ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Γνωστικό μοντέλο με πολυμέσα Δέγγλερη Σοφία
Γνωστικό μοντέλο με πολυμέσα Απεικόνιση Γνωστικές διαδικασίες Επιλογή Οργάνωση Ενοποίηση
Απεικόνιση
Γνωστικό μοντέλο με πολυμέσα Απεικόνιση Γνωστικές διαδικασίες Επιλογή Οργάνωση Ενοποίηση
Γνωστικές διαδικασίες Ο Mayer εστιάζει στα πολυμεσικά διδασκαλικά μηνύματα που συνδυάζουν εικόνες και λέξεις Υποστηρίζει ότι ενισχύουν τη διαδικασία της μάθησης όταν είναι σχεδιασμένα με τρόπους που είναι σύμφωνοι με αυτούς που οι άνθρωποι μαθαίνουν (γνωστικές διαδικασίες)
Γνωστικές διαδικασίες Οι παραπάνω τρεις διαδικασίες δε συμβαίνουν με αυστηρή γραμμική σειρά αλλά επαναληπτικά Οι εκπαιδευτικές μέθοδοι που τις προωθούν είναι περισσότερο πιθανό να οδηγήσουν στη μάθηση σε αντίθεση με αντίστοιχες που δε τις προωθούν
Γνωστικό μοντέλο με πολυμέσα Απεικόνιση Γνωστικές διαδικασίες Επιλογή Οργάνωση Ενοποίηση
Γνωστικές διαδικασίες - Επιλογή Selecting process Ο μαθητής δέχεται ακουστικά ή οπτικά ερεθίσματα Επιλέγει ποια από αυτά θα υποστούν περαιτέρω επεξεργασία Επιλέγει το verbal channel ή το visual channel της μνήμης του (working memory) προκειμένου να τα μετατρέψει σε αντίστοιχες λεκτικές (verbal) ή οπτικές (visual) αναπαρατάσεις για περαιτέρω επεξεργασία
Γνωστικό μοντέλο με πολυμέσα Απεικόνιση Γνωστικές διαδικασίες Επιλογή Οργάνωση Ενοποίηση
Γνωστικές διαδικασίες - Οργάνωση Organizing process Δημιουργία μιας συνεκτικής νοητικής αναπαράστασης του προφορικού ερεθίσματος και μια αντίστοιχη του οπτικού, μέσα στο ανάλογο κανάλι της μνήμης επεξεργασίας
Γνωστικό μοντέλο με πολυμέσα Απεικόνιση Γνωστικές διαδικασίες Επιλογή Οργάνωση Ενοποίηση
Γνωστικές διαδικασίες - Ενοποίηση Integrating process Σύνδεση λεκτικών και οπτικών μοντέλων μεταξύ τους και με την προηγούμενη γνώση Το μαθησιακό αποτέλεσμα να ενσωματώνεται σε αυτή και να αποθηκεύεται μαζί της στην μακροχρόνια μνήμη Όταν ο μαθητής έρχεται αντιμέτωπος με ένα πρόβλημα, μπορεί να χρησιμοποήσει τις απαιτούμενες γνώσεις από την long-term μνήμη προκειμένου να επιτύχει τη λύση του.