, τα μέσα ενημέρωσης και η ευρύτερη κοινωνία και οι σχολικές συνθήκες. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 Οι συνέπειες για τα παιδιά-θύματα θλίψη, στενοχώρια ή και κατάθλιψη, χαμηλή αυτοεκτίμηση, μοναξιά και απομόνωση, αίσθηση πανικού, δυσκολία συγκέντρωσης και προσοχής, αδυναμία να αντιδράσουν και απελπισία με σκέψεις να κάνουν κακό στον εαυτό τους, και μεγάλη δυσκολία να ξεπεράσουν τον εκφοβισμό που έζησαν. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 Επίσης, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες: να παρουσιάσουν σωματικά προβλήματα (συχνούς πονοκεφάλους, πόνους στο στομάχι και δυσκολίες ύπνου), να νιώθουν αγωνία για τις κοινωνικές τους σχέσεις, να έχουν λίγους φίλους, και να μη θέλουν να πάνε στο σχολείο ή να μην τα πηγαίνουν καλά στο σχολείο. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 Οι συνέπειες για τα παιδιά-θύτες Τα παιδιά που εκφοβίζουν φαίνεται πως έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν: σχολική αποτυχία, διάσπαση προσοχής, νευρικότητα και υπερκινητικότητα και κατάθλιψη. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

Λόγια παιδιών-θυτών εκφοβισμού Παράδειγμα . Λόγια παιδιών-θυτών εκφοβισμού «Η κατάσταση τώρα στο γυμνάσιο είναι διαφορετική απ’ ό,τι στο δημοτικό. Εκεί ήμουν πρώτος μαθητής, αλλά, από τότε που ήρθα εδώ, δεν διαβάζω πολύ για να μη με λένε “φυτό”. Προσπάθησα να αλλάξω χαρακτήρα, να γίνω μάγκας όπως οι άλλοι, το παραδέχομαι… Κορόιδευα ένα παιδί πέρυσι, ήταν ένα χρόνο μικρότερός μας. Μια μέρα με έπιασε και μου μίλησε η μητέρα του. Ε, από τότε σταμάτησα… Δεν ξέρω πώς άρχισε, δεν θυμάμαι, μάλλον έκανε κάτι που με ενόχλησε κι άρχισα να τον πειράζω. Κι εκείνος πάλι δεν αντιδρούσε καθόλου, το κρατούσε μέσα του…» ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 Οι συνέπειες για τα παιδιά-παρατηρητές Συχνά νιώθουν ότι θα μπορούσαν να είναι τα ίδια στη θέση του θύματος και φοβούνται πολύ. Μπορεί ακόμη να: 􀂾 νιώθουν άγχος και ανασφάλεια, 􀂾 νιώθουν θλίψη, αδυναμία και αποτυχία, 􀂾 θεωρούν αρνητικό το κλίμα στο σχολείο και 􀂾 να μην τα πηγαίνουν καλά στο σχολείο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 Προληπτικές στρατηγικές Διαμόρφωση κώδικα συμπεριφοράς των μαθητών στο σχολείο Διαμόρφωση κανόνων συμπεριφοράς στην τάξη Επίβλεψη των χώρων που ασκείται εκφοβιστική συμπεριφορά Αξιοποίηση του αναλυτικού προγράμματος Εφαρμογή προληπτικών προγραμμάτων ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 σε επίπεδο σχολείου μπορεί να γίνει: 􀂾 σύνταξη Σχολικής Επιτροπής ενάντια στον εκφοβισμό και την ενδοσχολική βία, 􀂾 σύνταξη Διακήρυξης του σχολείου ενάντια στη βία: δικαιώματα-υποχρεώσεις- καθήκοντα για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, 􀂾 αύξηση της επίβλεψης του σχολικού χώρου, και 􀂾 ευαισθητοποίηση και συνεργασία με τους γονείς, προκειμένου να σταματήσει ο κύκλος αναπαραγωγής και ενθάρρυνσης της ενδοσχολικής βίας. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 Αντίστοιχα, σε επίπεδο τάξης, μπορεί να γίνει: 􀂾 συζήτηση στην τάξη για τον ορισμό και τις μορφές της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, 􀂾 συζήτηση για τις επιπτώσεις του εκφοβισμού, 􀂾 ενημέρωση σχετικά με το γιατί η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός δεν είναι αποδεκτά από το σχολείο, 􀂾 τρόποι και προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από τους μαθητές: σύνταξη των κανόνων της τάξης ενάντια στη βία, 􀂾 παροχή βοήθειας από μαθητές σε άλλους, για την επίλυση των συγκρούσεων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε εκφοβισμό, 􀂾 προαγωγή των συνεργατικών αλληλεπιδράσεων και 􀂾 παροχή ευκαιριών ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΣΥΝΤΡΟΦΙΚΟΤΗΤΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΑΓΑΠΗ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 • Αρτινοπούλου, Β. (2010), Η σχολική Διαμεσολάβηση, Εκπαιδεύοντας μαθητές στη διαχείριση της βίας και του εκφοβισμού, Νομική Βιβλιοθήκη, Αθήνα. • Γιαννακοπούλου, Δ., Διαρεμέ, Σ., Σουμάκη, Ε., Χατζηπέμου, Θ., Ασημόπουλος, Χ. & Τσιάντης, Ι. (2010), «Καταγραφή αναγκών και ευαισθητοποίηση για το φαινόμενο του εκφοβισμού σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην περιοχή της Αθήνας», Ψυχολογία, τ. 17(2): 156-175. • Θάνος, Θ. (2011), Η διαμεσολάβηση στο σχολείο και την κοινωνία, Πεδίο, Αθήνα. • Μόττη-Στεφανίδη, Φ. & Τσέργας, Ν. (2000), Όταν τα πράγματα στο σχολείο αγριεύουν, Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Αθήνα. • Μπαμπάλης, Θ., (2011), Η Ζωή στη Σχολική Τάξη, Διάδραση, Αθήνα. Μπαμπάλης Θ. Σχολική βία και εκφοβισμός, Σύγχρονα προβλήματα - Νέες Προσεγγίσεις, ΕΚΠΑ • Μπαμπάλης, Θ., (2011), Η Κοινωνικοποίηση του Παιδιού στη Σχολική Τάξη: Ο Ρόλος του Εκπαιδευτικού, Διάδραση, Αθήνα. • Μυλωνάκου-Κεκέ, Η. (2009), Συνεργασία Σχολείου, Οικογένειας και Κοινότητας: • Ονησιφόρου, Μ. (2003), Ειρηνική Επίλυση Συγκρούσεων, Δίοδος, Αθήνα. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015 ΠΗΓΕΣ • ABC Europe’s Antibullying Campaign (2013, Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Εργαλείο για την αντιμετώπιση του Σχολικού Εκφοβισμού. Χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα από το EC Daphne III Programme – D.G. Justice, Χαμόγελο του Παιδιού, Αθήνα. • Elliott, S.T., Kratochwill, T.R., Cook, J.L. and J.F. Travers, (2008), Εκπαιδευτική Ψυχολογία, Gutenberg, Αθήνα. • Olweus, D. (2009), Εκφοβισμός και βία στο σχολείο: Τι γνωρίζουμε και τι μπορούμε να κάνουμε, Έκδοση Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου. (Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.), Αθήνα. • O’Moore, M. & Minton, S. (2004), Dealing with Bullying in Schools, Paul Chapman Publishing, London. • Rigby, K. (2008), Σχολικός εκφοβισμός: Σύγχρονες απόψεις, Τόπος, Αθήνα. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6 ΜΑΡΤΟΥ 2015