ΕΛΕΝΗ!!! Κατά ποσόν και κατά ποιόν μέρη της τραγωδίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα μέρη του Θεάτρου. Θέατρο Επιδαύρου Επίδαυρος ΚΟΙΛΟΝ - ΘΕΑΤΕΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑ - ΧΟΡΟΣ Θέατρο Επιδαύρου (ονομαστό για την ακουστική του.) Όλες οι θέσεις του.
Advertisements

Συγχώρα με, Αγάπη μου, που Ζούσα Πριν σε Γνωρίσω
Η παραβολή του σπλαχνικού πατέρα (παραβολή του «ασώτου υιού»)
ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
H ιστορία της Φλανδρώς.  Εγώ είμαι η Φλανδρώ, το όνομα μου θα πει Φιλανδρώ και Φιλανδρώ θα πει μια που αγαπά τον άνδρα της.  Τον καιρό εκείνο ήταν ένας.
ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
Ποίημα στον Φίλο Jorge Luis Borges Κλικ για το επόμενο.
ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΕΙΔΗ ΤΑ ΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΝΙΚΑΣ ……
Οι Πυξ Λαξ (ονομασία προερχόμενη από την αρχαιοελληνική γλώσσα που σημαίνει με γροθιές και κλωτσιές) ήταν ελληνικό έντεχνο / εναλλακτικό συγκρότημα, που.
ΟΜΑΔΑ playmobile.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΣΟΛΩΝΟΣ ΧΡΥΣΗΒΙΑ ΔΗΜΟΣΘΕΝΟΥΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Αυτός : "θα παραγγείλω πίτσα Θέλεις και εσύ κάτι να σου παραγγείλω;"
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
1.
ωρα σκεφτομαι στιχο για να φιαξω…
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ
Όλα τώρα γύρω μου γελούνε κι απ’ αγάπη τώρα με μεθούνε σαν φιλώ γλυκά τα δυο σου χείλη που `ναι σαν τριαντάφυλλα τ’ Απρίλη.
Τραγουδια απο την κατεχομενη γη μασ
Ελένη Γιώργου Σεφέρη.
O Σωκράτης και το τεστ του φιλτραρίσματος
ΜΝΗΜΟΝΕΥΕΤΕ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝTΗ
O γέρος και τα τρία αδέλφια
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
Γεννήθηκε στις 23 Αυγούστου του στην Κέρκυρα.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού
Πήρες το φόρτωμα στην πλάτη,
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ ΝΟΕΜΒΡΗΣ 2013
Τσολάκη Σταυρούλα, φιλόλογος
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
Κάνε τη ζωή σου comic «Μια μέρα στο σχολείο»
Τα μέρη της τραγωδίας Κατά ποσόν μέρη Κατά ποιόν μέρη
Το πρωί, πολύ πριν φέξει, ο Ιησούς βγήκε έξω και πήγε σ΄ένα ερημικό μέρος, και εκεί προσευχόταν.
Αρχαίο Δράμα Εισαγωγή.
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ (1)
Ευαγγελία Στυλιανού Α’4
Το εἶναι και το φαίνεσθαι στην Ελένη του Ευριπίδη
Μελοποιημένοι στίχοι για την Μικρά Ασία
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ ΤΑΞΗ Β΄ΤΜΗΜΑ 2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
Βιωματική δράση Α΄Γυμνασίου
Παρουσίαση του βιβλίου …………..
ΕΠΙΜΕΛΙΑ: Κατερίνα Μαράντη Ηλέκτρα Γιαντζίκη Δημήτρης Βασιλείου Νικόλας Έρτσος.
ΑΙΣΧΥΛΟΥ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΠΗΤΟΥ ΑΜ 423Μ
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Τώρα, τώρα Στίχοι:  Πάνος Φαλάρας Μουσική:  Lluis Llach Όπως και να ’ναι ο κόσμος, όσα κι αν έχει στραβά, έστω κι αν μείνω πια μόνος, πάντα θα φεύγω.
Το Πορτρέτο του Εαυτού μου
Σμύρνη. Η κίνηση του λιμανιού. Το Σπόρτινγκ Κλάμπ και το καφενείο του Συντάγματος.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Στρογγυλοποίηση φυσικών και δεκαδικών αριθμών Πρόχειροι λογαριασμοί.
Δ Ο Μ Η Τ Η Σ Τ Ρ Α Γ Ω Δ Ι Α Σ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
ΤΟ ΑΣΧΗΜΟΠΑΠΟ σε νέες περιπέτειες
Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
The cool girls Παναγιώτα Ζαχαρία Χριστίνα Σοβαρά
στο σχολικό και διαδυκτιακό εκφοβισμό
ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΕΛΕΝΗ ΑΝΙΧΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΑΝΟΙΑ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟ ΛΕΝΕ ΑΓΑΠΗ. . .;
Πάμε για ψώνια; (2) Βιβλίο σελ.45
ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΟΔΙΑ
Στόχος: να αναπτύξουν την δημιουργική φαντασία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: φτιάχνοντας ένα δικό μας τραγούδι για την ειρήνη παίξαμε θεατρικό παιχνίδι όπου εμψυχώσαμε.
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΦΙΛΙΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;
Η ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ … ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
2o γυμνασιο Ελευσινας Κουρβας Επαμεινωνδας, μαθητης γ΄γυμνασιου
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Ποτέ μόνοι μας… Χρησιμοποιούμε το Διαδίκτυο για να ακούσουμε μουσική, να δούμε ταινίες, να παίξουμε παιχνίδια, αλλά ΜΑΖΙ με τα αδέρφια και τους φίλους.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΛΕΝΗ!!! Κατά ποσόν και κατά ποιόν μέρη της τραγωδίας

Κατά ποσόν μέρη της τραγωδίας Πρόλογος: εισαγωγή στην υπόθεση του έργου π.χ. (στιχ.18) Ο δικός μου τόπος η ξακουστή ‘ναι Σπάρτη Και πατέρας μου ο Τυνδάρεως.

