ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
15ο ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ (PROJECT) ΘΕΜΑ: “ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΦΗΒΩΝ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ” ΜΑΪΟΣ 2012 ΜΑΘΗΤΕΣ Α' ΤΑΞΗΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΥΔΗΣ ΒΥΡΩΝ,
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Αξιολόγηση Σεμιναρίου με θέμα: «Υγιεινή Διατροφή και Στοματική Υγεία» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013 Αντιγόνη Λυμπέρη Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ Αθήνας.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
 Τα παιδιά της Α΄ Τάξης εξαιρούνται από το πρόγραμμα.  Παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά που εισέρχονται για πρώτη χρονιά στο σχολείο χρειάζονται χρόνο για.
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας,
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Σχολικός εκφοβισμός.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
«Δράσεις κατά της βίας στο σχολείο την 6η Μαρτίου 2012» 70ο Γυμνάσιο Αθήνας.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ – ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ(bullying)
SCHOOL MEDIATION ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: RAINBOW TEAM ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ (BULLYING)
Όταν μιλάμε για σχολικό εκφοβισμό (bullying), εννοούμε το φαινόμενο μεταξύ των μαθητών με τα εξής χαρακτηριστικά: (1) τη στοχευμένη συμπεριφορά (2) την.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
Έρευνα για την ενδοσχολική βία και καλές πρακτικές
Σχολικός εκφοβισμός Σε όλο τον κόσμο.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΑΙΔΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

Παράγοντες εμφάνισης ενδοσχολικής βίας οικογένεια   σχολείο ευρύτερη κοινότητα Αυταρχικοί γονείς, τιμωρητικοί και όχι υποστηρικτοί. Χρήση βίας ως μέθοδος επίλυσης προβλημάτων. Συναισθηματική παραμέληση, έλλειψη τρυφερότητας τα πρώτα χρόνια της ζωής. Έλλειψη ορίων που εκλαμβάνεται ως αδιαφορία από τα παιδιά. Συχνά ξεσπάσματα θυμού και σωματικές τιμωρίες. Βίαιη συμπεριφορά των γονιών προς τα παιδιά. Ανοχή στη βίαιη συμπεριφορά των παιδιών. Ανταγωνιστικότητα, έλλειψη συνεργασίας στη μάθηση. Έλλειψη ενθάρρυνσης μαθητικών πρωτοβουλιών και δημιουργικότητας στη μάθηση. Αδιαφορία ή ανοχή στη βίαιη συμπεριφορά. Μειωμένο ενδιαφέρον για τη συναισθηματική ζωή των παιδιών. Έλλειψη συνεργασίας με τους γονείς, μη συμμετοχή τους στη σχολική ζωή. Έλλειψη κώδικα συμπεριφοράς και συνολικής σχολικής πολιτικής. Έλλειψη προγραμμάτων ψυχοκοινωνικής αγωγής. Υψηλά επίπεδα ανεργίας, εγκληματικότητας. Έλλειμμα επικοινωνίας μεταξύ των πολιτισμικών ομάδων. Υψηλή πυκνότητα πληθυσμού Ανεπάρκεια ελεύθερων χώρων, αθλητισμού, ψυχαγωγίας. Κοινωνικές νόρμες που ανέχονται ή ενθαρρύνουν τη βία (κατά των γυναικών, των μεταναστών, των παιδιών). Κοινωνικές ανισότητες.

ΑΣΦΑΛΕΣ ΣΧΟΛΕΙΟ (προλαμβάνοντας τη βία, για να μη γίνει εκφοβισμός) ΑΣΦΑΛΕΣ ΣΧΟΛΕΙΟ (προλαμβάνοντας τη βία, για να μη γίνει εκφοβισμός) Όχι αδιαφορία ή ανοχή στη βίαιη συμπεριφορά. Ενδιαφέρον για τη συναισθηματική ζωή των παιδιών. Συνεργασία με τους γονείς, συμμετοχή τους στη σχολική ζωή. Ύπαρξη κώδικα συμπεριφοράς και συνολικής σχολικής πολιτικής. Πρόγραμμα «σχολικός εκφοβισμός»

ΣΤΑΔΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ενδοσχολικό σεμινάριο για την ενδοσχολική βία με εισηγητές δύο εκπαιδευτικούς Συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν τα πρώτα βήματα Διευκρινίστηκαν ποιες συμπεριφορές θα ορίζονταν ως ενδείξεις ενδοσχολικής βίας και ορίστηκαν αρνητικές και θετικές συνέπειες. Οι μαθητές/τριες θα έπρεπε να αποφεύγουν: σωματική βία (χτυπήματα, μπουνιές, κλωτσιές, πρόκληση πόνου, χειρονομίες), σεξουαλική βία (αγγίγματα στα ιδιωτικά μέρη με τρόπο που είναι δυσάρεστος), λεκτική βία (βρισιές, κοροϊδίες, ειρωνεία, απειλές), συκοφαντία και ανυπακοή στους εφημερεύοντες Αποφασίστηκε στο Σχολείο να τηρείται Βιβλίο περιστατικών. Επιβράβευση- Κάθε μήνα (τελευταία Παρασκευή), τα παιδιά που δεν είχαν καταγραφεί στο Βιβλίο περιστατικών (δηλαδή η μεγάλη πλειοψηφία των παιδιών) δικαιούνταν μία διδακτική ώρα ελεύθερο παιχνίδι ή παρακολούθηση ταινίας. Στέρηση επιβράβευσης- Όσοι είχαν καταγραφεί στο Βιβλίο περιστατικών συγκεντρώνονταν σε άλλο χώρο και συζητούσαν με τους εκπαιδευτικούς Ενημερώθηκαν με ανοιχτή επιστολή οι γονείς των μαθητών, και ζητήθηκε να συζητήσουν με τα παιδιά τους το θέμα της ενδοσχολικής βίας. Σε συνάντηση στην αρχή της σχολικής χρονιάς 2012-13 ενημερώθηκαν ξανά για το πρόγραμμα. Αργότερα, τις ταινίες αποφασίστηκε να παρακολουθούν και οι μαθητές που είχαν αναγραφεί στο βιβλίο περιστατικών, σε μια προσπάθεια να περαστούν μηνύματα σωστής συμπεριφοράς, συνεργασίας και αλληλεπίδρασης με ένα έμμεσο και ευχάριστο τρόπο. Συμπληρώθηκε από τα παιδιά διερευνητικό ερωτηματολόγιο στην αρχή και ένα δεύτερο τον Φεβρουάριο του 2012. Προβλήθηκαν και συζητήθηκαν βίντεο και ταινίες, όπως «Τα μπλε γυαλιά, Ο μικρός Νικόλας Ο μαγικός φακός, Μυρμηγκοϊστορίες, κ.α

