Αντίληψη Καταναλωτή και Στρατηγική Μάρκετινγκ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Έρευνα Αποτελεσματικότητας των Διαφημίσεων πίσω από τις Αποδείξεις
Advertisements

ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ II Φαίδων Θεοφανίδης
Προσωπικές Πωλήσεις.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Msc Αντωνία Μανιάτη.
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
Διαφημιστικός Προϋπολογισμός
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΪΟΝ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΒΟΛΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Διαμόρφωση Διαφημιστικών Στόχων
ΠΡΟΒΟΛΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
Ερευνητικές μέθοδοι Ψυχοφυσική Psychophysics.
Κανάλια Διανομής. Διακίνηση προϊόντων χωρίς ενδιάμεσους = Customer = Manufacturer A. Number of contacts without a distributor M x C = 3 X 3 =
Στρατηγικό Μάρκετινγκ Εισαγωγή
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
1 Segmenting Markets, Targeting and Positioning. 2 Market Segmentation Defining Reasons for Using Market  Customer Analysis  Competitor Analysis  Effective.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΛΑΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΕΦΑΑ Δ.Π.Θ.
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
Ενότητα # 3: Εσωτερικές Επιδράσεις Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Συμπεριφορά Καταναλωτή.
Τμηματοποίηση Αγοράς, Στόχευση, Διαφοροποίηση και Τοποθέτηση προϊόντος (Adapted from: Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Πασχαλουδης, 2009, Σιωμκος, 2011,
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Συμπεριφορά Καταναλωτή & Στρατηγική ΜΚΤ (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Σιωμκος, 2011)
Συμπεριφορά Καταναλωτή Οι Διαφάνειες βασίζονται στο Βιβλίο του Γ. Σιώμκου, «Συμπεριφορά Καταναλωτή και Στρατηγική Μάρκετινγκ», 2002, Εκδόσεις Αθ. Σταμούλης.
Αντίληψη καταναλωτή και στρατηγική ΜΚΤ (Perception) (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Σιωμκος, 2011, upatras)
Τουριστική Διαφήμιση & Δημοσιές Σχέσεις Διάλεξη 7 η : Έλεγχος Αποτελεσματικότητας της Διαφήμισης «Είμαι σίγουρος τι τα μισά λεφτά που ξοδεύω για τη διαφήμιση.
Ο καταναλωτής και το μαύρο κουτί του Συμπεριφορά Καταναλωτή Μαρκετινγκ ΙΙ Άννα Ζαρκάδα 1.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Στρατηγικός σχεδιασμός επιχείρησης: στόχοι & πόροι/δυνατότητες συνδυάζονται ώστε να μπορούν να εκμεταλλευτούν.
Συμπεριφορά Καταναλωτή και Λήψη Αποφάσεων Άννα Ζαρκάδα 1.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 16 : ΠΡΟΒΟΛΗ I Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Αντίληψη Καταναλωτή και Στρατηγική ΜΚΤ Διάλεξη 2.
 Διαφήμιση  Προωθητικές Ενέργειες  Δημόσιες Σχέσεις  Χορηγία.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Προσωπικές Πωλήσεις. Προσωπικές πωλήσεις είναι η προβολή των αγαθών και των υπηρεσιών μέσω των πωλητών. Είναι η προσωπική προσπάθεια να παρακινήσει κάποιον.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Ορθολογισμός και Παράγοντες Περιορισμού του. Ορθολογισμός και Υποκειμενικότητα Σύγχρονες μελέτες (1995), υποδεικνύουν την διαφορά μεταξύ Ορθολογιστικής.
ΣΧΈΔΙΟ ΜΆΡΚΕΤΙΝΓΚ Το όνομά σας. Σύνοψη αγοράς  Αγορά : Παρελθόν, παρόν και μέλλον  Εξετάστε τις αλλαγές στο μερίδιο της αγοράς, την ηγεσία, τους πρωταγωνιστές,
Welcome to Maastricht University Faculty of Economics and Business Administration Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ Εισαγωγή στην Ανάλυση της Αγοραστικής.
Διάλεξη 3 Δρ. Αμαλία Τριανταφυλλίδου. Αυτό-εντύπωση Τα άτομα έχουν συγκεκριμένη αντίληψη του εαυτού τους (χαρακτηριστικά, συνήθειες, σχέσεις και τρόπους.
Guide to Business Planning The Value System © Guide to Business Planning The “value system” is also referred to as the “industry value chain”. In contrast.
Αυτο-εντύπωση & Τρόπος Ζωής (Self-Concept & Lifestyle)
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Στρατηγική Προώθησης.
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Αντίληψη Αντίληψη του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει, μέσω του νευρικού μας συστήματος (sensory perception). Η αντίληψη αποτελεί δημιούργημα του εγκεφάλου.
ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ & AΘΛΗΤΙΚΗ ΑΝΑΨΥΧΗ: ADAPTATION ΚΑΙ STANDARDIZATION ΣΤΙΣ ΕΝΤΥΠΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΟΤ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ Αντωνοπούλου,Π., Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου,
Συμπεριφορά Καταναλωτή
#7 - #8 irini rigopoulou Product - Brand #7 - #8 irini rigopoulou
ΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ NESTLΕ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Ομφάκινον Ομφάκινον.
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ
Αν δεν υπήρχε το Tουριστικό Marketing πως θα γνωρίζαμε για…
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού και Λογισμικού
Γενικοί Παράγοντες Αγοράς Μέγεθος Αγοράς: € στο τέλος του 2013 Ανάπτυξη Αγοράς: Μειούμενο ετήσιο ρυθμό (2013/2012: -0,5%, 2012/2011:
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 5η (2018 – 19) Συζήτηση πάνω στην Εργασία του Μαθήματος Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αντίληψη Καταναλωτή και Στρατηγική Μάρκετινγκ Κεφάλαιο 2 Αντίληψη Καταναλωτή και Στρατηγική Μάρκετινγκ