Α΄ Επεισόδιο : τμήματα ανάμεσα στα άσματα του Χορού, όπου υπάρχει εξέλιξη της δράσης π.χ. (στιχ.465) Και τώρα ναυαγός ο μαύρος, δίχως φίλους στη χώρα βγήκα εδώ.

Πάροδος: πρώτο άσμα χορού κατά την είσοδό του στην ορχήστρα π.χ. (στιχ. 229) Τη γκρεμισμένη τώρα Τροία την τρώει ανελέητη φωτιά, φταίω εγώ για τόσους φόνους και τ’ όνομά μου, που ένα πλήθος σώριασε δυστυχίες.

Β΄Στάσιμο: άσμα του Χορού έπειτα από κάθε επεισόδιο π.χ. (στιχ. 1445) Κι όταν τον πολυπλάνητο δρόμο της έπαψε η θεά, ζητώντας ανωφέλευτα την κόρη που δολερά είχαν κλέψει.

Έξοδος: τμήμα μετά το τελευταίο άσμα του Χορού με το οποίο κλείνει η τραγωδία π.χ (στιχ. 1865) ΧΟΡΟΣ: Οι γνώμες αλλάζουν ολοένα των θεών και απ’ τα ανέλπιστα πλήθος ξετελεύουν αυτοί κι όσα πρόσμενες δε βρίσκουν τη λύση τους όμως στ’ αναπάντεχο ο θεός δίνει τέρμα. Έτσι τελείωσε τούτη η ιστορία.

Κατά ποιόν μέρη της τραγωδίας Μύθος: υπόθεση του έργου Πρόλογος (στιχ.10) Ελένη τ’ όνομά μου. Τα βάσανά μου θα σας ιστορήσω.

Ήθος: χαρακτήρας ηρώων Α΄Επεισόδιο (στιχ.446) Και καυχησιά δεν είναι, πως με καράβια οδήγησα στην Τροία στράτευμα πλήθος κι όχι με τη βία σαν τύραννος, αλλά μ’ ακολούθησαν θέλοντας πολλοί λεβέντες της Ελλάδος. (στιχ. 565) Εδώ τώρα θα καρτερώ το βασιλιά, δύο τρόπους έχω να φυλαχτώ. Σκληρός αν είναι θα τρέξω να κρυφτώ στο συντριμμένο καράβι. Αν όμως δείξει καλοσύνη, βοήθεια του ζητάω στη συμφορά μου.

Λέξις: εκφραστικοί τρόποι, π.χ. επίθετα, μεταφορές, προσωποποιήσεις εικόνες Πάροδος (στιχ. 244) Αα! Τύχη πολυστέναχτη και πικραμένη μοίρα που έχεις! Αγλύκαντη ζωή από τότε που σ’ έσπειρεν ο Δίας, όταν σαν κύκνος λευκοφτέρουγος …μπήκε στης μάνας σου τον κόρφο. Β΄Επεισόδιο (στιχ.645) ΜΕΝ. -Ίσκιους που δείχνουν ζωντανοί ποιος φτιάχνει; ΕΛΕΝ.-Ο αιθέρας που το ταίρι σου έχει πλάσει.

Διάνοια: σκέψεις και ιδέες των ηρώων Β΄Επεισόδιο (στιχ. 782) Τόσος μόχθος και αγώνας για έναν ίσκιο (στιχ. 786) Δυσκολονόητος ο θεός παιδί μου ολοένα αλλάζει. Εδώθε κείθε σέρνει, πότε ψηλά, πότε βαθιά τα πάντα… <αποφθεγματική φράση> (στιχ.806) Εγώ κι αν είμαι σκλάβος, θέλω μες στους καλούς να με λογιάζουν, λεύτερος αν δεν είμαι, λεύτερη έχω ψυχή.

Όψις: αφορά τη σκηνοθεσία, τη σκηνογραφία και τη σκευή των ηθοποιών Α΄Επεισόδιο (στιχ.471) Ψωμί δεν έχω ή ρούχο, καθώς δείχνουν τ’ απομεινάρια απ’ το καραβίσιο πανί που ‘μαι ζωσμένος.

Μέλος: η μουσική επένδυση του έργου Δυστυχώς , σχετικά με τη μουσική του έργου, οι πληροφορίες που έχουμε δεν είναι αρκετές. Παρακάτω μπορούμε να ακούσουμε ήχους και μελωδίες από ανακατασκευές αρχαίων μουσικών οργάνων, με τη την έρευνα και τη μουσική διεύθυνση του Πέτρου Ταμπούρη. Κέρας, Αυλός, Φόρμιγγα - Κιθάρα, Λύρα, Σύριγξ, Τύμπανον

Εργασία της μαθήτριας: Πατσιαλού Ευαγγελίας Σχολικό Ετος 2009-2010 1ο Γυμνάσιο Αρτέμιδος Τμήμα Γ4