1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

«ΜΟΔΙΠ του ΓΠΑ» με απλά λόγια…. Διαδικασία της Αξιολόγησης Η Αξιολόγηση είναι μία περιοδική διαδικασία Κάθε ακαδ. έτος: Ετήσια Εσωτερική Έκθεση ή Ετήσια.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών 2012
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
" ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ ΑΡΘΡΩΝ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ" Eιρήνη Λουρδή, Παναγιώτα Μπουρογιάννη, Μάρα Νικολαΐδου, Γιώργος Πυρουνάκης.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
ΑμεΑ & Εκπαίδευση Βιβλιοθηκονόμων στην Ελλάδα
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
THE LEAF PROJECT Μάθημα: Ψηφιακές βιβλιοθήκες Διδάσκων: κος Καπιδάκης Επιμέλεια: Αρμενάκη Παρασκευή-Μαρία Δημητριάδου Δήμητρα Κονσολάκη Χαρούλα Κέρκυρα.
Σύγχρονο Ασκληπιακό Πάρκο Νάουσας Υγεία <-> Πολιτισμός
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Οι απόψεις των υπευθύνων των Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών για τη Συναισθηματική Νοημοσύνη» Ιφιγένεια.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Επιστήμη της Πληροφορίας Διοίκηση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ’ Θέμα: Η Ψηφιακή Βιβλιοθήκη της Τζόρτζια (Digital.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Θέμα εργασίας: Υπηρεσίες Ψηφιακών Βιβλιοθηκών προς τους χρήστες (Συγκριτική προσέγγιση) Ασκητή Βασιλική Αθήνα, 12/12/2005.
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Φοιτήτρια: Αθανασία Τσιάρα
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη ΤΕΕ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
1 Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στο μάθημα «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» Διδάσκων: κος. Καπιδάκης Σαράντος Εξάμηνο: Χειμερινό.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ “H ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑ”
1 MedioVis- Ένας φυλλομετρητής μεταδεδομένων MedioVis – A user-centred Library Metadata Browser Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος.
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
«…Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε…: Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σεμιναρίων της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου» 17 ο Πανελλήνιο.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Εργασία 6ου εξαμήνου ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΑΜΠΑΤΣΙΚΟΣ.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΜΣ: «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: MULTI-DOCUMENT SUMMARIZATIONS.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (METADATA HARVESTING) ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ "Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ: «Επιστήμη Της Πληροφορίας: Διοίκηση Και Οργάνωση Βιβλιοθηκών Με Έμφαση Στις Νέες Τεχνολογίες.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: «Διοίκησης και Οργάνωσης.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Ομαδική Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ΄ Εξαμήνου: «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ»
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Υπεύθυνος καθηγητής: κος. Σ. Καπιδάκης Επιμελήτρια: Παπαγιάννη Ανδρονίκη.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑ2004.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΒ 322: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ * Πλιατσικούρας Ιωάννης - Β * Πλιατσικούρας Ιωάννης - Β * Κατούνα.
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
Πληροφοριακές ανάγκες Διονύσης Κόκκινος, Βιβλιοθηκονόμος, MSc Εργαστηριακός συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ’εξαμήνου Θέμα: Oxford Digital Library.
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών 1-3 Οκτωβρίου ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΔΙΑΔΑΝΕΙΣΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΡΑΝΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ &
Φιλολογία και Ψηφιακές Ερευνητικές Υποδομές: Από τη Θεωρία στην Πράξη Λεωνίδας Παπαχριστόπουλος Νεφέλη Χατζηδιάκου
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
CRM ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ – ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ Δ.ΜΑΣΟΥΤΗΣ Α.Ε
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ''ΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: κος Καπιδάκης Σαράντος Διδάσκων: κος Καπιδάκης Σαράντος Επιμέλεια εργασίας: Μαζνώκη Μαρία Επιμέλεια εργασίας: Μαζνώκη Μαρία

