Developing Human Values Through the Cross-curricular Approach.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ancient Greek for Everyone: A New Digital Resource for Beginning Greek Unit 4: Conjunctions 2013 edition Wilfred E. Major
Advertisements

ELENA KATSOUNOTOU April, 22nd, 2013 Lisbon Partner logo here if needemove.
Προβολή SPmC TURBOHALER ΑΣθΜΑ ΧΑΠ Subordinated pages Animation step Structure of the pages is clear No animation Simple animation.
What is the definition of differentiation?. Differentiation is an approach to teaching that attempts to ensure that all students learn well, despite their.
MEI 2012 Thessaloniki - HELLAS. Ιδανικό... Πραγματικό...
Αναλογική- Ψηφιακή Φωτογραφία (Φιλμ-Αισθητήρας)
From educational pragmatism to critical literacy pedagogy: transformations in teaching practices Bessie Mitsikopoulou Faculty of English Studies, University.
1 Please include the following information on this slide: Παρακαλώ, συμπεριλάβετε τις παρακάτω πληροφoρίες στη διαφάνεια: Name Balafouti MariaWhich of.
SCHOOL YEAR Ms Kefallinou. Language A: Language and Literature is directed towards developing and understanding the constructed nature of meanings.
1 Basic network tools Layers recap Basic Addressing ping traceroute ipconfig.
NT Greek Grammar (Macnair Ch. 1-4)
CCS SysTheo The Church – The Parts. The Trinity and the Church The Roles Father – the Maker, Giver and Keeper John 17 John 15:1-17 Son – the Head Eph.
Ancient Greek for Everyone: Unit 3: Greek Nouns supplement: Tips on Translating Greek into English GREK 1001 Fall 2013 M-Th 9:30-10:20 Coates 236 Wilfred.
Σχεδίαση Πληροφορίας (4) θεωρητικά μοντέλα. A Model of Information Design (Carliner, S. 2004) προερχόμενα από θεωρίες για τηλε-εκπαίδευση υλικό επίπεδο.
Some information about our place. Greece is a small country on the south of Europe. The peninsula, where Greece is located, is called Balkan.
ΠΛΑΚΑ Η παλαιότερη γειτονιά της Αθήνας διατηρεί τα ίχνη της μακραίωνης ιστορίας της.
A model for Context-aware Databases. 19/04/20052 What is Context? Ο καθένας ορίζει το context διαφορετικά... “location, identities of nearby people and.
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Entwined with the teaching of English.
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
Τίτλος εκδήλωσης 24 / 07 /2013 Πρόσβαση στη Γνώση Open Athens 17/10/2013 PASTEUR4OA Scaling up Policy Coordination for Open Access: the PASTEUR4OA.
Η Συμμετοχή των Μεταναστών στη Δημόσια Ζωή: Εμπειρίες από την Ελλάδα και την Ευρώπη Immigrant Participation in Public Life: European & Greek experiences.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
1 Please include the following information on this slide: Παρακαλώ, συμπεριλάβετε τις παρακάτω πληροφoρίες στη διαφάνεια: Name Giannakodimou Aliki Kourkouta.
Σοφία Τζελέπη, App Inventor ΜΕΡΟΣ B’ Σοφία Τζελέπη,
 You need textbooks today. If they are in your locker – get them NOW!  Don’t ask once class has started…
MARIE CURIE  Project about Project  Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας  Team 3 Ξενίδης Γιώργος Βαρελτζίδου Μαρίνα Γαβριηλίδου Ελένη.
6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Light, Science and Society The importance of plants for global.
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Όποιος θέλει να με ακο-λου- θήσει, ας απαρνηθεί τον εαυτό του
ΠρΟταση δημιουργΙασ ΦυσικΗς ΔιεπαφΗς
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ONOMA: ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΒΙΟΥΛΙΚΩΝ
aka Mathematical Models and Applications
Coherence.
The development of the CoP procedure in the context of the WLTP Transposition Project WLTP CoP Telco, 12 March 2019.
On the Association Between Genes and Complex Traits
Typology of activities and scenarios using SRS, PELE and
Overexpression of HORMAD1 induces the SAiCNA scar, chromosome instability, and changes in HR and NHEJ activity. Overexpression of HORMAD1 induces the SAiCNA.
Supporting and Assessing Professional Social Work Practice
Plasma neutrophil gelatinase-associated lipocalin (pNGAL) for AKI discrimination and diagnostic accuracy. Plasma neutrophil gelatinase-associated lipocalin.
Common Core Standards:
Forming Public Opinion
Learning about professionalism – by students for students
The Scientific Method and Engineering Practices
Nurturing Student Voices
Policy update by EUROCITIES Florence
Caring for the Geriatric Oncology Patient: Essential Elements to Provide Safe and Effective Care 1.
Introduction to Unifrog:
Research Methodology Journal Club Presented by Ali A Haghdoost
Using a Punnett Square.
To Teach Curricular Subjects
Questions we’ll be asking…
Assumption Parish Early Childhood
Chiltern Hills Academy
I have to take the MAP again?
Kanaka Creek School Teams Session January 30, 2018
April News from Mrs. Barham
Unit 5: Working with Parents and Others in Early Years
How instructional design resources can improve your academic life
Next steps for students
Entry 27 – Starter Copy and simplify
Complements White Box Testing Finds a different class of errors
SOURCE: IEEE TITLE: Software Defined Radio and Cognitive radio
Neuroanatomy of the vmPFC patients and performance of both groups on the DRM task. Neuroanatomy of the vmPFC patients and performance of both groups on.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Developing Human Values Through the Cross-curricular Approach

