Το ζήτημα για το Θεό Σελίδες 19 - 26.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
Advertisements

ΑΡΜΟΝΙΑ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΝΟΥ –ΨΥΧΗΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΙΟΓΚΑ
Συγχώρα με, Αγάπη μου, που Ζούσα Πριν σε Γνωρίσω
«Τι είναι αυτό που σας εκπλήσσει περισσότερο στους ανθρώπους;»
Η ώρα είναι: 23:27 Για να δείτε την παρουσίαση κάντε κλικ σε κάθε οθόνη.
Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΕΡΙΑ.
Απόσταγμα σκέψεων (26).
Ο ΙΝΔΟΪΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
Δρόμος αρετής και δύναμης
ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΓΑΠΗ.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16ο Η παραβολή της τελικής κρίσης: Πώς αξιολογούνται οι άνθρωποι στη Βασιλεία του Θεού Συχνά αναρωτιούνται οι άνθρωποι: Τι δίνει στη ζωή ποιότητα.
1 AYTOΣ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΝ ΤΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ….
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
9. Αρχή και πορεία του κόσμου
21 Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης
3. Η ΗΘΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ Σελ
14. Η ορθόδοξη άσκηση Σελίδες
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
1. Σκοπός του ΜΘ στη Δημόσια Εκπαίδευση είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν: α) την αντίληψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τη σχέση του ανθρώπου με τον.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
32. Ο Ινδουϊσμός (Α’) Σελίδες
Β’ ΜΕΡΟΣ: (Να γραφτούν στο τετράδιο)
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
Μετάνοια - Εξομολόγηση
ΘΡΗΣΚΕΙΑ: ΕΝΑ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
Μέρος της παρουσίασης από το αφιέρωμα για το Πάσχα Από κείμενο του
Το πρωί, πολύ πριν φέξει, ο Ιησούς βγήκε έξω και πήγε σ΄ένα ερημικό μέρος, και εκεί προσευχόταν.
Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ 07:34.
Ένας φιλόσοφος του κοινού νου
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Παραβολή καλού Σαμαρείτη Κυριακίδης Κυριάκος
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Η ΑΝΑΓΚΗ ΜΙΑΣ ΣΥΝΘΕΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΙΜΜΑΝΟΥΕΛ KANT ( )
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
BONSAI Η ΑΡΜΟΝΙΑ Η καλη συμπεριφορα συνισταται στο να εισαι ειλικρινης σε ολα και να ενωσεις την ψυχη σου με την θεληση του συμπαντος δηλαδη να κανουμε.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Η ΚΑΤΑΠΑΥΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΚΥΜΙΑΣ- ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΩΣ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Π.Γ.Ε.Σ.Σ.Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20 ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης ΜΕΛΗ: ΚΑΡΝΑΡΟΥ.
Ο Λόγος του Αποστόλου Παύλου στον Άρειο Πάγο Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ 3.
1 Ο Χριστιανός ως Επαγγελματίας Άκης Τρίγκας (οδοντίατρος)
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
Το τέλος του κόσμου στον ινδουισμό
ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΛΙΦΤΗΡΑ ΙΩΑΝΝΑ
ΕΝ. 23 ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΘΕΪΑΣ και Σύγχρονες μορφές Αθεΐας σελ
ΤΑ ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Λαδόπουλος Γεώργιος – Θεολόγος του 2ου Γυμνασίου Ευκαρπίας
Πίστη και επιστήμη. Αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμΠληρούμενα
ΘΕ 2: Η συνάντηση του Χριστιανισμού με τον Ελληνισμό
Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ
Οι 5 αρχές του Προτεσταντισμού σε συσχέτιση με την Ορθόδοξη πίστη
Θρησκευτικά Έτος: Τμήμα: Β’2 Μαρασλίδου Δανάη Μαρία
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
2o γυμνασιο Ελευσινας Κουρβας Επαμεινωνδας, μαθητης γ΄γυμνασιου
ΗΘΙΚοσ προβληματισμοΣ & ηθικη επιστημη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το ζήτημα για το Θεό Σελίδες 19 - 26