2 Στοιχεία έρευνας  Εθνογραφική έρευνα - Μπρατισλάβα, Σλοβακία   Jela Steinerová, υπεύθυνη διεξαγωγής της έρευνας  Μέρος ενός μεγαλύτερου ερευνητικού προγράμματος, του  Μέρος ενός μεγαλύτερου ερευνητικού προγράμματος, του VEGA 1/9236/02  793 άτομα (άνδρες 57.3%, γυναίκες 43.7%)  16 ακαδημαϊκές και ερευνητικές βιβλιοθήκες

3 Ερευνητικά ζητήματα  Ποιες είναι οι σταθερές προτιμήσεις των χρηστών όσον αφορά την αναζήτηση πληροφοριών  Ποιες είναι οι αντιλήψεις των χρηστών κατά τη διάρκεια της αναζήτησης πληροφοριών  Ποιες είναι οι απόψεις των χρηστών μετά την ολοκλήρωση της αναζήτησης

4 Στόχοι έρευνας  Προσδιορισμός μοντέλων αναζήτησης και χρήσης πληροφοριών  Ανάπτυξη νέων προτύπων αλληλεπίδρασης του χρήστη με το περιβάλλον πληροφόρησης  Ανάπτυξη μοντέλων και μορφών πληροφόρησης

5 Μεθοδολογία έρευνας  Ερωτηματολόγιο - Αναπτύχθηκε και δοκιμάσθηκε από 75 φοιτητές Βιβλιοθηκονομίας και Επιστήμης της Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Comenius της Μπρατισλάβα - Αναπτύχθηκε και δοκιμάσθηκε από 75 φοιτητές Βιβλιοθηκονομίας και Επιστήμης της Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Comenius της Μπρατισλάβα - Στις ερωτήσεις που είχαν να κάνουν με τις αντιλήψεις των χρηστών εφαρμόστηκε μία κλίμακα Likert 5 σημείων ενώ άλλες ερωτήσεις δέχονταν απαντήσεις πολλαπλής επιλογής - Στις ερωτήσεις που είχαν να κάνουν με τις αντιλήψεις των χρηστών εφαρμόστηκε μία κλίμακα Likert 5 σημείων ενώ άλλες ερωτήσεις δέχονταν απαντήσεις πολλαπλής επιλογής - Προσδιορίζει κύρια χαρακτηριστικά των χρηστών (ηλικία, φύλο, γλώσσες, επιστήμη κ.α.) - Προσδιορίζει κύρια χαρακτηριστικά των χρηστών (ηλικία, φύλο, γλώσσες, επιστήμη κ.α.) - Αποτελέιται από 3 ομάδες κριτηρίων - Αποτελέιται από 3 ομάδες κριτηρίων

6 Ερωτηματολόγιο  1 η ομάδα κριτηρίων: Σταθερές προτιμήσεις χρηστών (πηγές πληροφοριών, χρόνος που διαθέτουν οι χρήστες, στρατηγικές αναζήτησης που χρησιμοποιούν, προτιμήσεις των χρηστών, άμεση χρήση κ.α.) (πηγές πληροφοριών, χρόνος που διαθέτουν οι χρήστες, στρατηγικές αναζήτησης που χρησιμοποιούν, προτιμήσεις των χρηστών, άμεση χρήση κ.α.)  2 η ομάδα κριτηρίων: Αντιλήψεις κατά την αναζήτηση (συνεργασία, βοήθεια από βιβλιοθηκονόμο, ανεξάρτητη εργασία, επεξεργασία των πηγών πληροφοριών, δίκτυο ή κατάλογος, ποιότητα πηγών, κατανόηση πληροφοριών, αύξηση ή μείωση ενδιαφέροντος κ.α.) (συνεργασία, βοήθεια από βιβλιοθηκονόμο, ανεξάρτητη εργασία, επεξεργασία των πηγών πληροφοριών, δίκτυο ή κατάλογος, ποιότητα πηγών, κατανόηση πληροφοριών, αύξηση ή μείωση ενδιαφέροντος κ.α.)  3 η ομάδα κριτηρίων: Αντιλήψεις μετά την αναζήτηση (επιτυχία ή αποτυχία, συναισθήματα, σχετικότητα των πληροφοριών, βήματα πίσω, αναδιατύπωση του αιτήματος κ.α.) (επιτυχία ή αποτυχία, συναισθήματα, σχετικότητα των πληροφοριών, βήματα πίσω, αναδιατύπωση του αιτήματος κ.α.)