Εθνοκεντρισμός και ξενοφοβία ΕθνοκεντρικοίΞενόφοβοι Μαθητές Γυμνασίου 56,1%50,5% Μαθητές Λυκείου 60,3%53,9% Καθηγητές* -46,5% Γονείς* -47,4% *Δεν έγιναν σχετικές ερωτήσεις περί εθνοκεντρισμού ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ (ΕΚΚΕ)

Στάσεις απέναντι στους ξένους Συμφωνούν ότι Μαθητές Γυμνασίου Μαθητές Λυκείου ΚαθηγητέςΓονείς Οι ξένοι αυξάνουν την ανεργία στους Έλληνες 85,4%92,1%69,4%86,9% Οι ξένοι αλλοιώνουν την εθνική μας ομοιογένεια 66,5%74,5%46,4%64,1% Οι ξένοι που ζουν σε μία γειτονιά την υποβαθμίζουν 35,8%42,1%41,5%57,1% ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ (ΕΚΚΕ)

Findings of the PISA Research The concept of reading literacy in PISA has three dimensions: the type of reading task the form and structure of reading ability the use for which the text was constructed

Findings of the PISA Research What is being assessed in each of the reading literacy scales: Retrieving information (defined as locating one or more pieces of information in a text) Interpreting texts (defined as constructing meaning and drawing inferences from one or more parts of a text.) Reflection and evaluation (defined as relating a text to one’s experience, knowledge and ideas.)

o 23 countries o Greece o 7 countries Greece Percentage of students Level 5 4% Level 4 17% Level 3 28% Level 2 26% Level 1 16% Below Level 1 9% Findings of the PISA Research

Cross-cultural approach relating to the differences between cultures bridging the gap between cultures

Multicultural approach referring to a society made up of many distinct cultural groups

Multiculturalism the policy of accommodating any number of distinct cultures within the one society without prejudice or discrimination

Cross-curricular (approach) Learning through a combination of two or more disciplines

We shouldn’t give students fragments of knowledge.. If knowledge is fragmented, then students don’t become critical thinkers.

What kind of projects can we develop? “individual” projects or “group” projects

Before we develop a project, we should specify the following: Topic of project: …………………….. Type of project: ……………………… Number of students: ………………... Level: …………………………………. Number of hours to complete the project: …….. Deadline: ……………………………… Aims:1) Personal & Social development 2) Types of life skills 3) Language skills Subjects related: ……………………..

How can we assess students? Giving marks? Introducing them to the self-assessment concept?