«Ψηφιακό χάσμα: η περίπτωση των νησιωτικών και παραμεθόριων περιοχών» Νατάσα Κωνσταντέλου – Πανεπιστήμιο Αιγαίου & Πέτρος Στεφανέας - ΕΜΠ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση! Το φροντιστήριο απαραίτητο εργαλείο προόδου των νέων.
Advertisements

© GfK 2013 | Η Επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη – 2013 | Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου GfK Hellas | Consumer Experiences | Dr. Spyridon Tryfonas Αθήνα, 4 Φεβουαρίου.
Ιούλιος Έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης Ιούλιος 2012.
1 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting Ιούλιος 2009 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΓΚΥΠΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ για την Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών.
«Έρευνα Πεδίου σε αντιπροσωπευτικό δείγμα Μικρομεσαίων Εμπορικών Επιχειρήσεων» Χρονοσειρά δεδομένων 1 ο κύμα (Έρευνα Βάσης σε δείγμα: εμπορικών επιχειρήσεων)
Στρατηγική για την Ψηφιακή Ελλάδα Διαρθρωτική Παρέμβαση Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών
Ιούλιος Έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης Ιούλιος 2012.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ INTERNET ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. •Ανάθεση Ερευνας FLASH MULTIMEDIA •Τύπος έρευνας Ποσοτική έρευνα με προσωπικές συνεντεύξεις και χρήση δομημένου ερωτηματολογίου.
Ιανουάριος–Φεβρουάριος 2010 ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ Ν. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Συνεισφορά στις ελληνικές εξαγωγές ανά περιφέρεια Διάστημα: Ιαν-Ιούνιος 2012 •70% των ελληνικών εξαγωγών εξακολουθεί να πραγματοποιείται από τις περιφέρειες.
Το Προφίλ του Αγοραστή  Η έρευνα διεξήχθη από τα μέλη της Ένωσης Μεσιτών Ακινήτων Πιστοποιημένων Πραγματογνωμόνων Ελλάδας (ΕΠΠΑ).  Βασίστηκε σε 132 συναλλαγές.
Υ Π Η Ρ Ε Σ Ι Ε Σ Ε Ρ Ε Υ Ν Α Σ Α Γ Ο Ρ Α Σ Πανελλήνια Έρευνα για το Internet Η εξέλιξη της χρήσης των Social Media.
1 Πιστωτική επέκταση προς τα ελληνικά νοικοκυριά Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος Αθήνα 13 Δεκεμβρίου 2006.
Η αξιοποίηση του υψηλού αιολικού δυναμικού του Αιγαίου
Μετρήσεις για την Ελληνική Επιχειρηματικότητα & τις ΤΠΕ Νίκος Κάκαρης Γενικός Διευθυντής «Επιχειρηματικότητα & ΤΠΕ» Ε Κ Τ / Ε Μη Π Ε Ε 19 / 20 Ιουνίου.
ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΝΑ Π.Δ. 85/2012 Ίδρυση Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου
ΟΝΕΙΡΟΥΠΟΛΗ ΔΡΑΜΑΣ Πανελλαδική έρευνα
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ : ΠΑΥΛΟΣ Γ. ΠΑΥΛΑΚΗΣ Δρ. ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ
Υ Π Η Ρ Ε Σ Ι Ε Σ Ε Ρ Ε Υ Ν Α Σ Α Γ Ο Ρ Α Σ «Στοιχεία έρευνας για τη συναλλαγή του κοινού με τις Τράπεζες» Focus Bari A.E.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
F.B.S. Η Διοίκηση του Επιμελητηρίου Καβάλας και η εταιρία “F.B.S. Δρ. ΔΗΜ. ΚΑΜΠΟΥΡΗΣ &ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ” Σας καλωσορίζουν στην παρουσίαση της μελέτης με.
ΨΗΦΙΑΚΟ ΧΑΣΜΑ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΗΣ
Ευρυζωνικότητα ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ 1 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
Σελίδα 1 ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟ. Σελίδα 2 OTE - Ευρυζωνικότητα Οι Ευρυζωνικές Υπηρεσίες αποτελούν την κύρια ευκαιρία ανάπτυξης στις τηλεπικοινωνίες.
Καλώς ήρθατε στις Οικονομικές Επιστήμες
1 Καινοτομικό Πρόγραμμα RI-SE ΕΚΕΠΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΘΝΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ.
Εξάσκηση στην προπαίδεια
Ημερίδα Τράπεζας της Ελλάδος Ελληνική αγορά εργασίας: Χαρακτηριστικά, εξελίξεις και προκλήσεις Περιφερειακές αποκλίσεις και εμμονή της ανεργίας Εμπειρικές.
