21η Συνάντηση Εκπαιδευτικών στη ΔΜ σε Θέματα Τ.Π.Ε. Καστοριά, 18 Οκτωβρίου 2009 Εισαγωγή στην Logo Στυλιάδης Κων/νος, Υπ. Κέντρου ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. Φλώρινας
Τι Είναι η Logo - 1 Η Logo είναι μια γλώσσα προγραμματισμού ειδικά σχεδιασμένη για τους μαθητές, με την οποία μπορούμε να δημιουργήσουμε προγράμματα μόνοι μας και με πολύ απλές εντολές και να καθοδηγήσουμε μια χελώνα να κάνει και να σχεδιάζει αυτά που εμείς θέλουμε.
Τι Είναι η Logo - 2 Η χελώνα εκτελεί τις εντολές που της δίνουμε και με την βοήθειά της μπορούμε να σχεδιάσουμε, να διακοσμήσουμε τη σελίδα μας, να δημιουργήσουμε κινούμενα σχέδια, να φτιάξουμε εκπαιδευτικά παιχνίδια, ερωτήσεις αξιολόγησης, παρουσιάσεις και πολλά άλλα.
Τι Είναι το MicroWorlds Pro Το MicroWorlds Pro είναι ένα πολυμεσικό περιβάλλον με το οποίο μπορούμε να δημιουργούμε προγράμματα και πολυμεσικές εφαρμογές, ανήκει στην κατηγορία των ανοιχτών εκπαιδευτικών λογισμικών, είναι κατάλληλο για την ανάπτυξη συνθετικών εργασιών και διαθέτει ως γλώσσα προγραμματισμού την Logo.
Προγραμματισμός με Logo - 1 Τα βασικά στοιχεία της κατάστασης μιας χελώνας στην Logo είναι η θέση και η κατεύθυνσή της. Σημαντικές εντολές της Logo : στκ (στυλό κάτω) και στα (στυλό άνω) μπ 100 (μπροστά) πι 100 (πίσω) δε 45 (δεξιά) αρ 90 (αριστερά) σβγ (σβήσε γραφικά) (clear screen)
Προγραμματισμός με Logo - 2 Σχεδιασμός τετραγώνου με επανάληψη εντολών : επανάλαβε 4 [μπ 100 δε 90] Σχεδιασμός τριγώνου με επανάληψη εντολών : επανάλαβε 3 [μπ 100 δε 120] Σχεδιασμός πολυγώνου με επανάληψη εντολών : επανάλαβε 6 [μπ 100 δε 60]
Οι Διαδικασίες στην Logo Μια διαδικασία στην Logo αποτελείται από τρία μέρη : Τίτλο Οδηγίες (εντολές) Γραμμή τέλους Παράδειγμα διαδικασίας που σχεδιάζει ένα τετράγωνο : για τετράγωνο επανάλαβε 4 [μπ 100 δε 90] τέλος Παράδειγμα διαδικασίας που σχεδιάζει ένα ορθογώνιο : για ορθογώνιο επανάλαβε 2 [μπ 100 δε 90 μπ 50 δε 90] τέλος
Διαδικασίες με Παραμέτρους στην Logo Για να χρησιμοποιήσουμε παραμέτρους σε μια διαδικασία της Logo, χρησιμοποιούμε τα σύμβολα :χ, :ψ κοκ για όσες μεταβλητές θέλουμε να έχουμε. Καλούνται δε με το όνομα της διαδικασίας και την τιμή : τετράγωνο 50 Παράδειγμα παραμετρικής διαδικασίας που σχεδιάζει ένα τετράγωνο, με μια μεταβλητή : για τετράγωνο :χ επανάλαβε 4 [μπ :χ δε 90] τέλος Παράδειγμα παραμετρικής διαδικασίας που σχεδιάζει ένα ορθογώνιο, με δύο μεταβλητές : για ορθογώνιο :χ :ψ επανάλαβε 2 [μπ :χ δε 90 μπ :ψ δε 90] τέλος
Κινούμενα Σχέδια στην Logo – Μετακίνηση Χελώνας Για να κάνουμε τη χελώνα να κινείται, κάνουμε δεξί κλικ πάνω της και επιλέγουμε Κινούμενη εικόνα από το μενού συντόμευσης. Για να δούμε τις λεπτομέρειες για την κίνηση της χελώνας, επιλέγουμε Επεξεργασία από το μενού συντόμευσης.
Κινούμενα Σχέδια στην Logo – Εναλλαγή Σχημάτων Πάμε στην καρτέλα Γραφικά και επιλέγουμε το πρώτο γραφικό μιας ομάδας, κάνουμε κλικ στη χελώνα, επιλέγουμε το δεύτερο γραφικό της ομάδας και κάνουμε ξανά κλικ στη χελώνα με πατημένο το πλήκτρο Shift κοκ. Το επόμενο βήμα είναι να κάνουμε δεξί κλικ πάνω στη χελώνα και να επιλέξουμε Κινούμενη εικόνα από το μενού συντόμευσης. Για να μην μετακινείται ένα γραφικό, αρκεί να επιλέξουμε μπ 0 από το μενού Επεξεργασία.
Κινούμενα Σχέδια στην Logo – Μετακίνηση και Εναλλαγή Σχημάτων Κάνουμε δεξί κλικ πάνω στη χελώνα και επιλέγουμε Επεξεργασία από το μενού συντόμευσης. Γράφουμε την εξής εντολή στο πλαίσιο κειμένου Οδηγία : ΘέσεΣχήμα «πουλί1 μπ 2 ΘέσεΣχήμα «πουλί2 μπ 2
Χρήσιμες Εντολές της Logo - 1 Δειξε 200 / 25 (print) Δειξε δυναμη 2 3 Δειξε τετραγωνικηριζα 17 Δειξε "Φλώρινα Δειξε (φρ [Το κόστος ανά μαθητή είναι : ] 200 / 10 "ευρω) Ανακοινωση [Φλώρινα] (message box) Ερωτηση [Δώσε όνομα : ] (input box) Δειξε απαντηση Ανακοινωση απαντηση
Χρήσιμες Εντολές της Logo - 2 Κανε "Χ 2 (Χ <- 2) Κανε "Χ "Καστοριά Δειξε :Χ ΑνΔιαφορετικά συνθήκη [εντολή1] [εντολή2]