7 Αποτελέσματα (1)  Οι στρατηγικές πτυχές της αναζήτησης πληροφοριών υποτιμώνται από τους χρήστες - η αναζήτηση πληροφοριών πήρε περισσότερο χρόνο στους χρήστες απ’ ότι περίμεναν - η αναζήτηση πληροφοριών πήρε περισσότερο χρόνο στους χρήστες απ’ ότι περίμεναν - αντιμετώπισαν προβλήματα - αντιμετώπισαν προβλήματα - επιστροφή στην αναδιατύπωση του αρχικού αιτήματος - επιστροφή στην αναδιατύπωση του αρχικού αιτήματος

8 Αποτελέσματα (2)  Ο ρόλος της συνεργασίας στην αναζήτηση πληροφοριών δεν έχει αναγνωριστεί κατάλληλα από του χρήστες - σπάνια χρήση της βοήθειας του βιβλιοθηκονόμου - σπάνια χρήση της βοήθειας του βιβλιοθηκονόμου - προτίμηση στην ανεξάρτητη εργασία - προτίμηση στην ανεξάρτητη εργασία - αποφυγή συνεργασίας με συναδέλφους - αποφυγή συνεργασίας με συναδέλφους

9 Αποτελέσματα (3)  Τα αρχικά σημεία πρόσβασης των χρηστών στις πληροφορίες έχουν αλλάξει από τους καταλόγους των βιβλιοθηκών στις υπηρεσίες διαδικτύου - οι χρήστες χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ως πρώτο σημείο πρόσβασης συχνότερα από οποιοδήποτε άλλο μέσο πρόσβασης στις πληροφορίες - οι χρήστες χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ως πρώτο σημείο πρόσβασης συχνότερα από οποιοδήποτε άλλο μέσο πρόσβασης στις πληροφορίες - οι χρήστες συχνά χρησιμοποιούν 2 με 3 υπηρεσίες του διαδικτύου ώστε να ολοκληρώσουν την αναζήτησή τους - οι χρήστες συχνά χρησιμοποιούν 2 με 3 υπηρεσίες του διαδικτύου ώστε να ολοκληρώσουν την αναζήτησή τους

10 Αποτελέσματα (4)  Τα κίνητρα των χρηστών για αναζήτηση πληροφοριών είναι ανεπαρκή - σπάνια οι χρήστες είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν πολύ από το χρόνο τους για αναζήτηση πληροφοριών - σπάνια οι χρήστες είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν πολύ από το χρόνο τους για αναζήτηση πληροφοριών - συχνά διατίθενται να πληρώσουν για να αποκτήσουν τις επιστημονικές πληροφορίες που χρειάζονται - συχνά διατίθενται να πληρώσουν για να αποκτήσουν τις επιστημονικές πληροφορίες που χρειάζονται

11 Αποτελέσματα (5)  Οι χρήστες προτιμούν τις πολύ απλές και εύκολες μεθόδους πρόσβασης στις πληροφορίες - θεωρούν ελκυστικές τις καλά ταξινομημένες μορφές πληροφοριών - θεωρούν ελκυστικές τις καλά ταξινομημένες μορφές πληροφοριών - προτιμούν τις πηγές πληροφόρησης οι οποίες διατίθενται προς άμεση χρήση - προτιμούν τις πηγές πληροφόρησης οι οποίες διατίθενται προς άμεση χρήση - εργάζονται συχνά υπό χρονική πίεση γι αυτό και δεν χρησιμοποιούν εξελιγμένους σχεδιασμούς στρατηγικών αναζήτησης - εργάζονται συχνά υπό χρονική πίεση γι αυτό και δεν χρησιμοποιούν εξελιγμένους σχεδιασμούς στρατηγικών αναζήτησης