Διανεμητικές επιπτώσεις της λιτότητας και της ύφεσης Μάνος Ματσαγγάνης Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών.
Επιδημιολογικά Στοιχεία:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Παρουσίαση Έρευνας Οικονομική κρίση και οι επιπτώσεις στις επιχειρήσεις – μέλη του ΒΕΘ που δραστηριοποιούνται στον χώρο της οικοδομής Ιανουάριος 2011.
1 Μελέτη για την εξαγωγική δραστηριότητα του κλάδου των αγροτικών προϊόντων Παρουσίαση Στοιχείων.
Ψηφιακό Χάσμα O αναλφαβητισμός στον 21 ο αι. 15 Μαρτίου 2010 Ντέπη Τζιμέα Δ/νση Εταιρικής Επικοινωνίας.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΚΡΗΤΗΣ ΧΑΝΙΑ, PANORAMA HOTEL Επενδυτικός Προσανατολισμός του Ελληνικού Τουρισμού Γιώργος Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής.
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. Περιφερειακή.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «ΙΑΜΑΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΛΟΥΤΡΟΤΟΠΟΙ» ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑΣ ΛΟΥΤΡΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ 2005 – 2012 Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών Ομάδα.
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Ανιχνεύοντας τη γνώση στην ελληνική επιχειρηματικότητα Σταύρος Ιωαννίδης.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΕΤΠΑ : ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ Π/Υ ΕΝΤΑΞΕΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΕΣΠΑ ΟΠΩΣ ΥΛΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Ιούλιος 2012.
ΕΡΕΥΝΑ ΕΚΘΕΤΩΝ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ KAVALAEXPO 2014
1 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗΣ 2008 Αθήνα, 18 Μαρτίου 2009 ΘΕΜΑ: ΘΕΜΑ: Πρόοδος του Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση »
PROJECT: ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ
Εκδήλωση για το 6ο Πρόγραμμα Πλαίσιο για την Έρευνα. Τεχνολογίες της Κοινωνίας της Πληροφορίας (IST) Εκδήλωση για το 6ο Πρόγραμμα Πλαίσιο για την έρευνα.
Γρηγόριος Παπούλιας Αντιδήμαρχος Αμφιλοχίας 10/05/2006 Δίκτυο οπτικών ινών Δήμου Αμφιλοχίας : Η ευρυζωνικότητα καταλύτης για την ανάπτυξη της πόλης.
Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΧΩΡΟ
Έργο SECSTACON της Δράσης ΑΡΙΣΤΕΙΑ
Αλέξανδρος Χριστογιάννης Retail Marketing Manager Forthnet.
Α2 Λυκείου Αργυράδων Ρωτήθηκαν συνολικά 162 άτομα.
Μέτρηση της Ευρυζωνικότητας στην Ελλάδα Σεπτέμβριος 2008 Πάτρα,Πανεπιστημιούπολη,EAITY «Ευρυζωνικότητα: Προώθηση, επίδειξη, Στρατηγική, Βέλτιστες Πρακτικές»
ΤΙ ΨΗΦΙΖΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ …. Η ΤΩΡΙΝΗ ΒΟΥΛΗ (Εκλογές 2007) Ν.Δ: 41,84 (152 έδρες) ΠΑΣΟΚ: 38,10 (102 έδρες) ΚΚΕ: 8,15 (22 έδρες) ΣΥΡΙΖΑ: 5,04 (14 έδρες) ΛΑΟΣ:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
1 Τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών: Αναζητώντας λύσεις Κοινωνία της Πληροφορίας: «Έχει αγώνα αύριο!» Γιάννης Καλογήρου Επ. Καθηγητής ΕΜΠ τ. Ειδικός.
Επιθεωρήσεις ΔΚΕΕ ( )  Επιθεωρήσεις : 25  Έκλεισαν Ικανοποιητικά 6 (24%) και Μη Ικανοποιητικά 19 (76%)  Μη Συμμορφώσεις : 257  Διορθωτικές.
ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
«Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας» Πάτρα 9/12/2006 Ασύρματο Ευρυζωνικό Δίκτυο Τοπικής Πρόσβασης Δήμου Μεσσάτιδος Κωτσόπουλος.
η περιφέρεια στο επίκεντρο της ανάπτυξης
52 ΧΡΗΣΗ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ Η/Υ. 53 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
Μάνος Σατόπουλος Συντάκτης λευκωμάτων και λάτρης των τεχνών
Ημερίδα Τράπεζας της Ελλάδος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ψηφιακό χάσμα: η περίπτωση των νησιωτικών και παραμεθόριων περιοχών» Νατάσα Κωνσταντέλου – Πανεπιστήμιο Αιγαίου & Πέτρος Στεφανέας - ΕΜΠ

