1 1/11/2010 Ζωή Τσίμτσιου, MSc, PhD Γενική Γιατρός, Eπιμελήτρια Β’,Κ.Υ. Αστικού Τύπου Εύοσμου, Θεσ/νίκης Honorary Research Fellow, Department of Primary.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τζήμου Γ, Μανές Χ, Καραγιάννη Δ, Σκούτας Δ & Πήτα Ρ
Advertisements

Π. ςταθης, μ. μπουκτςη, π.ζηκος, μ. δερμιτζακης, ε. αρβανιτοπουλου,
1 Δορυφορικό 2 ης ομάδας. 2 Είσαι στη μέση του μαθήματος και βλέπεις...  έναν μαθητή να βγαίνει από την αίθουσα διδασκαλίας,  δύο μαθητές να μιλούν.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Γενετικής-Ιατρικής Πληροφορίας
Προσωπικές δεξιότητες
Όταν χρειαζόμαστε βοήθεια,
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Έργο «Take Care»: Οδηγός Ορολογίας Ιατρικής Περίθαλψης για Μετανάστες Διάρκεια: από 1 Νοεμβρίου 2012 μέχρι 31 Οκτωβρίου 2014.
ΠΑΡΗΓΟΡΗΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ANIMUS A.E Πάρις.
Παπαδάκη Αθανασία-Σίντι Φυτσιλή Ευγενία Γιαννή Μυρσίνη-Ειρήνη
Best Practices of the Best Agents RE/MAX Europe 5 th Convention – Gil Li-ran, VP of Marketing RE/MAX Israel Οι καλύτερες πρακτικές από τους καλύτερους.
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
1 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΦΥΜΑΤΙΩΣΗΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Ευάγγελος Μαρίνης Επίτιμος Διευθυντής Μικροβιολογικού.
Εξελικτική πορεία της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ)
Φροντίδα του Ογκολογικού ασθενούς στην Κοινότητα
«Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ»
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Αριστοτέλης Σάββα - Κλάδος Βιώσιμης Κινητικότητας, Τμήμα Δημοσίων Έργων 5 Ιουλίου Βιώσιμη Κινητικότητα για Εξοικονόμηση Ενέργειας στις Μεταφορές.
Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ
Burnout Εκπαιδευτικών
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Βάιος Κ. Περιτογιάννης Γιάννενα 9/4/2011. «Η ψυχική νόσος θέτει τέτοιες απαιτήσεις στο σύστημα υγείας, που καμία ειδικότητα ή υπηρεσία δεν μπορεί από.
Τα Clinical Decision Support Systems (CDSSs) είναι προγράμματα σχεδιασμένα να παρέχουν εξειδικευμένη υποστήριξη σε επιστήμονες υγείας που καλούνται να.
Συναίνεση και Άρνηση στη θεραπεία Τραγ έα Γιώτα Φυσικοθεραπεύτρια Μ Sc (Pain Management) CKVPP 2010.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Αξιολόγηση της σχέσης ιατρού- ασθενούς στη γενική ιατρική Χρήστου Λιονή Αναπληρωτή Καθηγητή Κοινωνικής και Οικογενειακής Ιατρικής Πανεπιστημίου Κρήτης.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα» Αντωνίου Θεοδώρα Κυριάκου Ελπίδα Παπαδοπούλου Ευθυμία Τορτούρη Κατερίνα.
1 Αδάμ Δαμιανάκης Conceptum A.E. Tουριστικές και Πολιτιστικές Πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Η περίπτωση του.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
Μάθημα 3 Προσδοκίες και στάσεις ασθενούς πριν την επίσκεψη στο ιατρείο.
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου Δράμα 2006
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Μοντέλο Kaiser Το μοντέλο στηρίζεται στην αρχή της προληπτικής δράσης.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Μοντέλο Μακροχρόνια Φροντίδας κατά H.E. Wagner
Υγειά και Ποιότητα ζωής Η ποιότητα ζωής είναι ένα πολυδιάστατο φαινόμενο -Μετά τον 2ο Παγκόσμιο πόλεμο στην Αμερική ο όρος ποιότητα ζωής εκφράζει την.
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΛΙΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
‘‘Σχέση γιατρού – ασθενούς’’
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
Σύστημα ικανοποίησης χρηστών και εκτίμησης αναγκών: Στόχος να αξιολογήσουμε τον βαθμό ικανοποίησης του ασθενή και να εντοπίσουμε τις πιθανές μελλοντικές.
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Εργασία: Συμβουλευτική σε οικογένεια με ανοϊκό μέλος
Ρευματολογικό ιατρείο εμπειρία φοιτητή
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ
Μοντέλο Καθοδηγούμενης Φροντίδας - Guided Care
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΟΥ-ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΗ
Εταιρεία Προαγωγής Ψυχικής Υγείας Ηπείρου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1/11/2010 Ζωή Τσίμτσιου, MSc, PhD Γενική Γιατρός, Eπιμελήτρια Β’,Κ.Υ. Αστικού Τύπου Εύοσμου, Θεσ/νίκης Honorary Research Fellow, Department of Primary Care & Public Health Sciences, King’s College London (KCL)

