Στρατηγική διοίκησης προϊόντος, γραμμής προϊόντος και μάρκας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Athens Hotel Branding Seminar Franchising στα Ξενοδοχεία 23/09/2005 Dr. Άρης Ίκκος Corporate Membership:Director Membership:Corporate Membership:
Advertisements

Αποφάσεις Τιμολόγησης
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΔΡΟΥΝ ΣΤΗ ΖΗΤΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ.
ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Ανάλυση Ανταγωνισμού.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Μελέτη Περίπτωσης της φαρμακευτικής εταιρίας Olvos Science
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Msc Αντωνία Μανιάτη.
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
 Το σχέδιο ΜΚΤ απαντά σε μια σειρά από ερωτήσεις της στρατηγικής ΜΚΤ: 1) πως φτάσαμε ως εδώ; 2) που βρισκόμαστε τώρα; 3) που θέλουμε να πάμε στο μέλλον;
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΠΡΟΪΟΝ II Φαίδων Θεοφανίδης
Το Σχέδιο Μάρκετινγκ – Marketing Plan
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΒΟΛΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Ανάλυση Δυνάμεων-Αδυναμιών Ευκαιριών-Απειλών (SWOT)
Στρατηγική Τιμολόγησης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Διαδικασία Καθορισμού Τιμής Πώλησης Αγαθού ή Υπηρεσίας
Στόχευση - Τοποθέτηση.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ.
1 Segmenting Markets, Targeting and Positioning. 2 Market Segmentation Defining Reasons for Using Market  Customer Analysis  Competitor Analysis  Effective.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΑΙΟΣ ΤΕΦΑΑ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 21 : ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Αρχές Μάρκετινγκ Ενότητα 11: Κύκλος Ζωής Προϊόντος: Στάδια και Στρατηγικές Δρ. Καταραχιά Ανδρονίκη Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ 2 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:  ΓΙΟΥΒΑΝΕΖΑ ΕΛΕΝΗ Α.Μ.420  ΠΑΠΑΚΥΡΙΑΚΟΥ ΖΩΗ Α.Μ.479  ΣΠΑΘΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Α.Μ.409  ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Κεφαλαιο 5 Τιμολόγηση Υπηρεσιών.
MARKETING PLAN 1. Η διαδικασία σύμφωνα με την οποία οι επιχειρήσεις αναλύουν το περιβάλλον τους και τις ικανότητες τους, αποφασίζουν για θέματα μάρκετινγκ.
 Διαφήμιση  Προωθητικές Ενέργειες  Δημόσιες Σχέσεις  Χορηγία.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
ΕΝΟΤΗΤΑ 5η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ / ΤΡΟΦΙΜΩΝ Εισήγηση 6 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Εισήγηση 4 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΝΕΦΑΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ. Β2Β ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το βιομηχανικό μάρκετινγκ ασχολείται με την ικανοποίηση των αγοραστικών αναγκών και απαιτήσεων.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Τραπεζικό Μάρκετινγκ Kαραγιάννη Δέσποινα, Αν. Καθηγήτρια Παν. Πατρών
Αξιολόγηση Εναλλακτικών Επιλογών.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 4
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
#7 - #8 irini rigopoulou Product - Brand #7 - #8 irini rigopoulou
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
ΤΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ KAI TO MAΡΚΕΤΙΝΓΚ
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ ΤΗΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ Α.Ε
Αρχές Μάρκετινγκ Ενότητα 11: Κύκλος Ζωής Προϊόντος:
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
Γενικοί Παράγοντες Αγοράς Μέγεθος Αγοράς: € στο τέλος του 2013 Ανάπτυξη Αγοράς: Μειούμενο ετήσιο ρυθμό (2013/2012: -0,5%, 2012/2011:
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ: Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΤΟ THE MET HOTEL
Μήτρα Ανάλυσης SWOT Δυνάμεις Αδυναμίες Ευκαιρίες Απειλές.
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Τα ΜΜΕ από την Οπτική της Οικονομικής Θεωρίας
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στρατηγική διοίκησης προϊόντος, γραμμής προϊόντος και μάρκας

