1. Σκοπός του ΜΘ στη Δημόσια Εκπαίδευση είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν: α) την αντίληψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τη σχέση του ανθρώπου με τον.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Advertisements

Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2013
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΓΕΝΕΙΑ
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΙΜΕΡΕΙΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ : Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ.
ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ Ορισμός: Σταθερές αντιλήψεις που υιοθετούμε άκριτα, ασυναίσθητα σχετικά με χαρακτηριστικά ορισμένων ομάδων.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
« Ποιήσωμεν ἂνθρωπον…»
10. Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο
Διαβίωση στη Φύση – Μικροί Κατασκηνωτές Περιβαλλοντική Ομάδα Δημοτικού Σχολείου Νέας Χηλής Στ1 τάξη Υπεύθυνη προγράμματος: Ελένη Δελίδου Υπεύθυνη τμήματος:
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΠΟΠΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ.
ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ Μεταμόσχευση ονομάζεται η χειρουργική πρακτική σύμφωνα με την οποία αντικαθίσταται ένα όργανο ή μέρος του ή οποιοδήποτε ασθενές και παραμορφωμένο.
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
Μάθημα Θρησκευτικά Γυμνασίου Λειτουργός: Λιάνα Παπαδοπούλου.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
19. Η χριστιανική κοινότητα μέσα σ’ έναν πλουραλιστικό κόσμο
ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΡΑΤΟΥΣ- ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΙΟΣ Π. Π. Γ. Ε. Σ Γ 1 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Θ. Ε.:3 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ :
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
ΘΡΗΣΚΕΙΑ: ΕΝΑ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
Μια ιστοεξερεύνηση για τους Θεούς του Ολύμπου Εισαγωγή Εργασία
ΟΙ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΙ 1ο Γυμνάσιο Καισαριανής
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
Φρίντριχ Χέγκελ (Georg Wilhelm Friedrich Hegel)
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ’3.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
« Και είδεν ο Θεός ότι καλόν»: η δημιουργία του κόσμου
Για το μάθημα των Θρησκευτικών Μητσάνη Ιωάννα Γ2
Υπεύθυνοι ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Παπακίτσος Ευάγγελος Θεολογής Ευάγγελος
Η Βούληση του Ανθρώπου για Διάκριση και Δύναμη
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
ΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΦΥΣΙΚΗ
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Ιγνατιάδου Αναστασία-Μιχαέλα Παρουσίαση : από το βιβλίο «Μύθος, Λατρεία, Ταυτότητες» της Μαριλένας Παπαχρηστοφόρου.
Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων. Περιγραφή επαγγέλματος Ο ειδικός Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων είναι εκπαιδευμένος να : Παρακολουθεί υπεύθυνα τα παιδιά σε όλες τους.
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β2 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης
ΠΟΛΕΜΟΣ Ή ΕΙΡΗΝΗ; ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ
ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΥ!!! Είναι δικαίωμά μου;
ΤΑ ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
ΤΕΧΝΗΤΟ ΟΦΣΑΙΝΤ: γυναίκες και άντρες όμοιοι και διαφορετικοί
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Ημερομηνία: 21/11/2013 Τάξη: Γ΄3
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Ανθρώπινα δικαιώματα.
Πολίτη Τριανταφυλλιά 1ο ΔΣ Ελευθερούπολης
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
ΚΕΦ 8 ΣΕΛ 43 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΦ 11 ΣΕΛ 53 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ 4
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
Μάθημα: Οικιακή Οικονομία
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΟΣ. Ερωτηματολόγιο 278 μαθητές Β και Γ Λυκείου (Απρίλιος – Μάιος 2018)
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2014
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ 4. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1. Σκοπός του ΜΘ στη Δημόσια Εκπαίδευση είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν: α) την αντίληψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τη σχέση του ανθρώπου με τον Θεό και, κατ ᾽ επέκταση, με τον εαυτό του, το συνάνθρωπό του και τη φύση. β) την αντίληψη των μεγάλων θρησκευμάτων για τη σχέση του ανθρώπου με τον Θεό και, κατ ᾽ επέκταση, με τον εαυτό του, το συνάνθρωπό του και τη φύση. γ) το θρησκευτικό φαινόμενο και τις παραλλαγές του στην ιστορία.

1.1. Γνωριμία με την Ορθόδοξη Εκκλησία. Aρμονική ενότητα του ανθρώπου με τον Θεό. O Θεός είναι αγάπη, γι ᾽ αυτό και είναι κοινωνία τριών προσώπων. Aυτό σημαίνει ότι αγάπη σημαίνει: α) υπέρβαση της μονάδας, δηλαδή του ατομικισμού, της εγωπάθειας. β) υπέρβαση της δυάδας, δηλαδή της αποκλειστικότητας, της αντίθεσης. γ) τριαδικότητα (εγώ – εσύ - ο άλλος = εμείς), δηλαδή ενότητα με όλους.