2 Στόχοι μαθήματος Κατανόηση: της ιδιαιτερότητας στη σχέση μεταξύ γιατρού- ασθενή του ανθρωποκεντρικού μοντέλου ιατρικής φροντίδας των πλεονεκτημάτων του ανθρωποκεντρικού μοντέλου καθήκοντα που θα καθορίσουν την επιτυχία κατά τη συνάντηση με τον ασθενή

3 Σκεφτείτε! Γιατί είναι η σχέση μεταξύ γιατρού - ασθενή διαφορετική από τις υπόλοιπες κοινωνικές σχέσεις?

4 Κατανοώντας…. Ασθενή Βιολογική διάσταση Από το βιολογικό σύμπτωμα στην αναζήτηση ιατρικής βοήθειαςΑπό το βιολογικό σύμπτωμα στην αναζήτηση ιατρικής βοήθειας Ψυχολογική διάσταση Από τη νόσο στην ασθένειαΑπό τη νόσο στην ασθένεια Ιδέες και αντιλήψειςΙδέες και αντιλήψεις ΠροσδοκίεςΠροσδοκίες Κοινωνική διάσταση Οικονομική κατάσταση, ανεργία? δίκτυο κοινωνικής στήριξηςΟικονομική κατάσταση, ανεργία? δίκτυο κοινωνικής στήριξης

5 Kατανοώντας… Γιατρό Γνωστικοί παράγοντες Ιατρική εκπαίδευσηΙατρική εκπαίδευση Αξίες & αντιλήψειςΑξίες & αντιλήψεις Ψυχολογικοί παράγοντες Συμπεριφορικοί παράγοντες Πρότυπα επικοινωνίαςΠρότυπα επικοινωνίας Επαγγελματική εξουθένωσηΕπαγγελματική εξουθένωση

6 Κατανοώντας… Ιατρική επίσκεψη ΧώροςΧώρος ΧρόνοςΧρόνος

7 Τι είναι η «ανθρωποκεντρική» προσέγγιση; «η κατανόηση της μοναδικότητας μοναδικότητας κάθε ασθενή» Balint E:(1969), J Roy Coll Gen Pract 17:

8 Τι είναι η «ανθρωποκεντρική» προσέγγιση; Διερεύνηση τόσο της αμιγώς ιατρικής πλευράς της πάθησης, «νόσου», όσο και της υποκειμενικής της πλευράς, «ασθένειας», μέσα από τα μάτια ασθενή 1 Ενημέρωση του ασθενή & Ενεργοποίηση της συμμετοχής του στην λήψη αποφάσεων 2 1. McWhinney I (1989):Communicating with medical patients.London:Sage 1. McWhinney I (1989):Communicating with medical patients.London:Sage 2. Lipkin M.(1984):Ann Int Med;100: Lipkin M.(1984):Ann Int Med;100:

9 Τι είναι η «ανθρωποκεντρική φροντίδα»; «είναι η ιατρική φροντίδα που στοχεύει στη συνεργασία μεταξύ των ιατρών, των ασθενών και των οικογενειών τους (όποτε απαιτείται), προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι θεραπευτικές αποφάσεις που λαμβάνονται σέβονται τις προσδοκίες, τις ανάγκες, τις προτιμήσεις των ασθενών και επιπλέον επιδιώκει την ενεργοποίηση των ασθενών με την εκπαίδευση και την βοήθεια που χρειάζονται, προκειμένου να πάρουν αποφάσεις και να συμμετάσχουν ενεργά στην φροντίδα τους» IOM, Hurtado, M. P., Swift, E. K., and Corrigan, J. M. Committee on the National Quality Report on Health Care Delivery, Board on Health Care Services. Envisioning the National Health Care Quality Report.: National Academy Press, 2000.

10 Τα 6 στοιχεία της ανθρωποκεντρικής φροντίδας 1.Διερεύνηση τόσο της νόσου, όσο και της εμπειρίας της ασθένειας 2.Κατανόηση του ασθενούς ως ολότητα 3.Αναζήτηση κοινού εδάφους στην αντιμετώπιση της νόσου 4.Επιδίωξη της πρόληψης 5.Βελτίωση της σχέσης ιατρού-ασθενούς 6.Θέσπιση ρεαλιστικών στόχων Stewart M, et al. Patient-Centered Medicine: Transforming the Clinical Method. London. Sage Publications, Διερεύνηση τόσο της νόσου, όσο και της εμπειρίας της ασθένειας 2.Κατανόηση του ασθενούς ως ολότητα 3.Αναζήτηση κοινού εδάφους στην αντιμετώπιση της νόσου 4.Επιδίωξη της πρόληψης 5.Βελτίωση της σχέσης ιατρού-ασθενούς 6.Θέσπιση ρεαλιστικών στόχων Stewart M, et al. Patient-Centered Medicine: Transforming the Clinical Method. London. Sage Publications, 1995

11 1. Διερεύνηση τόσο της νόσου, όσο και της εμπειρίας της ασθένειας Διερεύνηση των διαστάσεων της ασθένειας για τον ασθενή: -ιδέες του, για το τι πρόβλημα έχει -συναισθήματα του και τους φόβους του -προσδοκίες του, για το τι πρέπει να γίνει -επίδραση της πάθησης στις καθημερινές του δραστηριότητες καθημερινές του δραστηριότητες

12 2. Κατανόηση του ασθενή ως ολότητα Ο ασθενής (ατομικό ιστορικό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του) Το περιβάλλον (η οικογένεια και οποιοσδήποτε άλλος επηρεάζεται από την πάθηση του ασθενή

13 3. Αναζήτηση κοινού εδάφους στην αντιμετώπιση της νόσου στη φύση προβλημάτων και προτεραιότητες στους θεραπευτικούς στόχους στο ρόλο γιατρού-ασθενή

14 4. Με στόχο την πρόληψη και την αναβάθμιση της υγείας Έγκυρη ανίχνευση ασθενειών Μείωση της εκδήλωσης επιπλοκών

15 5. Βελτίωση της σχέσης γιατρού-ασθενή Οικοδόμηση θεραπευτικής σχέσης («το φάρμακο :γιατρός») («το φάρμακο :γιατρός») Κατανόηση, συμπαράσταση Εμπιστοσύνη Σχέση συνεργασίας

16 6. Θέσπιση ρεαλιστικών στόχων ως προς: χρόνο χρόνο υποδομή υποδομή απαιτήσεις από ασθενή

17 ακολουθώντας τον ορισμό της υγείας, σύμφωνα με την Π.Ο.Υ. βιολογική ψυχολογική κοινωνική

18 Γιατί πρέπει να υιοθετηθεί η «ανθρωποκεντρική» αντίληψη; καλύτερη συμμόρφωση στη θεραπεία και παρακολούθηση εντυπωσιακότερα θεραπευτικά αποτελέσματα αυξημένη ικανοποίηση ασθενή και ιατρού μειωμένες πιθανότητες καταγγελίας ιατρικών λαθών άσκηση Ιατρικής Βάση Αποδείξεων για ποιότητα στην παροχή υπηρεσιών υγείας