α) Η αναζήτηση του Θεού Ο Αριστοτέλης, ο ιερός Αυγουστίνος, ο απόστολος Παύλος και η επιστήμη της ψυχολογίας τονίζουν την έμφυτη τάση του ανθρώπου για την αναζήτηση του Θεού. Η έμφυτη τάση του ανθρώπου για την αναζήτηση του Θεού οφείλεται στην ύπαρξη του Θεού, που μόνο εκείνος μπορεί να την ικανοποιήσει. Σελίδες 19, 20

Μπορεί ο άνθρωπος να γνωρίσει το Θεό; Η πλήρης γνώση του Θεού είναι αδύνατη. Ο άνθρωπος όμως μπορεί να προσεγγίσει και ν’ αποκτήσει μερική γνώση του Θεού: με την υπέρβαση του εγωισμού με την κάθαρση της ψυχής από τα πάθη.

με την προσευχή και τη λατρεία έχει τη δυνατότητα να συναντήσει τη θεία Αποκάλυψη «εν Χριστώ». - Από τη στιγμή εκείνη αρχίζει η πορεία του ανθρώπου προς το Θεό, η οποία μπορεί να οδηγήσει στη σωτηρία και τη θέωση ( ένωση με το Θεό).

β) Οι αντιλήψεις για το Θεό: Οι άνθρωποι ανάλογα με τη στάση που κρατούν απέναντι στο Θεό χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: Αυτοί που πιστεύουν σε κάποιο Θεό. Εκείνοι που δεν πιστεύουν ή είναι αδιάφοροι. Αυτοί που είναι αναποφάσιστοι και αμφιταλαντεύονται. Σελίδες 20, 21,22

Οι αντιλήψεις για το Θεό έχουν ως αφετηρία: το φόβο, την άγνοια, την προκατάληψη, τον τυφλό εγωισμό. Έτσι: Ο Θεός είναι μια ανώτερη δύναμη που δεν έχει σχέση με τον κόσμο. Ο φοβερός και δυνατός Θεός που φοβούνται οι άνθρωποι. Ο τιμωρός Θεός. Ο σύμμαχος και συμπαραστάτης των ανθρώπων Θεός.

Ο εξουσιαστής Θεός που προστατεύει τα απολυταρχικά καθεστώτα και την υπάρχουσα τάξη. Ο Θεός που αμείβει και προστατεύει όσους ανθρώπους του προσφέρουν τάματα. Ο τελετάρχης Θεός που βρίσκεται στις σημαντικές στιγμές της ζωής των ανθρώπων (γέννηση, γάμος, κηδεία). Ο Θεός των πανθεϊστών.

γ) Η ύπαρξη του Θεού και οι σχετικές ενδείξεις: Η επιστήμη μέχρι σήμερα δεν κατόρθωσε να αποδείξει την ύπαρξη ή την ανυπαρξία του Θεού. Ο Θεός, ως πνευματική οντότητα, δεν μπορεί να γίνει αντικείμενο παρατήρησης ή μελέτης από την κοινή λογική. Το ζήτημα του Θεού ανήκει στο χώρο της μεταφυσικής και βιωματικής εμπειρίας. Σελίδα 22 με μικρά γράμματα

Ενδείξεις για την ύπαρξη του Θεού: Κοσμολογική: Ο κόσμος δε δημιουργήθηκε τυχαία, αλλά προϋποθέτει το Δημιουργό, σύμφωνα με το νόμο της αιτιότητας, όπου κάθε αποτέλεσμα προϋποθέτει την αιτία. Τελολογική: Η τάξη στο Σύμπαν προϋποθέτει σοφό Δημιουργό (τέλος = σκοπός).