12 Αποτελέσματα (6)  Η αναζήτηση πληροφοριών είχε βαθύτερα αποτελέσματα απ’ ότι περίμεναν οι χρήστες στην ήδη κεκτημένη γνώση τους - η επιβεβαίωση της προγενέστερης γνώσης ήταν σχετική - η επιβεβαίωση της προγενέστερης γνώσης ήταν σχετική - ισχυρές συνδέσεις μεταξύ της αναζήτησης πληροφοριών και της εξέλιξης στην κατανόηση και στην διατύπωση του προβλήματος - ισχυρές συνδέσεις μεταξύ της αναζήτησης πληροφοριών και της εξέλιξης στην κατανόηση και στην διατύπωση του προβλήματος - οι χρήστες αποκτούν περισσότερες νέες γνώσεις όσο περισσότερο ασχολούνται με το πρόβλημα - οι χρήστες αποκτούν περισσότερες νέες γνώσεις όσο περισσότερο ασχολούνται με το πρόβλημα

13 Συμπεράσματα (1)  Οι χρήστες των υπηρεσιών πληροφόρησης χρειάζονται υποστήριξη στο σχεδιασμό των στρατηγικών αναζήτησης των πληροφοριών  Απαιτείται υποστήριξη στα στάδια της αναζήτησης πληροφοριών καθώς οι προσδοκίες των χρηστών σχετικά με τις πληροφορίες που μπορούν να ανακτήσουν είναι πολύ αισιόδοξες, ενώ όπως αποδείχθηκε σπάνια μπορούν να ανακτήσουν πληροφορίες χωρίς επαναλαμβανόμενα βήματα ή χωρίς να επαναπροσδιορίσουν το πρόβλημα

14 Συμπεράσματα (2)  Οι χρήστες προτιμούν την ανεξάρτητη εργασία και ενστερνίζονται την ιδέα του ισχυρού ατομικισμού στην αναζήτηση και χρήση των πληροφοριών, γι αυτό και αποτελεί επιτακτική ανάγκη να εκπαιδευτούν οι χρήστες σε πιο δραστήριες συνεργασίες  Η καλύτερη κατάρτιση όσον αφορά την πληροφοριακή αναζήτηση θα βοηθούσε τους χρήστες να ανακαλύψουν και να αντιληφθούν ευκολότερα τις σχετικότερες πηγές με αυτό που αναζητούν και θα διευκόλυνε την αποδοτική αλληλεπίδρασή τους με τα πληροφοριακά συστήματα

15 Συμπεράσματα (3)  Θα ήταν χρήσιμη η υποστήριξη των χρηστών στην εννοιολογική κατανόηση του προβλήματος, στην διατύπωσή του και στην επισκόπηση των διαθέσιμων πηγών  Η αξιολόγηση των πηγών πληροφόρησης από ειδικούς αποτελεί χρήσιμη πρόσθετη πληροφορία  Η υποστήριξη των χρηστών στο θέμα της πρόσβασης από τα πληροφοριακά συστήματα θα οδηγήσει στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και στην εξέλιξη της ανθρώπινης γνώσης

16 Προβληματισμοί  Κατά πόσο η εξαγωγή συμπερασμάτων από εθνογραφικές μελέτες είναι ασφαλής δεδομένου ότι περιλαμβάνουν χαρακτηριστικά και ιδιομορφίες μιας συγκεκριμένης κοινότητας χρηστών;  Αν περισσότερα συνεργατικά γνωρίσματα προσφέρονταν σε χρήστες ψηφιακών βιβλιοθηκών τότε θα μπορούσε να ενισχυθεί η ορθότητα της διατύπωσης προβλημάτων, η εννοιολογική κατανόηση, η ικανότητα κρίσης της σχετικότητας των πληροφοριών και ο στρατηγικός σχεδιασμός αναζήτησης;

17 Thank you