Βασικά Σημεία της Διάλεξης Τι είναι αντίληψη; Η διαδικασία της αντίληψης; Λειτουργίες της αντίληψης Η Αίσθηση, το Απόλυτο & Διαφορικό Κατώφλι – Νόμος του Weber Πως το Μάρκετινγκ προσπαθεί να διαμορφώσει τα ερεθίσματα που δέχονται τα άτομα – Ερεθίσματα ΜΚΤ Αντιληπτική Χαρτογράφηση

Σχεδιάγραμμα Βιβλίου Culture & European Lifestyles A portait of the European Consumer Consumers as Decision Makers Consumers as Individuals Consumers in the Marketplace CB

Α΄μέρος διάλεξης Τι είναι η αντίληψη??? Α΄μέρος διάλεξης Τι είναι η αντίληψη???

ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ Ερεθίσματα από Κοινωνικό Πολιτικό Πολιτιστικό Περιβάλλον Ερεθίσματα ΜΚΤ 4p Σ Υ Τ Η Μ Α Λ-Α ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ -Αναγνώριση Ανάγκης -Συλλογή Πληροφοριών -Αξιολόγηση Εναλλ. Αντίληψη Στάσεις Κίνητρα Εμπειρία ΣΥΜ. ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ Αγορά Δοκιμή Επαναλ. Αγορές Αξιολόγηση μετά την Αγορά

Τι είναι η Αντίληψη; Αντίληψη (perception) είναι η διαδικασία που ακολουθούν τα άτομα όταν δέχονται ερεθίσματα από το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον και εξάγουν κάποιο νόημα από αυτά. Βλέπω Ακούω Αγγίζω Γεύομαι Μυρίζω ή Αισθάνομαι Εσωτερικά πράγμα γεγονός ή κάποια σχέση Αντιλαμβάνομαι είναι να Οργανώνω Εξηγώ και Εξάγω νόημα κάποιο και να

Διαδικασία της Αντίληψης

Η διαδικασία της αντίληψης Έκθεση Προσοχή Κατανόηση Μνήμη/ Εμπειρίες Ερεθίσματα Αντίληψη Αίσθηση Προσοχή Προσδοκίες

Η μνήμη Μνήμη σημαντική για το ΜΚΤ Το σύστημα μνήμης ξεχωρίζει, φιλτράρει και οργανώνει πληροφορίες Βραχυπρόθεσμη μνήμη Μακροπρόθεσμη μνήμη – επανάληψη μηνύματος Ανάκληση

Λειτουργίες της αντίληψης Αντιληπτική επαγρύπνηση (perceptual vigilance) Αντιληπτική άμυνα (perceptual defense) Αντιληπτική οργάνωση (perceptual organization) Αντιληπτική κατηγοριοποίηση (categorization) Αντιληπτική ολοκλήρωση (integration)

Το ποια ερεθίσματα επιλέγονται να γίνουν αντιληπτά εξαρτώνται από: Τη φύση του ερεθίσματος (μήνυμα, διαφήμιση, προϊόν, brand name κλπ) Την προηγούμενη εμπειρία – δημιουργεί προσδοκίες Τα κίνητρα – καταναλωτές δίνουν έμφαση σε ερεθίσματα που έχουν σχέση με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα τους Επίσης, η αντίληψη είναι επιλεκτική διαδικασία – επιλεκτική αντίληψη – διότι οι καταναλωτές έχουν αυξημένη γνώση των ερεθισμάτων που τους ενδιαφέρει ή ικανοποιούν τις ανάγκες τους