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ…. Το τετράδιο περιστατικών δεν προβάλλεται ως φόβητρο στα παιδιά, αλλά λειτουργεί με αποτρεπτικό τρόπο στη λανθασμένη συμπεριφορά, αφού όλα τα παιδιά θα θέλουν να συμμετέχουν στην επιβράβευση (μεγάλο διάλειμμα). Δίνει το στίγμα στην πλειοψηφία των μαθητών/τριών του Σχολείου ότι τεκμηριώνεται (εγγράφεται) η αρνητική συμπεριφορά (σύμφωνα με τα στοιχεία της περυσινής έρευνας το 60% των παιδιών θεώρησαν σημαντική την καταγραφή των περιστατικών). Δίνει την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση του προγράμματος στο τέλος του χρόνου, να μπορούν να βγάλουν συμπεράσματα γύρω από τη μεταβολή στη συμπεριφορά συγκεκριμένων μαθητών, τη συχνότητα εμφάνισής της καθώς επίσης και για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της. Οι καταγραφές αξιοποιούνται, σε συνεργασία με τους γονείς, για αναζήτηση εξειδικευμένης υποστήριξης.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ   Εκφοβισμός στο σχολείο Αντίδραση απέναντι στο εκφοβιστικό επεισόδιο Αντίδραση ως μάρτυρας επεισοδίου Αναμενόμενος χειρισμός από το σχολείο ναι όχι γονείς εκ/κοι φίλοι ανταπόδοση αμέτοχος/η βοηθώ μιλώ σε εκπ/κο τιμωρία αδιαφορία υποστήριξη εμπιστοσύνη 2012 24 49% 15 31% 10 21% 17 36% 3 6% 4 8% 26 53% 2 19% 13 28% 2013 8 18% 22 19 42% 21 47% 4% 9% 18 40% 23 51% 31 69% 7% 2013 Ενημέρωση για το Πρόγραμμα Το Πρόγραμμα βοηθά στην αντιμετώπιση προβλημάτων βίας Αίσθημα ασφάλειας στο σχολικό χώρο Πολύ 21 (47%0 27 (60%) 24 (53%) Αρκετά 19 (42%) 9 (20%) 13 (29%) Λίγο 3 (7%) 8 (18%) Καθόλου 1 (2%)

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ… Μειώθηκαν οι παραβατικές συμπεριφορές, ενώ τα παιδιά συνειδητοποίησαν, κατά μεγάλο ποσοστό, τις συνέπειες που έχει η λανθασμένη συμπεριφορά για τους άλλους αλλά και για τους ίδιους. Tα παιδιά στο μεγαλύτερο ποσοστό έχουν κατανοήσει την ανάγκη συνέχειας του προγράμματος, εκφράζουν τη γνώμη ότι πρέπει να συνεχιστεί, θέλουν να συμμετέχουν σε ομάδες βοήθειας και ζητούν την τιμωρία του «παραβάτη». Κατά τη διάρκεια των δύο χρόνων διάρκειας του προγράμματος, τα παιδιά ενημερώθηκαν και παρακολούθησαν βίντεο και ταινίες που αναπτύσσουν την ενσυναίσθηση, την υπευθυνότητα και γενικά τη διαχείριση των συναισθημάτων, ενώ μέσα από συζητήσεις με τους εκπαιδευτικούς έγινε προσπάθεια να συνειδητοποιήσουν τις συνέπειες της προβληματικής συμπεριφοράς. Τα παιδιά «μιλούσαν» στους εκπαιδευτικούς για μορφές βίας που δέχονταν και οι εκπαιδευτικοί «άκουγαν» Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός έγιναν θέματα συζήτησης στις οικογένειες των μαθητών/τριών.

Και συνεχίζουμε….. Ολιστική σχολική πολιτική Η παρέμβαση κατά της ενδοσχολικής βίας είναι μία συνεχής διαδικασία, με ευέλικτη δομή ώστε να αναπροσαρμόζεται στις συνθήκες που επικρατούν κάθε φορά… Η επιτυχία, αλλά και η αποτυχία στους στόχους που βάζουμε, οδηγεί σε αναπροσαρμογή, αλλά σε καμία περίπτωση σε παραίτηση… Γνωρίζω σημαίνει δεν φοβάμαι, κατανοώ, συμπαραστέκομαι, μιλάω, βοηθώ, διεκδικώ…