Οι 13 περιφέρειες της Ελλάδας

ΔΙΚΤΥΩΘΕΙΤΕ: Κατανομή εγκεκριμένων ΜΜΕ ανά Περιφέρεια (Δεκ. 2007)

ΔΙΚΤΥΩΘΕΙΤΕ: Κατανομή εκπαιδευμένων ΜΜΕ ανά Περιφέρεια

Ενσωμάτωση ΤΠΕ από επιχειρήσεις της Περιφέρειας Κρήτης (2008) 71,7% των επιχειρήσεων του δείγματος κάνουν χρήση Η/Υ οι ξενοδοχειακές διατηρούν το υψηλότερο ποσοστό χρήσης Η/Υ (87,5%), ενώ οι εμπορικές επιχειρήσεις του δείγματος υπολείπονται του μέσου όρου (64,5%) Επτά στις δέκα επιχειρήσεις (67,8%), χρησιμοποιούν τις λειτουργίες του διαδικτύου 85,4% των επιχειρήσεων – χρηστών του διαδικτύου έχουν σύνδεση τύπου ADSL. Περίπου μια στις δέκα επιχειρήσεις που διαθέτουν ήδη σύνδεση στο διαδίκτυο, την έχουν αποκτήσει εδώ και λιγότερο από ένα έτος.

Ενσωμάτωση ΤΠΕ από επιχειρήσεις της Περιφέρειας Κρήτης (2008) (συνέχεια) Χρήσεις διαδικτύου από τις επιχειρήσεις που διαθέτουν σύνδεση Χρήσεις διαδικτύου από τις επιχειρήσεις που διαθέτουν σύνδεση 65,13% 65,13% Web site 44,08%Web site 44,08% Συναλλαγές με επιχειρήσεις 23,03%Συναλλαγές με επιχειρήσεις 23,03% Συναλλαγές με πελάτες 23,68%Συναλλαγές με πελάτες 23,68% Συναλλαγές με τράπεζες 27,63%Συναλλαγές με τράπεζες 27,63% Ο βαθμός ενσωμάτωσης των Τ.Π.Ε. από τις νέες επιχειρήσεις (με διάρκεια ζωής μικρότερη της τριετίας) είναι πολύ μικρότερος από αυτόν στις παλαιές Ο βαθμός ενσωμάτωσης των Τ.Π.Ε. από τις νέες επιχειρήσεις (με διάρκεια ζωής μικρότερη της τριετίας) είναι πολύ μικρότερος από αυτόν στις παλαιές 85,4% (έναντι 54,1% το 2006) χρησιμοποιεί σύνδεση τύπου ADSL, ενώ μόλις το 14,6% σύνδεση τύπου Dial up 85,4% (έναντι 54,1% το 2006) χρησιμοποιεί σύνδεση τύπου ADSL, ενώ μόλις το 14,6% σύνδεση τύπου Dial up