19 Τι πρέπει να επιτύχουμε κατά την ιατρική επίσκεψη; Πώς μπορούμε να εφαρμόσουμε τις αρχές της ιατρικής που θέτει στο επίκεντρο τις ανάγκες του ασθενή στην καθημερινή ιατρική πρακτική;

20 Καθήκον 1 ο : Ανακάλυψε τους λόγους προσέλευσης του ασθενή «Άκου τον ασθενή, προσπαθεί να σου πει τη διάγνωση», William Osler Ρώτησε για την επαγγελματική και κοινωνική κατάσταση του ασθενή Ρώτησε που πιστεύει ότι οφείλονται τα συμπτώματά του Άλλα προβλήματα;

21 Καθήκον 2 ο : Καθόρισε το κλινικό πρόβλημα Σύλλεξε επιπλέον πληροφορίες για τα συμπτώματα η/ και το ατομικό ιστορικό Κλινική εξέταση Σχημάτισε μια «πρώτη» διάγνωση

22 Καθήκον 3 ο : Αντιμετώπισε το κλινικό πρόβλημα Αξιολόγησε τη σοβαρότητα του προβλήματος Επέλεξε την/τις καταλληλότερες θεραπευτική/κες προσσεγγιση/σεις Ενεργοποίησε τη συμμετοχή του ασθενή στο θεραπευτικό πλάνο –στο σημείο που το επιθυμεί

23 Καθήκον 4 ο : Εξήγησε το πρόβλημα στον ασθενή Ενημέρωσε τον ασθενή για τα κλινικά/εργαστηριακά ευρήματα Προσάρμοσε την ενημέρωση στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε ασθενή Επιβεβαίωσε ότι η ενημέρωση έχει γίνει κατανοητή και αποδεκτή

24 Καθήκον 5 ο : Επιδίωξε το μεγαλύτερο όφελος από την ιατρική επίσκεψη Χρησιμοποίησε αποδοτικά: το χρόνο τις εργαστηριακές εξετάσεις άλλους επαγγελματίες υγείας συνταγογράφηση Επένδυσε στη σχεση με τον ασθενή Δώσε συμβουλές Προαγωγής Υγείας

25 Καθήκον 6 ο : Συμμετοχή του ασθενή στη λήψη αποφάσεων Ενεργοποίησε τη συμμετοχή του ασθενή/ή και του περιβάλλοντος του στη λήψη αποφάσεων- στο σημείο που το επιθυμούν Επιβεβαίωσε ότι η απόφαση που έχει ληφθεί είναι κατανοητή από τον ασθενή και ότι ο τρόπος ζωής του είναι συμβατός με την υλοποίηση της

26 Λεκτική & μη λεκτική επικοινωνία Εκφράσεις: Ναι, καταλαβαίνω Θα θέλατε να μου μιλήσετε περισσότερο γι’ αυτό; Επανάληψη λεγομένων ασθενή Παύσεις Μη λεκτική επικοινωνία: Στάση σώματος Νεύμα κεφαλής Έκφραση προσώπου Χειρονομίες Οπτική επαφή Χαμόγελο

27 Συμπεράσματα Στόχος της ιατρικής επίσκεψης δεν είναι μόνο η διάγνωση και η συνταγογράφηση Η ανάπτυξη της σχέσης γιατρού-ασθενή καθοριστικής σημασίας Θεραπευτική Αυξημένη συμμόρφωση Καλύτερο θεραπευτικό αποτέλεσμα Μείωση αντιδικιών

28 Προτεινόμενη βιβλιογραφία Stewart M, Brown JB, Weston WW, McWhinney IR, McWilliam CL, Freeman TR. Patient-Centered Medicine: Trasforming the Clinical Method.2nd edition. Bristol: Radcliffe Medical Press; Pendleton D, Schofield T, Tate P, Havelock P. The new consultation: Developing doctor-patient communication. 2 ed. Oxford: Oxford Medical Publications; Balint E, Courtenay M, Elder A, Hull S, Julian P. The doctor, his patient and the group: Balint revisited. London: Routledge; 1993.