Εύρος (width) εύρος μείγματος προϊόντος Βάθος (depth) βάθος γραμμής – αριθμός προϊόντων Πλάτος (breadth) – ευρύτητα / ποικιλία γραμμής

ΚΖΠ εισαγωγή ανάπτυξη κορεσμός παρακμή πωλήσεις πωλήσεις κέρδη χρόνος

ΚΖΠ - εισαγωγή Χαμηλές πωλήσεις Ακαθόριστα κανάλια διανομής Προβολή με έμφαση στα πλεονεκτήματα της νέας κατηγορίας, αύξηση αναγνωρισιμότητας Management: ανάπτυξη τμημάτων αγοράς, κατάλληλη τιμολόγηση, ρυθμός ανάπτυξης αγοράς

ΚΖΠ - ανάπτυξη Αύξηση πωλήσεων (γρήγορη/αργή ανάπτυξη) Αύξηση ανταγωνισμού Προβολή με έμφαση στην μάρκα και προσήλωση (brand loyalty) Τελική μορφή καναλιών διανομής Αποχώρηση από την αγορά ορισμένων αδύναμων ανταγωνιστών Management:εδραίωση θέσης της μάρκας στην αγορά

ΚΖΠ-ωριμότητα Έντονη τάση μίμησης χαρακτηριστικών ανταγωνιστικών μαρκών Έμφαση στα κανάλια διανομής Μείωση κερδών εξαιτίας της δραματικής αύξησης δαπανών προβολής Έντονη αποχώρηση ανταγωνιστών Πόλεμοι τιμών Managers: εντοπισμός key success factors, πρόβλεψη κινήσεων ανταγωνιστών, μετατόπιση τμημάτων αγοράς

Επιλογές για παράταση χρονικής διάρκειας σταδίου ωρίμανσης: Αύξηση αριθμού πελατών Αύξηση συχνότητας χρήσης Αύξηση μέσου μεγέθους αγοράς μάρκας Αύξηση αριθμού παραλλαγών του προϊόντος

ΚΖΠ-παρακμή Ραγδαία μείωση πωλήσεων Εμφάνιση νέων προϊόντων Μεταβολή στις προτιμήσεις και στάσεις των καταναλωτών Management: γιατί φθίνει το προϊόν, εμπόδια εξόδου, γενική πτώση της αγοράς ή ενός είδους ανταγωνιστών;

Εναλλακτικές στρατηγικές Αποεπένδυση Συγκομιδή niche

Στρατηγικές ΚΖΒ & στρατηγική θέση επιχείρησης ανάπτυξη ωριμότητα παρακμή Leader Διατήρηση θέσης, μπροστά από τις εξελίξεις Ηγεσία κόστους Έγερση εμποδίων Αποτροπή εισόδου νέων ανταγωνιστών Επαναπροσδιορισμός σκοπού Αποεπένδυση περιφερειακών προϊόντων Ενθάρρυνση αποχώρησης ανταγωνιστών follower Απομίμηση σε πιο χαμηλό κόστος Joint ventures Διαφοροποίηση Εστίαση / συγκέντρωση Νέες ευκαιρίες

Παραλλαγές ΚΖΠ Ανάπτυξη αγοράς Γρήγορη Ανάπτυξη πωλήσεων Ανταγωνιστική αναταραχή Κορεσμένη ωριμότητα παρακμή Στάδια Διαδικασίας Ανάπτυξης προϊόντος θάνατος

ΚΖΠ-συμπεράσματα Αρχικά-μη διαρκή καταναλωτικά αγαθά Μερικά προϊόντα έχουν δικαιολογήσει τον ΚΖΠ 12 διαφορετικές μορφές Περιορισμένη έρευνα των παραγόντων που διαμορφώνουν το σχήμα Έννοια κατηγορίας προϊόντος –μακρύτερες καμπύλες Έννοια τύπου προϊόντος-αντιστοιχεί καλύτερα στην κλασική καμπύλη Έννοια μάρκας του προϊόντος-μεγαλύτερη αστάθεια στις τάσεις πωλήσεων