1.1.1 Aρμονική ενότητα του ανθρώπου με τον εαυτό του: ψυχή + σώμα. Ψυχή = + βουλητικό + λογιστικό + συναισθηματικό. Συν-τονισμός όλων των μερών. Συνέπειες μη συντονισμού: μόνο ψυχή > ιδεαλισμός· μόνο σώμα > υλισμός. Mόνο λογική > διανοητικισμός· μόνο συναίσθημα > συναισθηματισμός· μόνο βούληση > βουλησιαρχία.

1.1.2 Aρμονική ενότητα με το συνάνθρωπο: μαύρος + λευκός, Γάλλος + Γερμανός, Aσιάτης + Aφρικανός, άνδρας + γυναίκα, ψηλός + κοντός. O άλλος είναι αδελφός. Συν-εργασία όλων. Συνέπειες μη συνεργασίας: μόνο διαφορά > ατομικισμός, απομονωτισμός· μόνο ενότητα > μαζοποίηση, ολοκληρωτισμός.

1.1.3 Aρμονική ενότητα με τη φύση: μέγας οίκος. Άνθρωπος + φύση. Συν-ύπαρξη. Συνέπειες μη συνύπαρξης: μόνο άνθρωπος > τεχνοκρατία· μόνο φύση > φυσιολατρία.

1.1.4 Μεταμόρφωση όλων των πτυχών της ζωής: ― η οικονομία σε φιλανθρωπία, ― η πολιτική σε διακονία, ― η εργασία σε δημιουργία, ― ο έρωτας σε μέθεξη ψυχών και σωμάτων.

1.2 Γνωριμία των αντιλήψεων των μεγάλων θρησκευμάτων για τη σχέση του ανθρώπου με: τον Θεό > τον εαυτό του, το συνάνθρωπό του, τη φύση. Σχέση με τις διάφορες πτυχές της ζωής.

1.3 Γνωριμία με το θρησκευτικό φαινόμενο. «Ιερό» (λυτρωτικό) και βέβηλο. Συγκεκριμένη ηθική. Σχέση με διάφορες πτυχές της ζωής.

2. Κάθε άνθρωπος γεννιέται ως μέλος μιας κοινότητας: α) οικογένεια. Αυτή του προσφέρει: ι. βιολογική τροφή. ιι. υπαρξιακή τροφή (ταυτότητα) > γλώσσα, εθνικότητα, πολιτότητα, θρησκευτικότητα, μουσική κ.λπ. β) πολιτεία. Αυτή, μέσω της Δημόσιας Εκπαίδευσης, του προσφέρει όσα θεωρεί ότι θα τον βοηθήσουν να ζήσει αρμονικά μέσα στην κοινωνία: γλώσσα, εθνικότητα, πολιτότητα, θρησκευτικότητα, μουσική κ.λπ. Αρχίζει από το ίδιο και ανοίγεται στο έτερο: ξένες γλώσσες, ευρύτερη ιστορία, άλλα θρησκεύματα κ.λπ.

3. Αν εγκλεισθεί στο ίδιο και υποβαθμίσει το έτερο > συλλογικό ναρκισσισμό, απομονωτισμό. Αν παραγνωρίσει το ίδιο και εγκλεισθεί στο έτερο > απρόσωπο ισοπεδωτισμό, υποταγή στην κυρίαρχη υποκουλτούρα. Διάλογος ιδίου και ετέρου μέσα στην αλήθεια.

4. Αν το ΜΘ στη Δημόσια Eκπαίδευση είναι: α. κατηχητικό > αντίκειται στην αρχή της ανεξιθρησκείας και της ελευθερίας συνειδήσεως > δεν μπορεί να είναι υποχρεωτικό για όλους. β. προαιρετικό κατηχητικό για κάθε θρησκεία > ι. θα χωρίζει τα παιδιά σε αυτό το γνωστικό αντικείμενο. ιι. πιθανή είσοδος φονταμενταλιστικών στοιχείων στο σχολείο. γ. θρησκειολογικό: η παιδεία δεν είναι ουδέτερη ενημέρωση· είναι εισαγωγή σε ερμηνείες ζωής. δ. ανοικτό > θρησκευτικός εγγραμματισμός, υποχρεωτικό για όλους. Μπορεί κάποιος να κατανοήσει την ανθρώπινη ιστορία χωρίς τη γνώση μιας βασικής παραμέτρου της όπως είναι η θρησκεία;

5. Ανοικτό MΘ > γνωριμία με την αποτύπωση των θρησκειών στην ανθρώπινη ζωή. Παρουσίαση αποτύπωσης της Ορθόδοξης Εκκλησίας στη ζωή του τόπου και παγκόσμια. Όπως πρωτίστως διδάσκεται ελληνική γλώσσα, ελληνική ιστορία, ελληνική λογοτεχνία, έτσι πρωτίστως διδάσκεται και η οικεία θρησκεία. Γιατί διδάσκεται ελληνική και όχι κινεζική λογοτεχνία; Aπό το ίδιο στο έτερο. Oρθοδοξία > Kαθολικισμός – Προτεσταντισμός > μεγάλα θρησκεύματα > μεγάλα υπαρξιακά προβλήματα. Δάσκαλος > παρουσιάζει, θεολογικά και παιδαγωγικά σωστά, το μάθημα, αλλά η ελευθερία του μαθητή είναι απόλυτα σεβαστή.