Ηθική: Σύμφωνα με το φιλόσοφο Ιμ Ηθική: Σύμφωνα με το φιλόσοφο Ιμ. Καντ (1724 – 1804), ο Θεός είναι η πηγή του έμφυτου ηθικού νόμου σε κάθε άνθρωπο. Η διασάλευση της ηθικής τάξης στον κόσμο αυτό προϋποθέτει την ύπαρξη ενός άλλου κόσμου, όπου ο Θεός θα αποδώσει δικαιοσύνη. Ιστορική – θρησκειολογική: Η παγκόσμια ιστορία των θρησκειών μαρτυρεί ότι όλοι οι λαοί λατρεύουν κάποιο Θεό.

Ψυχολογική: Η αναζήτηση του Θεού από την ψυχή φανερώνει την ύπαρξη του Θεού. Φιλοσοφική – αξιολογική: Οι μεγάλοι φιλόσοφοι θεωρούν ότι ο Θεός είναι η πηγή όλων των αξιών. Πέρα όμως από τις ενδείξεις, η χριστιανική πίστη στηρίζεται στη βεβαιότητα ότι ο Θεός υπάρχει μέσα σε κάθε ανθρώπινη ύπαρξη.

Εργασία: Μία από τις τέσσερις στη σελίδα 26

Δύο επιχειρήματα: Το πρώτο επιχείρημα αναφέρεται στην παγκοσμιότητα της θρησκευτικής πίστης η οποία υπάρχει ως ψυχολογική ανάγκη στον άνθρωπο. Υπάρχουν τα μάτια γιατί υπάρχει το φως. Το αίσθημα της πείνας προϋποθέτει την ύπαρξη της τροφής.

Και η ψυχολογική ανάγκη του ανθρώπου να πιστεύει σε κάτι ανώτερο (πράγμα που το παραδέχονται ακόμα και οι άθεοι) υποδουλώνει την ύπαρξη της αντίστοιχης πραγματικότητας που ικανοποιεί αυτή την ανάγκη, δηλαδή το Θεό. Τα τελευταία χρόνια οι νευροεπιστήμονες έχουν εντοπίσει το επονομαζόμενο «σημείο του Θεού»,

μια περιοχή στον αριστερό βρεγματικό λοβό του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνη για τη θρησκευτική εμπειρία. (Περ. «Περισκόπιο της Επιστήμης», τεύχος 227, Νοέμ. 2003, σελ.35). Ο Αμερικανός γενετιστής Ντιν Χάμερ εντόπισε ένα γονίδιο που με κάποιο τρόπο συμβάλλει αποφασιστικά στην εκδήλωση της θρησκευτικής πίστης.

Έχουμε πλέον και επιστημονικές αποδείξεις ότι ο άνθρωπος είναι από τη φύση του θρησκευτικό ον. Η θρησκεία είναι διαδεδομένη σε όλους τους ανθρώπινους πολιτισμούς ακόμα και σε πρωτόγονες φυλές που ζουν σε απόλυτη απομόνωση. Η πνευματικότητα και η πίστη βρίσκονται μέσα στα γονίδια μας. (βλ. περ. «Science Illustrated», τεύχ. 11, Φεβρ. 2006, σελ. 82)

Το δεύτερο επιχείρημα έχει να κάνει με την ύπαρξη του κόσμου. Η απλή λογική μας λέει ότι όπως η ύπαρξη κάθε αντικειμένου προϋποθέτει τον κατασκευαστή του κι’ ότι κάθε αποτέλεσμα έχει μια αιτία που το προκαλεί, έτσι και η δημιουργία της ύλης δεν μπορεί παρά να έχει την αιτία της σε κάτι ανώτερο απ’ αυτήν, δηλαδή τον Θεό.