Β΄μέρος διάλεξης Αντίληψη & Ερεθίσματα ΜΚΤ Β΄μέρος διάλεξης Αντίληψη & Ερεθίσματα ΜΚΤ Οι marketers έχουν τη δυνατότητα να διαμορφώνουν και να μεταβάλλουν ερεθίσματα…

Επίδραση διαφορετικών ερεθισμάτων Vision – marketers rely heavily on visual elements in advertising, store design and packaging. Colours are rich in symbolic value and cultural meanings and can be critical spurs to sales. Architectural Branding Smell – odours can stir the emotions or have a calming effect, they can invoke memories or relieve stress. Scents Marketing Sound – can affect people’s feelings and behaviours. Touch – tactile cues can have symbolic meaning. Taste – can contribute to our experiences of many products.

Architectural Branding/ Branscapes Companies stage an experience whenever they engage customers, connecting with them in a personal way (e.g. Disney, Starbucks, CNN) “As a marketer, you provide a stimuli that results in a customer experience” (Schmitt, 1995) Τα τελευταία χρόνια το ΜΚΤ προσπαθεί να δώσει αξιοπρόσεκτα ερεθίσματα στους καταναλωτές μέσα από την αρχιτεκτονική και το σχεδιασμό χώρων (π.χ. Niketown, Armani, το νέο μουσείο της Ακρόπολης) Architectural Branding: develop an architectural concept for a brand name that may act as a blueprint for stores worldwide Brandscape: manifests a corporate value system simultaneously as a universal image to establish market presence Συνέργια αρχιτεκτονικής & Brand, προσαρμογή του brand σε κάποιο χώρο (λόγω ιδιαιτερότητας χώρου ή στοχούμενου ακροατηρίου), έλλειψη συνέπειας μεταξύ αρχιτεκτονικής και brand

Marketing with Scents Sensory branding: evokes feelings and memories Ads increasing target customer noses: “got milk” advertising campaign Εταιρείες που έχουν χρησιμοποιήσει άρωμα/οσμές στη στρατηγική ΜΚΤ: Starbucks, Singapore Airlines, Nike, Rolls Royce, Motorola, Τερκενλής Smell-o-phone

Σημαντικά στοιχεία της Αντίληψης Απόλυτο Κατώφλι Διαφορικό Κατώφλι Αντίληψη κάτω του Λίμεν (Subliminal Perception)

Η Αίσθηση, το Απόλυτο & Διαφορικό Κατώφλι Απόλυτο κατώφλι είναι το χαμηλότερο επίπεδο στο οποίο μπορεί να υπάρξει η εμπειρία μιας αίσθησης (μπορεί να προσεχθεί συνειδητά) (πχ. κατώφλι γεύσης) Διαφορικό κατώφλι είναι η ελάχιστη διαφορά ανάμεσα σε δύο ερεθίσματα (μόλις αξιοσημείωτη διαφορά) (περιορισμένη ευαισθησία στο να προσέχουν διαφορές μεταξύ διαφορετικών τιμών κάποιου ερεθίσματος) Weber’s Law Δs / S = K πχ. 10/100=0,1 Διαφορετικές σταθερές αναλογίας για διαφορετικά ερεθίσματα Δεν είναι απόλυτος στην εφαρμογή του γιατί τα άτομα διαφέρουν μεταξύ τους

Εφαρμογή του Νόμου του Weber Τιμολόγηση: όταν ανεβάζουμε την τιμή κινούμαστε κάτω από την μ.α.δ. ή μειώνουμε την τιμή του προϊόντος πάνω από την μ.α.δ. Προώθηση πωλήσεων: εκπτωτικά κουπόνια πάνω από την μ.α.δ. Προϊόν: μειώσεις προϊόντος κάτω από τη μ.α.δ./ Νέο προϊόν πάνω από τη μ.α.δ. Συσκευασία: αλλαγή στο logo, εικόνα προϊόντος Κάτω του Λίμεν Αντίληψη

Αντίληψη... Για το προϊόν – εικόνα προϊόντος (product image) Για το εαυτό μας – (self image) Για την εικόνα του καταστήματος (store image) Αντιληπτική Χαρτογράφηση Perceptual mapping

Perceptual Mapping Ήπιο Καθαριστικό Άσπρα Χρωματιστά Ρούχα Ρούχα Α Άσπρα Ρούχα Χρωματιστά Ρούχα Γ Δ Β Δυνατό Καθαριστικό