ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Γνωστικό μοντέλο με πολυμέσα Δέγγλερη Σοφία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Η ΜΑΘΗΣΗ ΜΕ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Jan L. Plass – New York University Linda C. Jones – University of Arkansas.
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
Δραστηριότητες προσομοίωσης
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρητικό Υπόβαθρο Αυτισμός: πρόοδος σε δομημένα πλαίσια
Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Συστημάτων Instructional Systems Design -ISD ή Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Instructional Design -ID.
Πολυμεσική Μάθηση και Θεωρίες Μάθησης Μαθαίνουμε καλύτερα με λέξεις και εικόνες παρά με λέξεις μόνο Υπόθεση Πολυμεσικής Μάθησης Multimedia Learning Hypothesis.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Διδακτικά σενάρια.
Ανακαλυπτική θεωρία μάθησης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Συμβολική αναπαράσταση της γνώσης
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ. Οι υπολογιστές και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδακτική διαδικασία  Μοντέλο διδασκαλίας της ύλης  Μοντέλο σταδιακής.
Μόκιας Γιάννης ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β 1 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ Σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι και ΤΠΕ.
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ Β. Μητροπούλου Τμήμα Θεολογίας Α.Π.Θ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
 Τι είναι;  Γιατί η γνώση είναι καλύτερα να είναι οργανωμένη;  Ποια η οργάνωση στο μαθητή, στον εκπαιδευτικό, στα βιβλία;
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ-ΗΓΕΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Επεξεργασία Κειμένου Διδακτική προσέγγιση των λογισμικών γενικής χρήσης Ζωγραφική Λογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων.
Πολυμέσα και Υπερμέσα στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
Δομικά χαρακτηριστικά του γνωστικού συστήματος
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Πως διδάσκουμε τους μαθητές με νοητική υστέρηση
Η θεωρία της δραστηριότητας (activity theory) Ζ
Δημιουργία σεναρίου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Μελετήστε το απόσπασμα από άρθρο του Ortiz και απαντήστε στα παρακάτω ερωτήματα: -Ποια είναι τα επιχειρήματα που προβάλλει ο συγγραφέας; -Τι προτείνει;
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Γνωστικό μοντέλο με πολυμέσα Δέγγλερη Σοφία

Γνωστικό μοντέλο με πολυμέσα Απεικόνιση Γνωστικές διαδικασίες  Επιλογή  Οργάνωση  Ενοποίηση

Απεικόνιση

Γνωστικό μοντέλο με πολυμέσα Απεικόνιση Γνωστικές διαδικασίες  Επιλογή  Οργάνωση  Ενοποίηση

Γνωστικές διαδικασίες Ο Mayer εστιάζει στα πολυμεσικά διδασκαλικά μηνύματα που συνδυάζουν εικόνες και λέξεις Υποστηρίζει ότι ενισχύουν τη διαδικασία της μάθησης όταν είναι σχεδιασμένα με τρόπους που είναι σύμφωνοι με αυτούς που οι άνθρωποι μαθαίνουν (γνωστικές διαδικασίες)

Γνωστικές διαδικασίες Οι παραπάνω τρεις διαδικασίες δε συμβαίνουν με αυστηρή γραμμική σειρά αλλά επαναληπτικά Οι εκπαιδευτικές μέθοδοι που τις προωθούν είναι περισσότερο πιθανό να οδηγήσουν στη μάθηση σε αντίθεση με αντίστοιχες που δε τις προωθούν

Γνωστικό μοντέλο με πολυμέσα Απεικόνιση Γνωστικές διαδικασίες  Επιλογή  Οργάνωση  Ενοποίηση

Γνωστικές διαδικασίες - Επιλογή  Selecting process  Ο μαθητής δέχεται ακουστικά ή οπτικά ερεθίσματα  Επιλέγει ποια από αυτά θα υποστούν περαιτέρω επεξεργασία  Επιλέγει το verbal channel ή το visual channel της μνήμης του (working memory) προκειμένου να τα μετατρέψει σε αντίστοιχες λεκτικές (verbal) ή οπτικές (visual) αναπαρατάσεις για περαιτέρω επεξεργασία

Γνωστικό μοντέλο με πολυμέσα Απεικόνιση Γνωστικές διαδικασίες  Επιλογή  Οργάνωση  Ενοποίηση

Γνωστικές διαδικασίες - Οργάνωση Organizing process Δημιουργία μιας συνεκτικής νοητικής αναπαράστασης του προφορικού ερεθίσματος και μια αντίστοιχη του οπτικού, μέσα στο ανάλογο κανάλι της μνήμης επεξεργασίας

Γνωστικό μοντέλο με πολυμέσα Απεικόνιση Γνωστικές διαδικασίες  Επιλογή  Οργάνωση  Ενοποίηση

Γνωστικές διαδικασίες - Ενοποίηση Integrating process  Σύνδεση λεκτικών και οπτικών μοντέλων μεταξύ τους και με την προηγούμενη γνώση  Το μαθησιακό αποτέλεσμα να ενσωματώνεται σε αυτή και να αποθηκεύεται μαζί της στην μακροχρόνια μνήμη  Όταν ο μαθητής έρχεται αντιμέτωπος με ένα πρόβλημα, μπορεί να χρησιμοποήσει τις απαιτούμενες γνώσεις από την long-term μνήμη προκειμένου να επιτύχει τη λύση του.