Ενσωμάτωση ΤΠΕ από επιχειρήσεις της Περιφέρειας Κρήτης (2008) (συνέχεια) Οι επιχειρήσεις με ηλικία μεγαλύτερη της τριετίας, κάνουν υψηλότερη χρήση των περισσοτέρων από τις κύριες δυνατότητες του Διαδικτύου Οι επιχειρήσεις με ηλικία μεγαλύτερη της τριετίας, κάνουν υψηλότερη χρήση των περισσοτέρων από τις κύριες δυνατότητες του Διαδικτύου ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΧΡΗΣΗ Internet % ΘΕΤΙΚΩΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΝΕΕΣ % ΘΕΤΙΚΩΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΠΑΛΑΙΕΣ Mail60,70%77,60% Web site35,70%55,10% Συναλλαγές με επιχειρήσεις 25,00%32,70% Συναλλαγές με πελάτες28,60% Συναλλαγές με τράπεζες28,60%42,90%

Έρευνα Παρ. ΚτΠ 2007, ν = 8245

ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΩΝ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΩΝ

Χρήση Η/Υ ανά Περιφέρεια

Χρήση του Διαδικτύου ανά Περιφέρεια

Λόγοι χρήσεις του Διαδικτύου ανά αστικότητα (2007)

Αναφορές ΚΕΤΑ Ν. Αιγαίου, Έκθεση Επιχειρηματικότητας 2007 ΚΕΤΑ Ν. Αιγαίου, Έκθεση Επιχειρηματικότητας 2007 ΚΕΤΑ Β. Αιγαίου, Έκθεση Επιχειρηματικότητας 2007 ΚΕΤΑ Β. Αιγαίου, Έκθεση Επιχειρηματικότητας 2007 ΚΕΤΑ Κρήτης, Ανάπτυξη της Φυσιογνωμίας της Περιφέρειας Κρήτης 2008 ΚΕΤΑ Κρήτης, Ανάπτυξη της Φυσιογνωμίας της Περιφέρειας Κρήτης 2008 Έρευνες του Παρατηρητηρίου της ΚτΠ Έρευνες του Παρατηρητηρίου της ΚτΠ

Δυσκολίες αυτής της έρευνας Η οργάνωση των στοιχείων (ανά περιφέρεια και όχι ανά νομό ή νησί) Η οργάνωση των στοιχείων (ανά περιφέρεια και όχι ανά νομό ή νησί) Η ανυπαρξία ειδικής εθνικής έρευνας για το θέμα Η ανυπαρξία ειδικής εθνικής έρευνας για το θέμα Η αξιοποίηση κατά κύριο λόγο δευτερογενών πηγών. Η αξιοποίηση κατά κύριο λόγο δευτερογενών πηγών.

Συμπεράσματα Η ‘νησιωτικότητα’ δεν αποτελεί ιδιαίτερο λόγο ‘ψηφιακού χάσματος’. Η ‘νησιωτικότητα’ δεν αποτελεί ιδιαίτερο λόγο ‘ψηφιακού χάσματος’. Υπάρχουν νησιωτικές περιοχές (Νότιο Αιγαίο) που έχουν δείκτες διάδοσης ΤΠΕ πάνω από τον μέσο όρο της επικράτειας. Υπάρχουν νησιωτικές περιοχές (Νότιο Αιγαίο) που έχουν δείκτες διάδοσης ΤΠΕ πάνω από τον μέσο όρο της επικράτειας. Περιοχές μη νησιωτικές και μη απομονωμένες (Δυτική Ελλάδα, Πελοπόννησος) έχουν τους χαμηλότερους δείκτες διάδοσης ΤΠΕ. Περιοχές μη νησιωτικές και μη απομονωμένες (Δυτική Ελλάδα, Πελοπόννησος) έχουν τους χαμηλότερους δείκτες διάδοσης ΤΠΕ. Ο τουρισμός σημαντικός παράγοντας διάδοσης των ΤΠΕ. Ο τουρισμός σημαντικός παράγοντας διάδοσης των ΤΠΕ. Το ‘ψηφιακό χάσμα’ ωφείλεται κυρίως σε άλλους παράγοντες (ηλικία, μόρφωση, οικονομική και κοινωνική θέση) Το ‘ψηφιακό χάσμα’ ωφείλεται κυρίως σε άλλους παράγοντες (ηλικία, μόρφωση, οικονομική και κοινωνική θέση)