Στρατηγικές τροποποίησης υπαρχόντων προϊόντων Τροποποιήσεις ποιότητας Τροποποιήσεις του στυλ του προϊόντος Λειτουργικές τροποποιήσεις

Στρατηγικές ανατοποθέτησης Ανταγωνιστής τοποθετήθηκε δίπλα στην μάρκα Επιθυμίες και προτιμήσεις καταναλωτών έχουν μεταβληθεί αλλάζοντας ζήτηση για την μάρκα Ανατοποθέτηση υπαρχόντων μαρκών πριν την εισαγωγή νέων μαρκών

Στρατηγικές επιμήκυνσης ΚΖΠ πωλήσεις χρόνος

Στρατηγικές επιμήκυνσης Επέκταση σε νέες αγορές Νέα γεωγραφική αγορά ΜΚΤ προϊόντος σε νέους χρήστες Εντοπισμός νέων χρήσεων του προϊόντος Επέκταση στις ίδιες αγορές Περισσότερο συχνή χρήση του προϊόντος Περισσότερο ποικίλη χρήση από υπάρχοντες χρήστες του προϊόντος

Αξία μάρκας – Brand Equity Αναγνωρισιμότητα ονόματος (brand name Awareness) Προσήλωση στη Μάρκα (Brand loyalty) Αξία μάρκας (brand equity) Αντιληπτή ποιότητα Μάρκας (Perceived brand Quality) Συνδέσεις με τη Μάρκα (brand associations)

Διοίκηση μάρκας (brand management) Διοίκηση κατηγορίας προϊόντων (category management)

Καλό όνομα Προτείνει ισχυρά πλεονεκτήματα προϊόντος Εύκολο στην προφορά και αναγνώριση Προσφέρει καλή εικόνα για την μάρκα Έχει διάρκεια Ξεχωρίζει από ονόματα ανταγωνιστών Μεταφράζεται εύκολα

Στρατηγικές σηματοποίησης Ατομική σηματοποίηση Οικογενειακή σηματοποίηση όλων των προϊόντων της επιχείρησης Οικογενειακή σηματοποίηση όλων των προϊόντων της ίδιας κατηγορίας Συνδυασμός εμπορικού σήματος με ατομικά ονόματα προϊόντων

Επιλογή χορηγού σήματος Μάρκα κατασκευαστή (manufacturer’s brand) Ιδιωτικά σήματα (private brands, private labels) Μικτά σήματα

Είδος επιχείρησης & στρατηγική branding Branded House House of Brands Hybrid Brand House Uses single master brand Spans multiple products and services Descriptive names used with master brand Multiple stand-alone brands No visible connection of brands to parent Combines use of master brand with secondary brands Stand-alone brands used strategically

Παραδείγματα Virgin Airways Tide Virgin Cola Crest Virgin Records Branded House House of Brands Hybrid Brand House Virgin Virgin Airways Virgin Cola Virgin Records BMW X5 325 525 Proctor & Gamble Tide Crest Pampers Unilever AXE Dove Ponds IBM Thinkpad SONY Walkman Apple ipod Touchstone Pictures PlayStation

Walt Disney στρατηγική Branding Core Essence: Wholesome Family Entertainment Careful application of the Disney master brand allows it to remain true to its core essence while penetrating new markets using stand-alone brands. Disney World Disney Theatrical Productions Disney Imagineering Disneyland Resorts Disney Hand Disney Cruise Line Disney Radio Disneyland Paris/Tokyo ABC Television ESPN Buena Vista Television Miramax Touchstone Pictures Hollywood Records

All Brands Must Articulate Their Brand Essence And Manage It Consistently = Performance, passion for driving = Authentic, real, original = Wholesome family entertainment = Innovation = Omnipresent

Brand Identity Provides Strategic Direction Brand Essence Summary of the brand’s identity — the heart and soul of the brand. Core Identity Core values, key competencies and associations that remain consistent across products, markets and through time. Extended Identity Elements that provide texture and completeness; personality, organization, product characteristics.

BMW’s Brand Positioning “The Ultimate Driving Machine” Brand Essence Performance Passion for driving Core Identity Elements Heritage/engineering Quality Styling Logo Extended Identity Elements Fun Youthful Status