Ακόμα και οι διαφωτιστές του 18ου αιώνα, οι οποίοι διακρίνονταν για την αντιμεταφυσική τους διάθεση, πρέσβευαν ότι ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο αφού η αναζήτηση μιας πρώτης αρχής ήταν αίτημα λογικό. (βλ. Φ. Κ. Βώρος, «Ιστορία της αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας» εκδ. Γρηγόρη, Αθήνα 1984, σελ. 82)

Κείμενο 3 σελ. 24. Κείμενο 4. σελ. 25 Βλεπόμαστε πρόσωπο με πρόσωπο, Κύριε τόσο είσαι κοντά μου. Όταν ανοίγω το παράθυρο όποια ώρα κι αν είναι, βλεπόμαστε. Έχω τα μάτια μου κι έχεις κι εσύ όλου του γύρω μας κόσμου τα μάτια. Τα λουλούδια μας βλέπουν. Κάθε που αγκαλιάζω έναν άνθρωπο, Κύριε, θαρρώ πως κρεμιέμαι από το λαιμό σου. (Νικηφόρος Βρεττάκος)

«Η αθεϊα είναι αρρώστια της ψυχής προτού γίνει πλάνη του λογικού». (Πλάτων) «Πιστεύω στον ήλιο κι όταν ακόμη δε λάμπει, πιστεύω στην αγάπη κι όταν ακόμη δε με περιβάλλει, πιστεύω στο Θεό κι όταν ακόμη νομίζω ότι σιωπά». «Η αρχή του κόσμου είναι απρόσιτη στη σκέψη». (Σ. Γκρουέφ – Ζ. Καρτιέ Γάλοι αστροναύτες).

«Θα μπορούσα με τις στατιστικές ν’ αποδείξω ότι υπάρχει Θεός «Θα μπορούσα με τις στατιστικές ν’ αποδείξω ότι υπάρχει Θεός. Ας πάρουμε μονάχα το ανθρώπινο σώμα. Η πιθανότητα ότι όλες οι ενέργειες του σώματος του ανθρώπου είναι αποτέλεσμα τύχης, είναι στατιστικά κάτι το τερατώδες». (Γ. Γκάλοπ). «Ο κόσμος δεν μπορεί να υπάρχει από τον εαυτό του. Έχει ανάγκη κάποιου αιτίου, το οποίο χρειάζεται άλλο αίτιον». (Φόχτ, Γερμανός Αστρονόμος).

«Οι σχέσεις που παρουσιάζονται στο πλανητικό σύστημα και οι κανονικότητες δεν είναι λογικό να υποθέσουμε ότι είναι αποτέλεσμα τύχης». (Ράσελ, Αμερ. Αστρονόμος). Ο άνθρωπος που πιστεύει είναι σαν το πουλί που κελαηδά ακόμη και όταν σπάζει το κλαδί κάτω απ’ τα πόδια του, γιατί ξέρει πως έχει φτερά.

Πάρε ένα ρόδι και πες μου: Τα σπυριά που είναι μέσα, μπορούν να βλέπουν το ρόδι; Ρόδι είναι όλη η κτίση, που την κρατά ο Ύψιστος στα χέρια Του. Εξάλλου προσπάθησε να ατενίσεις τον ήλιο. Θα σου είναι σχεδόν αδύνατο. Πώς μπορείς να δεις λοιπόν τη λάμψη του Θεού; «Οι άπιστοι ζουν σαν να μην πρόκειται να πεθάνουν ποτέ. Και πεθαίνουν σαν να μην πρόκειται να ζήσουν ποτέ...

Ο ι πιστοί ζουν σαν να πρόκειται σε κάθε στιγμή να πεθάνουν Ο ι πιστοί ζουν σαν να πρόκειται σε κάθε στιγμή να πεθάνουν. Και πεθαίνουν σαν να πρόκειται να ζήσουν αιώνια». (Πασκάλ). Κάνεις λάθος φίλε μου, όταν λες: Δεν υπάρχει Θεός. Ορθότερο θα ήταν αν έλεγες: «Εγώ δεν έχω Θεό». Μη μιλάς σαν τον άρρωστο που λέει ότι δεν υπάρχει πουθενά υγεία.